Autor Wątek: Ledy w Polonezie  (Przeczytany 12713 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 09, 2007, 14:34:52 pm »

wito

  • Gość
Widać kolega "burns" ma lekkie zaległości szkolne. Ale ma już 43 lata mógł zapomnieć. 8)

[ Dodano: 09 Gru 2007 19:03 ]
A jeżeli chodzi o o światła dzienne to najlepszym według mnie rozwiązaniem jest coś takiego:
http://allegro.pl/item279697574_swiatla_dzienne_regulator_swiatel_dziennych_sd_2.html
montowałem taki układ w aucie ojca a później skopiowałem go do polda.

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 10, 2007, 20:20:34 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "wito"
Widać kolega "burns" ma lekkie zaległości szkolne
Nie tobie młodzieńcze oceniać moją wiedzę !
Cytuj (zaznaczone)
Ale ma już 43 lata mógł zapomnieć.
Ale pamiętam jak podzielić moc przez napięcie aby wiedzieć jakie jest natężenie prądu w Amp .

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 10, 2007, 21:44:28 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
w rzeczywistym obwodzie samochodu, po uruchomieniu silnika, zarowki swieca z nieco wieksza moca niz to wynika z napisow na ich oprawkach wiec i Wasze wyliczenia pradu sa nieco zafalszowane w dol!

nie dociazajcie instalacji elektrycznej zadnymi rezystorami rownoleglymi bo nic naprawde nie zyskujecie w ten sposob (ta sama moc tracona - inne zrodlo swiatla, ale czy lepsze?)

jesli chcecie ominac zabezpieczenia kontroli przepalenia zarowek to moze byc klopot... w poldku jest to uklad aktywny, wysylajacy impulsy pradowe do instalacji i dynamicznie kontrolujacy rezystancje obwodu... jest to ukladzik elegancki ale malo podatny na modyfikacje garazowe...

sa jeszcze co najmniej dwie popularne i duzo prostsze metody (latwe do modyfikacji) dwustanowej oceny wartosci pradu w obwodzie... oparte sa albo na spadku napiecia na rezystancji szeregowej (pomiarowej) lub na przekazniku kontaktronowym... niestety polonez zostal wyposazony w rozwiaznie rodem z 21 wieku ;)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 10, 2007, 22:05:06 pm »

gucio

  • Gość
Cytat: "wito"
A jeżeli chodzi o o światła dzienne to najlepszym według mnie rozwiązaniem jest coś takiego:
http://allegro.pl/item279...nnych_sd_2.html
montowałem taki układ w aucie ojca a później skopiowałem go do polda.


tak tylko że można stracić dowód ponieważ światła drogowe nie mają homologacji jako światła dzienne. na stronie elektrody było coś o niekorzystnym działaniu impulsowego sterowania żarówkami. jedyny legalny sposób to zamontowanie homologowanych lamp do jazdy dziennej (policja potrafi się czepić ale jak jest homologacja to można z nimi wygrać).

proponuję poczytać na temat świateł dziennych

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 11, 2007, 19:19:01 pm »

wito

  • Gość
Cytat: "burns"
 Ale pamiętam jak podzielić moc przez napięcie aby wiedzieć jakie jest natężenie prądu w Amp .
. No to jakoś Ci źle wyszło. 8)

A jeżeli chodzi o homologacje to masz racje, ale czy glina sie zorientuje czy jedziesz na zdławionych drogowych czy mijania. A bezpieczeństwo wzrasta bo światło nie idzie w gleba jak
na krótkich, a w dodatku oszczędzasz prąd. :D

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 14, 2007, 00:17:01 am »

Offline Master82

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pabianice
Pytanko : w jakiej oprawce są żarówki w liczniku poldka?? R5 czy T5. Pytam się bo chciałbym wymienić, a nie mam czasu rozbebeszać licznika  :wink:  :mrgreen:
wszyscy mają tajne projekty, mam i ja ;)

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 14, 2007, 11:22:55 am »

bruns

  • Gość
Kod 76101    ECE W1,2W   Napięcie (V) 12       Moc (W) 1,2     Trzonek W2x4,6d

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 14, 2007, 13:52:58 pm »

Offline Master82

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pabianice
@bruns znaczy się szklane oprawki czy plastikowe??
wszyscy mają tajne projekty, mam i ja ;)

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 14, 2007, 16:37:16 pm »

bruns

  • Gość
Sorki Master ale chyba Cię nie zrozumiałem i podałem symbol żaróweczki . Co do tej plastikowej oprawki z dwiema blaszkami co się wciska w nią żaróweczkę to nie mam pojęcia jakie ma oznaczenie bo nigdy nie miałem powodu aby ją wymieniać lub kupować .

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 14, 2007, 17:57:52 pm »

Offline Master82

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pabianice
To ja raczej powinienem przeprosić za to, bo chodziło o to czy żarówka jest cała szklana razem z trzonkiem czy może jest w jakiejś oprawce już :P

np tu takie diodki chciałbym zamontować. Będą pasować??
wszyscy mają tajne projekty, mam i ja ;)

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 16, 2007, 09:42:40 am »

Fistasz

  • Gość
bedą pasowac. Mozesz tez kupic takie juz z oprawkami .

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 20, 2007, 17:37:10 pm »

Offline Master82

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pabianice
OK dzięki już zamówione. Teraz tylko czekać :P
wszyscy mają tajne projekty, mam i ja ;)

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 21, 2007, 17:53:36 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "Master82"
OK dzięki już zamówione. Teraz tylko czekać :P
Nie zapomnij pochwalić sie jak to świeci  , ile kosztowało i czy jesteś zadowolony z uzyskanego efektu .

Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 21, 2007, 21:52:26 pm »

Offline Master82

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pabianice
Ok nawet zdjęcia porobię  :P

[ Dodano: 16 Sty 2008 23:34 ]
Odświeżam temat. Jutro porobię fotki jak to wszystko wygląda i wrzucę tutaj. Dodatkowo mam też diody w światłach pozycyjnych i w oświetleniu tablicy rejestracyjnej(oczywiście nie rzucające się w oczy za bardzo). Będę też wymieniał sukcesywnie pozostałe przy życiu żarówki. Wiem już, że zaoszczędziłem na prądzie ok 40W hehe :P a będzie więcej :D
wszyscy mają tajne projekty, mam i ja ;)

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 03, 2014, 22:40:51 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Odkopię ten stary temat po założeniu żarówek diodowych do świateł pozycyjnych i podświetlenia tablicy rejestracyjnej zapaliła się kontrolka przepalonej żarówki. Na allegro jednak spotkałem żarówki W5W CANBUS które niby nie powodują błędu przepalonej żarówki. A jaka jest prawda ?  <co>  Może już ktoś takie coś stosował i nie zapaliła się ta kontrolka? Nie chcę na pałę ich kupować, więc może kto  stosował żarówki CANBUS wypowie się czy po ich zastosowaniu nie zapali się kontrolka przepalonej żarówki ? Tutaj przykładowa aukcja z tymi żarówkami http://allegro.pl/t10-r10-w5w-canbus-diody-5-led-smd-5050-cieply-i4463511247.html
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2014, 22:43:49 pm wysłana przez djcygan2009 »
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 04, 2014, 09:43:42 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Ja mam takie w ATU+ (postojówki przednie + podświetlenie tablicy rej.) i kontrolka się pali... możliwe że to wina mikroklocka, bo w C+ kolegi SeBy ten sam zestaw nie powoduje świecenia się kontrolki.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 04, 2014, 10:54:57 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Wstaw w tylne pozycyjne 10W żarówki i kontrolka powinna zgasnąć
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 04, 2014, 13:31:12 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Wstaw w tylne pozycyjne 10W żarówki i kontrolka powinna zgasnąć

A co takie rozwiązanie zmieni ? po za większą mocą świecenia tejże żarówki, jaki to ma związek z kontrolką ??? wtedy wyrówna się moc w układzie czy coś w tym stylu ??

Ja mam takie w ATU+ (postojówki przednie + podświetlenie tablicy rej.) i kontrolka się pali... możliwe że to wina mikroklocka, bo w C+ kolegi SeBy ten sam zestaw nie powoduje świecenia się kontrolki.

Czyli jak nie kupię to się nie dowiem  :P
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 04, 2014, 15:57:02 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wstaw w tylne pozycyjne 10W żarówki i kontrolka powinna zgasnąć
Dzięki za wskazówkę, spróbuję :)

A co takie rozwiązanie zmieni ? po za większą mocą świecenia tejże żarówki, jaki to ma związek z kontrolką ??? wtedy wyrówna się moc w układzie czy coś w tym stylu ??
No dokładnie coś w tym stylu, prawidłowo kontrolka powinna się zapalić gdy któraś z żarówek się spali, wtedy obciążenie spada i kontrolka się zapala.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 04, 2014, 16:02:10 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Wstaw w tylne pozycyjne 10W żarówki i kontrolka powinna zgasnąć
Dzięki za wskazówkę, spróbuję :)
W Atu się nie da tak ogarnąć tego.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+