Autor Wątek: Rover - przerywa powyżej 5krpm  (Przeczytany 1804 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - przerywa powyżej 5krpm
« dnia: Marzec 30, 2007, 21:08:22 pm »

Bolo86

  • Gość
Witam   8)

Roverek od kiedy go zakupiłem mam pewna przypadłość. Przy wciśniętym ok. 1/3 pedale gazu, silniczek po przekroczeniu obrotów od ok. 4000 – 5000 tys. zaczyna przerywać. Wyjściem z sytuacji jest zmiana bieg na wyższy ( obroty poniżej 4000) albo pedał w podłogę, wkręca się wtedy do 6000 tys. bez problemu,  później wyraźnie czuć straty mocy.
Podobna miał być mocy i zrywny, ostatnio ledwo 160 poszedł (jechałem sam) a przyspieszenie do 100 oscyluje w okolicach ok. 12 sekund (sprawdzane stoperem  :mrgreen: )

Denerwuje mnie jeszcze 1 rzecz, na wolnych obrotach na zimnym i ciepłym silniku (bez dodawania gazu) szczególnie poniżej 1000 silnik wpada w drgania. Cos jak by iskrę gubił, ogólnie trzęsie go co chwile. Wyraźnie czuć to zjawisko na lewarku od skrzyni albo na ciele jak się buda buja w rytm silnika. Jest to prawidłowa praca roverka?? Wydaj mi się ze ma cykać jak szwajcarski zegarek.
 Polonez chodzi na benzynie, nie ma lpg i nigdy nie miał. Na dzień dzisiejszy wymieniłem m.in. :
-świece NGK V-Line
-przewody made in Poland "Ełk"
-kopułka, jakąś włoska firma EPS
-palec rozdzielacza, włoski EPS
-filtr paliwa
-termostat
-sonda lambda Bosch uniwersalna
-kompa, (używany)
-zalałem ceramizer, przede wszystkim profilaktycznie z myślą może to
pomoże...
-Środek do czyszczenia wtryskiwaczy firmy "Prestone"
-czyszczenie przepustnicy
-zmiana paliwa na schell V power 100 oktanów ( zonk silnik wydaje się być
bardziej mulasty)
-olej BP visco 3000 pół syntetyk 10w40
-filtr oleju
- sprawdziłem rozrząd pasek jest napięty, znaki są jak najbardziej oki!!

Byłem ostatnio u mechanika sprężanie na cylindrach wyszło równo po 10 Mpa na każdym baniaku. Zbadałem ciśnienie paliwa ale na wyłączonym silniku ( mechanik nie miał redukcji na listwę wtryskową), wyszło po przekręcenie kluczyka niecałe 3(chyba Mpa??).

Rover - przerywa powyżej 5krpm
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 31, 2007, 06:47:41 am »

tomallus1

  • Gość
Jak masz 12 do setki to o co chodzi? Powyżej 6000 muszą być straty mocy, bo moc maks jest właśnie prz tych 6000 obr/min. Więcej nie powiem, bo u siebie nie zauważyłem.

Rover - przerywa powyżej 5krpm
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 01, 2007, 16:05:35 pm »

Bolo86

  • Gość
Źle napisałem setkę osiąga w cos ponad 13 sekund (mierzone stoperem). Głownie chodzi mi o prace silnika w okolicach 4000-5000 tys. Może ktoś mnie oświeci co może być przyczyna szarpania w tym zakresie obrotów, dzieje się to tylko i wyłącznie z delikatnie wciśniętym pedale gazu.
Pozdrawiam

Rover - przerywa powyżej 5krpm
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 01, 2007, 18:38:12 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
W roverach na benzynie to normalne. Widać coś spierdolono z mapą paliwa i podczas jazdy ze stałą prędkością komp zubaża co chwilę mieszankeponiżej poziomu płynnej jazdy (powyżej 4000) Wkurwiajace - no nie?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - przerywa powyżej 5krpm
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 01, 2007, 21:08:30 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
cisnienie 10 atm jest chyba juz dolna granica ponizej ktorej silnik przynajmniej teoretycznie kwalifikuje sie do naprawy
jesli jednak potrafi rozbujac sie do 160 to nie jest z nim tak zle :-)

u mnie jak padala uniwersalna sonda to czasami na jalowym bardzo zle chodzil
zle tez bylo podczas przyspieszania, tez szarpal, czasami nawet nie chcial sie wkrecic wiecej jak 4 tys. wtedy trzeba bylo przytrzymac tak pedal gazu wcisniety przez ok 30 sekund, przechodzilo do nastepnego razu :-)
ostatecznie kupilem oryginalana uzywana sonde  
te kopulki made in italy tez sa podejzane ojcu nowy palec tej firmy padl po 200km dobrze ze starego nie wywalilismy
ja nie leje zadnych uszlachetniaczy do oleju
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350