Autor Wątek: Hydrauliczny ręczny  (Przeczytany 6884 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hydrauliczny ręczny
« dnia: Sierpień 31, 2007, 15:10:08 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Witam

Jak wiadomo reczny na linke nawet jak jest  ekstra , lapie na asfalcie itp to nie na dlugo , linki sie wyciagaja itp  dlatego instaluje sie hydraulike , mysle ze kazdy wie jak to sie w polsce robi :D , jedynym problem (przynajmniej dla mnie ) jest to ze pompa sprzeglowa wpieta w uklad hamulcowy to ingerencja w ten uklad i przez to w razie wypadku oc moze odmowic wyplaty kasy i bedzie sie zaslaniac ze samochod byl nie sprawny . Dlatego szukam innego rozwiazania , ludzie montuja po dwa zaciski itp ale ja mam inny pomysl :

przegladalem sobie allegro w poszukiwaniu pompy sprzeglowej od fiaciora i trafilem na takie cos :http://moto.allegro.pl/item229528854_fso_polonez_fiat_125p_125_sterowanie_sprzegla.html

jest to silownik sprzegla . Gdyby wziac dwa takie silowniki i polaczyc je jakos przy bebnie z dzwigienka hamulca recznego zastosowac pompke hamulcowa normalna ze zbiorniczkiem to powinno to pieknie dzialac , co o tym myslicie ?

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 31, 2007, 20:11:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja akurat chciałem  zamontowac z tylu przednie zaciski do "normalnych" hamulców a serie zostawic do recznego  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2007, 20:25:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Elwood#1887"
Ja akurat chciałem  zamontowac z tylu przednie zaciski do "normalnych" hamulców a serie zostawic do recznego  :)

tez juz do tego zmierzalem ,ale w ostatniej chwili znalazlem tylne zaciski na sprzedaz
a teraz troche zaluje ,bo i tak zdjalem linke recznego (jezdze bez ,ale cii ,zeby policaje dowodu nie zabrali  8) )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2007, 22:00:36 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
czyli macie hydraulika ? jak sie sprawuje  ? ponoc lubi wstawac pedal zasadniczego hamulca jak sie przy dohamowaniu zaciagnie . A to o cyzm napisalem ( mam nadzieje ze w miare zrozumiale ) uniezaleznilo by reczny od glownego , bedzie co w zime testowac :D  

Kurde ale mam cisnienie na upalanie  :twisted:  :twisted:

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 31, 2007, 22:33:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie mam hydraulika ,poprostu tera nie mam zadnego ,zeby mi linka felg nie obcierala

 myslalem o hydraulicznym i prawdopodobnie przy bezwladnosciowym korektorze zjawisko twardnienia pedalu bedzie niwelowane
ale i tak myslalem ,zeby dac zawor zwrotny
narazie najwiekszy problem to zdobycie pompy jednosekcyjnej

tylko po co mi teraz hydraulik ,jak kupilem zaciski na linke :?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 31, 2007, 23:02:23 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
jednosekcyjna pompa -> pompa sprzeglowa od 125p , nowa okolo 40 zl tak to ludzie maluchach skladaja , tylko w miejsce zbiorniczka trzeba dotoczyc przejsciowke na przewod hamulcowy

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 02, 2007, 10:45:15 am »

rafalb

  • Gość
nic prostrzego , niż kupiś pompkę sprzęgłowa od skody , nic nie trzeb toczyć bo są gotowe gwinty w niej , wpinamy ją szeregowo w obwód tylnych hamulców ( ja mam też wywalony korektor ) i działa dość dobrze , trzeba tylko zrobić duże przełożenie na " łapie "

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 02, 2007, 12:19:37 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
ooo , a powiedz , jaki skok jest tloczka potrzebny do zablokowania kół ?
gwinty pasuja pod przewody polonezowskie te stare czy te nowe ?
jak jest z dostepnoscia i cena takiej pompy

pozdrawiam

[ Dodano: 2007-09-02, 12:23 ]
http://moto.allegro.pl/item230023224_pompa_hamulcowa_serwo_pompa_sprzegla_skoda_105.html  o taka jak tu chodzi ?

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 02, 2007, 12:32:13 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "rafalb"
wpinamy ją szeregowo w obwód tylnych hamulców ( ja mam też wywalony korektor )
.

Ręczny łaczy w sobie dwa hamulce: postojowy i awaryjny a z tego, co wiem to działanie awaryjnego ma być niezależne od działania głownego układu.

Małe peknięcie przewodu i nie masz wcale hamulców....
Cytat: "turbonez"
Gdyby wziac dwa takie silowniki i polaczyc je jakos przy bebnie z dzwigienka hamulca recznego zastosowac pompke hamulcowa normalna ze zbiorniczkiem to powinno to pieknie dzialac , co o tym myslicie ?


Ciekawe rozwiazanie tylko ma poważna wadę, a mianiowicie przy podawianu ciśnienia siłownik  wypycha trzpień Moze byćproblem z montażem
Kolejny problem to przegląd oraz problemy przy badanich pojazdu np(nie daj Boże) po wypadku.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 02, 2007, 13:20:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Daro"
Cytat: "rafalb"
wpinamy ją szeregowo w obwód tylnych hamulców ( ja mam też wywalony korektor )
.

Ręczny łaczy w sobie dwa hamulce: postojowy i awaryjny a z tego, co wiem to działanie awaryjnego ma być niezależne od działania głownego układu.

Małe peknięcie przewodu i nie masz wcale hamulców....

co ty nie powiesz
a widziales np. Lancie Thesis ?
i nieby jak reczny na przycisk ma byc w niej hamulcem awaryjnym ?

poza tym ,to recznym samochodu praktycznie nie wyhamujesz ,juz lepiej zgasic silnik i silnikiem zatrzymac auto
druga sprawa ,to ze jak peknie przewod (jeden z trzech) w Polonezie to nadal masz hamulce - przednie lub tylne ,ale sa
nie to co w japoncach ,ze drobny wyciek rozklada caly uklad hamulcowy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 02, 2007, 14:00:49 pm »

rafalb

  • Gość
Cytat: "turbonez"
ooo , a powiedz , jaki skok jest tloczka potrzebny do zablokowania kół ?
gwinty pasuja pod przewody polonezowskie te stare czy te nowe ?
jak jest z dostepnoscia i cena takiej pompy

pozdrawiam

[ Dodano: 2007-09-02, 12:23 ]
http://moto.allegro.pl/item230023224_pompa_hamulcowa_serwo_pompa_sprzegla_skoda_105.html  o taka jak tu chodzi ?


tak chodzi o taką pompę sprzęgła , ale nie ma sensu kupować na allegro bo są nowe w sklepie dostępne za coś koło 45 zł , ja swoją mam ze szrotu za darmo więc nie wywalałem 45 zł na nową , gwinty są inne niż w polonezie borewiczu jeśli dobrze pamiętam

ogólnie trzeba sobie kupić przewodu miedzianego na metry , odpowiednie końcówki i pójść do warsztatu dysponującego zaciskarką i sobie zarobić końcówki ( ja płaciłem 5 zł za zarobienie jednej )

przypominam sobie ,że w polonezie jest coś namieszane z tymi gwintami raz są cienkie raz grube , raz są końcówki męskie raz żeńskie , trzeba rozłożyć i zobaczyć bo nie pamiętam , wiem tylko ,że pompa sprzęgła ma taki gwint jak zacisk w polonezie ( tam gdzie idzie przewód hydro )

ile tłoczek wchodzi nie pamietam bo poldkiem jeździłem ostatnio 3 miesiące temu :) , ale chyba mniej niż 2 cm raczej bliżej jednego

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 02, 2007, 14:09:20 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
aha , no fajnie  , pokombinuje :) tak bedzie najprosciej  , a to co napisalem w pierwszym poscie to mogla by byc dobra sprawa tyle ze mocno komplikuje układ :/

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2007, 14:59:03 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytat: "turbonez"
pompa sprzeglowa wpieta w uklad hamulcowy to ingerencja w ten uklad i przez to w razie wypadku oc moze odmowic wyplaty kasy i bedzie sie zaslaniac ze samochod byl nie sprawny . Dlatego szukam innego rozwiazania , ludzie montuja po dwa zaciski
ale to tez jest ingerencja w konstrukcje ukladu hamulcowego i tez bedzie problem na stacji diagnostycznej-pytalem w wojewódzkiej.
Cytat: "KGB"
poprostu tera nie mam zadnego ,zeby mi linka felg nie obcierala
masz te same fele ktore mialem ja,z tego co pamietam wiec wystarczyloby podwiazac linke do resora.Ja tak zrobilem.
  • Jef
  • Czaku

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 02, 2007, 14:59:23 pm »

rafalb

  • Gość
układ niezalezny jest świetnym pomysłem ale dużo bardziej skomplikowanym do wykonania

jak już wepniesz szeregowo to dobrze odpowietrz hamulce tylne , w pompie lubi zostawać powietrze

Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 02, 2007, 19:50:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "mastah22"

Cytat: "KGB"
poprostu teraz nie mam zadnego ,zeby mi linka felg nie obcierala
masz te same fele ktore mialem ja,z tego co pamietam wiec wystarczyloby podwiazac linke do resora.Ja tak zrobilem.

i tak mialem zrobione ,ale gdy zmienilem bebny na tarcze ,to i linke musialem wyjac ,by dopasowac do zaciskow (albo zmienic na taka do tarcz)
a poki co ,to poprostu lezy na polce i czeka na zamontowanie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 10, 2011, 21:07:36 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Podepnę się pod temat ponieważ chcę zainstalować hydrauliczny ręczny. Rozważam dwa warianty- na seryjnej dźwigni i na osobnej. Pytanie brzmi: czy ciężko się blokuje koła mając pompę podłączoną pod seryjną wajchę od ręcznego? Tzn czy dużą siłę trzeba przyłożyć na dźwignię ?
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 10, 2011, 21:14:25 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Nie jest nic ciężej,niż na lince.Pompa jest naciskana przez przełożenie ramienia pod spodem samochodu.Jesli pompa działa prawidłowo,to przy niezbyt dużej sile przyłożonej na dźwignię koła blokują się elegancko  :] :]

Odp: Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 11, 2011, 09:19:58 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli zrobię na seryjnej :) Rozumiem że masz też hydro? I wnioskuję że pompkę masz pod autem? Masz gdzieś foto jak to zrobiłeś ?
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 11, 2011, 09:22:21 am »

Offline Skoti

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 155
    • Elektro-Net Rally Team
Polonez ma X-diagonalny układ hamulcowy, czy osobno przód, osobno tył ?

Odp: Hydrauliczny ręczny
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 12, 2011, 00:56:06 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Polonez ma X-diagonalny układ hamulcowy, czy osobno przód, osobno tył ?
trudna nazwa ,dla slabego pomyslu,
masz Poloneza i nie wiesz?
uklad jest 2+1 ,czyli jedna sekcja pompy obsluguje przod poprzez podlaczenie kazdego kola osobno ,a druga sekcja obsluguje tyl przez jedno wyjscie i trojnik na moscie,
praktycznie rzecz biorac to pisalem o tym w tym temacie pare lat temu (to nawiazanie do japonca ,ktory ma X)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.