Autor Wątek: Dziwny problem z alternatorem  (Przeczytany 1695 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dziwny problem z alternatorem
« dnia: Lipiec 18, 2007, 06:34:51 am »

strowger

  • Gość
Witam, mam z moim C+ rocznik 99 dość dziwny problem. Jechałem sobie dziś autostradą, około 3500 obrotów i zapaliła się lampka ładowania... noga z gazu i zgasła... dojechałem na miejsce i już stojąc sprawdziłem jak się mają sprawy... przygazówka powyżej 4000 obrotów, znowu świeci ładowanie, obroty niższe - gaśnie... tak sobie pogazowałem aż całkiem lampka zgasła - przestała świecić nawet po włączeniu zapłonu przy wyłączonym silniku. Serwis i diagnoza - alternator nie ładuje, regulator napięcia do wymiany. No to wymienili. Odpalam, znowu przygazówka, tym razem 4500 obrotów i znowu świeci lampka... kilka takich manewrów i gaśnie na dobre w sposób jak wyżej. Sprawdzenie regulatora - już niesprawny. Następny nowy po tej samej próbie znowu pada... i tak w kółko. Co to może być? Założyli mi jakiś inny teraz, od IVECO jak powiedział pan w serwisie - oczywiście ładowanie padło po jakimś czasie, ale przynajmniej cały czas lampka świeci. Co ciekawe czasem na biegu jałowym, przy 900 obrotów gaśnie... Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Co zrobić? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Dziwny problem z alternatorem
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2007, 08:14:23 am »

ikwus

  • Gość
Sprawdź diody na alternatorze.

Dziwny problem z alternatorem
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2007, 08:34:44 am »

strowger

  • Gość
Cytat: "ikwus"
Sprawdź diody na alternatorze.


A diody to nie są przypadkiem przy regulatorze napięcia? To jest alternator inny niż miałem w starym Polonezie - ten jest podobno Boscha.

Dziwny problem z alternatorem
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 18, 2007, 08:56:12 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Sprawdź diody. Sa w alternatorze jak i w każdym innym

Dziwny problem z alternatorem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 18, 2007, 10:42:15 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
a może masz zwarcie na uzwojenach. u mnie podobnie było... na wirniku przewód stracił izolację
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Dziwny problem z alternatorem
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 18, 2007, 11:22:00 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
a moze ladowali ci regulator magnetti-marelli? zamontuj Elmotu jest troche drozszy ale normalnie dziala. u mnie magnetti marelli przestawalo ladowac gdy sie nagral silnik.. i pare razy wlaczyl wiatrak chlodnicy. (3 regulatory w ten sposob sie zachowywaly).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Dziwny problem z alternatorem
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 19, 2007, 21:24:29 pm »

strowger

  • Gość
Cytat: "Daro"
a może masz zwarcie na uzwojenach. u mnie podobnie było... na wirniku przewód stracił izolację


Chyba to będzie to. Wszystko inne sprawdzone. Nie mam siły na zabawy, jutro jadę kupić używany alternator - podobno sprawny.