Autor Wątek: Rover - pali bezpiecznik wtrysku  (Przeczytany 6026 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« dnia: Luty 27, 2007, 19:13:09 pm »

D@n!el

  • Gość
Witam,
Niedlugo pocieszylem sie moim nowym poldkiem :-( Dzis po powrocie z Gliwic, gdy podjechalem do swiatel i zatrzymalem sie, silnik wszedl na niskie obroty (silnik byl juz wysprzeglony bo sie zatrzymywalem) po czym wskazowka obrotomierza wskazala 0obr/min :-( Myslalem, ze mi poprostu zgasl. Sprobowalem go zapalic, niestety nic :-( tzn. rozrusznik chodzi ale samochod nie chce zapalic. Probowalem kilka razy, odczekalem nawet okolo 1h aby silnik sie schlodzil po czym znow sprobowalem, no i nic :-(
Jaka moze byc przyczyna awarii? Od czego zaczac diagnoze? Czy przyczyna moze tkwic w jakims bezpieczniku (pytam bo ich nie sprawdzalem)? Mam nadzieje, ze to nie pasek, ktory mialem wymieniac ;-) zreszta chyba inaczej by sie zachowywal? Prosze o sugestie i pomoc w reanimacji mojego ulubienca !!! Jutro ojciec jedzie go ogladac wiec bede wdzieczny za kazda rade.

   Pozdrawiam D@n!el

/edytowałem temat z dwóch powodów 1. nie spelnia regulaminowych zasad 2. dla łatwiejszego przeglądania forum - Bocian.

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2007, 19:27:36 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
A w jakiej kondycji byl pasek rozrzadu? wszystko wskazuje ze to on jest winowajca :|
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 27, 2007, 19:42:25 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Trudno przez forum ocenic co sie stalo, jednak wlasnie gdy zerwie sie pasek silnik poprostu gasnie i juz go nieodpali. Dla Ciebie szczescie ze stalo sie to na wolnych obrotach gdyz ryzyko uszkodzenia powaznie glowicy sie zmniejsza. A 11letni pasek jak najbardziej mial prawo sie zerwac.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 27, 2007, 19:47:05 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
przy przebiegu  120tys.km to juz powinien byc drugi raz wymieniony pasek, a nie dopiero pierwszy raz
to ja, byly Marcin#839

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 27, 2007, 19:48:18 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Jakby cos to mastah ma dwa silniki 1.4 wiec chetnie sprzeda jakies drobiazgi z niego.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 27, 2007, 20:25:13 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "OZi 1845"
Dla Ciebie szczescie ze stalo sie to na wolnych obrotach gdyz ryzyko uszkodzenia powaznie glowicy sie zmniejsza.


No przeciez nim krecil bo nie chiał odpalic  :lol: to co mu to da ze strzelil przy obrotach biegu jalowego jak i tak pewnie zawory pogieło potem. Nie pekaj jak bedziesz robil sam to moze w 800-1000 zł sie zmiescisz. PS Kiedy miales zamiar wymienic pasek -przy 160 tys jak w ksiazce ??
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 27, 2007, 20:29:01 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
opadł obrotek-PWK poszło się kochać :P tak łatwo pasek nie pęka panowie :)

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 27, 2007, 21:00:38 pm »

D@n!el

  • Gość
... no zobaczymy jutro, a w miedzyczasie to moze ktos rzuci inna sugestie, powiedzmy odmienna od paska ;-) bo pasek chcialem wymienic a teraz to on mi przychodzi na mysl i pewnie dzis bedzie mi sie snil :P

[ Dodano: 27 Lut 2007 23:53 ]
Panowie ...stety wasze czarne scenariusze sie nie sprawdzily. Jeszcze dzis bylem po Poldka w Gliwicach. Pojechalem aby go do domu zaciagnac no i nie moglem sobie odpuscic, ze tych bezpiecznikow nie sprawdzilem. Okazalo sie, ze to faktycznie bezpiecznik ;-) (a pytalem was o to i nikt mi nie odpowiedzial w tym kierunku). Wymienilem bezpiecznik przekaznika wtrysku paliwa, no i zapalilem samochod :-) Chodzil sobie na wolnych obrotach, jednak gdy chcialem ruszyc to go wybilo :-( Drugi zalozylem 25A (gdyz nie mialem juz zielonego 30A) niestety wybilo go od razu przy zapalaniu. Jutro wiec bede dochodzic co jest przyczyna tego stanu rzeczy. Moze ktos z Was pomoze? Gdzie tkwi usterka? Macie szanse sie poprawic bo pomimo, iz pytalem o bezpieczniki wysnuwaliscie mi czarne scenariusze :-)

   Pozdrawiam D@n!el

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 28, 2007, 10:44:00 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Nie wiem na jakiej podstawie lusziska pisali o pasku. Gdy w Roverku zerwie sie pasek to jest sajgon w komorach spalania (giecie zaworow dziury w tlokach i inne tragedie). Nie moglbys swobodnie krecic rozrusznikiem. Wiadomo ze problem tkwil najprawdopodobniej w elektryce. Czytajac przyszlo mi od razu ze moze fiksuje wylacznik uderzeniowy lub padl ktorys z bezpiecznikow np. pompy paliwa. Widze ze zdiagnozowaliscie ze to bezpiecznik przekaznika wtrysku. Jezeli w standardzie siedzi tam 30A to taki ma byc i nie zakladaj mniejszych. Byc moze sam przekaznik ma jakas zwore.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 28, 2007, 12:05:41 pm »

D@n!el

  • Gość
Wlasnie pierwsza rzecz jaka mi przyszla do glowy to wlasnie ten czujnik uderzeniowy ;-) zwykly poldek tego nie mial. Po powrocie do domu jednak bijem sie w piers, ze nie pomyslalem o bezpiecznikach ;-)

[ Dodano: 28 Lut 2007 20:14 ]
witam ponownie, no to sprawa na dzis dzien wyglada nastepujaca ...Samochod po zalaczeniu chwilke pochodzi po czym przepala mi bezpiecznik przekaznika wtrysku paliwa. Zwykle chodzi na wolnych obrotach, przy probie ruszenie (czyli wejscia na wyzsze obroty)
bezpiecznik "siada" :( kazda nastepna proba konczy sie juz przepaleniem bezpiecznika przy zapalaniu :-( Prosze o rady i wskazowki od czego zaczac?

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 01, 2007, 01:04:31 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Bezpiecznik prze pala sie jesli poplynie przez niego wiekszy prad niz zakladany.. trzeba leciec po ukladzie i zobaczyc co powoduje ogromny pobor pradu.. przekaźnik jako pierwszy wsadzilbym "pod noz"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 01, 2007, 20:55:23 pm »

D@n!el

  • Gość
Bezpiecznik o ktorym pisalem pewnie bedzie odpowiedzialny za pompe paliwa, gdyz jak wsadzam bezpiecznik przy wlaczonej stacyjce w chwili wlozenia slysze jak zaczyna pompa dzialac. Mysle, ze do wymiany bedzie pompa paliwa (zreszta tak tez mi odpowiadali na pl.misc.samochody). Mysle, ze w przyszlym tygodniu bede ja wymienial zatem jak nie zapomne to zostawie tutaj na forum informacje z jakim skutkiem wygladala naprawa. Pewnie bedzie to przydatna informacja na przyszlosc dla ludzi przeszukujacych archiwum tego forum.

   Pozdrawiam Daniel

P.S. Oczywiscie nadal czekam na inne sugestie dot. usterki, byc moze sie myle, a nie chcialbym niepotrzebnie pompy paliwa wymieniac ;-)

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 01, 2007, 21:49:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wyglada na to ze nie jeździłes na paliwe i pompa sie zatarła a teraz pobiera makabryczny prąd i przepala bezpiecznik. Moj ojciec tak mial w BMW 520i .... pompa do wymiany.
Od tamtej pory ma juz wylacznik pompy zainstalowany przeze mnie :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 01, 2007, 22:42:43 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
jesli masz gaz to sprobuj go zapalic na gazie a pompe odlacz calkiem (rozepnij wtyczke) jesli po tym bezpiecznik bedzie ok, to znaczy ze pompa bierze za duzy prad
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 01, 2007, 22:55:33 pm »

D@n!el

  • Gość
Aktualnie jezdze na benzynce :-) wiec na gazie nie sprawdze :-(
No i musze sie wam przyznac ze awarie mialem w Gliwicach gdzie bylem odebrac alusy do mojego Poldka. Mysle, ze w przyszlym tygodniu jak juz wymienie pompke to zaloze moj nowy nabytek i moj wehikul bedzie sie prezentowal jak nalezy :P

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 01, 2007, 22:58:02 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ale zeby byc pewnym to musisz to sprawdzic
nie wiem podepnij moze pompe przez bezpiecznik i amperomierz do innego aku
zeby nie okazalo sie ze przetarly sie gdzies przewody  :D a pompa jest dobra
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 02, 2007, 11:26:38 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Słuchaj andrzeja. Pompa paliwa to najbiedniej 150zł więc warto posrpawdzać wszystko zanim mydasz tą kasę niepotrzebnie. A elektryka to najgorsza usterka samochodu jaka chyba moze być.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 02, 2007, 18:43:20 pm »

Arnold

  • Gość
Dla świętego spokoju podmień sobie skrzyneczkę przekaźników. To takie czarne "coś", przymocowane powinno być pod kompem ale jak jest ułamany zaczep to może gdzieś zwisać :) Raczej tego nie rozbieraj bo jest nierozbieralne, ale brzeszczotem się da :P
Jak się okaże że na innej jest dobrze, to możesz rozebrać swoją bo nie masz nic do stracenia. Uwaga, przekaźnik pompy paliwa ma coś wspólnego z przekaźnikiem silnika krokowego, bo u mnie przekaźnik krokowca nie odbija po wyłączeniu stacyjki, co skutkuje tym że przy rozruchu pompa nie podaje paliwa.
Podobno jeden z tych 4 przekaźników jest zapasowy.
Jak ktoś ma w pobliżu, to podmień, podmień też kompa.

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 02, 2007, 20:14:56 pm »

D@n!el

  • Gość
Mysle, ze podmienie wspomniana skrzyneczke przekaznikow. Sprawdze ta opcje zanim wezme sie za wymontowywanie pompy ;-) Brat ma rowniez Poldorovera wiec z podmiana nie bede problemow. Wspomne rowniez, ze i ojciec ma Poloneza jednak ze zwyklym silnikiem :P

   Pzdr D@n!el

[ Dodano: 02 Mar 2007 20:39 ]
Zapytam jeszcze o typy pomp paliwa stosowanych w poldoroverach. Ile bylo takich typow? Kilka czy tylko jeden typ? Jezeli jeden to bardzo bede wdzieczny za podanie oznaczenia typu pompy bo chcialbym ja kupic zanim wezme sie do demontazu baku paliwa.

   Pzdr D@n!el

[ Dodano: 02 Mar 2007 20:52 ]
co myslicie o tej ofercie?: http://moto.allegro.pl/item170674470_pompa_paliwa_polonez_gsi_polonez_rover_rover_114.html

oraz o tej: http://moto.allegro.pl/item171789839_pompa_paliwa_polonez_mpi_gsi_ford_zx_306_rover.html

choc w tej drugiej nie podoba mi sie przeplywnosc 100l/h w instrukcji poldka widzialem chyba inna wartosc (polowe chyba tego co na tej stronce ale glowy nie dam)

Rover - pali bezpiecznik wtrysku
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 04, 2007, 16:14:46 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
co do pomp od tej pani to czytalem niestety zle opinie
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350