Autor Wątek: Rover - nie odpala  (Przeczytany 8526 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 17, 2007, 18:34:21 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
[OT]

Cytat: "AndrewS#100"
tak tylko fiat dochodzil moze do 6 -7 tys. :-) i pewnie tloki tak wysoko nie podjezdzaja do gory :)


Swoim bez problemu zapinam na gazie 7-8 tys obr  :) Jak narazie zyje  :D  Tłoki owszem maja duze podciecia pod zawory ale same zawory sa duze i ciezkie(duza bezwładnosc) wiec rover bez problemu powinien wytrzymac te 8 tys zwłaszcza ze ma 4 mniejsze(i lzejsze) zawory. Duze sa te podciecia pod zawory w 1,4 ?

Cenowo to rzeczywiscie nie wyglada ciekawie  :P Ale nowoczesnosc ma swoja cene. Jak całosc ma wyjsc 800zł to wolałbym juz chyba dołozyc kolejne 800 i kupic inny silnik albo dobra głowice .Narazie nie wiadomo czy np fragmenty zaworu nie porysowały gładzi cylindrów albo nie podziobały tłoków czy komory spalania.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 17, 2007, 23:13:46 pm »

maras

  • Gość
fakt, lepiej i taniej będzie chyba poszukać innego silnika, bo jak na 3 cylindrach nie masz kompresji to tych uszkodzonych zaworów będie niestety więcej :(

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 18, 2007, 00:09:27 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
marcinmk2 ty dowiedz sie ile taka naprawa w lublinie kosztuje, a nie pytasz ile kosztuje w polsce. proponuję warsztat na ul rusałka u J. Grankowski. trzeba dostarczyć głowice, tam ocenią uszkodzenia i wycenią koszty. wtedy będziesz mógł kalkulować, może nie jest tak źle jak myślisz!
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 18, 2007, 08:40:14 am »

marcinmk2

  • Gość
Wrb tak zrobie!

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 18, 2007, 17:39:34 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
na rusalki oddawalem glowice do planowania, tez slyszalem ze to dobra firma
silniki VVC kreca sie wyzej
tu w 1.4 tloki jednak dosc wysoko podjezdzaja do gory ,dlatego moze takie restrykcje sa podane przy planowaniu  o max 0,2
byc moze tez w roverze zawory wiecej sie otwieraja w dol

co do obrotow to moze te 8 tys. na obrotomierzu bylo juz po fakcie jak silnik juz po kolizji schodzil z obrotow
Elwood nie wiem po co tak krecisz swoj silnik ?? przeciez tyle sie o sluchalem i o czytalem na forach ze on tego nie potrzebuje, a wrecz jest to dla niego dosc szkodliwe chodzi o panewki

ale sprobuje jeszcze raz oszacowac koszty

Zawór wydechowy DOKURO    silnik    084005    29.70 PLN
Zawór wydechowy FRECCIA    silnik    04 RV 1.4 24/6/90 F - FR 4817    42.80 PLN
Zawór wydechowy FRECCIA    silnik    04 RV 1.4 31/7/91 F - FR 4841    41.66 PLN
Zawór wydechowy FRECCIA    silnik    04 RV 1.6 25/5./119F - FR 4845    25.90 PLN
ceny z www.tomateam.pl

nie ma cisnienia na 3 cylindrach wiec
6 x 42 =252 zl
uszczelka glowicy ok 120 zl
mamy 375 zl
uszczelki kolektorow ssacy wydechowy po 30 zl
ewentulanie + olej + petrygo plus pasta uszczelniajaca pod pokrywe walkow
moze w tych 500 bysmy sie zmiescili
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 18, 2007, 18:42:52 pm »

marcinmk2

  • Gość
dzięki za tak obliczone koszty

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 18, 2007, 19:47:27 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "AndrewS#100"
tu w 1.4 tloki jednak dosc wysoko podjezdzaja do gory ,dlatego moze takie restrykcje sa podane przy planowaniu o max 0,2
byc moze tez w roverze zawory wiecej sie otwieraja w dol


Niewydaje mi sie aby skok zaworu byl duzy w roverze. U siebie mam skok zaworu 9,9mm przy srednicy zaworu 42mm wiec rover bedzie miał najprowdopodobniej  mniej . Przy okreslonej srednicy zaworu zwiekszanie skoku powyzej pewnej granicy nie daje juz efektów w postaci lepszego napełniania cylindrów a zwieksza tylko obciazenia mechanizmów rozrządu

[OT]

Cytat: "AndrewS#100"
co do obrotow to moze te 8 tys. na obrotomierzu bylo juz po fakcie jak silnik juz po kolizji schodzil z obrotow
Elwood nie wiem po co tak krecisz swoj silnik ?? przeciez tyle sie o sluchalem i o czytalem na forach ze on tego nie potrzebuje, a wrecz jest to dla niego dosc szkodliwe chodzi o panewki


Owszem ale tyczy sie to wersji 2000 a nie 1600/1800 :wink:  Silnika nie krece bez potrzeby tak wysoko ale czasem trzeba. Zreszta włozyłem w niego sporo pracy i pieniazków i to ma 30 lat wiec  go tak nie krece za czesto. Nie mniej silnik ten bez problemu pracuje przy tych predkosciach -wiem poniewaz kiedys zablokował mi sie pedał gazu na luzie i szybko wyłaczyłem zaplon ale wskazówka poszybowała daleko ponad 8 tys :roll: Poprzedni własciciel tez czasem zamykał obrotomierz .Oczywiscie podstawa to krecic z glowa i nie katowac na zimnym.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 19, 2007, 13:19:40 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Wznios zaworow w glowicy 1.4 103KM wynosi 8.8mm
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 28, 2007, 11:23:02 am »

marcinmk2

  • Gość
Samochód odebrałem dzisiaj koszt naprawy to ok 750zł PLN

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 28, 2007, 11:43:46 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Napisz co konkretnie zostalo zrobione i co dokladnie siadlo.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 01, 2007, 10:15:03 am »

marcinmk2

  • Gość
A wiec padły zawory wydechowe w głowicy osiem sztuk, jeden hydropopychacz przy okazji zrobilismy rozrusznik bo byl juz na wykonczeniu no i wszystkie no prawie wszystkie uszczelki tj. pod głowice , kolektor ssacy, wydechowy, a i jeszcze wymienilismy czujnik oleju przy okazji.Generalnie objaw byl jak juz zgasl po przygazowaniu jak by tulejka w rozruszniku padla i z tad musial mi mechanik rozkrecac rozrusznik,Jak go juz rozkrecil to okazalo ze szczotki i tylejka i inne juz nie pamietam nazw  byly na wykonczeniu.Po skąpletowaniu rozrusznika patrzymy co dalej bo zachowywal sie tak samo.Sprawdzilismy cisnienie w cylindrach no jest ale tylko na trzecim  :evil: .Po zdjeciu wałków okazało sie że te nieszczęsne zawory do wymiany wszystkie krzywe.Z głowicą pojechałem na Rusałke tam facet bawi sie w takie klocki.

Także padły ZAWORY WYDECHOWE no i HYDROPOPYCHACZ.

Dzięki wszystkim za pomoc

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 01, 2007, 23:00:44 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Masz szczescie ze dziurek w tlokach nie miales bo by Cie szarpnelo :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 02, 2007, 08:47:57 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Cytat: "marcinmk2#1918"
Samochód odebrałem dzisiaj koszt naprawy to ok 750zł PLN

Za 700 kupiłbyś cały silnik!
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 02, 2007, 11:36:09 am »

marcinmk2

  • Gość
No mam szczęście ale co do tłoków, ostatnio jak kupywałem uszczelki to sprzedawca opowiadał mi jacy ludzie wspaniali pracuja w policji.Po Lublinie jeżdzi  PN Rover. i przeskoczył im pasek rozrządu i cos nie chciał palic to te imbecyle wzieli go ciagali az dziure w tłoku zrobili.Koszt takiej części oscyluje w granicach 1.300 zł ale co im tam przecież ten samochód nie za ich pieniądze będzie naprawiany!  :evil:

Co do silnika to był na FSOAK za 800zł ale już zrobiłem swój i mam pewność co w nim jest do niedalekiego wymienienia a co juz jest zrobione a kupić drugi silnik to różnie bywa chociaż jak by sie stało najgorsze czyli tłoki do wymiany to spewnością bym kupił drui silnik

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 02, 2007, 15:34:29 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "marcinmk2#1918"
Po Lublinie jeżdzi PN Rover

Kiedyś śmigał też w garwolinie w ruchu drogowym. Oricari niebieskie na drzwiach. Duża lota nad tylną klapą z logo FSO. W środku groki relaxy. Silnik miał jakieś 200kkm jak szedł na zyletki ale był naprawiany przez "fachowców" z warsztatów to strach byłoby go brać...

PS. U nas zajeździli nowego freelandera TD na gwarancji. Odziwo firma uznała wymianę jako naprawa gwarancyjna.

Niektórym w tej firmie to rowera nie rovera  :lol:  :lol: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 02, 2007, 16:37:22 pm »

marcinmk2

  • Gość
dokładnie

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 02, 2007, 18:25:27 pm »

Arnold

  • Gość
Ja za dokładnie to samo co Ty 1,5 roku temu zapłaciłem 1350 zł. Zawory kupowałem angielskie FAI Automotive po 45 zł sztuka. Uszczelniacze po 5 zł. W ogóle to inny facet chciał mi wcisnąć niemieckie zawory też po 45 zł, twierdził że lepszych nie znajdę. Ja się uparłem, że jak zawory to tylko oryginalne, ale wtedy były wydechowe chyba po 175 zł (ceny z Roverków.pl), więc szukałem drugiej głowicy. Znalazłem głowicę, ale było też kilka zaworów do wymiany, więc zrobiłem moją.
Wymiana zaworów, uszczelniaczy, uszczelka pod głowicą, uszczelki kolektorów, pasek rozrządu, rolka... W sumie kompletowanie części zajęło nam miesiąc, a za robociznę dałem 350 zł (chciał 300 :))
Żeby nie było - 3 miesiące wcześniej były zmieniane tylko 3 popychacze u wujka w warsztacie. Koszt - 1500 zł (tylko popychacze zmienione, reszta to płyny, robocizna np. koszty przeglądu głowicy, płukanie, planowanie, sprawdzanie szczelności 500 zł)...
A za 1350 zł zmieniłem wszystkie zawory wydechowe :) A Ty zrobiłeś to teraz za 750 zł. Ceny tanieją, pamiętam jak jeszcze kilka lat temu znajomy za używaną głowicę dał 2000 zł. A kolega za wymianę wszystkich zaworów zapłacił prawie 5000 zł.

W sumie w tym wypadku to po pierwszym poście wiedziałem, że tak się niestety u Ciebie stało :( Ale grunt, że już chodzi.

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 02, 2007, 19:53:39 pm »

trans.kielce

  • Gość
witam Mam problem z roverkiem :(  , zawsze zapala za drugim razem,od czasu do czasu kichnie w filtr ;d, czasami gasnie podczas pracy na wolnych obrotach ostatnio pracuje nie rowno w zakresie małych obrotów, mam go stosunkowo nie długo i nie mam pojęcia co moze mu być ???? pozdrawiam

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 03, 2007, 07:42:45 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
jesli masz gaz to moze to wskazywac na zly stan ukladu paliwowego , pompa, filtr paliwa, wtryskiwacze
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 05, 2007, 13:29:37 pm »

trans.kielce

  • Gość
Rzecz w tym ze nie ma gazu