Autor Wątek: Brak ładowania - HELP  (Przeczytany 2175 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Brak ładowania - HELP
« dnia: Marzec 08, 2007, 04:08:04 am »

toudi24

  • Gość
Ludzie pomocy już nie wiem co mam robić.
Mój problem zaczoł się jakiś czas temu, zauważyłem brak ładowania zupełnie przez przypadek gdy podczas włanczania kierunkowskazu padało mi radio. Wsadziłem więc paluszki w alternator i od tamtej pory jest coraz gorzej.

Wymieniłem:
Całe okablowanie łączące akumulator z alternatorem i rozrusznikiem
Regulator napięcia
Kondensatorek na alternatorze
Szczotki
I całe bebechy w środku alternatora razem z diodami od innego sprawnego alternatora.

Ładowania jak nie było tak nie ma. Pojawia się jedynie czasami jak jest bardzo zimno na dworze do momentu zagrzania się silnika a jak jest ciepło na dworze to o ładowaniu mogę sobie zapomnieć. Przy pomiarach na klemach akumulatora napięcie wynosi niecałe 12V.
Nie wiem czy zmieniając kable itd nie pomieszałem jakichś kabelków na tyle alternatora jakby ktoś mógł mi zrobić zdjęcie tego podłączenia ewentualnie rozrysować to byłbym wdzieczny, chodź i tak było by dla mnie dziwne gdyż tak jak pisałem przy zimnym silniku ładowanie się pojawia więc na wine kabli podłaczenia mi to nie pasuje. Proszę pomóżcie coś bo już kupe kasy władowałem w ten alternator i nie działa nic. Mam wrażenie że kupiłbym nowy i dalej by nie było.
HELP PLEASE
___________________
Caro 1.6 GLi 96r.

Brak ładowania - HELP
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 08, 2007, 07:48:10 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
przerabiałem to ostatnio, zaczelo sie ze nie bylo w oghole ladowania - potem mialem ladowanie na zimnym silniku ale jak juz pare razy popracowal wentylator to dupa.. spadalo do 13,5V.
Prawdopodobnie kupiłes chłamowy regulator napiecia, sproboj jeszcze podmienic na inny. U mnie "nowy" regulator zachowywal sie wlasnie w ten sposob ze zimny ladowal a rozgrzany nie.. przeczytaj ten watek: http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=9687 na koniec jest opisany moj problem i jego rozwiazanie + konkluzja ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Brak ładowania - HELP
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 08, 2007, 13:57:45 pm »

toudi24

  • Gość
Mam już w kolekcji 3 regulatory i na każdym jest to samo

Brak ładowania - HELP
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 10, 2007, 12:56:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Miernik do łapki i zobacz gdzie gubi napięcie, jak zaraz po wyjściu z Altka jest za niskie to nie baw sie z tym tylko podmien altka i zobaczysz czy pomoże. Używane drogie nie sa, a ze swojego przełóż szczotki poskładaj i bedzie dobrze.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Brak ładowania - HELP
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 10, 2007, 20:24:44 pm »

toudi24

  • Gość
No zrobiłem tak zresztą w poście pisało, i nic, prawdopodobnie nie daje prądu na wzbudzenie, jak wygląda połączenie kableków z tyłu ?? i którym kablem dostaje alternator prąd na wzbudzenie ?

Brak ładowania - HELP
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 18, 2007, 19:03:07 pm »

ochroniarz

  • Gość
A pasek klinowy nie jest zbyt luźno ?

Brak ładowania - HELP
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2007, 00:06:02 am »

toudi24

  • Gość
Pasek klinowy ok, jak sie okazało trafiłem na trefne diody i nie bez znaczenia był regulator napięcia. Wszystko jest jush ok tyle że na wolnych obrotach mam niecałe 14V dopiero przy większych jest 14 z chaczykiem. Czy może być to wina tego że regulator napięcia jest wsadziony z malucha 14V-oltowy ?

Brak ładowania - HELP
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 26, 2007, 17:22:47 pm »

ochroniarz

  • Gość
ja przy obrotach 900 też mam ładowanie poniżej 14V i po zimie sprawdzałem akumulator, był w 100 % naładowany, elektryk powiedział, że ładowanie 14 z groszem zaczyna się powyżej 1100 obotów. więc chyba masz wszystko ok.