Autor Wątek: Turbo w ohv :)  (Przeczytany 27674 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turbo w ohv :)
« dnia: Luty 02, 2007, 23:17:14 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Przeglądajac ostatnio internet trafiłem na cos takiego  :) Moze to jest wyjscie dla tych którzy nie chcą wymieniac silnika na inny  :)

http://groups.msn.com/fiat125T/shoebox.msnw?Page=7
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 02, 2007, 23:27:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tylko ze to nie jest ohv tylko dohc :P  

moze wskrzesze projekt 1.5 turbo ,tylko musze wkoncu turbine rozebrac i ja zregenerowac ,bo ma spory luz na walku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 02, 2007, 23:33:17 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Chyba ma cos z oczami  :)

http://groups.msn.com/fiat125T/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=77

ten niebieski to rzeczywiscie dohc ale to nie jest silnik tego goscia
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2007, 23:43:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ano rzeczywiscie przeoczylem ,bo przeczytalem 1.6 ,a przeciez we wloskim 125 nie montowali juz ohv ,a juz napewno nie 1.6
z tego co czytalem to byly 1.6 dohc i ohc

UPDATE:
toz toc nasz fiacior  125p - okragle lampy i wlew z lewej strony ,silnik od poldzia
co on robi w dalekim kraju  :roll:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2007, 01:16:06 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 03, 2007, 13:04:46 pm »

Gjery

  • Gość
Wiesz co dziś na allegro znalazłem dobierania turbosprężarek i to nawet mojego złoma wejdzie  chodz mam poldka caro 1.5 gaźnik (gle) 91r

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 03, 2007, 13:57:40 pm »

tomallus1

  • Gość
Wyedytuj to jakoś bardziej zrozumiale.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 03, 2007, 14:00:21 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
ciekawe ile czasu zniesie takie 1.5/1.6 ohv powiedzmy te 0,5 bara , bez odprezania ewentualnie na kanapkowej / metalowej (odprezajacej) uszczelce nieco wiecej , bo z patrzac na koszty (na szrotach mozna brac zdrowe silniki na zamiane za roz...) to to nie jest glupi pomysl tylko niektorych moze przerazac wymiana silnika co 3 miechy :D

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 03, 2007, 17:07:51 pm »

mark

  • Gość
chyba o to chodzi:
za google.groups
linka -->

"Szczerze odpowiem ze akurat 16 zaworow do Poloneza specjalnie trudne nie
jest - jest fiatowska glowica 16v ktora z niewielka korekta (za wysoki
standardowy stopien sprezania) pasuje.
Turbina do nieroverowskiego silnika - tu opowiem wam historie sprzed 3
dni:

Wpada do nas do firmy moj kolega, tuner z Krakowa, ze zjezonym wlosem i
mowi (pisze dialog, 1 osoba - kolega):
- przyjechal do mnie facet z poldkiem 1.5 GLE na turbie KKK (dla
niewtajemniczonych - np. Puziot 406 Tdiesel) i mowi ze chodzi mu dobrze,
ze sam zalozyl (bardzo porzadne wykonanie, ale bez intercoolera) tylko
nie zna sie kompletnie na regulacji sprezania a chyba mu za duzo tloczy
bo przypial manometr i mu wyszlo duzo. OK, mowie, ustawie Panu
cisnienie, a ile ma Pan teraz.
- no 2.2 bar - odpowiada facet.
- no to malo ze stolka nie spadlem. Sam pan tu tym ze tak powiem
dojechal?
- tak - mowi gosciu - ja juz tym w Hamburgu bylem i dobrze chodzi.
- OK, mysle, cos sie mu popierniczylo. Paliwo pan regulowal?
- a tak - odpowiada facet. Duzo dalem mu na gazniku (bo znam sie na tym)
bo isc nie chcial.
- no to ide i mierze - i on ma te 2.2 bara. Rany Boskie - wracam do
szkoly mechanicznej z reklamacja - co za pierdol mnie tam uczyli! Nie
dosc ze nie stuka, nie wybucha, i popiernicza tak, ze chce asfalt
wyrwac. Juz na pierwszej przepustnicy jezdzic jest trwoga!

No i jakie wnioski? Zaznaczam ze kumpel to powazny czlowiek i abstynent
na dodatek (podobnie zreszta jak ja - no prawie abstynent :-)
Mi to tez sie kupy nie trzyma ale chlopak to moze byc dla tuningu
stracony bo mamrocze cos ciagle o zalamaniu sie idealow. No bo jemu
silnik w Lancii Integrale wydymil przy 1.6 bar - i to szybko i
skutecznie. A Poldi - pelna para turbiny.

Ja tylko zajrzalem do katalogu turbin. Jej wydatek max to 2.3 bara.
Czyli - mozliwe.

Tomek"

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 03, 2007, 19:14:10 pm »

Arnold

  • Gość
Tak, to dokładnie ta rozmowa. Ja to wtedy wstawiałem :) Fajna historia :)

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 03, 2007, 19:31:13 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
moze kojarzycie takiego fiata 1.5 hot roda (tu link http://www.fiat-furious.pl/html/artykuly/hotrod.htm) , kompresor wziety z koparki nie pamietam marki ale w kazdym razie rozmawialem kiedys z koleszka co znal konstruktora tego wynalazku , podobno to cos potrafilo utylizowac na 3 biegu oponki 325 mm szerokosci (albo 345 nie pamietam dokladnie ) , jak to uslyszalem to mi sie turbawki zachcialo i juz lezy w garazu :)

[ Dodano: 2007-02-03, 19:35 ]
teraz pytanie za 100 punktow , jak  przyjrzalem zdjecia to juz nie jestem taki pewien ze to ohv , ma ktos pewne info ?

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 03, 2007, 21:30:43 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
mark,
o to właśnie mi chodziło  :mrgreen:
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 03, 2007, 22:43:39 pm »

Arnold

  • Gość
O fuck :shock: W najodważniejszych marznieach nie śmiałbym o czymś takim pomyśleć a to już dawno jeździ (i pewnie tak samo dawno nie jeździ :)). Jeżeli to była ohv to jej żywotność oceniłbym na 5000-10000 km, raczej bliżej tej dolnej granicy. Ale skoro auto ganiało tylko po kilkaset metrów to nawet 5000 to sporo :) Szkoda że nie ma żadnych konkretów typu jaki czas  to wykręcało na 1/4 mili lub na 1000 m :shock:  :shock:  :shock:

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 03, 2007, 23:13:46 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Camaro z AK ma ohv na turbinie(abimex) po przeróbkach głowicy i odprezeniu dysponuje moca 112Km i momentem obrotowym 180Nm(bardzo nisko) -jest to wynik porównywalny z 2,0 DOHC na gazniku -112Km/5600obr/min 158Nm/3000obr/min . Tyle tylko ze fiat ma piec podpór wału korbowego i dwa wałki rozrządu w głowicy :roll:  wiec stanowi duzo lepsza baze do budowy takich wydumek.... Osiagi beda oscylowac w przyspieszeniu do setki w granicach 11-12 s  i predkosci maksymalnej okolo 175Km/h(tyle ma 2,0 w polonezie)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 04, 2007, 01:17:09 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakby utrzymac moment 150Nm do 5700obr/min  to by bylo 121KM
a co to jest 150Nm skoro seryjny GLE i GSI maja 132 i 130 Nm
nawet by sie wal korbowy nie zmeczyl :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 04, 2007, 12:14:48 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
moment umiejscowiony nisko w takim silniku to moim zdaniem nieporozumienie , taka konfiguracja nie najlepiej wplywa na korby i wal , korby lubia sie pogiac , nie wiem jak to bylo robione ale wyglada na to ze ktos za mala sprezarke za podal , ma ktos jakies foto tej instalki ?

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 04, 2007, 12:24:18 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "turbonez"
moment umiejscowiony nisko w takim silniku to moim zdaniem nieporozumienie , taka konfiguracja nie najlepiej wplywa na korby i wal , korby lubia sie pogiac


Własnie to samo mialem napisac  :wink:

KGB- to normalne ze mniejszy silnik który nadmuchasz bedzie miał parametry takie same lub lepsze(moment) od wiekszego który jest wolnossacy. Jak nadmuchasz 2,0 to bedzie ono dysponowało parametrami porównywalnymi z silnikami 6-cio cylindrowymi o  pojemnosci 2,3 czy moze nawet 2,5 L
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 04, 2007, 12:45:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wlasnie szkoda sielnika ,na robienie z niego turbo-charchola
w swoim docelowo planuje zawor upustowy sterowany elektrycznie,obejscie spalin tez ,by sprezara dmuchala dopiero od 3000 obr/min
wczesniej nie ma potrzeby ,bo rakiety z miejsca i tak sie nie zrobi na tym silniku ,a po co ma chlac niemierzalne wartosci paliwa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 04, 2007, 15:27:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "KGB"
w swoim docelowo planuje zawor upustowy sterowany elektrycznie


Da sie to zrobic prosciej- do siłownika westgate trzeba dospawac podkładke i dołozyc sprezyne(dobrana doswiadczalnie) wówczas w zaleznosci w którym kierunku bedzie napieta to siła tej sprezyny doda sie do siły cisnienia doładowania lub bedzie działac przeciwko niej, wiec zawór zacznie sie otwierac szybciej lub wolniej w zaleznosci od kierunku działania sprezyny. Prosty i sprawdzony sposób zwlaszcza kiedy nie ma miejsca na siłownik elektryczny. Ponadto wydaje mi sie ze lepiej zamiast blow-offa zastosowac turbine z wbudowanym lub zewnetrznym CBV (compressor bypass valve)
jest to zawór który otwiera sie i łaczy obie strony czesci zimnej turbosprezarki ze soba i jest sterowany cisnieniem doładowania.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 04, 2007, 15:46:31 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
hmm... , ja wogole nie widze problemu , dobrac odpowiednia sprezarke (odpowiednio duza) taka ktora poprostu nie napompuje wczesniej niz te 3000 , dodatkowym plusem jest zapas wydajnosci na wysokie obroty , ja mam calkiem spora sprezarke TD04  ona ma taki zaworek o ktorym mowisz , a sterowac sprezarka zamierzam przez EBC :D z MS , potrzebuje tylko troszke czasu zeby moc pogrzebac w furze i cos sie z tego pewnie "urodzi" :D