Autor Wątek: Silniczek krokowy.  (Przeczytany 9889 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Silniczek krokowy.
« dnia: Maj 23, 2004, 20:53:56 pm »

boczek#1851

  • Gość
Witam
Czy silniczek krowowy w plusie i w normalnym Caro jest taki sam?.
Mam taki objaw że na G nie trzyma obrotów a na B ma około 500. Jadąc na G i zmieniając bieg tylko w sposób dość wolny auto gaśnie a na postoju odrazu po zapaleniu.
Co o tym sądzicie?.
Pozdrawiam

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 23, 2004, 23:47:25 pm »

Bickers

  • Gość
odwruć rure dolotowa powietrza w strone kabiny poldiego , jezeli gasnie to mozę już masz sztywne membrany w parowniku i niereaguje na regulacje , ale jak ci trzyma 500 obrotów na benzynce to nawet fajnie ale jak się rozgrzeje to ile trzyma ?

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 24, 2004, 06:22:02 am »

boczek#1851

  • Gość
Cytat: "Bickers"
odwruć rure dolotowa powietrza w strone kabiny poldiego , jezeli gasnie to mozę już masz sztywne membrany w parowniku i niereaguje na regulacje , ale jak ci trzyma 500 obrotów na benzynce to nawet fajnie ale jak się rozgrzeje to ile trzyma ?

Gaz jest w aucie od 3 latek. Ja mam auto to od 4 miesięcy i w G nic jeszcze nie grzebałem. Na B przy ciepłym silnki trzyma to 500-600 a na zimnym to poniżej ale jakoś niema całkowitej tendencji do gaśnięcia. Najgorsze to że właśnie teraz wyruszam do Wawy a wiadomo że tam bez obrotów nie pojeżdze, no ale niestety wyjazd jest konieczny. Sytuacja z tymi obrotami wczoraj zdarzyła się poraz pierwszy.
Pozdrawiam

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 10, 2004, 20:08:04 pm »

Bedzio#1833

  • Gość
nom ja mam wlasnie problem z silniczkiem  :?  odczytalem kody bledow i wskazuje na niego! nie mam ssania, obroty mi lataja czasami i musze go odpalac z wcisnietym gazem (wtrysk abimex)! czy moze mi ktos wyjasnic kto sie na tym zna  :)  gdzie on sie dokladnie znajduje i jak go wyjac/oczyscic ??  bardzo mi zalezy na tym bo juz zimno sie robi i musze go trzymac na gazie jak jest zimny bo inaczej zdechnie!!

Pozdrawiam!!

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 10, 2004, 23:35:24 pm »

vollvo#1821

  • Gość
jak znam życie to przeczyszczzenie może Ci nic nie dać a jak da to na krótką mete. niestety ale musisz go wymienić co się wiąrze z kosztem 200 zł. ale lepiej kupić nowy i mieć spokuj niż kupić na giełdzie i nie mieć pewności czy jest dobry i czy długo pochodzi

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 10, 2004, 23:52:56 pm »

Bedzio#1833

  • Gość
a czy jego niesprawnosc moze sie wiazac z pewna utrata mocy przy nagrzanym silniku ??

shit dopadla mnie znowu skarbonka  :cry:  termostat, lambda, geometria, silniczek krokowy, kable zaplonowe, chlodnica, wlacznik wstecznego  :cry:  :cry:  :cry:

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2004, 00:19:16 am »

vollvo#1821

  • Gość
Cytat: "Bedzio#1833"
a czy jego niesprawnosc moze sie wiazac z pewna utrata mocy przy nagrzanym silniku ??

shit dopadla mnie znowu skarbonka  :cry:  termostat, lambda, geometria, silniczek krokowy, kable zaplonowe, chlodnica, wlacznik wstecznego  :cry:  :cry:  :cry:

cp do mocy to raczej nie

[ Dodano: 2004-10-11, 00:21 ]
Cytat: "Bedzio#1833"
a czy jego niesprawnosc moze sie wiazac z pewna utrata mocy przy nagrzanym silniku ??

shit dopadla mnie znowu skarbonka  :cry:  termostat, lambda, geometria, silniczek krokowy, kable zaplonowe, chlodnica, wlacznik wstecznego  :cry:  :cry:  :cry:

cp do mocy to raczej nie .  ale nie raz jest tak że ktoś nie odruznia padnięcia silniczka krokowego a czujnika polozeniaprzepustnicy co tez lubi padać i też nie jaest tanie. co do mocy to raczej sonda

[ Dodano: 2004-10-11, 00:21 ]
ale to forumsię już je*bie :cry:  :twisted:

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 11, 2004, 09:11:52 am »

Strohs

  • Gość
Z tym zakupem nowego silniczka krokowego to bym się tak nie śpieszył.
Proponowane czynności zanim zaczniesz wymieniać 1/2 silnika :)

1. Zresetuj komputer (w abimexie wystarczy zdjąć kleme z akumulatora na jakieś 0,5 minuty). Odpal silnik na bezynie i pozwól mu osiągnąć temperaturę włączenia wentylatora. W ten sposób zaprogramujesz go od nowa - powinno to doraŹnie pomóc na niskie obroty na benzynie i gaśnięcie na gazie. (Ja w swoim abimexie tak robiłem zanim nie znalazłem właściwą przyczynę takiego zachowania)

2. Wymontuj silniczek krokowy i podłącz go do kabli. Zewrzyj styki A i B w złączu ADSL - włączenie trybu serwisowego do odczytu błędów. Trzpień silniczka powinien naprzemiennie wsuwać się i wysuwać o ok. 5 mm. Jeżeli tego nie robi a słychać jedynie ze próbuje to wykonać ruchy możesz próbować go reanimować poprzez umycie pędzelkiem w benzynie ekstrakcyjnej i przesmarowanie W-40. W ostateczności pozostaje jego rozbiórka i gruntowne czyszczenie ale jes to robota precyzyjna (mi się udało tego dokonać). Jeżeli trzpień chodzi to nie zaszkodzi go oczyścić i przesmarować. Dobrze jest pożyczyć od kogoś 100% sprawany silniczek aby wyeliminować urwanie któregoś z kabli sterujących (z forum wiem że czasami ma to miejsce)

3. Wymyć dokładnie gniazdo osadzenia silniczka krokowego wraz z kanałem obejściowym. U mnie było to główną przyczyną - kanał obejściowy był niemal zatkany przez przez nagromadzony w nim grafit (a nie zaglądałem tam od nowości  :oops: ) Skutkowało to praktycznie brakiem ssania a tym samym niemożnością odpalenia na benzynie. Lista rzeczy które chciałem wymienić była długa (od pompki paliwa do wtryskiwacza). Na szczęście skończyło się na 1 l benzyny ekstrakcyjnej i paru godzinach wytężonej pracy  :P

Ważna uwaga nie próbować wciskać ani wyciągać trzpienia silniczka na siłe a tym bardziej obracać nim. Jest tam przekładnia ślimakowa którą bardzo łatwo w ten sposób uszkodzić, lub zerwać plastikową blokadę trzpienia. A wtedy silniczek idzie do kosza

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 11, 2004, 10:50:46 am »

Bedzio#1833

  • Gość
no to wlasnie pytam sie gdzie on dokladnie jest po ktorej stronie wtrysku!! jak go wyjac i czym go odkrecic!

Cytuj (zaznaczone)
1. Zresetuj komputer (w abimexie wystarczy zdjąć kleme z akumulatora na jakieś 0,5 minuty). Odpal silnik na bezynie i pozwól mu osiągnąć temperaturę włączenia wentylatora. W ten sposób zaprogramujesz go od nowa - powinno to doraŹnie pomóc na niskie obroty na benzynie i gaśnięcie na gazie. (Ja w swoim abimexie tak robiłem zanim nie znalazłem właściwą przyczynę takiego zachowania)


no i dziekuje za przepisz na przeczyszczenie silniczka! zastosuje sie do niego jak go wreszcie wyjme  ;) !


Pozdrawiam!!
resetowany był ale to mija sie z celem bo po resecie nalezy go ogpalac bez wcisnietego pedalu gazu a u mnie to jest niemozliwe z powodu braku ssania <===> gazu nie posiadam!  8)

[ Dodano: 2004-10-11, 10:51 ]
no rzeczywiscie sie forum wali

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 11, 2004, 11:13:57 am »

Patryk#153

  • Gość
A jak sam po kazdym puszczeniu gazu, czy wyrzuceniu biegu, zamiast odrazu obroty zrzucac na dól, to najpierw wyrzuci w góre i do piero po mau na dól. Bardzo irytujace, przy kazdej zmianie biegu, w chwili wcisniecia sprzegla w celu wrzucenia biegu nastepuje podwyzszenie obrotów. reset nierozwiazuje problemu, kody sie nie wyswietlaja. Do krokowego nie zagladalem, a auto ma juz ponad 150tys a z lpg juz ok 60tys. Czy tez by go trzeba bylo wyczyscic? czy to wogóle jest jego wina?

[ Dodano: 2004-10-11, 19:12 ]
znalazłem, jednak kod uszkodzenia krokowego:( mam nadzieje ze czyszczenie wystarczy. W sklepie 180zł.  Tylko ze urwała i zgubila mi sie oryginalna sprezynka przy ciegnie gazu pod maska i zastapilem ja inna, ale to nie jest to co oryginal i teraz sam juz nie wiem czy to tylko wina silniczka czy moze sprezynki która nie powoduje szybkiego powrotu gazu do zera:(

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 11, 2004, 21:29:14 pm »

kowal

  • Gość
Cytat: "Bedzio#1833"
a czy jego niesprawnosc moze sie wiazac z pewna utrata mocy przy nagrzanym silniku ??

shit dopadla mnie znowu skarbonka  :cry:  termostat, lambda, geometria, silniczek krokowy, kable zaplonowe, chlodnica, wlacznik wstecznego  :cry:  :cry:  :cry:


Termostat: 12pln
Lambda: 65
Geometria: 43.50
silniczek krokowy - nie wiem
kable: ~20zł
chłodnica nowka od +: ~230
wlacznik wstecznego: 10-15pln

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 11, 2004, 22:44:38 pm »

Bedzio#1833

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Termostat: 12pln
Lambda: 65
Geometria: 43.50
silniczek krokowy - nie wiem
kable: ~20zł
chłodnica nowka od +: ~230
wlacznik wstecznego: 10-15pln


hyhy dzieki kowalma za cenniczek  :smile:   ;)  juz mam kabelki sentecha 24 zeta i lambde 60 :D a geometria u mnie 60 zeta :D

[ Dodano: 2004-10-11, 22:50 ]
no i ponawiam pytanie czy moze mi ktos powiedziec gdzie jest ten silniczek krokowy i jak go wyjac ??  :)

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 11, 2004, 23:14:19 pm »

ajk#1212

  • Gość
Niewiem jak w poldku ale jak u starego w fiescie padl silnik krokowy to pomoglo czyszczenie ponos jakims specjalnym plynem;-) Kosztowalo mnie to 20 zeta wiec dosyc duza oszczednosc biorac pod uwage ze w fordzie nowy kosztuje cos ok 500zl;-) Mysle ze w poldku tez nalezy od tego sprobowac bo jak mi mechanik gadal wtedy na 70% przypadkow wystrczy czyszczenie;-) Poki co straty nie narzeka a jedzi juz na nim (przeczyszczonym) rok;-) Pozdrawiam

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 12, 2004, 11:56:46 am »

Patryk#153

  • Gość
Machel  a gdzie Ci go czyscili?
Bedzio, silniczek krokowy masz w urzadzeniu wtryskowym pod filtrem powietrza, podłaczone do niego sa kable, po lewej stronie patrzac od przodu auta(od strony pokrywy zaworów) przykrecony na dwie sruby TORX.

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 12, 2004, 12:03:00 pm »

Bedzio#1833

  • Gość
Cytat: "Patryk#153"

Bedzio, silniczek krokowy masz w urzadzeniu wtryskowym pod filtrem powietrza, podłaczone do niego sa kable, po lewej stronie patrzac od przodu auta(od strony pokrywy zaworów) przykrecony na dwie sruby TORX.


oo dziex!  :)  bo juz sie mialem za ten pierdolnik z przodu urzadzenia wtryskowego brac  :mrgreen:  fotka nizej  8)

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 12, 2004, 12:39:26 pm »

ajk#1212

  • Gość
No wyczyscili u mechaniora kolo mnie adres to ul. Pwla Chromika 5a KATOWICE niezle zadupie ale sa oznakowni i idze trafic;-) a tu masz linka do ich stronki pogadaj z nim to ci powiedz co i jak;-) www.autoport.katowice.pl

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 12, 2004, 14:45:59 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "MACHEL"

...
ponos jakims specjalnym plynem
...


Niech zgadnę: nafta  :?:  :mrgreen:  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 12, 2004, 15:10:08 pm »

maku

  • Gość
Cytat: "Patryk#153"
silniczek krokowy masz w urzadzeniu wtryskowym pod filtrem powietrza, podłaczone do niego sa kable, po lewej stronie patrzac od przodu auta(od strony pokrywy zaworów) przykrecony na dwie sruby TORX.


 :?:  :?:  :?: a co to jest bardzo podobne tylko przykręcone od przodu :?:  :?:  :?:

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 12, 2004, 17:54:53 pm »

ajk#1212

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "MACHEL"

...
ponos jakims specjalnym plynem
...


Niech zgadnę: nafta  :?:  :mrgreen:  :lol:



No niewiek bo mnie przy tym nie bylo mialem prsyjsc juz nie pamietam ale za jakis czas ok 2 godzinki;-) Twierdzili ze cos specjalnego maja zakupione do tego silniczka ale wicie jak to z mechaniorami co innego gadaja a co innnego robia. stad tez moje pytanie moze ktos wie  czy trzeba robic zbieznosc geometrie itd jak wyminialem przekladanie kierownicza?? Pozdrawiam

Silniczek krokowy.
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 12, 2004, 18:24:22 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
przy wymianie raczej musisz zrobic zbieznosc, a jak juz robisz zbieznosc to przy okazji sprawdzisz cala geonetrie.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka