Autor Wątek: swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover  (Przeczytany 2463 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« dnia: Październik 10, 2007, 22:32:45 pm »

diakonx

  • Gość
Witam wszystkich mam taki problem ktory trwa juz dobre 2 lata i denerwuje nibyb nic ale jednak jest i nikt nie potrafi mi pomoc . Od 2 lat swieci sie kontrolka na desce rozdzielczej akumulatora a raczej rzazy sie , to widac wieczorem jak sa wlaczone swiatla ...kontrolka sie swieci w takich polaczeniach  : 1.swiatla i radio i dmuchawa 2. swiatla radio i wcisniety hamulec 3. swiatla i kierunkowskaz ale tylko w lewo ...dziwne ale tak sie dzieje i kontrolka sie rzazy od 2 lat probowalem sie tego pozbyc ale nic nie pomaga...zostal wymieniony prawie caly akumulator -tzn wszystkie rzeczy na nowe te ktore sie zuzywaja, dalej zmienilem nawet akumulator na mocniejszy firmy varta a byl bosch i nic dalej to samo ...elektrycy nie wiedza o co chodzi bylem u mechanikow w daewoo opel i kazdy mowi ze ladowanie jest ok i zeby jezdzic ..ale wiecie koledzy to jednak denerwuje ze nie wiem co sie z moim kochanym poldkiem dzieje ..moze ktos z was mial podobny problem albo ma jakis pomysl..przypominam ze to poldek z 1997 r. z silnikiem roverka ..dzieki za kazda wiadomosc , pozdrawiam :)

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 11, 2007, 07:26:02 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Piszesz o aku, a z alternatorem cos robiles? Albo masz padnieta jakas diode w altku, albo slabej kondycji przewod dolaczony do plusowej klemy. Ten cienki.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2007, 09:04:15 am »

Fistasz

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
zostal wymieniony prawie caly akumulator -tzn wszystkie rzeczy na nowe te ktore sie zuzywaja,


tu chodziło mu o alternator :)

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2007, 09:40:57 am »

kan

  • Gość
ŻARZĄCA  się kontrolka zazwyczaj jest spowodowana jakimś złym stykiem albo w obwodzie kontrolki ładowania albo częściej na którymś połaczeniu z masą. Rzadziej , ale zdarza się , może to być spowodowane padającą diodą w alternatorze. Jednak w tym przypadku zbyt długo się ten stan utrzymuje i stawiam raczej na styki. Domyślam się że naciąg paska sprawdzałeś?

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 11, 2007, 10:57:28 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Sprawdź jaka jest różnica napięcia "minus aku - masa alternatora" oraz "plus aku - izolowana śruba w altku (wyjście plusowe)"
Szczególnie to ostatnie połączenie warto zdublować porządnym przewodem (4mm^2). U mnie był o 1 V do przodu.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 11, 2007, 11:43:03 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
OLO35.. co masz na mysli piszac :
Cytuj (zaznaczone)

Sprawdź jaka jest różnica napięcia "minus aku - masa alternatora" oraz "plus aku - izolowana śruba w altku (wyjście plusowe)"


Tzn jak przyłożyć końcówki miernika ? Bo nic z tego nie kumam.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2007, 11:58:02 am »

e_gregor

  • Gość
Napisał jasno - przyłóż końcówki miernika na skrajnych przewodu. Najpierw zmierz napiecie na przewodzie łaczącym alternator z akumulatorem, potem napiecie na przewodzie łączącym minus akumulatora z budą.

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 11, 2007, 14:25:23 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
OLO35.. co masz na mysli piszac :
Cytuj (zaznaczone)

Sprawdź jaka jest różnica napięcia "minus aku - masa alternatora" oraz "plus aku - izolowana śruba w altku (wyjście plusowe)"


Tzn jak przyłożyć końcówki miernika ? Bo nic z tego nie kumam.

Żeby się tam dostać trzeba zdjąć tą czarną plastikową osŁonę z tyŁu alternatora. U mnei zastosowanie takiego kabelka jak olo pisze poprawiŁo Ładowania o 0,2V tylko ale zawsze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 11, 2007, 15:21:04 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
u mnie żarzenie jest tym mocniejsze im wieksze jest obciazenie alternatora, zbieram sie do tego dosc dlugo bo niby ladowanie jakies tam jest,
tak jak koledzy pisza do sprawdzenia wszystkie styki i masy
choc nie wykluczam ze takie objawy moze robic tez padnieta jedna z trzech diod wzbudzenia
sa zatopione w takim czarnym plastyku
na zime chyba wyciagne altka z kredensa i mu zrobie porządny przeglad
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 11, 2007, 23:29:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "AndrewS#100"
choc nie wykluczam ze takie objawy moze robic tez padnieta jedna z trzech diod wzbudzenia

Raczej to nie to. Ja u siebie przy okazji regeneracji kupiłem i wstawiłem nowe 3A i dalej się żarzy może mniej ale jednak Pozostałe diody z tego co pamiętam też były OK. A ładowanie mam teraz po dodaniu kabelka "na skróty" jakieś 14,2V więc całkiem OK.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 12, 2007, 20:15:13 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
a diody "glowne" sprawdzales pod obciazeniem czy miernikiem ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 12, 2007, 22:24:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "AndrewS#100"
a diody "glowne" sprawdzales pod obciazeniem czy miernikiem ??

Tylko miernikiem więc są tak "średnio" na pewno dobre.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 12, 2007, 23:36:55 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "AndrewS#100"
choc nie wykluczam ze takie objawy moze robic tez padnieta jedna z trzech diod wzbudzenia

Taka dioda po jakims czasie powoduje pad regulatora napiecia- wiec moze on razem z ta dioda powoduje taki efekt ? Watpie zeby była to zła masa- wiem gdyz u siebie z wiazki powyciagalem masy przedluzylem grubym kablem i dowaliłem do budy pod maska tak aby styk był pewny i łatwo dostepny  :) przy okazji poczysciłem wszystko.  Znikła dyskoteka na desce rozdzielczej ale lampka od ładowania zarzy sie dalej. Zobaczymy z ta dodatkowa masa alternatora.
Nie wiem czy przypadkiem nie jest to moze wina klem na aku- klemy sa ołowiane a przewód miedziany. Po kilku latach eksploatacji mimo zacisniecia moze sie na styku dwóch róznych metali utlenic i wtedy styk jest niepewny. Byc moze wymiana na klemy mosiezne poprawiłaby sytuacje- co o tym sadzicie ??
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 13, 2007, 03:14:59 am »

knrdlvn

  • Gość
Elwood#1887 napisał/a:

Cytuj (zaznaczone)
Nie wiem czy przypadkiem nie jest to moze wina klem na aku- klemy sa ołowiane a przewód miedziany. Po kilku latach eksploatacji mimo zacisniecia moze sie na styku dwóch róznych metali utlenic i wtedy styk jest niepewny. Byc moze wymiana na klemy mosiezne poprawiłaby sytuacje- co o tym sadzicie ??


Moim zdaniem gdyby tak było to cała klema pod obciążeniem grzała by się i to dość mocno, poza tym utleniony metal zawsze zmienia swoją objetość i w takim przypadku kabel z niej albo dawno by już wyleciał albo przynajmniej mocno by się poluzował. W sumie wymiana nie zaszkodzi ale jeśli klema trzyma się tak jak powinna to przyczyny problemu szukał bym w innym miejscu.

swiecaca sie kontrolka akumulatora polonez rover
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 13, 2007, 10:39:57 am »

diakonx

  • Gość
dziekuje chlopaki za szybkie odpowiedz :) jestescie super , sprawdze wasze rady i zobacze czy to ta przypadlosc ..wielkie dzieki ..jak to sprawdze to napisze co i jak :) pozdrawiam