Autor Wątek: Turbo w ohv :)  (Przeczytany 32248 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #120 dnia: Marzec 08, 2007, 10:33:26 am »

Kaczy#1853

  • Gość
I w większości zakichanych 16 zaworówek.... Jak kiedyś czytałem artykuł o silnikach posiadających wiecęj niż po 2 zawory na cylinder to ktoś mocno starał się udowodnić iż np. 16V ma taka sama dynamike na niskich obrotach jak 8V a lepszą na wyższych. A ja i tak uważam że elastyczność jednostek 8v (zakładam oczywiście cały czas silniki 4cyl) jest lepsza od tych 16V.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #121 dnia: Marzec 08, 2007, 11:42:20 am »

alex1916

  • Gość
I dlatego każdy z nas powinien założyć K16 1.8 VVC - mocny dół, mocna góra :mrgreen:

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #122 dnia: Marzec 08, 2007, 12:53:58 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Nie do konca :) K16 1.8 TURBO. Tu jest linia prosta :)

Ale nie robmy OFF TOPA, zejdzmy na ziemie. To jest watek o OHV :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #123 dnia: Marzec 08, 2007, 14:36:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
[OT]

Cytat: "Kaczy#1853"
I w większości zakichanych 16 zaworówek.... Jak kiedyś czytałem artykuł o silnikach posiadających wiecęj niż po 2 zawory na cylinder to ktoś mocno starał się udowodnić iż np. 16V ma taka sama dynamike na niskich obrotach jak 8V a lepszą na wyższych. A ja i tak uważam że elastyczność jednostek 8v (zakładam oczywiście cały czas silniki 4cyl) jest lepsza od tych 16V.


Tez zawsze tak twierdziłem i zawsze wolałem 8v  8)  Małą 16v coby cos wyprzedzic musisz zredukowac do 3 i krecic do odciecia zeby w ogóle sie ruszyc z miejsca. Chociaz jak juz sie wkreci to zasuwa to całkiem całkiem. Ciekaw jestem która to 16 dorównuje ponizej 2,5 tys 132C2000
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #124 dnia: Marzec 08, 2007, 14:38:42 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Ciekaw jestem która to 16 dorównuje ponizej 2,5 tys 132C2000

Honda F20C - co wygrałem? :twisted:

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #125 dnia: Marzec 08, 2007, 14:38:49 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
1.8 K16 DOHC made by Powertrain  :mrgreen:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #126 dnia: Marzec 08, 2007, 15:13:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a tam ,gadanie z tym brakiem elastycznosci w 16v
kumpla honda concerto 1.5 16v dobrze ciagnie z niskich obrotow - choc moment przelaczania sie >3000 jest wyczuwalny
wszystko zalezy od tego jak sie zorganizuje sterowanie tymi zaworami

a tak wogole to temat o turbosprezarce w OHV - moze ktos odetnie bicyklistow w jakis odzielny watek o teoretycznych dywagacjach na temat elastycznosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #127 dnia: Marzec 08, 2007, 15:18:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Senn#1869"
1.8 K16 DOHC made by Powertrain  

ale to już nie jest
Cytat: "Elwood#1887"
Małą 16v
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #128 dnia: Marzec 08, 2007, 17:05:10 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1234
Czy temat nie był o turbo w OHV?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #129 dnia: Marzec 08, 2007, 19:41:53 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Myślę że wracając do tematu to pasowałoby założyć do OHV chłodnicę oleju , żeby panewki nie dostawały tak popalić przy pałowaniu i żeby utrzymać jakieś wogóle ciśnienie oleju.

A tak nawiasem mówiąc to właśnie myślę na zalożeniem chlodnicy oleju - mam już podstawkę pod filtr, którą przypadkiem kupilem na - skupie złomu  8)  od kadeta GSI - po kilku modyfikacjach uda się założyć do ohvki - musze dotoczyć dłuższy króciec trzymający filtr oleju gdyż ten od opla ma mniejszą średnicę.

Problemem jest sama chłodniczka gdyż jej jeszcze nie mam  :P

Jak cos to mogę zrobić fotki tej podstawki - ma jeszcze termostat.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #130 dnia: Marzec 08, 2007, 21:58:27 pm »

Arnold

  • Gość
A nie da się wykorzystać do tego jakiejś nagrzewnicy? Np. też z Kadeta.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #131 dnia: Marzec 08, 2007, 22:21:18 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
tego nie wiem , ale wolałbym jakąś chłodniczkę jednak - ciule na skupie złomu zdewastowali z kadeta - poszła na aluminium  :evil:  , nagrzewniczki zresztą też na alu lub miedź....
"jest ryzyko , jest zabawa"

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #132 dnia: Marzec 09, 2007, 01:11:24 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze byc nagrzewnica ,ale musi byc rurkowa
sa na allegro czasami nowe aluminiowe z felicji po 30-40pln
tylko teraz sprawa wytrzymalosci na wysokie cisnienie - troche strach dawac 4 bary w nagrzewniczke na gumeczkach poskladana
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #133 dnia: Marzec 09, 2007, 08:54:59 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Robiac juz którys raz z kolei mega ot napisze ze chłodnice oleju mozna  znalesc w garbusie gdzie była seryjnie montowana lub zakupic od starego japonczyka- nowa chłodnica kosztuje podobno cos koło 120zł  :shock: Podstawka pod filtr oleju pasuje od uno turbo lub cromy turbo i pasuje do silników fiata(dohc i ohv) i ford ohc- filtr ten sam co w poldku. Niestety te gadzety(podstawki pod filtr oleju) sa rzadkie i drogie :? Pomysły typu nagrzewnice lepiej sobie odpuscie- chlodnice oleju sa w miare tanie a przewody z koncówkami dorobia wam praktycznie jakie tylko bedziecie chcieli
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #134 dnia: Marzec 09, 2007, 10:46:32 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Akurat ja w tym zakresie nie chcę robić druciarstwa - smarowanie silnika to najważniejsza rzecz więc o cepeli nie ma mowy.
Szukając w internecie natknąłem się na artykuł o monażu chłodniczki do forda - ponoć gość znalazł z którejś skody - 120L do 84r miały z tego co znalazłem fabrycznie montowaną chłodniczkę oleju, Rapid ponoć też.Ta opcja wydaje mi się najtańsza .... Chłodniczkę jeszcze można szukać z renaulta alpine turbo (rzadki model) i jakichś wersji GTI popularnych modeli.
Pomysł z nagrzewnicą mi się nie widzi w dalszym ciągu.
Elwood - właśnie - gwinty w DOHC i OHV na nyplu montującym filtr oleju do obudowy jest taki sam ?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #135 dnia: Marzec 09, 2007, 23:55:16 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
moglbys pokazac zdjecia tej podstawki , z chlodnica oleju najciezej jest jesli chodzi o ten termostat , bez termostatu bedzie kiepsko bo silnik niedogrzany bedzie

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #136 dnia: Marzec 10, 2007, 00:55:36 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zadnych termostatow - jezeli cos sie przytka to smarowania nie bedzie
taki uklad musi byc jak najprostszy
o niedogrzanie nie ma co sie martwic - przeciez jest termostat w obiegu wody
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #137 dnia: Marzec 10, 2007, 08:12:26 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
KGB - co ty znowu opowiadasz  :roll:  , przecież termostat tylko zamyka kanał omijający chłodniczkę oleju. Nie ma możliwości aby w razie jego niedziałania coś się stało ze smarowaniem - w przypadku defektu albo nie puszczałby na chłodniczkę oleju wcale albo tylko na chłodniczkę albo trochę tak trochę tak.

Fotki:







"jest ryzyko , jest zabawa"

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #138 dnia: Marzec 10, 2007, 12:59:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13954
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to taki normalny termostat z obejsciem bedzie sporo zajmowal
a zatkac sie moze - wystarczy ,ze ktoras blaszka sie oderwie
zreszta olej ma przeplywac bez przeszkod ,zeby nie bylo spadkow cis. ,a sama chlodnica bedzie wielkosci nagrzewnicy ,wiec silnika nie zamrozi
jest juz jeden termostat w ukladzie chlodzenia ,wiec po co komplikowac uklad

co do dostawki pod filtr ,to jest troche gruba - przymierzales czy filtr nie bedzie o cos haczyc ? niby nie powinien ,bo bedzie jedynie pionowo obnizony
sam mam zamiar wykonac rozgaleziacz wkrecany miedzy blok i mocowanie filtra - wydaje sie latwiejszy do rozgalezienia strumienia
jezeli trzeba by puscic caly strumien przez sprezarke to raczej latwiej bedzie zrobic taka dostawke pod filtr jak twoja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #139 dnia: Marzec 10, 2007, 14:54:02 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "święty"
Elwood - właśnie - gwinty w DOHC i OHV na nyplu montującym filtr oleju do obudowy jest taki sam ?


Nie sprawdzałem gdyz z ohv nie miałem zbyt duzo doczynienia, ale mysle ze taki sam
Cytat: "KGB"
jest juz jeden termostat w ukladzie chlodzenia ,wiec po co komplikowac uklad


Olej smaruje odpowiednio tylko wtedy gdy ma odpowiednia temp w granicach 80 stopni. Jezeli jest za zimny to olej idzie z pominieciem chłodnicy, kiedy osiaga za duza temp termostat puszcza go na chłodniczke. Olej nagrzewa sie duzo wolniej niz woda ale ma tez gorsze warunki oddawania ciepła gdyz miska olejowa i komora korbowa nie sa zbyt dobrym wymiennikiem ciepła. W moim silniku w momencie kiedy wskazówka osiagnie ok 90 stopni olej ma dopiero troche ponad połowe temperatury jaka powinien miec - wystarczy obserwowac wskaznik cisnienia oleju -po tym mozna orientacyjnie stwierdzic kiedy olej ma odpowiednia temperature  :)  Na zimnym silniku i obrotach jałowych cisnienie oleju wynosi 0,42 mPa w miare nagrzewania spada przy 85/90 ma około 0,27mPa kiedy jest nagrzany około 0,15mPa- wtedy dopiero mozna zaczac piłowac  :twisted:

Widze ze na tym zdjeciu z cybantami ten od lewej pochodzi od fiata- w dohc jest taki sam(na oko)- moja chłodniczka i podstawka jest od uno turbo

Cytat: "święty"
Szukając w internecie natknąłem się na artykuł o monażu chłodniczki do forda - ponoć gość znalazł z którejś skody - 120L do 84r miały z tego co znalazłem fabrycznie montowaną chłodniczkę oleju, Rapid ponoć też.Ta opcja wydaje mi się najtańsza ....

Według mojej opini to montowanie gratów które maja 20 lat na karku ze skody tez do bezpiecznych nie nalezy  :? - szukajcie chłodnicy z toyoty cariny 2, opla GSI czy czegos w miare nowego co wytrzyma przeciwnosci losu a nie pusci w najmniej odpowiednim momencie. Uzywke idzie tanio wyrwac i na pewno łatwiej zdobyc to niz od skody
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG