Autor Wątek: Swap 2.0 DOHC  (Przeczytany 15659 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap 2.0 DOHC
« dnia: Kwiecień 11, 2007, 22:15:53 pm »

specjalista

  • Gość
szukałem już na forum tematów dot. przekładki, ale nie znalazłem odpowiedzi na wiele pytań. mam zamiar włożyć do polda silnik 2.0 dohc fiata na gaźniku i chciałem wiedzieć co muszę kupić, a co mogę wyjąc z mojego grzmota... nie piszcie, że spamuje, bo część tematów z FAQ w ogóle się nie odpala...

1. skrzynia biegów: podobno pasuje od poldka tylko wymaga zmiany flanszy. co wtedy z wałem? daje od polda czy przerabiam? czy mocowanie skrzyni mi się nie przesunie?
2. sprzęgło: czy jeżeli zostawię skrzynie od polda ze zmienioną flanszą to czy wkładam poldkowe sprzęgło(chodzi o tarczę i docisk)?
3. zapłon: podobno aparat z 1.6CB i moduł można włożyć... czy to dużo roboty(chodzi o aparat, bo moduł to raczej nie sprawi kłopotu) jak wtedy się ma kolejność zapłonów do tego co mam napisane na kopułce?
4. gaźnik: wiem, że pasuje, ale czy seryjne dysze i gardziele poradzą sobie z dwulitrowcem?
5. elektryka: głównie czujnik ciśnienia oleju, temp. wody mnie interesują. czy podłączenie bezpośrednio do szafy da prawdziwy odczyt?
6. mocowanie silnika: ma być niby pełne plug and play, ale wolę zapytać... poduszki z polda czy argenty? coś podcinam czy będą pasować?
7. rozrusznik: od polda czy argenty? nie wadzi z czymś?
8. kolektor wydechowy: czy wchodzi i czy ew. pasuje do reszty wydechu?
9. alternator: czy można używać poldkowego jako zamiennika?
10. pompa wody: j.w.

mam też parę pytań z serii mega noob:

jak długo wytrzyma seryjna skrzynia i seryjny most? oba podzespoły w stanie trochę lepiej niż średnim...

czy jeśli teraz w dowodach rej. nie ma numerów silnika to czy mogę odpuścić sobie zgłoszenie faktu swapa?

ile mniej więcej musi kosztować silnik argenty, który ma pojeździć bez remontu 20-30 tysięcy?

z góry dzięki za pomoc

Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 11, 2007, 22:59:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cos słabo szukałes :evil:

1)Pasuje jest potrzebny kołnierz skrzyni od łady oraz kolo zamachowe i rozrusznik od łady. Wał zostaje seria. Daruj sobie to jednak i odrazu zakładaj skrzynie od 132- wtedy nalezy skrócic wał zakładajac pierwsza czesc od 132/rgenta
2)Sprzegło zakładasz od fiata 215mm pod docisk fiata pasuje tez tarcza polonezowska. W 1,6 jest 200 w 1,8 i 2,0 215
3) Odpowiedz jest tutaj :
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=4161&postdays=0&postorder=asc&start=0 tak ja ki na wiele innych pytan
4) dadza rade ale lepiej jest zmienic i wokorzystac to co daje dohc :mrgreen:
5) te czujniki sa takie same jak w ohv
6) Jest plug and play poduszki obojetnie
7) jezel iskrzynia od dohc od argenty pasuje pasuje tez od cromy po drobnych przeróbkach, jezeli skrzynia PN od łady
8) Nie wchodzi i nie pasuje. Potrzebna jest dwururka od 132/argenta albo trzeba samemu cos uspawac
9) Pasuje od poloneza
10 ) jest zupełnie inna
Cytat: "specjalista"
jak długo wytrzyma seryjna skrzynia i seryjny most? oba podzespoły w stanie trochę lepiej niż średnim...

MNIEJ NIZ MYSLISZ
Cytat: "specjalista"
czy jeśli teraz w dowodach rej. nie ma numerów silnika to czy mogę odpuścić sobie zgłoszenie faktu swapa?

Mozesz olac jezeli wiesz co gadac podczas kontroli
Cytat: "specjalista"
ile mniej więcej musi kosztować silnik argenty, który ma pojeździć bez remontu 20-30 tysięcy?

Od 1200złw góre jezeli ma to byc cos co pojezdzi dluzej. Przy kupnie BARDZO WSKAZANA OSOBA KTÓRA ZNA TE SILNIKI
Niech ktos to potem zamknie bo juz nie mam sił....
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 11, 2007, 23:28:08 pm »

Piotrek_

  • Gość
aparat od CB ma identyczna ch-ke jak oryginalny aparat od 132. mozna wsadzic w blok, ale musisz przelozyc walek z aparatu 132 do poldowego. pasuje "prawie" - musisz uciac kawalek podstawy, albo nawiercic otwor na sworzen kilka(nascie) mm nizej starego. do tego wytocz sobie tuleje taka, zeby wchodzila na wcisk na aparat i miala minimalny luz w bloku. kolejnosc zaplonow taka jak w ohv.

mosty padaja jak muchy, skrzynie lepiej od razu daj od fiata, bo pozalujesz.

na sprzegle mozesz zaoszczedzic sobie nerwow i wydatkow o tyle, ze tarcze mozesz dac polonezowska. jest mniejsza, ale np moja noge wytrzymuje. oponki z tylu mam 195/50/15. docisk od poldka nie pasuje i muszisz szukac w razie czego od argi/132/cromy/tipo gt.

poduszki od ohv lubia sie rwac;p daj od argi jak masz dojscie za ludzkie pieniadze.

jak dasz skrzynie od 132, to majac rozrusznik od 132 od razu sobie przerob tak, zeby na polonezowski wsadzic bendix i przednia obudowe od 132(UPDATE: ROZRUSZNIK MUSI POCHODZIC OD MAGNETI MARELLI, Z BOSHEM TEN NUMER NIE PRZEJDZIE). polonezowski jest o niebo solidniejszy i w zimie sprawniej kreci zamrozonym silnikiem. wiem z autopsji.

a z wydechem mozesz jeszcze przerabiac kolektor od gsi..

jak ktos ma cos do dodania, to pisac, bo bede zamykal za 24 godziny

Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2007, 23:36:20 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Piotrek#389"
mosty padaja jak muchy,

A tam mój ma nakrecone jakies 135 tys na ohv i ze 20 na dohc :) Jak narazie tylko wyje :P szkoda tylko ze coraz głosniej:)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 11, 2007, 23:39:44 pm »

Piotrek_

  • Gość
ja na swoim zerwalem satelity;p ddobry zreszta tez:D

Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 12, 2007, 00:24:30 am »

vox+241

  • Gość
Jak będziesz robił swap to zmień most jeśli masz dojście. Ja już 2 razy zmieniałem pół ośki. Jak odrazu nie zmienisz to później się nie będzie chciało :) Ale jedna kopiłem regenerowaną, to przejechała pare tys km. Później jak ją obejrzałem to wiedziałem dlaczego.

Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 13, 2007, 21:48:32 pm »

Woj-o#772

  • Gość
ech k... napisałem esej i nie wylogowało...
w skrócie - łapy czasami wydają się mieć mneijszy rozstaw niż poldkowe...
czujniki dają dobre odczyty
kable rozrusznika i jedego czujnika oleju do wymiany na drugą stronę silnika
sprzęgło Valeo do 132 kupiłem za 120+180 zeta nie majątek może teraz być trudniej/drożej
Gażnik da rade na seryjnych nastawach, ale jeździ gorzej - mowa o benie
Trzeba by go od A do Z wyregulować u kogoś kto to jeszcze potrafi...
Alternator pasuje ale trzeba tuejkę pod mocowanie inaczej dokręcając mocna dolną śrube połamiesz altka bo jest luz - zobaczysz na aucie - mocowanie fata jest węższe.

Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 13, 2007, 21:51:22 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Woj-o#772"
Alternator pasuje ale trzeba tuejkę pod mocowanie inaczej dokręcając mocna dolną śrube połamiesz altka bo jest luz - zobaczysz na aucie - mocowanie fata jest węższe.

Podlozenie duzej nakretki albo kilku podkładek to nie jest chyba zadna filozofia  :wink:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 16, 2007, 10:23:25 am »

Cyneq

  • Gość
Cytat: "Woj-o#772"

w skrócie - łapy czasami wydają się mieć mneijszy rozstaw niż poldkowe...


I czasami mają :)
Po prostu trzeba mieć łapy z argenty, a nie podobne ze 131 (co ciekawe w 131 widziałem z reguły łapy zupełnie w przybliżeniu nawet niemożliwe do zaczepienia o cokolwiek w poldzie).
Można mieć pecha i trafić na silnik który jeździł w fiorce i wtedy brakuje pare ładnych cm i do tego jest on zupełnie za wysoko.

Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 16, 2007, 11:47:43 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wtedy po prosty trzeba albo wymienic łapy albo uspawac cos z poldkowych  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 16, 2007, 16:30:27 pm »

bukson

  • Gość
Czy ktoś wkładał koło zamachowe z 1.6 TC do 2.0 TC??

Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 17, 2007, 09:26:35 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Od 1600 koło raczej nie podejdzie -ma mniejszy rozstaw srub na wale tak jak polonez. Juz kolo od 1800 aby pasowało do 2,0 to musi miec troche powiekszone na srednicy otwory. Doklądnie to niech sie wypowie ktos kto miał doczynienia z 1,6 i 2,0 bo ja mam tylko z 1,8  i 2,0  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 14, 2012, 14:20:44 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
odpuść sobie, opłąca sie rzeźbić jedynie przy wersji turbo ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 14, 2012, 22:06:08 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1044
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Witam.
Wiem że to odkop ale nie ma sensu pisać nowego tematu a ten pasuje do mojego pytania. A wiec do rzeczy. Czy ktoś montował silnik 2.0 DOHC z fiata cromy 85-96? Czytałem że coś jest nie tak z kolektorem ssącym bo nie chce wejść. Byłbym wdzięczny za zdjęcia jeśli ktoś to już zrobił albo za rady czy się w to bawić czy nie.
Pozdrawiam

Napisz Do Artek824 on ma swapa z Fiata z przedniego napędu, powie Ci co trzeba zrobić. Napewno musisz kolektor ssący zastosować od tipo, tempry 2.0 i jeszcze go przespawać, a po drugie to wyjście wodne z głowicy musisz wyprowadzić podobnie jak w roverze jest.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 15, 2012, 16:26:45 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
poczytaj trzy tematy niżej pod tytułem budujemy potworka - tam jest opisane co trzeba zrobić z miską , są fotki oraz jak należy wyspawać smoka. Do tego trzeba wbić łożysko w wał zamiast zaślepki oraz skrócić wałek sprzęgłowy o 7-9 mm w stosunku do serii. Jeśli silnik ma balancery to rozrusznik musi siedzieć bo drugiej stronie , równiez gdybyś przeglądał temat to byś zobaczył jak można seryjny dzwon przespawać pod rozrusznik z lewej strony.
Silnik 2.0T Alexa:


tutaj masz przespawany kolektor ssący pod przepustnicę z GSI u Artka824


"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 15, 2012, 18:11:06 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
W skrócie: płyn chłodniczy przepływa przez specjalną komorę w gaźniku, ogrzewa tym samym bimetal. Bimetal ten odpowiednio steruje tak zwaną przepustnicą powietrza (jej przymknięcie powoduje wzbogacenie mieszanki). Dodatkowo zwiększa obroty silnika na biegu jałowym.
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 15, 2012, 19:45:05 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
tak ku gwoli ścisłości - przymyka górną przepustnicę w celu wzbogacenia mieszanki oraz uchyla lekko dolną w celu zwiększenia obrotów :)

Moim zdaniem jedyny sensowny swap to albo jakieś 16v które ma conajmniej 140km lub turbo , lub 16vt ale to już inna bajka - choć roboty przy FWD 8 i 16v tyle samo praktycznie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2012, 20:03:58 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 28, 2012, 12:54:36 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
...lub 16vt ...

Swiety - nie kuś ;p <lol>
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2012, 13:05:46 pm wysłana przez Zuczek »
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 07, 2012, 16:18:52 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Ma rację jedyny konkretny Swap w dzisiejszych czasach, co z tego, że się narobisz pojeździsz i jest dalej mało... 2.0 16VT, klata, heble, zawieszenie, tysiące złotych, godziny pracy nagradzają wrażenia z jazdy bezcenne, miałem przyjemność jeździć czymś takim to wiem o czym mówię to już nie jeździ to ........ tylko skrzydeł brak, nie chcę być nie kulturalny ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2012, 16:22:04 pm wysłana przez Łukasz!842! »

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 07, 2012, 16:38:53 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ale takie są realia - stare DOHC RWD - koszmarne pieniądze ludzie krzyczą za 30-40 letni złom, zazwyczaj nadający się jedynie do kapitalki lub huty - głowica splanowana na maxa, blok do tulejowania, luzy na każdej panewce wałka, wytarte krzywki, miska po przejściach, pompa oleju kilka razy reanimowana, spawane smoki, problem z częściami lub bardzo drogie (np kpl tłoków 1000- 1500 zł), brak rozsądnej jakości nowych pomp wody (cena 140 zł w intercars a wytrzymuje max pol roku lub 10 000km).
Nie wspomnę że silniki często katowane, wały po 4 szlifie - lecące panweki w 2.0 to standard, oraz polscy kowale, czytaj mechanicy.
Wrzucenie FWD - niby spoko ale trzeba mieć pół rwd żeby można było coś zacząć , tyle że fwd juz miały mniejsze moce - 111 km z 2.0 zamiast 122 na wtrysku.Tyle że można czasem za kilka zł wynaleźć silnik w całkiem sensownym stanie, którego opłaci się przerobić, do którego łatwiej o części z racji "mniej kultowego" choć roboty od groma.
Turbo - fakt ciężko znaleźć zdrowe ale przynajmniej frajda będzie 2 razy większa niż n/a a roboty praktycznie tyle samo co przy fwd n/a

"jest ryzyko , jest zabawa"