Autor Wątek: Turbo w ohv :)  (Przeczytany 27676 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #140 dnia: Marzec 10, 2007, 15:25:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wiem ,ze olej musi miec odpowiednia temp. ,ale skoro ktos wklada chlodnice oleju to zakladam ,ze jest ona potrzebna
termostaty sa dokladne jak pomiar plytek wzorcowych linijka ,wiec utrzymanie akurat takiej temp. jak potrzebujemy wydaje sie zadaniem nietrywialnym
przy duzych obciazeniach olej na panewkach nagrzewa sie bardzo szybko ,wiec ,sadzilem ,ze celem jest dostarczenie go zimniejszego pod wiekszym cis. by film olejowy sie nie urwal na panewkach

jezeli nie ma potrzeby czesciowego chlodzenia silnika przez olej ,to moze nie warto sobie glowy zawracac ukladem chlodzenia go - moze wystarczy zalac olej syntetyczny ,ktory jest rzadszy i bardziej wytrzymaly na wysokie temp. i naciski (cisnienia)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #141 dnia: Marzec 10, 2007, 16:04:51 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
tak apropo tych chlodnic to czasem mozna dostac od motocykla olejaka , chlodnice sa spore , nie wiem czy nie za duze

ps dzieki za foty

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #142 dnia: Marzec 10, 2007, 19:55:00 pm »

Zak

  • Gość
KGB,
spróbuj zalać OHV syntetykiem...
tu sie dowiesz, a raczej usłyszysz niezłe rąbanie panewek i rozrządu oraz zobaczysz z ilu miejsc w silniku może wypływać olej , gdyż sie rozcieknie :?

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #143 dnia: Marzec 10, 2007, 20:19:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zak#1907,
teraz mam 140kkm i pewnie lecialoby wszelkimi zlaczami ,ale gdyby swiezy silnik zalac syntetykiem to by mu bylo dobrze :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #144 dnia: Marzec 10, 2007, 20:45:14 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Elwood - ten cybancik jest z lancii DOHC ale sprawdzalem i pasuje do dekielka ze 132 DOHC, nie mam teraz takiego z OHVki żeby sprawdzic a dalem kumplowi zeby dorobil taki tylko o wymiarach tego obok.

KGB - termostat jest już wbudowany w ten dekielek, a sam dekielek ma grubosc ok 3cm więc problemu z filtrem nie powinno być.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #145 dnia: Marzec 11, 2007, 00:32:48 am »

alex1916

  • Gość
Cytat: "Zak#1907"
KGB,
spróbuj zalać OHV syntetykiem...
tu sie dowiesz, a raczej usłyszysz niezłe rąbanie panewek i rozrządu oraz zobaczysz z ilu miejsc w silniku może wypływać olej , gdyż sie rozcieknie :?

Nie żebym śmiał wątpić ale mój Abimex od nowości (teraz 112kkm) jeździ na Mobilu 5W50 Rally Formula (syntetyczny). Nic nie cieknie, nie muszę dolewać między wymianami, silnik jest w rewelacyjnym stanie.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #146 dnia: Marzec 11, 2007, 08:34:10 am »

tomallus1

  • Gość
Cytat: "alex#1916"
od nowości (teraz 112kkm) jeździ na Mobilu 5W50 Rally Formula (syntetyczny


To jest droga do sukcesu: "od nowości". Dopóki nic się nie dzieje lej cały czas syntetyk.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #147 dnia: Marzec 12, 2007, 13:34:03 pm »

Zak

  • Gość
alex#1916,

mówimy tu o zmianie oleju np. z minerala na full albo pół synt.
spróbuj wlać teraz 0W/40 to sie możesz przekonać co następuje...
a ile ma przejechane "od nowości"?

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #148 dnia: Marzec 12, 2007, 23:02:40 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
TAKIE MAŁE OT

KGB, chciałbym niezmiernie uscisnac Ci dłon na Czerniewicach w tym roku,koniecznie musze poznac osobiscie kolesia który wzbudza tak skrajne emocje na Forum :D
  • Jef
  • Czaku

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #149 dnia: Marzec 12, 2007, 23:37:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
taa ,jak zdaze odmalowac Polda to zjawie sie na Czerniewicach

wracajac do tematu ,to mam pytanko
rozbieral ktos regulator cis. paliwa z boschu ? jest tam jakas przepona ,ktora nie puszcza paliwa na gore bloszki ?
bo niechcialbym sikawki ,bo wywierceniu dziorki kompensacyjnej  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #150 dnia: Marzec 12, 2007, 23:52:58 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "Zak#1907"
alex#1916,

mówimy tu o zmianie oleju np. z minerala na full albo pół synt.

Aaah. Nie doczytałem.
Cytat: "Zak#1907"
spróbuj wlać teraz 0W/40 to sie możesz przekonać co następuje...

Przypuszczam że nic specjalnie ciekawego by się nie stało.
Cytat: "Zak#1907"
a ile ma przejechane "od nowości"?

Jak napisałem, 112 kkm. Zaraz po kupnie pierwszy właściciel wymienił na Mobil 5W50 i tak już zostało. Od 10 lat tylko syntetyczny olej.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #151 dnia: Marzec 13, 2007, 11:29:03 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Chłodniczka ze skodzianki wygląda naprawde solidnie. Dostałem ją w spadku - chcecie wymiary?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #152 dnia: Marzec 13, 2007, 21:19:34 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Zapodaj wymiary , może jakieś fotki , albo jakbyś chciał sprzedać to na priv  :P
Właśnie - nie wiesz może w którym miejscu jest fabrycznie zamontowana w skodziance?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #153 dnia: Marzec 15, 2007, 15:16:23 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Nad tlumikiem z przodu komory jest taka duża blacha. W wersji z chłodniczką jest tam wycięcie i mocowania na chłodniczkę.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #154 dnia: Marzec 17, 2007, 13:19:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #155 dnia: Marzec 22, 2007, 23:24:19 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Apropo chłodnicy to mam już wszystko za wyjątkiem wymiennika - czyli samej chłodniczki.
Znajomy dorobił mi śrubę trzymającą filtr oleju - jakość 1 klasa.
Jak ktoś chce fotki to mogę zapodać.

Teraz muszę się bujnąć po złomach i poszukać tanio jakiejś chłodniczki.....

Wczoraj rozwiązałem zagadkę, która mnie nurtowała - śruby od DOHC i OHV mocujące filtr oleju mają ten sam gwint - ta z poloneza jest ciut krótsza od strony korpusu ale to w niczym nie przeszkadza gdyż kanał jest długi i cały nagwintowany.

W takim razie podstawka pod filtr oleju podejdzie z dowolnego fiata z chłodnicą oleju. (pod warunkiem że wyjście nie jest w stopce ale to już inny temat)
"jest ryzyko , jest zabawa"