Autor Wątek: Rover - odkręcanie śruby na wale  (Przeczytany 3978 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - odkręcanie śruby na wale
« dnia: Marzec 06, 2007, 19:27:13 pm »

Tekade

  • Gość
Witam!

Nie da się odkręcić śruby przy kole pasowym bo brakuje miejsca. Śruba wspiera się o belke poniżej chłodnicy. Czy ktoś, kto juz ją odkręcał może potwierdzić że wystarczy np. troche poluzować silnik na poduszkach i wszystko się uda czy są jakieś inne sztuczki z nią związane ? ;-).

Dzięki za rady,
Mariusz

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 06, 2007, 20:16:40 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Dobrze dopasowany klucz i młotek i da się odkrecić.

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 06, 2007, 22:19:27 pm »

Tekade

  • Gość
Cytat: "mareks#1181"
Dobrze dopasowany klucz i młotek i da się odkrecić.


Nie wiem, czy dobrze sie zrozumielismy... tu nie ma problemu z tym, ze ona sie nie kreci... problem w tym, ze jest na tyle dluga, ze przed odkreceniem dochodzi do scianki i nie ma gdzie dalej odkrecac.

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 06, 2007, 23:39:18 pm »

KraseK

  • Gość
Podłóz deske pod miske olejowa. Pod deske podstaw podnosnik i podnies troche do gory. Nie bedzie zadnego problemu z wyjeciem. Obejdzie sie bez luzowania poduszek.

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 07, 2007, 12:00:12 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ja odkrecalem lewa poduszke (jak sie stoi przodem do samochodu) i podnosnikem za lape unioslem troche silnik
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 07, 2007, 21:39:16 pm »

Arnold

  • Gość
Dokładnie. Luzujesz poduszki, podnosisz silnik jakimś podnośnikiem hydraulicznym i po sprawie :)

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 08, 2007, 17:00:56 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Męczyłem to w poniedziałek. Oczkowo-fajkowe 22 i rozrusznik. Żeby wyjąć śrubę odkręcam obie poduszki, deska pod miskę, naciskam ją nogą i podnosze silnik.

[ Dodano: 2007-03-09, 18:48 ]
Będze męczył i jutro :#
Problem mam z tym że poprzedni właściciel nei dokręcił po wymianie rozrządu śruby i mam wyrobioną końcówkę wału, koło rozrządu i koło pasowe. Nic tylko sie pociać.
Nie chce mi sie jak cholera wymieniać wału.
Jak narazie na nowym kole rozrządu mam 0.5 zęba luzu, spiąłem rozrząd na przyśpieszony o pół zęba. Poprzednie koło miało luzu na ok 1.7 zęba i wyrobiną powierzchnie - opartą na czole wału. Nie wiem czy czołowa powierzchnia czopa wału jest ciągle prostopadłą do jego osi. Największy ból to kolo pasowe które ma bicie osiowe i rwie mi paski (mam też wspomę). Nogi z dupy bym powyrywał pojebowi który zaprojektował osadzeni kół na wale!!!
Czy któryś z was jużto przeriabiał? Opiszcie jak wymyśliliście cosw tej kwestii.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2007, 20:36:39 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Ostatnio przerabiałem problem odkręconej śruby koła pasowego po wymianie paska rozrządu.Kurde sam to lekko przykręciłem.Oczywiście wszystko sie ładnie obrobiło i wali koło.No to migomacik do ręki czyli napawanie w brakujących miejscach i obrbobienie nadmiaru i spasowanie.Oczywiście wcześniej ustawiłem tłoki w jednym położeniu  i pasowałem tak koło na wale żeby znaki się pokrywały.no i na koniec porządne dokręcenie.I jak narazie śmiga i nic się dzieje.

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 12, 2007, 20:42:54 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mocowanie kola jest dobrze zaprojektowane - tylko trzeba dobrze dociskac sruba to nic nie lata
w fiacie mialem problem z wyrobionym otworem w kole pasowym
ojciec nasmarkal troche spawarka ,przypilowal pilnikiem i bylo jak fabryka :D

sorka nie zauwazylem ze to o roverze- mowie oczywiscie o OHVce w swoim przypadku
angolowi tez bym doope skopal - a tak dla przyjemnosci :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 24, 2007, 18:33:47 pm »

ram.ram

  • Gość
Witam kolega OLO#35 wspomniał że ma wspomaganie w rowerku czy mogę prosić o jakieś fotki ponieważ będę wkładał rowerka w miejsce gli i żal by było wywalić wspomaganie.
Prośba o fotki dotyczy wszystkich klubowiczów.
Sorki że nie na temat.
Pozdrawiam.
ram.ram@wp.pl

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 26, 2007, 09:41:59 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Hehe - ja mam wspomaganie robione przez FSO. Zwyczajny ZF, koło dwubieżniowe z rovera, wspornik pompy - jeden odlew ze wspornikiem alternatora, dotoczone koło pasowe do przekładni i wspornik dorabiany przez kowala.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 19, 2007, 21:53:57 pm »

lookaash

  • Gość
Chciałem poluzować napinacz paska. Odkręciłem tą śrubkę S8 (pod klucz 8 ) ograniczającą ruch napinacza. Ale teraz nie mogę ruszyć śruby wewnątrz napinacza (imbus 8 ). W którą stronę należy kręcić?

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 20, 2007, 11:37:41 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
W LEWO
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 25, 2007, 21:26:51 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
to jest makabnra,u siebie tez kiedys połamałem 3 klucze imbusowe zenim na przedłuzce z rurki udało sie france odkrecic,tez myslałem juz ze ma lewy gwint...
  • Jef
  • Czaku

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 25, 2007, 22:36:07 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
bo trzeba odkrecac nie gietymi kluczami imbusowymi tylko tego typu
http://allegro.pl/item218884982_klucze_profesjonalne_imbus_hex_yato_super_cena.html

mi udalo sie odkrecic gietym proline ,oczywiscie z niezla przedluzka, wszystko trzeszczalo
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 27, 2007, 21:53:06 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
AndrewS#100, taki tez objechałem,to jako pierwszy :D
  • Jef
  • Czaku

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 28, 2007, 15:13:16 pm »

tomallus1

  • Gość
Mastah na pewno YATO? Czy jakieś badziewie? Porządne klucze przy starych autach to podstawa. U mnie też był z tą śrubą problem, ale dobry klucz dał radę :D .

Rover - odkręcanie śruby na wale
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 28, 2007, 15:16:48 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
nie nie jakies specjalistyczne to one nie były to trzeba przyznac juz mam "kur*" od kluczy z tesco całe poobijane rece,cóz zrobic jak mnie nie stac na konkrety :)
  • Jef
  • Czaku