Autor Wątek: Turbo w ohv :)  (Przeczytany 27669 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 28, 2007, 11:07:51 am »

alex1916

  • Gość
Dużo małych wyjazdów niszczy silnik bardziej niż dużo długich wyjazdów ;) A jeżeli chcesz wydać max 15 kpln to bierz jak najmłodszego Poldka w orginalnym stanie i dopiero w nim sam wszystko zrób, z pewnością wystarczy pieniędzy.

PS. I błagam, nie zrób takiego cuda jak to 1.5 SLE Diesel (SLD :mrgreen: ) z Allegro ;)

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 28, 2007, 11:08:49 am »

Grzesiek007

  • Gość
Spoko.Dzięki

[ Dodano: 28 Lut 2007 11:10 ]
A czyli powinnem sie  śmignąć z wrocka do gdańska i spowrotem. :mrgreen:

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 28, 2007, 16:47:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "alex#1916"
Cytat: "Daniel007"
Witam.Widze że poldy się rozwijają chodzi o wontek turbo.Mam pytanie raczej kilka:
-Jakie turbo z jakiego auta do poldka 1.5 gle pasuje
-Jaki osprzęt

Szczerze mówiąc, jeżeli chcesz tym jeździć a nie tylko żonglować silnikami to żadne turbo nie pasuje do 1.5 GLE....

a fabryczny 1.5 Turbo to jak niby robili ?
nie siej ziarna zwatpienia ,zwlaszcza ze sie wpi...asz w watek o tytule "Turbo w OHV"
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 28, 2007, 17:17:05 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
A ile konióf to 1,5 turbo fabryczne miało ?? mniej niż ja mam z 1,4 :P to przy takim lekkim doładowaniu to chodziło :)

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 28, 2007, 17:39:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
cywilne mialo 100KM i 130Nm
A-grupowe 190KM
N-grupowe 105KM (jak mowi wikipedia ,sam wczesniej nie slyszalem o N-grupowym 1.5)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 28, 2007, 17:51:07 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
cywil miał 95 :P mam w ksiazce.
a to A grupowe to garnek wozili na klejnotach by ich nie urwało :D

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 28, 2007, 17:56:53 pm »

Grzesiek007

  • Gość
Po pierwsze mod kazał mi tu pisać!!!! Z turbo.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 28, 2007, 18:06:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Van#1860"
cywil miał 95 :P mam w ksiazce.
a to A grupowe to garnek wozili na klejnotach by ich nie urwało :D

a co za ksiazka ?
czytalem jakis artykul w necie jak to nie dostali pozwolenia na zamontowanie wtrysku i uszczelniali Webera by go dostosowac do pracy w nadcisnieniu i jak dopiero kturys prototyp turbiny okazal sie odpowiedni
pamietam wlasnie 100KM i 130Nm - czyli wlasciwie slabe wartosci
poszukam tego arta (moze mnie pamiec zawodzi i bylo tam 95KM)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 28, 2007, 19:50:08 pm »

alex1916

  • Gość
KGB, a masz może jakieś informacje jaka była trwałość tego 1.5? Nawet w N/A łatwo jest ukręcić wał, zejdź na ziemię.

PS. Co to za słowo "wpie...ać się"? Bo ja nie wiem, nie używam  :roll:

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 28, 2007, 20:17:39 pm »

e_gregor

  • Gość
KGB, fabryczne turbo miało śmieszna trwałość. Da się zrobić ale długo sie tym nie pojeździ. Nie skleiłeś tego?

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 28, 2007, 20:30:32 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
BYło tak trwałe jak silniki F1 :d
2 starty i po ptokach :D

[ Dodano: 2007-02-28, 20:34 ]
to oczywiscie żartem :) bo silniki F1 robią w tych startach sporo :) a takie turbo OHV po kilku depnieciach jesli wczesniej się nie rozleci ma luzy 1cm na zamku pierścienie(gdzies tak jak po 200tyś normalnego przebiegu)
Chyba ze ktoś bedzie tym delikatnie jezdził. wtedy trwałośc wielce nie spada. ale poco montować turbo jesli się nie chce go używac ??

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 28, 2007, 21:21:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
niestety nie moge znalezc tego artykulu przez google

ciekawe ,ze na temat rozlecenia sie silnika OHV wypowiadaja sie uzytkownicy innych silnikow
danych o trwalosci 1.5 turbo nie ma ,bo wyszly ich sladowe ilosci
i tak:
-  cywilny silnik musi byc trwaly jak seryjny ,bo 130Nm to ma 1.6 GLE i GSI i jakos sie nie rozlatuja po paru startach
- N-grupowy 105KM i podobno 180Nm z racji sporego momentu musi miec sporo obnizona trwalosc
- A-grupowy 190KM i 240Nm pewnie rozminal sie z pojeciem trwalosci ,ale w koncu to auto rajdowe i jak w kazdej rajdowce (rowniez wspolczesnych) ma przetrzymac tylko kilka rajdow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 28, 2007, 21:25:45 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Ja rozwaliłem już sporo OHV dlatego mam inny :P
Ten znosi śmiało mój styl jazdy. OHV już by dawno ducha wyzionęło :P a co dopiero turbo
NIe takie sladowe ilosci. By mozna się było tym scigać wyszło 500sztuk(w myśl przepisów). W porównaniu z cupetą której wyszło 50 i można zobaczyć coś z tym turbo musiało byc nie tak. Mianowicie szybciej chyba się to rozlatywało niż jeździło i dlatego nie zachowało się nigdzie nic.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 28, 2007, 21:32:35 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Van#1860, a co takiego Ty robisz ze niewytrzymywaly?

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 28, 2007, 21:37:48 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jedyne co mozna zarzucic w wytrzymalosci OHVki to nieznoszenie obrotow powyzej 6000obr/min ,wiec tylko tak mogles je dobic
nie dziwne ,ze rover ci sie trzyma przy takim stylu ,w koncu jakby nie wytrzymywal duzych obrotow to bylby nic nie wart z taka elastycznoscia jaka posiada

wracajac do tematu ,to nie wiadomo ile wyszlo 1.5 turbo ,ale brak ich sukcesu wiazalbym raczej cena samej turbosprezarki i zasilaniu uszczelnionym WEBERem
wiem co to znaczy silnik turbo na gazniku ,bo mam z nim do czynienia codziennie (w wakacje) i ten japonski gaznik z pajeczyna rurek pod- i nad-cisnienia zaopatrywany w benzyne elektryczna pompe paliwa wlasciwie niczym nie przypomina WEBERa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 28, 2007, 21:38:54 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Jezdziłęm. zimny silnik nigdy nie dostaje ode mnie po tyłku, nie doprowadzam do przegrzania, zawsze ma dobry olej i dobry poziom. Czerwonego pola na obrotku nie widuje.
Palić gumy nie palę :P a OHV mi się rozlatywało i to szybko :P
Za to bokami wlatuje w zakręty, szybka redukcja wkręcanie do max mocy i szybka zmaina biegów(az skrzynia takiego traktowania nie lubi:P) i jak potzrebuje ostro przeleciec to lece ostro a nie że szybciej jade :P( po ostrej lataninie tarcze potrafią się zaswiecić a napewno dymią :D) a na co dzień jezdze spokonie przepisowo :P typowy zawalidroga. chyba ze mnie coś na swiatłąch podkurza :D
w ohv już połamałem pierscienie a panewki to normalnie razem z olejem się zmieniało :/
A jak pogrzebałem przy gazniku ta trwałość i tak słaba zmniejszyła się o połowe :P wiec co tu mówić o trwałości turbo skoro sama przeróbka gaznika silnik zdemolowała

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 28, 2007, 21:39:49 pm »

Cycu_E30

  • Gość
eee moja ohv znosi dzielnie od pół roku obroty prawie codziennie powyzej 5500,i nie zgadzam sie z twierdzeniem ze to slaby (pod wzgledem wytrzymalosci) silnik.

[ Dodano: 2007-02-28, 21:41 ]
3 przegrzania mam za soba tak apropos :P

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 28, 2007, 21:43:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Van#1860"
ale poco montować turbo jesli się nie chce go używac ??


Hmmm wiekszy moment obrotowy przy nizszych obrotach ? Duzo lepsza charakterystyka momentu obrotowego?
Pozatym w fabrycznym silniku turbo made in fso mysle ze lepiej sprawowałby sie gaznik przed turbo niz za -znika koniecznosc uszczelnien .Silniki wybychały ale bylo to wina zapiekajacych sie zaworów upustowych co konczyło sie tym ze turbina ładowała na maksa.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 28, 2007, 21:44:15 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Co chcesz od elastycznosći po przepolerowaniu wydechu wjeżdzam na trase cały czas 5 biegiem. nie potrzeba redukować. Mając podłego 1,6gli musiałem machać i bardziej odczuwał górki. A mam do tego długi most który bardziej powinien katować elastycznosc a tu figa. jadąc za roznymi autami pod góre muszę az zwalniac bo one nie mają momentu by 80 podciągnac bez zwalniania

[ Dodano: 2007-02-28, 21:46 ]
Elwod a co da większy moment na niskich obrotach w silniku z 3 podporami??dlaczego nitro nie odpala się na niskich obrotach?? bo by korby wywaliło bokiem. a co zrobi duży moment z panewkami?? Nie wiem co zrobi bo póżniej je cięzko w misce znaleźć :P

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 28, 2007, 21:47:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no wlasnie wszyscy gloryfikuja te 3 podpory walu ,ale jakos wcale to nie zmniejsza drastycznie wytrzymalosci OHVki
wlasciwie przypadki rozwalenia tego silnika sa przypadkowe
znam jednego co wbil korbowod w asfalt przy ruszaniu z >6000 w 1.6 GLE
ale znam tez przypadek ,ze koles praktycznie polowe przebiegu zjezdzil na paleniu gumy ,2 razy most zmienial ,gume miedzy skrzynia a walem co 2 miechy i jakos ukrecil 140kkm Atu Plusem 1.6 GLI
oczywiscie pozniej wstawil drugi silnik :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.