Autor Wątek: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16  (Przeczytany 18829 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« dnia: Październik 12, 2007, 12:22:15 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
witam.
mój poprzedni post został usunięty, fakt jestem nowy i zamieściłem go w nie właściwym miejscu forum (mam nadzieję, że teraz jest dobrze). co do opcji szukaj to Szukałem i nie znalazłem nic konkretnego (same bolączki jak coś nie działa itp a żadnych konkretów). jeśli nie umiem szukać to pomóżcie mi a nie od razu wywalacie temat. na innych forach jakoś nie ma takiego problemu.

a teraz przechodzę do sedna.
posiadam poldka z silnikiem 1,6 gli. mam okazję kupić poldka z silnikiem 1,4 16V. obecny właściciel chce oddać go na złom z powodu ogólnie postępującej korozji. z tego co wiem to mechanika jest w porządku, silnika nigdy nie widział LPG, nie był katowany itp.
myślałem nad przełożeniem silnika i reszty do mojej budy bo moja jest zdrowa.
i teraz pytanie za , które poprzedni mój post został wywalony: co trzeba przełożyć z dawcy?
wiem, że niektórzy nie lubią takich pytań bo to było ble ble ble. szukałem i nic konkretnego. dlatego proszę niech ktoś mi pokorze i wymieni tylko elementy które są różne dla obu tych silników i które trzeba przełożyć. tylko tyle potrzebuję.
jeśli to taki problem to napiszcie a nie od razu wywalacie.
pozdrawiam Piotrek
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 12, 2007, 12:28:53 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 12, 2007, 22:41:39 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
teraz widzę, że użyłem złych słów kluczowych do wyszukiwania. Van#1860 wielkie dzięki za pomoc.
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 14, 2007, 15:21:18 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
napisze to co pamietam z nudów
,belka,wydech do 1 tłumika,krzynie biegow,wszelkie linki,instalacje elektryczna ale nie cala,kompa,pompe paliwa,mozliwe ze wraz z pompa i zbiornik,ogolnie wszystkie pierdoly spod maski ktore roznia te dwa auta

[ Dodano: 2007-10-14, 15:26 ]
aa no i chłodnice,chyba ze masz juz 2 wiatraki albo masz w swojej mozliwosc przeniesienia czujnika wentylatora na druga strone.

[ Dodano: 2007-10-14, 15:33 ]
a zreszta masz gotowca bo masz fajny avatar choc i tak uwazam ze merole sa stylizowane pod gusta emerytów :)
http://witryna.fucio.pl/ptk/forum/viewtopic.php?p=29456&sid=8dbd80594fc6111a423017afedf6080d#29456
  • Jef
  • Czaku

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 16, 2007, 19:48:35 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
wielkie dzięki.
widzicie jak chcecie to możecie pomóc  :lol:
co do przekładki to widziałem już tego poldrovera, o którym pisałem. chodzi super, silnik suchy, po 3 miesięcznym postoju po naładowaniu akumulatora odpalił od pierwszego obrotu. zdecydowałem się, że go biorę (za takie pieniądze to żale go nie brać). nawet zimówki ma jedno sezonowe wiec tym lepie dla mnie bo właśnie musiałem kupić.
z tego co widzę to jedyny problem czeka mnie z mocowaniem pompy od wspomagania ale znajomy mechanik jest dość pomysłowy wiec myślę, że sobie poradzimy.
zobaczymy co z tego wyjdzie. jeszcze raz dzięki za pomoc.

Cytuj (zaznaczone)
a zreszta masz gotowca bo masz fajny avatar choc i tak uwazam ze merole sa stylizowane pod gusta emerytów :)

może i są nudnie stylistycznie ale mi się podobają. zwłaszcza w123. tam wystarczy założyć ładne koła, położyć trochę na glebie i mamy fajną auto. zawsze jak wsiądę pojeździć ojca meśkiem to odczuwam brak tego klimatu. ale zobaczymy, może kiedyś.

PS. wiecie może jak ten silnik rovera chodzi na LPG a konkretnie chodzi mi o możliwość montażu BLOSa?
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 17, 2007, 21:30:04 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
to jest fajna beka:

Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 10, 2007, 13:31:57 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
witam.
odświeżam temat ponieważ SWAP na 1,4 jest już w zaawansowanym stadium.
na dzień dzisiejszy silnik już jest na swoim miejscu, skrzynia, wał, wydech, pompa paliwa też. ogólnie mechanicznie jest już zrobiony. zostały tylko kable i uporządkowanie trochę tego chaosu pod maską.
dodatkowo zamontowana jest też pompa wspomagania i jej napęd. wszystko widać na zdjęciach. pompa wpasowała się ładnie pod kolektor ssący, były tam nawet prawie pasujące otwory montażowe :D. trzeba było założyć dłuższe przewody hydrauliczne, dorobić kółko pasowe do alternatora, były też problemy z paskiem, niby był wymierzony ale chyba dopiero piąty pasek pasował.

podczas wymiany rozrządu okazało się, że już ktoś kiedyś pchał tam łapy. jedno z kółek rozrządu było przestawione o jeden ząbek. jak zapytałem poprzedniego właściciela co było przy nim robione to okazało się że kiedyś na początku jeszcze na gwarancji wydmuchało mu uszczelkę pod głowicą. robione było to na gwarancji w serwisie FSO i to widocznie oni tak to złożyli :D

a teraz porcja zdjęć:



to na razie tyle. czekam jeszcze tylko na elektrykę no i na końcu podłączyć LPG ale to mniej ważne :D
pozdrawiam
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 10, 2007, 14:45:27 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
no spoko ale obawiam sie ze łozyska w altku długo nie wytrzymaja :) chociaz pierwsza pewnie padnie obudowa od naprezen :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 10, 2007, 15:00:22 pm »

tomallus1

  • Gość
Pierwszy raz widzę taką rzeźbę ze wspomą, ale cóż w poldroverku każda to jedyny w swoim rodzaju wytwór wyobraźni właściciela :D . Miejmy nadzieję, że pomysł się spisze i będzie chodziła bez zarzutu.

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 10, 2007, 15:56:51 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
widze ze jednak akusia przeniosles. a przydal sie chociaz moj artykuł ?  powodzenia w uzytkowaniu i niech sie sprawuje

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 10, 2007, 17:20:21 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytat: "G.T."
a przydal sie chociaz moj artykuł ?

a co oczekujesz wynagrodzenia??  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :P
  • Jef
  • Czaku

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 10, 2007, 18:10:57 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
co do rzeźby to jak sami wiecie ciężko jest coś sensownego wymyślić.
tomallus1, jak sam wspomniałeś montaż wspomagania w poldroverze to indywidualny wymysł. zobaczymy jak to będzie. po małej konsultacji z pewnym inżynierem mechanikiem uznaliśmy, że najwyżej trochę szybciej wysiądą łożyska w alternatorze ale jak to będzie okaże się w praniu.

jestem ciekaw jak to inni wykombinowali. jeśli macie jakieś info lub zdjęcia chętnie zobaczę.

G.T.,  twój artykuł przydał się i to bardzo. bez niego nie podjął bym decyzji o SWAPie. nasze rozmowy na gg też mi pomogły dlatego WIELKIE DZIĘKI. nagrodą będzie oczywiście satysfakcja z udzielenia pomocy :D

narazie czekam na zrobienie elektryki bo wszyscy fachowcy mają terminy więc czekam w kolejce. pozdro
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 10, 2007, 18:17:00 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
ja u siebie mialem troche wieksza rzezbe :D
http://www.fsoptk.pl/forum/viewtopic.php?t=10483&highlight=wspomaganie+rover
na forum sekcji znajdziesz tez rozwiazanie wspomy u kolegi Marcin18 a tutaj tez jest kilka osob ktore maja wspome z ohv w roverach poszukaj :)
  • Jef
  • Czaku

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 10, 2007, 21:12:24 pm »

tomallus1

  • Gość

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 10, 2007, 22:13:00 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
widzę, że wasze pomysły są lepsze. ja nie pomyślałem nad zmienieniem głównego koła pasowego na podwójne. jak mój patent nie zda egzaminu przerabiam tak jak u was.

PS. jakie powinno być ciśnienie oleju w silniku 1,4 ? pozdro
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 11, 2007, 01:43:59 am »

maras

  • Gość
A tam, moje jest najładniejsze :P

Co do łożysk w alternatorze, one i tak nie dużo wytrzymują przy normalny obciążeniu i dość luno napiętym pasku, więc chyba szybko będziesz musiał myśleć o zmianach

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 11, 2007, 09:09:11 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
ale twoje rozwiazanie sumarycznie jest najdrozsza opcja  :D
  • Jef
  • Czaku

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 11, 2007, 11:05:53 am »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
maras, dobrze nie widzę na tym zdjęciu ale masz wszystko na jednym pasku ?

co do łożysk to zobaczymy, jak szybko padną to będę zmieniał. po cichu mam nadzieję, że będzie to działać ale cicho ba zapeszycie :D pozdro
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 11, 2007, 14:20:03 pm »

maras

  • Gość
Cytat: "mastah22"
ale twoje rozwiazanie sumarycznie jest najdrozsza opcja  :D

No tak, nie da się ukryć :wink:
Grakoz, nie nie mam na jednym pasku. Ja mam wszystko od rovera, czyli pompa i wspornik od 414 na osobnym, trzy rowkowym pasku z napinaczem, spięta z przekładnią JKC, niestety hałasującą :?

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 12, 2007, 23:30:52 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
ja myślałem nad układem z jednym paskiem ale trzeba by było odsunąć wszystkie koła pasowe od bloku silnika no i dorobić napinacz paska. fajnie by to wyglądało a działałoby też raczej dobrze. pozdro
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi