Autor Wątek: Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.  (Przeczytany 8920 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« dnia: Wrzesień 08, 2007, 00:17:55 am »

Trojan1000

  • Gość
Słyszałem różne opinie. Jaka jest prawda. Które reflektory lepiej świecą na drogę. Starego typu Zelmot z żarówkami H4 czy reflektory z Caro? Dla ułatwienia przyjmijmy że reflektory są nowe ;).


Dopisane:

Naprawdę nikt z was nie podzieli się swoimi doświadczeniami?

Wiem że to złe forum ale praktycznie wy macie pojęcie o tej sprawie.

Posiadam Citroena AX. Lampy mają taki kształt jak w Caro i będę montował tuningowe reflektory musketier z okrągłymi elementami optycznymi firmy Cibie ale jeden jest Zelmot. Elementy optyczne mają identyczne wymiary jak te ze starego poloneza. Mijania są H4 a od świateł drogowych są H1. Zauważyłem że francuskie elementy optyczny mimo swojego wieku świecą lepiej niż nowy Zelmot. Podobno reflektory Cibie były montowane przez OBR w rajdowych Polonezach i Fiatach.

Ciekawi mnie czy po założeniu okrągłych światłeł będe miał lepszą widoczność.

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 09, 2007, 08:55:19 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Reflektory z Caro świecą lepiej niż Borkowe, ale i tak połowa sukcesu to zawsze dobra regulacja ( a nie na oko ) plus dobra żarówka ( a nie super-extra-power-tuning by Allegro <<wyprodukowano w Chinach>> ). Choć z Twej wypowiedzi w poście o żółtych żarówkach wnioskuję że takich nie kupisz :wink:
Ale dochodzi kwestia tych nowych elementów optycznych z Borka, osobiście jestem z tych których wychodzą z założenia że wszystko co dobre już wymyślono - teraz to psujemy... więc jak zawsze najlepiej sprawdzić obie możliwości.
Zapodaj fotkę AXa z tymi okrągłymi reflektorami
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2007, 17:08:56 pm »

Trojan1000

  • Gość
Oto zdjęcia AXa z takimi reflektorami jak moje. Ja jeszcze swoich nie założyłem.  

Elementy optyczne Cibie z tego zestawu będą świetnie pasować do poloneza i będą lepiej świecić niż fabryczne zelmoty.



A oto zdjęcia moich tuż po lakierowaniu ale przed polerką i montażem. Na razie żółte są od długich ale docelowo mijania też będą żółte.

Klik

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 11, 2007, 09:46:44 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Świetnie wyglądają ! Obawiałem się trochę o ich wygląd ale te w Cytrynce wyglądaję rewelacyjnie  :)
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2007, 23:10:54 pm »

Trojan1000

  • Gość
Dzięki :)

Coś w podobnie moża zaadaptować do Caro. W Caro Plus było by to bardzo oryginalne.

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2007, 09:24:57 am »

beton

  • Gość
zakupiłeś takie reflektory, czy sam je zrobiłeś?

trudno je dostać ?

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 14, 2007, 10:17:39 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Alien#174, no nie wiem czy reflektory z Caro lepiej swieca od borkowych. Moglismy zrobic test w Czerniewicach z AndrewSa kantem. On jak zapoda 4xH4 to moje swiatla przy jego wygladaja jak dwie zapalki. Podczas jazdy efekt tez jest nie porownywalny.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 16, 2007, 13:42:51 pm »

bruns

  • Gość
relektory z borka i z kanta świecą gożej niż od Caro z racji mniejszej powieżchni odbłyśnika . Mowa oczywiście o światłach mijania gdy borkowe świecą tylko dwa . Na długich gdy swieci 4 x H4 jest lepiej od caro tylko mało kiedy jest możliwość jechania na długich . Po mieście zapomnij a i w trasie też mało okazji jest  zaświecić długimi bo ciągle coś z przeciwka jedzie . Osobiście to wolę mieć silne światła mijania bo długich mało się używa .

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 16, 2007, 16:21:28 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Na słabe światła mijania miałem patent  :)
założone  lampy z świateł długich.(wszystkie 4 bez przesłonki) i światło mijania poprawiało się niesamowicie. na długich to już nie było co do caro porównywać
uprzedzam pytania o oślepianiu. otuż nie oślepiały. jedyny moment gdy oślepiały to gd miałem mocno załadowane auto ale to normalne bo swieciły za wysoko.

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 16, 2007, 16:57:26 pm »

bruns

  • Gość
Van patent kiepski bo od długich wkłady nie są asymetryczne i gorzej oświetlają pobocze i bardziej oślepiają tych z przeciwka . Poza tym gołym okiem widać że coś z tymi lampami nie tak i każda pała może zabrać dowodzik , o przechodzeniu badań nie wspomnę . Lepiej jest założyć wkłady od krutkich na H4 bez tej przesłonki bo i tak przód żarówki H4 jest zamalowany i wtedy ta przesłonka jest zbyteczna .

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 16, 2007, 17:06:04 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
15 lat auto jeździło na takim zestawie. tyle przeglądów :D zjeździło kilometrów ze ho ho, kontroli tez było sporo. nikt nigdy nie przywalił się do tych świateł. ale co tu wymagać jak drogówka nie potrafi odróżnić silnika forda od zwykłego silnika FSO :D pobocze oświetlało dobrze, po przesiadce do caro myślałem ze na postojówkach jade. to samo na normalnym zestawie świateł. Nawet zarówki 100W nie dawały takiego światła na krótkich jak wkłady z lamp drogowych
co do takich na H4 bez przesłonki to sie nie spotkałem.

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 17, 2007, 14:50:35 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
a macie jakis pomysl zeby wlasnie w plusie polepszyc swiecenie??
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 17, 2007, 15:55:10 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "brudny"
a macie jakis pomysl zeby wlasnie w plusie polepszyc swiecenie??


1. Ustawić światła prawidłowo.

2. Zamontować dodatkowe reflektory.

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 17, 2007, 16:54:27 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Cytat: "utek"
2. Zamontować dodatkowe reflektory.

mniej wiecej takie jakie masz na avatarku??
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 17, 2007, 17:37:05 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
brudny,  on ma akurat p.mgielne, ale polecam to co siedzi u mnie na dziobie i w srodku 100W zarowki. w nocy masz przed soba 400m dnia :mrgreen:

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 17, 2007, 18:28:35 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
G.T., a moglbys mi jakas fotke pokazac wrzucic na maila??
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 17, 2007, 21:49:46 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Ja mam coś takiego http://www.moto.allegro.pl/item242291243_najlepsze_halogeny_soczewkowe_projektor_atest.html
pięknie oświetlają drogę i pobocza a dzięki przesłonie nie dają po oczach
jadącym z przeciwka  8)
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 17, 2007, 22:05:16 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
brudny,  kliknij w moja galerie z podpisu

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 17, 2007, 22:08:26 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
A ja też mam oczka z przodu ale w tej chwili niepodłaczone....
Co innego, że są to najwieksze w klubie :P

Tradycyjne okrągłe reflektory kontra lampy z Caro.
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 18, 2007, 16:02:36 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "brudny"
Cytat: "utek"
2. Zamontować dodatkowe reflektory.

mniej wiecej takie jakie masz na avatarku??


To są przeciwmgielne, podłączone do drogowych. Używane czasami. Pełnią bardziej funkcję ozdobną, bo zwykłe reflektory mi wystarczają.


Zamontuj takie jak GT. Albo wymień wkłady w przeciwmgielnych na dalekosiężne.