Autor Wątek: Swap 2.0 DOHC  (Przeczytany 15653 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 07, 2012, 22:00:45 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Dokładnie 2.0 8V to to samo co stary Polonez choć zgniły to lubisz go i walczysz z zębem czasu, ja tak mam i jedno i drugie blech nie wiem co to ma w sobie, ale dalej jeżdżę tym na co dzień :) na Turbosa trzeba szykować najlepiej jak najzdrowsze atu 96 z jak najmniejszym przebiegiem, z tego co wiem a nie wiem za wiele :P Najsztywniejsza, najmocniejsza karoseria pod działanie takich sił;) Orciari dobrze skręcone, maks gleba i można bić rekordy prędkości Polonezem, nie zapominając o sprawach które napisałem wyżej ;)   

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 08, 2012, 00:03:00 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
maks gleba i można bić rekordy prędkości Polonezem
chyba gleba przy takiej modyfikacji to słaby pomysł, zwłaszcza przy naszych drogach ....
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2012, 00:19:31 am wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 09, 2012, 12:14:56 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Mam do sprzedania takiego dohca z fwd  w dobrym stanie jakby kolega chciał.rozebrany do ostatniej srubki wiec mozna  se go bardzo szczególowo ogladnąć
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 09, 2012, 23:42:29 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ale takie są realia - stare DOHC RWD - koszmarne pieniądze ludzie krzyczą za 30-40 letni złom, zazwyczaj nadający się jedynie do kapitalki lub huty - głowica splanowana na maxa, blok do tulejowania, luzy na każdej panewce wałka, wytarte krzywki, miska po przejściach, pompa oleju kilka razy reanimowana, spawane smoki, problem z częściami lub bardzo drogie (np kpl tłoków 1000- 1500 zł), brak rozsądnej jakości nowych pomp wody (cena 140 zł w intercars a wytrzymuje max pol roku lub 10 000km).
Motor nie problem ,problemem sa czesci których NIE MA -i nie mowie o tłokach czy pompie oleju a których trzeba sie naszukac, a zazwyczaj trzeba sie ratowac tym co jest... 10-15 lat temu tak ale nie dzis !  Chyba ze ktos jest ortodoksem albo replike buduje czy cos. Ewentualnie jak masz POJECIE o silnikach dohc, kumpli i wtyki w intercarsie to mozesz sie bawic i wtedy jest opcja ze zrobisz to w miare szybko/prosto/tanio.  Jedyne co warto zakupic to skrzynie i wał do 132 które moga sie przydac. Skrzynie od 132 sa pancerne i mozna pod nie podpiac dowolny motor  za pomoca flanszy i połowa pracy odpada bo jak masz dostosowana skrzynie ze sprzeglem na linke i pasujacy wał to zostaje tylko kwestia spasowania motoru w bude. Co i tak z perspektywy czasu wydaje mi sie protsze niz np ciecie tunelu czy przerabianie belki zawieszenia. Ale wybór nalezy do Ciebie -kombinacje albo zdrowie. Trwaja prace w garazu nad próba spiecia z ta skrzynia innych silnikow ;>
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2012, 23:46:56 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 09, 2012, 23:55:31 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
problemem sa czesci których NIE MA
cześci są, tylko ze nie w polsce i za chore pieniądze
Skrzynie od 132 sa pancerne
bez przesady, są mocniejsze od polonezowskich, ale za mniejsze pieniądze można miec skrzynie z bmw przy montażu do innego silnika bedzie tyle samo roboty a jest mocniejsza ;)
ale masz dużo racji, nie podejmował bym sie tematu dohc-a bez magazynu cześci i kilku silników na zapas ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Swap 2.0 DOHC
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 10, 2012, 00:02:07 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
ale za mniejsze pieniądze można miec skrzynie z bmw przy montażu do innego silnika bedzie tyle samo roboty a jest mocniejsza ;)
Wybór bez sensu, chyba ze chodzi o logo BMW -debilne sterowanie drazkiem, BRAK wyjscia na predkosciomierz(BMW ma w moscie) oraz niezdejmowalny dzwon  i nie pasuje wyjscie ze skrzyni do walu FSO oraz hydraulika a nie linka. Duzo lepszym wyborem jest juz MT 75 z forda, dzwon wprawdzie tez nie zdejmowalny i hydraulike ale ma mozliwosc podlaczenia zarówno linki jak i czujnika elektonicznego, drazek duzo latwiej przespawac czy wpasowac w bude FSO oraz rozmiar otworów mocujacych wał taki sam jak w FSO. Mozna tez uzyc N9 ciezsza niz MT 75  i Getrag z BMW ale dzwon zdejmowalny, jest na linke i sa gotowe kosze pod inne motory(wiem cena zabija ale zawsze jakas opcja) Wybór "pasujacych" motorow tez jest wiekszy w przypadku forda niz bmw bo tutaj w gre wchodzi własciwie tylko M10/M40 i jego odmiany
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2012, 00:15:45 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG