Autor Wątek: Rover - wtrysk silnika 1.4 16V  (Przeczytany 2987 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
« dnia: Luty 08, 2007, 00:43:43 am »

dzik

  • Gość
Witam

Ma ktoś opis działania wtrysku w silniku 1.4 ?

jeśli nie to czy zna ktoś dokładną funkcje jaką spełnia czujnik PWK oraz na jakiej zasadzie działają wtryskiwacze.

pozdrawiam dzik.

Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 08, 2007, 04:40:04 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Czujnik PKW(połozenie wału korbowego) zwany tez niekiedy czujnikiem połozenia tloka sluzy do okreslenia jak nazwa wskazuje połozenia WK -dzieki niemu okreslasz w jakim cylindrze(lub parze cylindrów) ma nastapic zapłon. Czujnik ten bada tez odrazu predkosc obrotowa silnika. Na jego podstawie sa okreslane miedzy innymi czas wtrysku i kat wyprzedzenia zapłonu. Wtryskiwacze sa sterowane napieciem- w momencie przyłozenia napiecia otwieraja sie i wtryskuja dawke paliwa do cylindrów lub kanałów dolotowych tuz przed cylindrami. Maja dwa stany otwarty/zamkniety bez połozen posrednich. Działanie wtryskiwacza zalezy od jego budowy - najczesciej stosowane sa wtryskiwacze elektromagnetyczne.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 08, 2007, 11:52:53 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
I tyczy się to zasadniczo każdego silnika na wtrysku.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2007, 20:57:31 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no mozna jeszcze dodac ze akurat w 1.4 starszego, typu wszystkie wtryskiwacze dzialaja jednoczesnie
paliwo czeka sobie siedzac na zaworze az zostanie zassane do cylindra
w nowszych roverach w tych bez kopulki wtryskiwacze sa sterowane po 2
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2007, 21:10:58 pm »

dzik

  • Gość
AndrewS#100, dzieki wlasnie o takie info mi chodzilo :)

Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2007, 22:07:27 pm »

maras

  • Gość
AndrewS#100, a nie jest to pełna sekwencja?? Czytałem o tym, jak 75 wchodziło do produkcji, wtedy właśnie pisali w A-TM, że do 1.8 16v wpakowali sekwencyjny wtrysk i MEMS3

Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2007, 22:33:42 pm »

Arnold

  • Gość
Z tego co czytałem kiedyś gdzieś tu w innym temacie to właśnie pełna sekwencja była w 1.8 dopiero.

Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2007, 16:10:34 pm »

bziku

  • Gość
panowie a to nie jest czasem tak że paliwo jest w listwie pod cisnieniem a czujnik położenia wału daje znać sterownikowi który wtrysk ma otworzyć aby rozpylić paliwo w cylindrze który
akurat ma fazę sprężania. mi się wydaje że przez zawory zasysa jedynie powietrze.

Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2007, 16:22:50 pm »

Guciu1801

  • Gość
przez zawory wpada ci mieszanka paliwowo powietrzna. Samo powietrze wpada jedynie przez przepustnice (w wielopunktach). z tym czujnikiem bziku to dobrze kombinujesz :)

Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2007, 16:24:55 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
to nie jest wtrysk bezposredni do cylindra !!
przeciez wtryskiwacz jest wpiety w kolektor ssacy PRZED zaworem ssacym

i zle kombinuje wtryskiwacze otweraja sie jednoczesnie !!!!!!!!
wtrysk jest full grupowy NIE sekwencyjny !!!!
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - wtrysk silnika 1.4 16V
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2007, 16:35:41 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
i jeszcze jedno ale - zeby wtrysk w silniku 4 cylindrowym 4 suwowym mógł pracować w pełnej sekwencji potrzebuje dodatkowo sygnału z rozżądu.
A to dlatego że pełen cykl pracy odpowiada 720 stopniom więc sygnał z czyjnika położenia wału nie jest wystarczający.

Taka dygresja - wtryskiwacz w trybie sekwencyjnym nie zawsze zaczyna wtryskiwać paliwo w tym samym momencie - zależne jest to od obrotów ewentualnie obciązenia (chodzi tu o szybkosc przeplywu powietrza przez kanały dolotowe)
"jest ryzyko , jest zabawa"