Autor Wątek: Rover - Czujnik polozenia przepustnicy - rezystancja.  (Przeczytany 4702 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Rover - Czujnik polozenia przepustnicy - rezystancja.
« dnia: Czerwiec 25, 2007, 21:03:02 pm »

Tekade

  • Gość
Witam!

Wciaz probuje znalezc przyczyne nierownej pracy, szarpania i prakatycznie braku mocy na niskich obrotach mojego PoldRovera. Po wymianie uszczelki przedmuchow juz nie ma, ale zasadnicze dolegliwosci nie zniknely.
Czy ktos moze sprawdzic, powiedziec mi, jaka powinna byc rezystancja na czujniku polozenia przepustnicy ? Mierzylem ja na gornym i srodkowym styku  u mnie, i u brata, uzyskalem dwa rozne zakresy: u mnie 5k - 1.5 k, a u brata 3.5k - 1 k. Czy to ma jakies wieksze znaczenie ?

Probowalem znalezc informacje na temat podlaczenia sie pod zlacze diagnostyczne komputera, zeby sprawdzic wszystkie czujniki. Czy takim zwyklym Euroscanem da sie ? Chce jechac do mechanika, ale ten nie ma doswiadczenia z Poldaczami. Moze moglbym mu cos podpowiedziec ?

Moze jakies rady praktyczne, jak posprawdzac czujniki czy ich kable ? Ma ktos schemat i kolorki co z czym jest podlaczone przy komputrze, co bym mogl przemierzyc czy nie ma zwarcia albo przerwy ?

Jakis dlugi mi wyszedl ten post, ale mam nadzieje, ze ktos doczyta i poradzi ;-).

Pozdrawiam,
Mariusz

Re: PoldRover. Czujnik polozenia przepustnicy - rezystancja.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2007, 21:14:06 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Tekade"
Probowalem znalezc informacje na temat podlaczenia sie pod zlacze diagnostyczne komputera, zeby sprawdzic wszystkie czujniki. Czy takim zwyklym Euroscanem da sie ? Chce jechac do mechanika, ale ten nie ma doswiadczenia z Poldaczami. Moze moglbym mu cos podpowiedziec ?


moze i by sie dalo podlaczyc go pod euroscana, gdyby byl znany schemat wtyczki 3 pinowej ktora mamy w roverach. a tego nawet nie ma :/

rezystancje czujnika masz tu:

to ja, byly Marcin#839

Re: PoldRover. Czujnik polozenia przepustnicy - rezystancja.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2007, 23:24:58 pm »

Tekade

  • Gość
Cytat: "-Marcin-"

moze i by sie dalo podlaczyc go pod euroscana, gdyby byl znany schemat wtyczki 3 pinowej ktora mamy w roverach. a tego nawet nie ma :/

rezystancje czujnika masz tu:
[url=http://images20.fotosik.pl/155/dd20bc375f20d209m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images20.fotosik.pl/155/605a8ab055ca467cm.jpg]Obrazek[/URL]


Dzieki. Tego mi wlasnie brakowalo.
Rzedy wielkosci oporow sa tu prawidlowe? (1.075 om ?? )
Moge wiedziec co to za wydawnictwo ? ;-)

Rover - Czujnik polozenia przepustnicy - rezystancja.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 26, 2007, 07:09:48 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
nie wiem, czy rzedy wielkosci sa prawidlowe, bo u mnie podczas mierzenia cos innego wychodzilo z tego co pamietam, wiec nie moge potwierdzic ;) A ksiazka jest Trzeciaka Oobsluga i naprawa", wydawnictwo AUTO ;)
to ja, byly Marcin#839

Rover - Czujnik polozenia przepustnicy - rezystancja.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 27, 2007, 17:34:44 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "-Marcin-"
moze i by sie dalo podlaczyc go pod euroscana, gdyby byl znany schemat wtyczki 3 pinowej ktora mamy w roverach. a tego nawet nie ma :/


jak to nie ma ?? mam gdzies na kompie w domu
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - Czujnik polozenia przepustnicy - rezystancja.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 28, 2007, 08:47:46 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "AndrewS#100"
jak to nie ma ?? mam gdzies na kompie w domu

A działa chociaż  :P  :lol:  :lol:  :lol: .

Co do potencjometru to najlepiej sprawdzać go z podłączonym zasilaniem i za pomocą analogowego woltomierza (cyfrowe są za głupie chyba że jakieś super szybkie).

Na skrajne końcówki dajemy +5V i masę. Potem delikatnie ruszamy przepustnicą i obserwujemy zmianę napięcia na środkowej nóżce. Musi się zmieniać płynnie proporcjonalnie do otwierania/zamykania przepustnicy. Jakakolwiek skokowa zmiana dyskwalifikuje poencjometr.

Pomiar omomiezem może nie wykazać jakichś drastycznych zmian skokowych więc nim tylko sprawdza się czy jest przejście.

I jeszcze jedno. Dla komputera najistotniejsza jest zmiana napięcia na środkowej nóżce (masa i 5V są sygnaami stałymi). Same wartości rezystacji są mnie istotne ale też muszą się mieścić w graicach rozsądku. U trzeciaka pewnie zabrakło "kilo"  :lol: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - Czujnik polozenia przepustnicy - rezystancja.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 28, 2007, 13:44:19 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
oczywiscie ja tego nie sprawdzalem
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - Czujnik polozenia przepustnicy - rezystancja.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 28, 2007, 15:59:08 pm »

maras

  • Gość
Ja dodam od siebie,że były dwa rodzaje tych czujników, w starszych przy max otwarciu dawało 5V na wyjściu, a w nowszych ok 3.7V(ja po podpiłowaniu ogranicznika mam 4V :mrgreen: )

Rover - Czujnik polozenia przepustnicy - rezystancja.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 19, 2009, 19:40:18 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
U mnie było przy zamniętej 870 ohm a przy otwartej 4200 ohm, trochę zjechałem na 840 przy zamkniętej i na otwartej bez zmian 4200. Zobaczymy jak będzie teraz się zachowywał przy schodzeniu z obrotów.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Rover - Czujnik polozenia przepustnicy - rezystancja.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 19, 2009, 22:30:23 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Wszystkie roverki jakie mierzylem mialy maks 3.6 - 3.7 V na przepustnicy. Minimalna wartosc okolo 1.5V.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - Czujnik polozenia przepustnicy - rezystancja.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 13, 2009, 20:56:31 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Senn#1869"
Wszystkie roverki jakie mierzylem mialy maks 3.6 - 3.7 V na przepustnicy. Minimalna wartosc okolo 1.5V.


Przy zamkniętej przepusnicy 1,5V?
U mnie jest ~0,76V na zamkniętej przepustnicy.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;