Autor Wątek: Ledy w Polonezie  (Przeczytany 14682 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 04, 2014, 21:45:40 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Natchniony patentem że 10-wattówki ugaszą kontrolkę zajechałem do sklepu motoryzacyjnego i kupiłem je i odrazu zamontowałem do świateł i po zapaleniu świateł okazało się że czerwona dobrze znana kontrolka dalej się do mnie uśmiecha  <lol2> Czyli u mnie 10-wattówki w postojówkach tylnych nie powodują zgaśnięcia tej kontrolki teraz tylko mam mocniejsze światła z tyłu  :-) więc chyba zamówię te canbusy może się uda, bo jeśli to nie pomoże to hmmm... ja już nie wiem
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 04, 2014, 22:18:32 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
U KGB to zadziałało...
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 04, 2014, 23:03:43 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Może spróbuje jeszcze podmienić urządzenie mikroprocesorowe bo chyba one też za tą kontrolkę odpowiedzialne jest...
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 05, 2014, 15:14:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
U KGB to zadziałało...
i dziala do dzis,
moge nawet sprawdzic jeszcze raz .bo lampy mam zdemontowane - jak znajde zarowki 15W ,to moge nawet sprawdzic ichwplyw na brak podswietlenia tablicy rejestracyjnej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 05, 2014, 18:59:25 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Przecież ta kontrolka opiera się na obwodzie RC (gdzie C jest stałe) 
jeśli R się zmieni poza ustawiony zakres - zaczyna świecić.
Wystarczy zaśniedziałe gniazdo, wtyk, nadłamany przewód i już rezystancja układu rośnie przekraczając dopuszczalny limit...

Aby to sprawdzić , na której linii występuje problem należałoby od każdą "końcówkę" układu który jest monitorowany przez tą kontrolkę podłączyć rezystor regulowany
I zwiększając rezystancję (obciążenie a co za tym idzie pobór prądu) sprawdzić gdzie występuje problem.

Tak na chłopski rozum...

Bo jeśli wszystkie żarówki są - i są sprawne i są takie jak w instrukcji... to problem leży w instalacji :) Moim skromnym zdaniem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 05, 2014, 21:44:21 pm »

Offline djcygan2009

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 151
  • Płeć: Mężczyzna
    • EX Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Bo jeśli wszystkie żarówki są - i są sprawne i są takie jak w instrukcji... to problem leży w instalacji :) Moim skromnym zdaniem.

Żarówki są wszystkie sprawne ale nie są takie jak w instrukcji bo w postojówkach i podświetleniu tablicy rejestracyjnej mam diody, a chciałbym tak ten problem rozwiązać aby pozostały tam diody lub ledy a kontrolka się nie paliła, tylko zapalała wtedy gdy na prawdę jakaś żarówka się przepali ;-)

To teraz przedstawie warianty jakie sprawdziłem może komuś się przyda:

1. żarówki diodowe w postojówkach i podświetleniu tablicy rejestracyjnej i postojówki tylne 5 W - Kontrolka przepalonej żarówki pali się,
2. żarówki diodowe w postojówkach i podświetleniu tablicy rejestracyjnej i postojówki tylne 10 W - Kontrolka przepalonej żarówki pali się,
3. żarówki diodowe w postojówkach w podświetleniu tablicy rejestracyjnej zwykłe żarówki i postojówki tylne 10 W - Kontrolka przepalonej żarówki nie pali się,
4. żarówki diodowe w postojówkach w podświetleniu tablicy rejestracyjnej zwykłe żarówki i postojówki tylne 5 W - Kontrolka przepalonej żarówki pali się,
5. zwykłe żarówki w postojówkach i w podświetleniu tablicy rejestracyjnej  i postojówki tylne 5 W - Kontrolka przepalonej żarówki nie pali się.

Takie warianty sprawdziłem więc wniosek prosty że kontrolka pali się dlatego że mam diodowe żarówki, choć dwie żarówki diodowe jak mam założone i założę 10 watówki do tylnych lamp to kontrolka gaśnie leczy gdy włożę już 4 to już ten patent nie działa. Więc postanowiłem kupić canbusy zobaczymy jaki efekt będzie  jak dotrą do mnie, czy rzeczywiście kontrolka palić się nie będzie ;-) uparłem się przy ledach bo tradycyjne żarówki dają takie brzydkie żółte światło :/
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2014, 21:44:55 pm wysłana przez djcygan2009 »
NO BASS NO FUN :)

Lanzar MAX 12 + CarPower HPB-1502 -> Ground Zero 30 SPL + Crunch GTX 3000D -> ??

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 08, 2014, 11:06:00 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
choć dwie żarówki diodowe jak mam założone i założę 10 watówki do tylnych lamp to kontrolka gaśnie leczy gdy włożę już 4 to już ten patent nie działa.
przeciez to logiczne,czego sie spodziewales ?
ten moj patent stworzylem do dwoch LEDow w przednich postojowych ,a nie do podswietlenia tablicy,
jak chcesz podswietlac tablice LEDami ,to wloc do tylnych pozycyjnych 15W - moze zadziala ,a moze nie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 08, 2014, 16:11:44 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A  można zastosować przecież rezystor - równolegle do diody.... tyle że wtedy idea o mniejszym poborze mocy bierze w łeb.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 08, 2014, 18:18:08 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
równolegle do diody

Jak łączysz rezystancje równolegle to zastępcza jest mniejsza niż najmniejsza z połączonych, a chyba nie o to chodzi....
Najlepiej wyjąć kontrolkę, zawsze jedna żarówka mniej ;]
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 10, 2014, 11:30:59 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
rezystancja jest mierzona na podstawie wartości prądu pobieranego przez układ :)
Chodzi o to żeby prąd się zwiększył a napięcie pozostało bez zmian :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 10, 2014, 14:23:11 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Najlepiej wyjąć kontrolkę, zawsze jedna żarówka mniej ;]

To dioda jest. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Ledy w Polonezie
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 11, 2014, 22:37:02 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zawsze jedna kontrolka mniej :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...