Autor Wątek: jak go wyregulować w końcu  (Przeczytany 10939 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jak go wyregulować w końcu
« dnia: Luty 15, 2007, 19:41:11 pm »

banan_125p

  • Gość
przeczytałem sporo tematów ale nie znalazłem tego co mnie satysfakcjonuje, a mam taki drobny problem z zasilaniem trwał on już od jakiegoś czasu ale dzisiaj pogoda sprzyjała więc trochę się wziąłem za to w końcu. problem polega na tym że samochód nie równo jeździ na benzynie, po nagłym dodaniu gazu na benzynie strzelił mi w dolot, kupiłem zestaw naprawczy gaźnika czyli dysze i takie tam i zmieniłem już jakiś czas temu, i jeszcze zaraz po odpaleniu zimnego silnika na ssaniu chodzi dobrze a po chwili zaczyna chodzić jak Star czyli bardzo nie równo, podczas jazdy troszkę przerywa dopiero po wduszeniu gazu w podłogę się zbiera ale V-max to 150km/h i to z wielkim bólem, czy to trzeba wyregulować czy co z tym zrobić?????? i na gazie mam podobny problem tez od dawna a więc samochód przerywa, tak jakby go zalewało, wduszę w podłogę to się po chwili zbiera, czasami strzela w dolot, czasami dobrze jedzie a czasami źle, zawory wyregulowałem, zapłon ustawiłem lampą stroboskopową na 10 stopni, wymieniłem filtr powietrza i paliwa, świece, przewody, kopułkę, palec. Odma puszczona pod samochód po to żeby miał więcej zimnego powietrza, nic nie wyrzuca, wąż czysty, ciśnienie na cylindrach po 12,5 atm, pomóżcie mi z tym a i jeszcze jedno silnik na biegu jałowym kręci się do 6000 rpm a podczas jazdy do 5000 z kawałkiem, co z tym jest????????

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 15, 2007, 21:55:59 pm »

elektrokiler

  • Gość
A poziom paliwa w komorze pływakowej ustawiłeś? Uszczelki wszystkie pozakładane do gaźnika (pod pokrywe gaźnika też)? Zapłon ustawiany przy gorącym silniku i prawidłowych obrotach ?

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 15, 2007, 21:58:18 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
I na paliwie i na gazowni ten sam efekt??
Gdyby tylko paliwo to wymaga ustawienia mieszanki. Chyba wiesz która srubką :)
Kręcisz do tego momentu az obroty się podniosą a auto zacznie równiej pracować, wtedy obniżasz obroty i powtarzasz. Do momentu az kręcenie bedzie powodowało gasniecie. Wtedy ustawiasz sobie obroty na jakie chcesz i jezdzisz. Na pewno pływak się nie utopił?? ma odpowiedni poziom w komorze??
i napisz jakie to rozmiary tych dysz tam były

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2007, 21:59:16 pm »

banan_125p

  • Gość
poziom paliwa jeszcze nie a  na ile zalecacie???????? gaźnik poskładany tak jak trzeba i uszczelki też, zapłon ustawiałem tak jak mówisz, idealnie chodzi na wolnych jak jest ciepły ale na wyższych coś nie bardzo

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 15, 2007, 22:00:19 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
A jeszcze coś mój fiat na 10 stopniach to nigdy nie chciał chodzić. Zawsze ok 15minimum
Najlepiej ustaw go na słuch.

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 15, 2007, 22:02:06 pm »

banan_125p

  • Gość
dysze powietrza 200 i 230 paliwa 115 i 145, gardziele 24 i 26, a śrubka wiem która i muszę coś pokminić bo trochę ciperpliwość tracę a pływak się nie topi bo sprawdzałem

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 15, 2007, 22:02:28 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
z tego co pamiętam to górna krawedz pływaka ma być ok 5mm od pokrywy(trzymając pokrywe pionowo zaworkiem ku górze)

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 15, 2007, 22:03:51 pm »

banan_125p

  • Gość
o to tak muszę ustawić i popróbować

[ Dodano: 2007-02-15, 22:08 ]
na gazie jest trochę inaczej bo tak jakby go zalewało a silnik chodzi jakby palił na trzy cylindry :| dopiero po wduszeniu w podłogę zaczyna przyśpieszać i to nieźle, jechałem 110km/h i chciałem wyprzedzić osobówkę to podłoga i bez problemu nawet pod górę a jak tylko ująłem gazu to szarpał jakby mu brakowało przy około 100-120 km/h a na benzynie to jadąc na obrotach i dodając gwałtownie gazu potrafi zgasnąć :cry:  pomocy

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 15, 2007, 22:14:00 pm »

elektrokiler

  • Gość
Sciągnij sobie usprawnienia poloneza: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic52610.html jest tam opisane jak się ustawia poziom paliwa w komorze pływakowej. Skoro po wcisnięciu gazu na benie gaśnie to raczej za uboga mieszanka jest.

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 15, 2007, 22:14:34 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Masz moze luz na ośklach w gazniku??
Uchyl przepustnice i poszarp za ośkę jesli wyczujesz spory luz to nie ustawisz tego gaznika

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 15, 2007, 22:15:10 pm »

elektrokiler

  • Gość
Sprawdź też czy działa pompka przyspieszająca (chyba tak to sie nazywa).

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 15, 2007, 22:15:42 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
elektrokiler, albo go zalewa. Może tez nie działąc pompka przyśpieszenia w gazniku i nie wtryskuje dodatkowego paliwa by się silnik wkręcał

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 15, 2007, 22:19:42 pm »

elektrokiler

  • Gość
Van#1860, ja oczywiście specem od gaźników nie jestem ale opieram sie na tym co kiedyś przeczytałem w różnych książkach.

Cytat: "Van#1860"
Może tez nie działąc pompka przyśpieszenia w gazniku i nie wtryskuje dodatkowego paliwa by się silnik wkręcał


No właśnie i wtedy mieszanka jest zbyt uboga. Dobrze kombinuję  :?:

[ Dodano: 2007-02-15, 22:24 ]
Zbyt bogatą mieszanke na benie jest łatwo zdiagnozować. Wystarczy pogazować troche silnik, wyłączyć i obejrzeć świece.

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 15, 2007, 22:25:52 pm »

banan_125p

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
Masz moze luz na ośklach w gazniku??
Uchyl przepustnice i poszarp za ośkę jesli wyczujesz spory luz to nie ustawisz tego gaznika

luzu nie ma bo sprawdzałem, bo gaźnik jest prawie nówka a muszę się przyjrzeć tej pompce ale jestem na 99% pewien że działa bo przy dodawaniu gazu paliwo z tego "wtryskiwacza" leci i to zdrowo, a i do tego mam takie pytanko bo mam takich pompek i gaźników pełno i przyglądałem się im i niektóre mają różne długości tego pręta, czy może coś pomotałem???????

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 15, 2007, 22:27:48 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Wyciągnij swiece. JAk czorne masz bogatą jak sa jasne to masz uboga ;) najlepiej pojezdzić troche delikatnie uzywając gazu (a niech przerywa i szarpie) i wtedy oglądnąć swiece.
Ja jużtych gazników tyle miałem ze głowa mała. Odląd pamiętam zawsze w nich dłubałem. Jeszce nawet mam jeden w luz stanie lezy 2 lata u kumpla w garazu

[ Dodano: 2007-02-15, 22:30 ]
sa tez rózne rozmiary dyszki w tym precie. Najlepiej mi długa chodziła nie wiem czemu.Ale jesli tryska to działa :)
jednym słowem ustawianie. W najgorszym wypadku czyszczenie gaznika
Kupujesz ocet lejesz do starego garnka wkładasz rozkręcony gaznik i gotujesz
ABY NIE W DOMU BO CAPI I CIĘ WYWALĄ !!! :P

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 15, 2007, 22:32:18 pm »

banan_125p

  • Gość
świece są czarne bo dzisiaj sprawdzałem

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 15, 2007, 22:33:36 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
hmm tak teraz myśle a Dobry Ty masz aparat zapłonowy?? bo gaznik do gazu to niewiele ma. Masz jakiś na podmiankę??

[ Dodano: 2007-02-15, 22:34 ]
to za bogata mieszanka. Wez wkręc troche ta srubkę regulacyjną. Rozgrzej auto i zacznij od powolnego wkręcania jej.

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 15, 2007, 22:35:59 pm »

banan_125p

  • Gość
a jak sprawdzić czy padnięty jest aparat????? bo niby luzów na ośce nie ma czy są jakieś inne sposoby>?????? jak trzeba będzie to skminię

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 15, 2007, 22:36:58 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Jesli wkręcanie nic nie bedzie dawało potrzebujesz dysze wolnych obrotów o rozmiarze 0,45 a nie 0,5 Maluch albo żuk na takiej ganiały

[ Dodano: 2007-02-15, 22:37 ]
zapłon elektronik czy zwykły przerywacz??

jak go wyregulować w końcu
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 15, 2007, 22:37:58 pm »

banan_125p

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
hmm tak teraz myśle a Dobry Ty masz aparat zapłonowy?? bo gaznik do gazu to niewiele ma. Masz jakiś na podmiankę??

[ Dodano: 2007-02-15, 22:34 ]
to za bogata mieszanka. Wez wkręc troche ta srubkę regulacyjną. Rozgrzej auto i zacznij od powolnego wkręcania jej.

 to jest ta mała śrubka od strony klawiatury????? co taki trudny dostęp do niej jest?????

[ Dodano: 2007-02-15, 22:38 ]
zapłon jest elektroniczy