Autor Wątek: Rover - Inny napinacz paska rozrządu  (Przeczytany 3538 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« dnia: Luty 10, 2007, 23:47:03 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
http://video.google.pl/videoplay?docid=4217575705633360863&q=rover+k+series
na tym filmiku pokazującym zmianę paska rozrządu widać wyraźnie inną rolkę.
Pytanie brzmi w których modelach silników k series były one montowane oraz czy podejdzie w miejsce tych które sa zainstalowane w naszych autkach??
Czeka mnie wymiana i moze zamontować coś takiego

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2007, 09:14:08 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
sądzę że powinien pasować taki nowy. Tak naprawdę dopiero to on ma samonapinacz z prawdziwego zdarzenia. Na filmie widać było jak jest ustawiane wstępne naprężenie napinacza które pewnie niweluje wszelki luz od zmiany do zmiany paska.


No ale na filmiku idealnie pokazane jak znaki są ustawione. W takich warunkach to się fajnie zmienia pasek :D. NIe to co na samochochodzie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 11, 2007, 09:18:11 am »

tomallus1

  • Gość
Były dwa rodzaje, ale chyba nie w poldkach. Mam gdzieś program (jakiś Autodata czy coś) i tam właśnie były pokazane dwa rodzaje napinacza: taki jak mamy w poldkach i ten automatyczny i oba były przy 1,4 (innych nie sprawdzałem i nie jestem pewien czy nie były te automatyczne po 95 roku w roverach - w tym roku trochę pozmieniali angole w tych silnikach).

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2007, 00:01:49 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
byc moze takie napinacze sa w tych silnikach bez kopulki
zadam pytanie na roverkach

bardzo dobry filmik
faktycznie zmiana paska z silnikiem na wierzchu to poezja :-)

nie wiem czy dobrze slysze ale dolna srube to przykreca 205 Nm??????
zdaje mi sie ze tak wlasnie jest podwane w nowszych serwisowkach do tego silnika
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2007, 11:53:22 am »

KraseK

  • Gość
Wg. AutoDaty od 1995r wystepowały 2 rodzaje napinaczy. We wszystkich silnikach serii K.
Zapytam dzis o koszt takiego napinacza.

A i nie przesadzajcie ze wymiana paska w aucie to jakis kłopot!
Do wszystkiego jest super dostep. A odkrecic srube na wale to zaden kłopot.
Trzeba tylko sposobu!

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2007, 15:46:52 pm »

tomallus1

  • Gość
Cytat: "KraseK"
A odkrecic srube na wale to zaden kłopot.
Trzeba tylko sposobu!


Taa strzał z rozrusznika :D

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2007, 20:22:10 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
gorzej jak silnik zaskoczy, sruba sie odkreci kola pospadaja  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 13, 2007, 01:24:04 am »

KraseK

  • Gość
Cytat: "tomallus1"
Cytat: "KraseK"
A odkrecic srube na wale to zaden kłopot.
Trzeba tylko sposobu!


Taa strzał z rozrusznika :D


Zaden strzał, zadne krecenie rozrusznikiem.

Opisze, moze ktos skozysta:
- do pomocy bedzie potrzebna nam jedna osoba
- zakładamy klucz oczkowy wygiety nr. 22 na srube koła pasowego
- prosimy pomocnika aby wsiadł do auta nacisnal na hamulec i wrzucił 5 bieg (połączenie tych czynnosci powoduje taki opor, ze nawet 1.5m rury na kluczu nie jest w stanie obrucic wałem)
- na klucz nakładamy jakas przedłozke (rure itp) i odkrecamy bez zbytniego wysiłku!!
- w celu wyjecia sruby moze okazac sie koniecznie lekkie uniesienie silnika

Sposób sprawdza sie takze przy odkrecaniu nakretek pólosi w FWD.

A co do napinacza to niestety narazie brak w 2 miejscach!

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 13, 2007, 13:46:45 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
przykro mi Krasek ale w taki sposob probowalismy odkrecic srube w ojca 214 Si niestety choc baaaaaardzo sie staralem i gniotlem na hamulec zreszta nie tylko ja, wal sie obracal, moze by bylo lepiej gdyby dzialalo serwo :-), meczylismy sie z tym pol dnia
sruba poszla dopiero po zalozeniu sporego klucza pneumatycznego bezposrednio na srube, bo przy zastosowaniu przedluzek gdzies ta sila ginela i sruba nie chciala sie odkrecic

a wracajac do tematu  

napinacze te sa montowane w roverach mniej wiecej od polowy 97 roku

napinacz mozna zastosowac tylko wtedy jesli pasek ma 145 zebow i 26 mm szerokosci
tak zdaje sie jest w poldoroverze
napinacz jest dostepny w sklepie kolegi

oryginal
http://www.tomateam.pl/sklep/index.php?m_model=12&m_silnik=16&m_dzial=silnik&c=458

zamiennik
http://www.tomateam.pl/sklep/index.php?m_model=12&m_silnik=16&m_dzial=silnik&c=638
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 13, 2007, 17:02:36 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
i Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :) Dziękuję :D

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 13, 2007, 23:58:37 pm »

KraseK

  • Gość
Cytat: "AndrewS#100"
przykro mi Krasek ale w taki sposob probowalismy odkrecic srube w ojca 214 Si niestety choc baaaaaardzo sie staralem i gniotlem na hamulec zreszta nie tylko ja, wal sie obracal, moze by bylo lepiej gdyby dzialalo serwo :-), meczylismy sie z tym pol dnia
sruba poszla dopiero po zalozeniu sporego klucza pneumatycznego bezposrednio na srube, bo przy zastosowaniu przedluzek gdzies ta sila ginela i sruba nie chciala sie odkrecic



Andrew bo nie mieliscie wrzuconego biegu!
Powiedz jak wał moze sie obracac jak masz wrzucony bieg, wcisniety hamulec i auto jest na kołach, a przynajmniej jednym na ktore przekazywany jest naped styka sie z podłozem??

A wracajac do tematu mysle ze ten zamiennik (SKF) nie ustepuje w niczym oryginałowi. A i cene oba maja tez nie mała (przyzwyczajony jestem do duzych rabatów hehe).

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2007, 08:04:33 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
hamulec nie byl w stanie utrzymac samochodu, przeciez gdyby nie byl na biegu to to by nic nie dalo
wiadomo ze przy zapietym biegu obracanie walu kluczem powoduje ruch samochodu
oczywiscie zeby do tego nie dopuscic wciskany jest hamulec i jeszcze raz napisze ze to nic nie dalo, bo mimo tego samochod jednak sie poruszal, hamulce nie byly go w stanie utrzymac
sam fakt ze poszlo pneumatykiem sugeruje ze ta sruba byla niezle dopakowana
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 14, 2007, 08:41:28 am »

e_gregor

  • Gość
Na 5 biegu hamulce nie były w stanie utrzymać??? Nie wierzę. Musiałbyś wytworzyć setki a właściwie tysiace Nm momentu żeby obrócic koła pomimo deptanego hamulca. To niemożliwe. Mocarne diesle mają problem by ruszyć z 5 pomimo że generują potężny moment obrotowy już od niziutkich obrotów a Ty jeszcze pokonałeś opór hamulców??? To jakaś ściema, prędzej ukreciłbys śrubę.

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 14, 2007, 09:15:40 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
sporo osob bylo tym zdziwionych, i nie wierzyli ze nie chce isc, do tego stopnia ze w pewnym momencie szukalem w ksiazkach i dzwonilismy do serwisu rovera z pytaniem czy ta sruba nie ma przypadkiem lewego gwintu
pamietam ze ja kiedys w serwisie rovera dokrecali na pale spora przedluzka,
przy czym zalozona byla blokada na kolo i dodatkowo koles jeszcze przez szmate trzymal kolo pasowe:-)

przy najblizszej okazji sprawdze to kluczem dynamomentrycznym
bo jesli faktycznie daje sie to tak przytrzymac, to po co w serwisach maja blokade kola zamachowego w miejscu rozrusznika
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - Inny napinacz paska rozrządu
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 28, 2007, 11:11:15 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Trzeba pamietac ze na wylaczonym silniku skutecznosc hamowania jest bardzo ograniczona.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb