Autor Wątek: Sruba na wezu  (Przeczytany 8257 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sruba na wezu
« dnia: Marzec 19, 2007, 13:49:45 pm »

rafal182

  • Gość
Witam mam taki problem niewiem jak dobrze ustawic obraty ta srubą na wezy od parownika do miksera. Jak chodzi na luzie 900 obrotów zakrecam tą srubę na wezu do mementu gasniecia i wtedy odkręcam tak z 2 obroty. Czy to dobry sposób ?? Bo jak położe cegłe na pedał gazu tak na 3000 obr. i jeszcze ta srube odkrece to dostaje 4000 obr.

Sruba na wezu
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2007, 13:57:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a to dziwny sposob
lepiej wykrec srube do polowy i wyreguluj na parowniku
potem trzeba troche pojezdzic ,zeby zlapac odpowiednie ustawienie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Sruba na wezu
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2007, 15:08:39 pm »

rafal182

  • Gość
do połowy tą na wezu ?? Ale to chyba wzrosnie spalanie ?? A moze jest inny sposób ??

Sruba na wezu
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 19, 2007, 15:21:40 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "rafal182"
A moze jest inny sposób ??

Tak sa nawet dwa:

1. Uzyj szukajki - bylo 1000 razy jak wyregulowac instalke
2. Jedz do gaziarzy i wydaj 30 zl.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Sruba na wezu
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 20, 2007, 11:06:58 am »

rafal182

  • Gość
Jeszcze mam pytanie jak ustawie obroty na 3000 przez połozenie cegły na pedale i odkręcam jeszcze srubą na wezu to obroty wzrastają do 4000. Niech ktos napisze czy ustawic maksymalny moment obrotowy i potem troszkę cofnąc

Sruba na wezu
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 20, 2007, 11:08:47 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Jak bys uzyl szukajki to bys wiedzial ;)

Mnie uczono, ze ustawia sie obroty na 3000, potem skreca sie srube az obroty zaczna spadac. Wtedy jak zaczna spadac to odkrecasz troche srube by trzymal te 3000 i koniec.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Sruba na wezu
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 20, 2007, 11:31:57 am »

rafal182

  • Gość
Z tego co piszesz wynika na to ze najpierw ta srubę na wezu odkręcam prawie na maxa wtedy odpalam silnik, ustawiam obroty na 3000 i skręcam aż nie zacznie sie dławic. Ciekawe jak ja mam zbyt skręconą to czy wzrosnie spalanie ??

Sruba na wezu
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 20, 2007, 12:30:31 pm »

v-rod_ek

  • Gość
Cytat: "rafal182"
Ciekawe jak ja mam zbyt skręconą to czy wzrosnie spalanie ??

tak spalanie wzrośnie ale zaworów znaczy to, że masz zbyt ubogą mieszankę i silnik maksymalnej mocy nie osiąga
ja ostatnio ustawiałem tak jak LUPO i mam lepiej niż gaziarz co to mi kiedyś zrobił a 30zł bydlę wziął

Sruba na wezu
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 20, 2007, 14:01:17 pm »

rafal182

  • Gość
czyli najpierw ta srubę na wezu odkręcam prawie na maxa wtedy odpalam silnik, ustawiam obroty na 3000 i skręcam aż nie zacznie sie dławic ??

Sruba na wezu
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 20, 2007, 14:19:23 pm »

v-rod_ek

  • Gość
jak na maxa odkręcisz to będzie go dławić i nie będzie chciał odpalić, lepiej na połowę i wtedy dokręcać, aż się zacznie dusić powietrzem, czyli będzie zubażał mieszankę i wtedy się troszkę odkręca, aż będzie trzymał 3000, potem wsiadasz w autko i próbujesz go na trasie, jak poczujesz, że nie ciągnie jak mu dasz w podłogę to odkręcasz pół obrotu, itd... oczywiście im bardziej odkręcisz, tym więcej gazu będzie pożerał.
Musisz znaleźć optimum

Sruba na wezu
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 20, 2007, 17:24:41 pm »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "v-rod_ek"
jak na maxa odkręcisz to będzie go dławić i nie będzie chciał odpalić, lepiej na połowę i wtedy dokręcać, aż się zacznie dusić powietrzem, czyli będzie zubażał mieszankę i wtedy się troszkę odkręca, aż będzie trzymał 3000, potem wsiadasz w autko i próbujesz go na trasie, jak poczujesz, że nie ciągnie jak mu dasz w podłogę to odkręcasz pół obrotu, itd... oczywiście im bardziej odkręcisz, tym więcej gazu będzie pożerał.
Musisz znaleźć optimum


Ja tak sobie regule. Z tym że ja potem odkręcam o pół obrotu tak długo aż na gazie nie uzyskam podobnego przyśpieszenia do setki jak na bence  :twisted: Da się to ustawic ekonomiczniej ale mi zalezy żeby nie wypalać gniazd no i nie po to kupowałem 2.0 żeby mieć osiągi 1.5

Róznica pomiedzy trybem ekonomicznym a dynamicznym w spalaniu na trasie wynosi około 1l (przy podobnym stylu jazdy, choć często korci mnie na mocniejsze butowane i wychodzi większe spalanie) a różnica w przyśpieszeniu 0-100km to 11,5s i około 15-16 w trybie ekonomic :)

Sruba na wezu
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 20, 2007, 20:47:46 pm »

rafal182

  • Gość
To jak by była strata 1 l a zysk 3 sek. do 100 to się opłaca ale mi sie wydaje ze wiecej. Ustawiłem obroty tak ze jak juz obroty nie rosly podczas wyk. sruby skreciłem ja o 1 obrot. wtedy z 3000 zpadło do 2800 ale pewnie bedzie mniej palil

Sruba na wezu
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 20, 2007, 21:33:27 pm »

domin1

  • Gość
jestem gazownikiem więc ci pomoge a jakbyś coś nie rozumiał to wal do mnie na gg 6228623.
więc tak:
zapalasz auto na gazie trzymasz wysokie obroty np.3000 wkręcasz tą śrube(register) na wężu do monentu aż obroty zaczna spadać.Jak zaczna spadać to wykręcasz śrube  do momenty aż osiągniesz maksymalne obroty czyli np. moga wzrosnąć nawet do 4000 luib 5000 zalezy jak wcześniej miałeś wyregulowane.a śruba na reduktorze to jest od ustawienia wolnych obrotów nic do spalania ona nie ma.

Sruba na wezu
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 20, 2007, 21:59:37 pm »

e_gregor

  • Gość
domin1, kumam Twoją metodę. Ustawiasz optimum na 3000 mieszanki gdzies w okolicy 3000-4000 obrotów. Dobrze byłoby pedał jakostak zblokowac bo operator moze ruszac nogą w trakcie regulacji

Sruba na wezu
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 20, 2007, 22:15:53 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
domin1 czy przy takim ustawieniu nie bedzie duzo palil? Pytam bo ja zazwyczaj ustawialem tak jak napisalem - na 3 tys..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Sruba na wezu
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 21, 2007, 21:02:00 pm »

rafal182

  • Gość
Tu pisza http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=3458  zeby zakrecic na maxa  a potem odkrecic 2,5 obrotu. Ale u mnie dopiero po odkręceniu 5 jest maksymalny moment obrotowy. Wczesniej bylo ustawione tak z 3,5

Sruba na wezu
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 21, 2007, 23:05:47 pm »

domin1

  • Gość
Cytat: "e_gregor#1917"
domin1, kumam Twoją metodę. Ustawiasz optimum na 3000 mieszanki gdzies w okolicy 3000-4000 obrotów. Dobrze byłoby pedał jakostak zblokowac bo operator moze ruszac nogą w trakcie regulacji


odpowiedz:
możesz sam sobie otworzyć przepustnice ręką przy silniku np. przekrecajac ten półksiężyc od linki na pokrywie zawórów jeśli na słuch umiesz okreslić miejwiecej prędkośc obrotową  nie musi byc ona idealna na 3000 ale obroty muszą być wysokie i musisz przepustnicę mieć tak samo uchyloną cały czas

[ Dodano: 2007-03-21, 23:11 ]
Cytat: "Lupo#1891"
domin1 czy przy takim ustawieniu nie bedzie duzo palil? Pytam bo ja zazwyczaj ustawialem tak jak napisalem - na 3 tys..

odp:
jeśli dasz mu maksymalną dawke taka jak potrzebuje silnik na rozwinięcie mocy to będzie nawet mniej palił niż jak mu zmiejszysz ta dawke i będzie miał połowę mocy a wtedy będzie ciagnał wiecej powietrza niz gazu i bedzie mu wciaż mało gazu a wtedy pije ile bedzie chciał i potrzebował czyli nawet 20/100km bo i juz taki przypadek miałem.wyobraź sobie żę tobie ktoś zamiast dać pełnego tależa zupy da tylko pół i wtedy nie masz siły żeby pracować i jesz tak długo aż bedziesz miał siłe  a jak zjesz od razu cały tależ to masz wiecej mocy i nie musisz tak czesto jeść.zgadza sie?

Sruba na wezu
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 22, 2007, 09:30:53 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
No zgadza :D Nie ma jak tlumaczenie obrazkowe :D
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Sruba na wezu
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 22, 2007, 11:27:51 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "Lupo#1891"
No zgadza :D Nie ma jak tlumaczenie obrazkowe :D


Proste i skuteczne - btw zgadzam sie z tym w 100%

Sruba na wezu
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 22, 2007, 11:40:22 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Swoja droga musze tak zrobic, bo chla mi 16 litrow/100..

Wiem ze to pytanie od czapy w tym temacie, ale moze sie tu dopisze by nowego nie zakladac.
Czy 130 zl to dobra cena za:

-zestaw regeneracyjny parownika
-regeneracja parownika
-filtr gazu
-wymiana filtra
-regulacja instalacji
-sprawdzenie szczelnosci

? :>
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>