Autor Wątek: Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym  (Przeczytany 3735 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« dnia: Kwiecień 11, 2007, 14:51:23 pm »

ram.ram

  • Gość
Witam wiem że było wałkowane tysiąc razy mnie interesuje w ilu przypadkach kończyło sie pęknięciami głowicy bądź bloku. Dodam że olej jest czysty (bez wody) auta nieznam bo kupiłem przejechałem ok 200 km i pokazał sie olej w zbiorniku wcześniej jak zaglądałem do zbiorniczka to było pare oczek. Acha nie było termostatu to daje do myślenia. Cy można tak jeździć i czekać na rozwój wydażeń czy lepiej to reperować odrazu. Jeżeli ktoś miał podobne problemy to prosze o rade.
Pozdrawiam.

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2007, 19:02:45 pm »

gucio

  • Gość
ja bym nie ryzykował. i naprawiałbym jak najszybciej

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 12, 2007, 16:42:01 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
istnieje szansa ze plamy zostaly po nie wyplukanym ukladzie, przy awarii uszczelki pod glowica
mozesz zaryzykowac wyplukanie ukladu i obserwacje
jesli nic innego niepokojacego sie nie dzieje to ja bym na razie nie ruszal

ja slyszalem o ok 2 takich przypadkach a sledze nie tylko to forum
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 13, 2007, 22:46:26 pm »

Radecki Marcin

  • Gość
No ja mam olej w układzie ale autko zachowuje swoją moc. I się nieprzegrzewa czasami potrafi wejść pod 100 stopni ale nic więcej odrazu wentylator wyrabia i zbija do 90 pewnie już uszczelka zaczyna wariować zrobiłem tak już  prawie 15 tysiecy i nic więcej niepokojącego niezauważyłem. Normalnie ma 90 na sto wchodzi jak dłużej do podłogi mu powciskam ale szybko ta temperatura schodzi.

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 14, 2007, 22:55:51 pm »

ram.ram

  • Gość
Witam. No i nie stety stało sie jest woda w oleju. Po założeniu termostatu wytwożyło sie ciśnienie i poleciała woda do oleju. Głowica jest krzywa więc jedzie do planowania problem mam z uszczelką mam dwie elering blaszana z slikonem i motiw blaczana ale ten slikon jest grubszy i jest go więcej. Na allegro znalazłem jeszcze taką    http://www.allegro.pl/item181832746_uszczelka_glowicy_rover_polonez_najtaniej_bytom.html    brat twierdzi że tradycyjna uszczelka będzie leprza co wy na to ???

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie.

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2007, 02:00:32 am »

vox+241

  • Gość
Jeżeli chodzi o uszczelki to elringa są bardzo dobre, na pewno lepsze niż ta z allegro, która jest chyba podróbką chińskiej AJUSY  :lol:  która jest słaba jakościowo. Motiv nie wiem.

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2007, 13:37:10 pm »

KraseK

  • Gość
Kupuj ta gdzie sa szersze scieszki na uszczelce (do swojego kupwałem jakas z IC z szerokimi sciezkami). Elring jest dobry ale nie w przypadku Rovera.
A co do AJUSY to oryginał (tzn ten z alegro) jest papierowy. Znam pare silników co na tym jezdza, ale nie polecam.

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 15, 2007, 15:36:07 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Dokładnie -szersza ścieżka i (moja tak miała) co jakieś 10mm Guzek na siliconie. Jak zostanie zgnieciony to są mniejsze szanse że ścieżka sie przesunie. A w końcu to zazwyczaj jest problemem przy padniętej uszczelce.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 15, 2007, 19:30:08 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Radecki Marcin#227, tylko kwestia czasu kiedy płyn dostanie sie do oleju,tez tak miałem przez pewien czas i łudziłem sie ze to nie uszczelka :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 16, 2007, 00:07:22 am »

marcinmk2

  • Gość
ja miałem  taki sam problem i uszczelke musiałem wymienić na szczeście tylko, ale oczywiście planowanie i wymiana większość uszczelek w silniku po drodze dostawania sie do głowicy wymieniłem i Ty też bedziesz musiał wymienić.Jedynie trudno dostać uszczelkę pod kolektor ssacy bo teraz sprzedają w zestawie do Rovera a tam sie ona różni!.Ja osobiście nie tak dawno na zamówienie musiałem robić.

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 16, 2007, 14:52:02 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ja ze dwa lata temu kupowalem FAI, ta z allegro ma cieniutkie pola silikonowe wiec nie polecam
uszczelki kolektora ssacego sa sprzedawane w zestawie, do poldorovera i gumowa do rovera
jesli glowica jest bardzo krzywa to nie nadaje sie do planowania, serwisowka podaje max 0,2 mm
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 16, 2007, 17:41:25 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
uszczelki pod ssacy tez nie umiałem dostac wiec ja sobie sam zrobiłem :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - olej w zbiorniczku wyrównawczym
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 16, 2007, 19:34:07 pm »

ram.ram

  • Gość
Ale czy na prawde niema normalnych grubych uszczelek (np bakelit).
a to są moje uszczelki





a to mój silnik







mastah22#1900 zrobie tak jak Ty. Symeringi też nowe a wydech zostaje.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 12 Maj 2007 22:13 ]
Rover zrobiony długo trwało ale autko stało u brata w warsztacie 130 km od bydgoszczy i musiałem dojeżdzać w wekendy. 200 km przejechane i jest wszystko w normie to może będzie chodził. Problem był z dokręceniem głowicy jeszcze nigdy nie dokręcałem tak słabo głowicy  . Teraz wrażenia z przesiadki OHV Bosch na Roverka i porównania nie ma żadnego to poprostu jedzie.