Autor Wątek: Rover - nie odpala  (Przeczytany 8528 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - nie odpala
« dnia: Luty 13, 2007, 23:12:36 pm »

marcinmk2

  • Gość
Mam taki problem z poim Poldem.
Opisze jak to sie stało: wjechalem na parking na postoju  włączyłem na LPG chodził sobie i nacisnąłem pedał gazu na max obroty wtedy wziął sie gaz wyłączył (słyszałem jak zawór w butli odbił) i zgasł.Spróbowałem go odpalić ale nic.Objaw jak by w rozruszniku walneła tulejka.Zaciągnąłem go na holu do mechanika rozkręcił mi rozrusznik no i okazało sie parre części do wymiany ale nie o to mi chodzi - jak mnie kumpel holowal ni cholery nie chciał odpalić - to dziwne!.Nawet jak się rozrusznik zepsuł to powinien przecież odpalić czy to na holu czy na popych nie?.Właśnie jest teraz Poldrover u mechanika ale obawiam sie że to może być coś jeszcze możliwe?.Dodam że jak go kręce to czasami jest strzał i to słychać jakby szło to z tłumika i jeszcze  dodam że on jest lekko dziurawy ale nie do tego stopnia żeby była widoczna okiem dziura.Jak byście mogi to pomóżcie bo to dla mnie jest dziwne żeby nie odpalił na holu jeżeli jest zepsuty rozrusznik.Poldrover zawsze pali na PB

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2007, 23:50:47 pm »

maras

  • Gość
Próbowałeś go odpalić na holu :shock: lepiej sprawdź, czy Ci pasek nie przeskoczył. Rover nie jest stworzony do takich praktyk

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2007, 01:11:24 am »

vox+241

  • Gość
na holu ??  :?  teraz moze strzela dlatego że masz przestawiony rozrząd, albo podczas kręcenia pompuje benzynke a nie dochodzi do zapłonu....

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2007, 08:34:15 am »

marcinmk2

  • Gość
On mi juz zaczal strzelac jak zgasl mi na parkingu ale powtorze jeszcze raz nie strzela caly czas tylko czasami i to rzedko!.Co to moze jeszcze byc? czyzby tylko rozrusznik?.  na co zwrocic uwage po zlozeniu rozrusznika kiedy to objaw bedzie sie powtarzal?

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2007, 13:02:26 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Po pierwsze sprawdź ustawienie rozrządu. Rover NIE POWINIEN być palony na pych.
Po drugie sprawdź czy masz iskrę. Może zgasł ci przez uszkodzenie czujnika położenia wału... Mi teraz doskwiera ta usterka i też potrafi kichnąć przed zgaśnięciem.

Potem sprawdź czy silnik dostaje paliwo bo mi mimo, że odpala z LPG to jak nie właczę pompy paliwa to też ma czasem problem z zaskoczeniem.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 15, 2007, 23:20:04 pm »

marcinmk2

  • Gość
a więc tak: paliwo dostaje, iskra jest a nie może odpalić.Dodam jeszcze raz że przy odpalaniu tzn. próbie strzela!.Może zapłon sie przestawił?.Pasek był sprawdzany jest wszystko ok!.To jak by się zapłon nieszczęsny przestawił to tylko ECU do naprawy dawać?.Ile to może kosztowac taki zabieg jeśli kto wie? i czy to jest opłacalne czy odrazu nie zawracać sobie głowy i szukać innego kompa?.A i jutro jade podłączyć  kompa do kumpla to się wszystko okaże czy komp choruje czy też co innego może być zepsute.

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 15, 2007, 23:26:22 pm »

KraseK

  • Gość
Czujnik temp silnika sprawdzałes?
Jezeli sie zepsuł badz kosc spadła itp. to do sterownika silnika idzie sygnał ze silnik ma ok -27st C i moze go zalewac (jezeli jest iskra i paliwo to tylko to tylko moze go zalewac)
Jak masz pod niego podpiety sygnał do przełacznie na gaz to np jesli podczas pracy dostanie sygnał o za niskiej temp to wyłaczy gaz. Poszukaj w tym kierunku.

A komp to najpierw wez na probe pozycz od kogos.

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 16, 2007, 12:18:14 pm »

marcinmk2

  • Gość
Właśnie sprawdziłem kompa i przekażniki są ok.
Patrzyliśmy ciśnienie wychodzi że na trzecim (patrząc od przodu samochodu) jest a na pozostałych tzn. 1,2,4 prawie nie ma.Co to może być? hydropopychacze? i co jeszcze można sprawdzić?

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 16, 2007, 12:27:24 pm »

maras

  • Gość
Rozumiem ciśnienie sprężania, tak? Popychacze nic do tego nie mają, to jest jakaś większa, niestety gorsza spraw. Zrób próbę olejową

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 16, 2007, 12:39:58 pm »

marcinmk2

  • Gość
Tak ciśnienie sprężania.Próba olejowa tzn.?

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 16, 2007, 17:08:05 pm »

tomallus1

  • Gość
O jak ciśnienia nie ma to niedobrze. Zrób właśnie tą próbę olejową. Może pierścienie ci szlag trafił.  Ze strony o ceramizerach:

"Próba olejowa

Często diagności nie uwzględniają tego rodzaju pomiaru i popełniają błędy.

Cel pomiaru:
Przedstawiona metodyka pozwoli określić rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym większe prawdopodobieństwo, że nieszczelności istnieją poza pierścieniami (zawory lub uszczelka) ale nie zawsze - właśnie w przypadku podaży oleju do cylindra, występują wyjątkowo wysokie ciśnienia zarówno przed jak i po wlaniu oleju, przy znikomej ich różnicy.

Pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach należy wykonać wg metodyki:

Warunki graniczne:
1. temperatura silnika co najmniej  70 oC. przez cały czas pomiaru
2. odłączony układ zapłonowy
3. nieczynny (wyłączony) układ wtryskowy  - ważne!
4. sprawdzone luzy zaworowe
5. w pełni naładowany akumulator

Technika pomiaru:
1. Wykonać pomiar ciśnienia sprężania na sucho, kolejno dla każdego cylindra, obracając wał rozrusznikiem (ok. 200 obr/min), z wyłączonym zapłonem i wtryskiwaczami (podłączyć kabelek do cewki rozrusznika, zamiast istniejącego połączenia ze stacyjką - nie używać stacyjki). Przepustnica powinna być otwarta na 50% (nie zmieniać jej położenia przez cały czas pomiaru).
2. Powtórzyć pomiary, wlewając bezpośrednio przed pomiarem (30 sek.) oddzielnie do każdego cylindra po 5 ml oleju silnikowego (takiego jaki jest używany w silniku - oczywiście świeżego).
Trzeba się mocno spieszyć, żeby silnik zbytnio nie wystygł.
Ważne jest utrzymanie powtarzalności przez m.inn. systemowy pomiar (najpierw pomiary 1,2,3,4.. cylindra na sucho potem pomiar z olejem w tej samej kolejności). Do cylindrów należy zawsze wlewać tę samą ilość oleju (z doświadczeń wiadomo, że dla pojemności cylindra do 0,5 litra wystarczy 5 ml (najlepiej strzykawką), ale trzeba także przestrzegać stałego (nie dłuższego niż 30 s) odstępu czasu między wprowadzeniem oleju a rozpoczęciem pomiaru. Najlepiej wykonać po dwa pomiary dla każdego cylindra (raz za razem) na sucho i z olejem (jeśli czas na to pozwoli i ma się wprawę). Po wykonaniu pomiarów należy trochę poobracać rozrusznikiem, jeszcze z wykręconymi świecami (żeby wydmuchać olej)."

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 17, 2007, 00:22:36 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
kolega zapomnial tu napisac ze silnik wkrecil na 8 tys na gazie
wiec stawiam na spotkanie tlokow z zaworami :(
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 17, 2007, 00:31:33 am »

KraseK

  • Gość
Tak i po wkreceniu raptownie zgasł. Czyli kilka zaworów do wymiany. (przynajmniej)

Swoja szosa, Fijata parenastokrotnie kreciłem poza pole na obrotomierzu (na gazie) pod obciazeniem i nic złego mu sie nie stało.

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 17, 2007, 00:55:52 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
tak tylko fiat dochodzil moze do 6 -7 tys. :-) i pewnie tloki tak wysoko nie podjezdzaja do gory :)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 17, 2007, 01:49:55 am »

maras

  • Gość
Cytat: "AndrewS#100"
kstawiam na spotkanie tlokow z zaworami :(

Faktycznie, wszystko na to wskazuje, dlatego na kilku cylindrach ciśnienie odrazu spadło. Możliwe,ale jest to już mniej prawdopodobne, że pękł też któryś pierścień :?

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 17, 2007, 07:46:37 am »

KraseK

  • Gość
Cytat: "AndrewS#100"
tak tylko fiat dochodzil moze do 6 -7 tys. :-) i pewnie tloki tak wysoko nie podjezdzaja do gory :)


Tak ale nie rozmawiamy tu o silniku Fijatowskim :wink:

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 17, 2007, 09:09:26 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
8K-RPM dla mnie oznacza jedno. Proponuję poszukać tematu: "Operacja na otwartym sercu 1.4" . Tam było dokładnie wszystko opisane łacznie ze zdjęciami.

Dla mnie to niestety zawory i najprawdopodobniej wydechowe. Starczy aby jeden zawór z 4 jest nieszczely i już silnik ma kompresję o połowe mniejszą.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 17, 2007, 10:18:59 am »

marcinmk2

  • Gość
Juz wiem odp. - tak jak Bocian napisal to sie stalo!.Mam do Was takie pytanko ile mnie moze wyniesc koszt naprawy tak ok jesli wiecie

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 17, 2007, 18:17:36 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
zeby to stwierdzic to musisz rozebrac silnik i napisac co jest do kupienia, bo tu szklanej kuli nie mamy zeby stwierdzic czy dwa zawory dostaly czy 10
oczywiscie wiadomo, ze trzeba zdjac glowice co wiąże sie z kupnem uszczelek itp.
wiec bardzo delikatnie liczac cena wyjsciowa to z 500 zl przy zalozeniu ze prawie wszystko robisz sam, jesli sie okaże ze wiecej to na fsoak ktos tam mial caly silnik do sprzedania za 800zl
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - nie odpala
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 17, 2007, 18:23:09 pm »

Guciu1801

  • Gość
generalnie niewesolo. Tutaj widac ogromna zalete OHV. Calosc robisz za 10%ceny podanej przez andrewsa.