chyba o to chodzi:
za google.groups
linka --> "Szczerze odpowiem ze akurat 16 zaworow do Poloneza specjalnie trudne nie
jest - jest fiatowska glowica 16v ktora z niewielka korekta (za wysoki
standardowy stopien sprezania) pasuje.
Turbina do nieroverowskiego silnika - tu opowiem wam historie sprzed 3
dni:
Wpada do nas do firmy moj kolega, tuner z Krakowa, ze zjezonym wlosem i
mowi (pisze dialog, 1 osoba - kolega):
- przyjechal do mnie facet z poldkiem 1.5 GLE na turbie KKK (dla
niewtajemniczonych - np. Puziot 406 Tdiesel) i mowi ze chodzi mu dobrze,
ze sam zalozyl (bardzo porzadne wykonanie, ale bez intercoolera) tylko
nie zna sie kompletnie na regulacji sprezania a chyba mu za duzo tloczy
bo przypial manometr i mu wyszlo duzo. OK, mowie, ustawie Panu
cisnienie, a ile ma Pan teraz.
- no 2.2 bar - odpowiada facet.
- no to malo ze stolka nie spadlem. Sam pan tu tym ze tak powiem
dojechal?
- tak - mowi gosciu - ja juz tym w Hamburgu bylem i dobrze chodzi.
- OK, mysle, cos sie mu popierniczylo. Paliwo pan regulowal?
- a tak - odpowiada facet. Duzo dalem mu na gazniku (bo znam sie na tym)
bo isc nie chcial.
- no to ide i mierze - i on ma te 2.2 bara. Rany Boskie - wracam do
szkoly mechanicznej z reklamacja - co za pierdol mnie tam uczyli! Nie
dosc ze nie stuka, nie wybucha, i popiernicza tak, ze chce asfalt
wyrwac. Juz na pierwszej przepustnicy jezdzic jest trwoga!
No i jakie wnioski? Zaznaczam ze kumpel to powazny czlowiek i abstynent
na dodatek (podobnie zreszta jak ja - no prawie abstynent

Mi to tez sie kupy nie trzyma ale chlopak to moze byc dla tuningu
stracony bo mamrocze cos ciagle o zalamaniu sie idealow. No bo jemu
silnik w Lancii Integrale wydymil przy 1.6 bar - i to szybko i
skutecznie. A Poldi - pelna para turbiny.
Ja tylko zajrzalem do katalogu turbin. Jej wydatek max to 2.3 bara.
Czyli - mozliwe.
Tomek"