Autor Wątek: Pompa paliwa  (Przeczytany 3642 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pompa paliwa
« dnia: Wrzesień 06, 2007, 10:49:41 am »

Rospur

  • Gość
Witam

Oto krótka historia problemu (polonez 1.6 GLI), jadąc nad morze ok 700 km przestała pracować mi pompa paliwa ,jak się okazało spalił się bezpiecznik ,więc wymieniłem na nowy odpaliłem fure i wszystko było OK po przejechaniu paru kilometrów znowu się spalił bezpiecznik to go wymieniłem i znowu to samo ,po wymianie 3 bezpieczników pompa przestała pracować ,bezpiecznik dobry niespalony ,czy to oznacz że pompa padła dodam że paliwko w baku jest ,czy mogło to być spowodowane tym ,że pracowała 10 h non stop i szlag ją trafił.Proszę o jakieś sugestie.

Pompa paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 06, 2007, 10:55:43 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Moze to byc spowodowane tym że pompa pracowała około 10 lat.
Poprostu pompy po jakimś czasie umierają i odchodzą do krainy darmowego paliwa.
Musisz sie z tym pogodzic, i kupic nową pompe.... oraz przygotować się na ewentualne kupno drugiego baku bo istnieje wysokie prawdopodobienstwo ze sruby poukrecasz...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompa paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 06, 2007, 10:57:58 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "Stingerek"
bo istnieje wysokie prawdopodobienstwo ze sruby poukrecasz


Jak rowniez ze nieruszany i przerdzewialy pod opaskami bak po zdjeciu zrobi sie dziurawy..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Pompa paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 06, 2007, 11:18:33 am »

Rospur

  • Gość
Zbiornik sciągałem 3 miesiace temu bo strasznie smierdziało mi paliwo jak otworzyłem szyby w samochodzie i okazało się że jeden z przewodów od czujnika poziomu paliwa był uszkodzony zaraz przy baku i w tym miejscu powstała dziura którą zaślepiłem i jest ok a pompa była naprawiana rok temu okazało się że przewody przy samej pompie się ośniedziały i uszkodziły teraz będe rozbierał zbiornik jak przestanie padać tak za jakieś 2 tygodnie

Pompa paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 08, 2007, 01:11:55 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
sprawdz kable zasilajace pompe czy gdzies nie sa przetarte, jakies pozostalosci po poprzednim wlascicielu typu niezaizolowane dobrze przewodziki po odcince pompy czy cos w tym stylu. ewidentnie gdzies miales przebicia i dlatego 3 razy padal bezpiecnzik
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Pompa paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 12, 2007, 16:36:50 pm »

Rospur

  • Gość
Sprawa wygląda tak dzisiaj mierzyłem prąd na pompe pokazuje 12 V a po sekundzie prąd zanika i pokazuje 0,3 do 0,4 V sprawdzałe tuż przy baku jak i przy bezpiecznikach i wszędzie jest tak samo czy to możliwe że prąd gdzieś ucieka .

Pompa paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 12, 2007, 17:30:47 pm »

pluton_14

  • Gość
Ale jak mierzyłeś? jak przekręcisz kluczyk to tak masz ze jest napięcie i znika za chwilkę . Sprobuj pokręcić rozruchaczem to powinno ci pokazać napięcie na pompie.



PZDR Pluton

Pompa paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 12, 2007, 20:11:21 pm »

Rospur

  • Gość
Sprawdzałem przy zapłomnie (przekręcony kluczyk)  a jak przy rozruchiu niebedzie napięcia to padnięta pompa , zawracam głowe bo mogę wyciągnąć pompe i wszystko jasne ale to troche roboty więc wole spytać

Pompa paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 12, 2007, 21:52:31 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3834
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Przy przekręconym kluczyku (zapłon), przecież pompa tylko się załącza i zaciąga paliwa na chwilkę... więc tak nie sprawdzisz bo wiadomo, że będziesz miał chwilowo 12V a potem spadnie napięcie...  Więc dokładnie tak jak mówi pluton_14#1889, pokręć trochę rozruchaczem.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Pompa paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 12, 2007, 21:53:51 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Po przekreceniu zaplonu pompa dostaje napiecie tylko przez kilka sekund. Jak masz gaz i jak nie masz odciecia pompy na gazie to po prostu odpal na gazie i pomierz wtedy.
Jak nie masz gazu to popros kogos o pomoc.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Pompa paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 12, 2007, 23:41:50 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Albo podlacz 12V bezposrednio pod pompe...to uslyszysz.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompa paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 13, 2007, 00:51:05 am »

pluton_14

  • Gość
Uslyszec to i moze , jak bedzie ci dzialac to sprawdz jeszcze czy paliwo wraca ci do baku , pompa musi wytworzyc odpowiednie cisnienie w ukladzie paliwowym , najlepiej to sprawdzic  sprawdzajac czy paliwo wraca po regulatorze cisnienia w wtrysku. Jesli nie to pompa padnieta.


PZDR Pluton

Pompa paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 13, 2007, 10:23:30 am »

Rospur

  • Gość
Sprawdzałem przy uruchomionym silniku prąd dochodzi pompa niedziała ,więc padnięta będe wymieniał

Pompa paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 14, 2007, 09:13:06 am »

beton

  • Gość
mam na zbyciu pompe do gli (plus) z boscha.

Pompa paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 14, 2007, 11:11:41 am »

Rospur

  • Gość
No i się okazało że pompa działa tylko jak ją zepne na krótko tuż przy pompie ,wygląda na to że zwarcie gdzieś na przewodach niestety będzie konieczna interwencja eletryka ,mam pytanko czy można kupić nowy przewód elektryczny do pompy ?

Pompa paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 14, 2007, 12:41:45 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Przewod to najzwyklejszy jaki jest. Ale przyjrzyj się dokładnie przekaźnikom za schowkiem i bezpiecznikom w tymże miejscu.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompa paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 14, 2007, 14:08:25 pm »

Rospur

  • Gość
Tam wszystko ok bezpieczniki i prezkazniki spox jak dorwe się do kabli w pompie to napisze co było

Pompa paliwa
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 14, 2007, 14:10:12 pm »

pluton_14

  • Gość
Ja teraz mam tak ze pompa dziala pompuje ale ma za male cisnienie i nic z niej nie bedzie wlasnie kobinuje jak zalozyc zewnetrzna pompe paliwa.


PZDR Pluton

Pompa paliwa
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 15, 2007, 11:15:44 am »

Rospur

  • Gość
Wszystko jasne było zwarcie na przewodach przy pompie ,elektryk za 20 zł zrobił nowe przewody i pompa gra jak talala ,jest dobrze zaoszczędziłem pare złotych.

Pompa paliwa
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 15, 2007, 11:58:13 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
dziala pompuje ale ma za male cisnienie i


A probowales ja regulowac ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...