Autor Wątek: Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.  (Przeczytany 7359 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« dnia: Wrzesień 25, 2007, 21:37:04 pm »

PEPCIO

  • Gość
Witam.

Od samego początku czyli od momentu zakupu Poloneza mam nieustający problem z jak mi się wydaje zawieszeniem. O ile gro z usterek już wyeliminowałem (czyt. naprawiłem) to jedna pozostaje zagadką, otóż polda ściąga podczas hamowania w lewą stronę. Układ hamulcowy jest sprawny - był sprawdzany dwa razy na zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej. Wyniki pomiarów wychodzą tak dobrze, iż kolega diagnosta stwierdził, że dawno takiego Poloneza nie widział. Hamulce biorą równo, i tu rodzi się pytanie- Co może być przyczyną ściągania podczas hamowania (jeśli nie hamulce). Odpowiedź niby prosta - np: wahacze a konkretnie luzy na nich, ale zawieszenie było naprawiane dwa razy u ,,speca' który wymienił pół auta a efektu zero. Co możecie poradzić???

Sprawdzałem sam w zakresie jaki jest możliwy na parkingu na osiedlu zawieszenie i zastanawiają mnie tuleje metalowo-gumowe wahaczy dolnych. Przesuwają siędość łatwo wzdłuz tulejek tzn. od ,,ucha' w belce gdzie są mocowane do ,,ucha'  - Tak ma być? czy może tuleje padły i stąd moje kłopoty?

Za wszelkie sugestje dziękuję.
Pozdrawiam.

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 25, 2007, 22:52:43 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no te tulejki to znowu tak luzno to sie nie przesuwaja
wlasciwie to nawet ciezko przesunac wachacz

ale zawias bardzo fajnie mozna sprawdzic na szarpakach - widac gdzie sa luzy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2007, 22:57:51 pm »

PEPCIO

  • Gość
Cytat: "KGB"
no te tulejki to znowu tak luzno to sie nie przesuwaja
wlasciwie to nawet ciezko przesunac wachacz

ale zawias bardzo fajnie mozna sprawdzic na szarpakach - widac gdzie sa luzy


Sęk w tym że na szarpakach luzów nie widać (przynajmniej diagnosta tak twierdzi). Sam już nie wiem co z tym fantem zrobić. Wymieniać wahaczy w ciemno nie chcę
 :?

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 26, 2007, 00:04:02 am »

ikwus

  • Gość
A po naprawie zawieszenia ustawiłeś zbieżność kół ?

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 26, 2007, 01:33:48 am »

Logan

  • Gość
Sprawdź hamulce zamiast gdybać o zawieszeniu, jak Ci ściąga na lewą stronę to albo prawy zacisk za słabo łapie albo lewy za mocno, w zależności od tego JAK MOCNO ściąga może to być także wina tyłu co jest raczej bardzo wątpliwe aczkolwiek możliwe. Sprawdź układ hamulcowy, jak Ci łapie lewy przód a jak prawy na stacji diagnostycznej i dalej z górki.

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 26, 2007, 07:22:46 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Sprawdź nie tylko zbieżniść ale pełną geometrię. Czy drązki reakcyjne i ich mocowania są w porządku? Jesli na rolkach wychodzi ze W CAŁYM zakresie siły hamowania lewego i prawego koła są takie same, to do hamulców cięzko bedzie sie przyczepic :)
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 26, 2007, 09:52:41 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
U mnie sciaga toze, a winie za to te gumy przy drazkach stabilizacyjnych co sa przykrecane do przedniej belki. U mnie te gumy sa wybite i sparciale.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 26, 2007, 10:21:46 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Na to nawet ciśnienie w oponach ma wpływ.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 26, 2007, 10:39:47 am »

-Automatic-

  • Gość
O ! kolego można cały samochód rozebrać  - a opony inne dawałeś na przód ? przecież od tego się zaczyna .
- mnie kiedyś rozwarstwiała się podłużnica przednia  po stronie na którą uciekal - ŻADNA diagnostyka hamulcowa na to nie wskazała gdyż rolki i szarpaki takich ogromnych sił nie symulują !

[ Dodano: 26 Wrz 2007 10:43 ]
Cytat: "ikwus"
A po naprawie zawieszenia ustawiłeś zbieżność kół ?
wybacz kolego -ale zbieżność - to nie jest sciąganie a prowadzenie pojazdu oraz ścinanie opon !
ze złą zbieżnościa samochód często hamuje bardzo równo (tylko piszczy na zakrętach łatwo )

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 27, 2007, 00:24:46 am »

Szczepekd17

  • Gość
Witam mam idetyczny problem`tak ze stówki przy hamowaniu to tak i nawet z 1/3 trzeba odbić żeby jechać prosto`wymieniłem już prawie wszystko podłóżnica pospawana geometria ustawiona płyn hamulcowy tarcze klocki przewody szczęki cylinderki też i nic cały czas to samo`już nie mam pojęcia do czego się doczepić może  ktoś by się chciał nim przejechać o stwierdzić co to?? :) jest to Caro Plus 1.6 GSI 2001 rok (z ostatniego tygodnia produkcji:) 114000 przebieg PZDR

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 27, 2007, 08:13:42 am »

kan

  • Gość
U mnie ściąganie w lewo powodowały luzy na wsporniku dźwigni pośredniej.

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 27, 2007, 17:28:20 pm »

PEPCIO

  • Gość
Cytat: "ikwus"
A po naprawie zawieszenia ustawiłeś zbieżność kół ?


Oczywiście, geometria była ustawiana.

[ Dodano: 2007-09-27, 17:29 ]
Cytat: "polish_muscle"
Sprawdź hamulce zamiast gdybać o zawieszeniu, jak Ci ściąga na lewą stronę to albo prawy zacisk za słabo łapie albo lewy za mocno, w zależności od tego JAK MOCNO ściąga może to być także wina tyłu co jest raczej bardzo wątpliwe aczkolwiek możliwe. Sprawdź układ hamulcowy, jak Ci łapie lewy przód a jak prawy na stacji diagnostycznej i dalej z górki.


Dzięki za radę ale...... chyba nie czytasz co napisałem. Hamulce były już sprawdzane dwa razy na rolkach i wychodzą BDB.

[ Dodano: 2007-09-27, 17:31 ]
Cytat: "-Automatic-"
O ! kolego można cały samochód rozebrać  - a opony inne dawałeś na przód ? przecież od tego się zaczyna .
- mnie kiedyś rozwarstwiała się podłużnica przednia  po stronie na którą uciekal - ŻADNA diagnostyka hamulcowa na to nie wskazała gdyż rolki i szarpaki takich ogromnych sił nie symulują !

Podłużnicę muszę sprawdzić to fakt.

[ Dodano: 26 Wrz 2007 10:43 ]
Cytat: "ikwus"
A po naprawie zawieszenia ustawiłeś zbieżność kół ?
wybacz kolego -ale zbieżność - to nie jest sciąganie a prowadzenie pojazdu oraz ścinanie opon !
ze złą zbieżnościa samochód często hamuje bardzo równo (tylko piszczy na zakrętach łatwo )


Święte słowa !!

[ Dodano: 2007-09-27, 17:33 ]
Cytat: "Szczepekd17"
Witam mam idetyczny problem`tak ze stówki przy hamowaniu to tak i nawet z 1/3 trzeba odbić żeby jechać prosto`wymieniłem już prawie wszystko podłóżnica pospawana geometria ustawiona płyn hamulcowy tarcze klocki przewody szczęki cylinderki też i nic cały czas to samo`już nie mam pojęcia do czego się doczepić może  ktoś by się chciał nim przejechać o stwierdzić co to?? :) jest to Caro Plus 1.6 GSI 2001 rok (z ostatniego tygodnia produkcji:) 114000 przebieg PZDR


No to mamy oboje problem z Pluszakami. Napisz proszę dlaczego spawałeś podłóżnicę ?

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 27, 2007, 20:03:23 pm »

waldek_x

  • Gość
Kola wyważ i tez może przestać ściągać :)

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 27, 2007, 23:05:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Podłużnice w pluszakach umierają od wspomagania. Poprostu są za słabe, i w miejscu gdzie mocowana jest przekładnia pękają. Już 3 takie pluszaki widziałem.
Jak będzie źle pospawana to będzie ściągać.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 29, 2007, 13:22:12 pm »

bruns

  • Gość
A ja widziałem takie autka co ściągają przy hamowaniu mimo dobrych hamulców , opon i zbieżności przednich kół . Auto prowadziło się na prostej całkiem dobrze , można nawet puścić kierownicę i nadal jechało prosto . Problemy były przy hamowaniu i w zakrętach , bo w jedną stronę był podsterowny a w drugą nad . No i jadąc za takim to było widać że coś trochę jakby bokiem jechał . A powodem jest to że autko było wcześniej "bite" i żle było naprawione lub były spawana podłużnice i na spawach "ściągneło" . Pomiar przedniego zawieczenia i siły hamowania niczego złego nie wykazuje a auto nadal ściąga . Dopiero pomiary laserowe całej geometri samochodu pokażą czy autko nie jest skoszone . Koszt pomiaru to ok. 50 zet.

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 02, 2007, 00:23:21 am »

Szczepekd17

  • Gość
Witam :) i po problemie`pojechałem dzisiaj na geometrie do innego gościa i okazało się że Ci wsześniejsi zamiast pomóc bardziej zaszkodzili`teraz nawet przy 130 km/h puszczam kierownice i moge hamować i jedzie idealnie prosto:) POZDRAWIAM

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 02, 2007, 00:41:55 am »

bruns

  • Gość
no to napisz co tam było nie tak i co robili

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 03, 2007, 01:20:54 am »

Szczepekd17

  • Gość
Więc tak kąt toczenia kołą miałem ok z obu stron`zbieżność miała mały odchył ale nie taki tragiczny ale za to kąty wyprzedzenia sworznia to masakra była`lewy był o 5 stopni inaczej niż prawy a do tego ani jeden nie mieścił sie w normie`a niby temu wcześniejszemu gościowi wszystko wyszło ok`chwalili się jaki oni to sprzęt mają i wogóle`no w sumie to sprzęt mieli konkret ale się chyba za bardzo nie orientowali o co w tym biega`

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2007, 13:24:38 pm »

txxxx

  • Gość
przyczyny sciagania podczas hamowania: - nierowne wysuwanie sie tloczkow zaciskow (jeden sie wysuwa szybciej od drugiego) - odczuwalne przy lekkim hamowaniu, czasem skreceanie samochodu lewo / prawo, wycieki i uszkodzone uszczelki zaciskow, zuyte tarcze hamulcowe (rant na obrzezach), lub klocki. zapowietrzenie, zuzyte gumy na drozkach reakcyjnych (nierownomierny naciag wachaczy), zle ustawiona zbieznosc i katy, zyzyta/  uszkodzona opona, wybity swozen lub drazek kierwoniczy, luz na lozysku kola (luz sprawdzaj na uniesionym samochodzie i na zalozonym kole) to mozliwe przyczyny

Podczas hamowania ściąga w lewo - ciekawostka.
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 21, 2007, 10:19:58 am »

bezelek

  • Gość
Witam, mam podobny problem, przestawiłem go tutaj: (kopia z innego tematu) :
Witam, zakupiłem wczoraj nowego poldżunia  jak to zwykle bywa u mnie to trucka bo do firmy.

I ma on taki problem że przy hamowaniu strzesznie ciągnie kierą w lewo, wprost na nadjeżdżające z naprzecika auto..., wg mnie to hamuje tylko jedno okło (lewe) na wszytskie 4, bo hamulec ręczny też nie działa, ale też dodam że troche go nosi po ulicy w czasie jazdy, jakie części trzeba wymienić w przodzie aby go nie nosiło?, co zrobić z tym że ściaga? czy mozna być coś innego winnego niż tylko hamulce?

Prosze o porady, bo już chce sie wziąść za zrobienie poldusia na cacy żeby pare latek pojeźdźił  

Dodam że truck miał spawaną podłoge, a ktoś tam wcześniej coś pisał o spawaniu!

Prosze o pomoc