Autor Wątek: jak go wyregulować w końcu  (Przeczytany 10940 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 19, 2007, 00:28:39 am »

elektrokiler

  • Gość
Jeśli masz zapłon elektroniczny to ustaw na lampie bo jeśli ustawiasz na słuch to jest baaaaardzo przyspieszony i może dziać sie tak jak piszesz.

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 19, 2007, 09:57:27 am »

banan_125p

  • Gość
ale wtedy równo pracuje i co jest :roll:

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 19, 2007, 14:49:25 pm »

elektrokiler

  • Gość
Trochę nie zrozumiałem co chcesz powiedzieć. Jeśli chcesz powiedziec, że przy ustawieniu na lampie obroty silnika sa zbyt małe i pracuje nerwowo to zwiększ obroty i dopiero ustawiaj zapłon.

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 19, 2007, 21:30:00 pm »

banan_125p

  • Gość
no i dzisiaj się w końcu wygralem walkę wziąłem się i zrobiłem, wyjąłem, przeczyściłem gaźnik, zmieniłem główne dysze paliwowe na 120 i 155, okazało się że na drugim przelocie jest  rurka emulsyjna F30 to założyłem F35 a na pierwszy F30, przejrzałem aparat zapłonowy i nic ciekawego tam nie zauważyłem, założyłem cewke zapłonową od Audi 100 z silnikiem 2.3, ustawiłem zapłon lampą na idealne 10 stopni i zmieniłem przewody i świece i jest wszystko ok, dzięki za podpowiedzi

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 19, 2007, 22:31:19 pm »

Zak

  • Gość
banan_125p,
czy ty masz 1,6? że ustawiłeś na 10st +/- 1st?
bo 1,5 ma na 5st +/- 2st
i jaki założyłęś aparat? 4497 czy 4498, ten drugi przy montarzu w 1,5 na gazie daje bardzo pozytywny efekt;)

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 20, 2007, 13:25:34 pm »

banan_125p

  • Gość
kolego silnik jak w temacie mam 1,6 na gaźniku a czym róźnią się te aparaty i jak je rozpoznac bo nie mam pojęcia wiem tyle że zapłon jest na module

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 20, 2007, 14:58:10 pm »

Zak

  • Gość
banan_125p,
no 1,6 to 10.
a można je odróżnić po numerku na odlewie podstawy aparatu 4497 albo 4498
a tak w rzeczywistości  to różnią sie "gruszką" (podciśnieniowy przyspieszacz zapłony), oraz odśrodkowym regulatorem zapłonu.
więc dość istotne różnice :wink:

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 20, 2007, 15:10:16 pm »

batorejro

  • Gość
Zasadnicze różnice w tych aparatach to:
długość sprężyny w podciśnieniowym regulatorze wyprzedzenia zapłonu
grubości spręrzynek w odśrodkowym regulatorze
masy ciężarkóe

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 20, 2007, 15:39:09 pm »

Zak

  • Gość
batorejro,
a jak niby chciałbyś wymienić sprrężyne w podciśnieniowym?
on sie różni zakresem wyprzedzenia kąta
1,5 do 12st
a 1,6 ma do 22st

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 20, 2007, 16:13:40 pm »

banan_125p

  • Gość
i który powininem być w 1.6???????

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 20, 2007, 16:20:05 pm »

Zak

  • Gość
4498 :wink:

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 20, 2007, 20:43:04 pm »

banan_125p

  • Gość
takie mam jeszcze pytanko bo w jeszcze troszkę odczuwalna jest dziura w obrotach i chyba jest za bogata mieszanka tak mi się wydaje ale juz jest prawie dobrze i wygrzebałem w garażu rurke emulsyjna F27, czy ktoś miał z nią styczność i czy ona by wyeliminowała tą dziurę??????? ona występuje tylko po lekkim dodaniu gazu, jechać się da ale czasami szarpie delikatnie

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 20, 2007, 20:48:33 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
F27?? a to nie od żuka ;>

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 20, 2007, 21:06:47 pm »

banan_125p

  • Gość
no właśnie nie wiem i pytam

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 20, 2007, 22:48:32 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1211
Cytat: "batorejro"
Zasadnicze różnice w tych aparatach to:
długość sprężyny w podciśnieniowym regulatorze wyprzedzenia zapłonu
grubości spręrzynek w odśrodkowym regulatorze
masy ciężarkóe

Do tego jeszcze zupełnie inny kształt cieżarków i krzywki regulatora odśrodkowego.
poza Trzeciakiem polecam wiedze praktyczną.

Aaraty po prostu różnia sie regulatorami. Nie warto wnikać w szczegóły.
Z moich walk z układami zapłonowymi i strojeniem wyszło mi ze najfajniej pold jeźdizł na kompletnym aparacie od 1.6. Zreszą z badań robionych na zlecenie fso wyszło że 1.6 ma korzystniejsze charakterystyki.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 21, 2007, 20:55:02 pm »

banan_125p

  • Gość
to jakie rurki emulsyjne polecacie??????

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 23, 2007, 16:28:39 pm »

batorejro

  • Gość
Sprężyne w podciśnieniowym wymienia się bardzo prosto, wykreca sie śrube zaślepiająca otwor sprrzyny, wyciaga i wkłada drugą. Waśnie długość spręzyny a co za tym idże jej napięcie w środku decyduje o kącie wyprzedzenia, tak samo jak waga ciężarków i sprężynki w regulatorze. Wszystko to można kupić w Warszawie w Zelmocie. Oni nadal produkują te aparaty i częsci do nich też mają. Bo te dwa aparaty tylko tym się różnią. Jeżeli chodzi o rurki emulsyjne to najlepiej na I przelot założyć z Fiata 125p. Dobrze będzie jak założysz rurkę emulsujną z Fiata ale dysze powietrza z poloneza. Dziura zniknie i mieszanka nie będzie za bogata.

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 23, 2007, 23:05:12 pm »

banan_125p

  • Gość
a jaki numer ma ta rurka???????

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 24, 2007, 08:59:16 am »

Zak

  • Gość
batorejro,
tak, ale z 1,6 ma większy zakres ruchu, czego sprężyna nie powoduja;)

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 26, 2007, 09:06:22 am »

batorejro

  • Gość
Zakres ruchu też sie da zmienić. Jeżeli wyciągniesz sprężynkę to w środku są jeszcze takie okręgłe podkładki.