Autor Wątek: Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16  (Przeczytany 18816 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 17, 2008, 23:22:34 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
mistrzu opowiadaj jeszcze  :D

wg mnie 1,6 po to ma swojego kompa pod 1,6 zeby tak bylo, a nie zeby drutowac z 1,4

chyba za bardzo tniecie koszty panowie

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 17, 2008, 23:28:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Z tego co wiem to fabryczne 1,6 rover mialo orginal komp, kolektor i przepustnice od serii K a nie jak w 1,4 zmodernizowany kolektor i przepustnice z serii T(jezeli sie myle to zweryfikujcie moja wiedze) Czemu nie zastosowali czesci od 1,4 ?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 17, 2008, 23:54:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Elwood#1887"
Z tego co wiem to fabryczne 1,6 rover mialo orginal komp, kolektor i przepustnice od serii K a nie jak w 1,4 zmodernizowany kolektor i przepustnice z serii T(jezeli sie myle to zweryfikujcie moja wiedze) Czemu nie zastosowali czesci od 1,4 ?

to chyba tylko w 1.4 w poldku tak mialo - ale nie wiem ,tak wywnioskowalem z lektury forum
i mialo to zwiazek z umieszczeniem tego wynalazku pod maska poldka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 18, 2008, 00:57:53 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
no ba wydał 600zł na osprzęt od 1,6 by zdobyć upragnione 4 konie albo i nie :)

[ Dodano: 2008-01-18, 01:05 ]
jedynym sensownym sposobem jest świnka. 1,6 ma mniejsza przepustnice więc na 1,6 mapowanie nie da tyle co na tym z 1,4 założenie odwróconego kolektora wiąze się z zastosowaniem nawrotki na dolocie wiec wprowadzasz kolejne zawirowanie które nie sprawdzi się w praktyce gdy silnik bedzie potrzebować oddechu
jesli chcesz zakładaj calośc od 1,6 tylko pożniej nie marudz że duzo pracy a mało efektów,
poczytać można a znajdziecie roverki 8v z głowicą od 16v i na wtryskach od 8v i latają i to całkiem sensownie wiec co bedziecie się spierac o 200 dodatkowej pojemności i 8 koni mocy. żałosne

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 18, 2008, 01:14:35 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a nie da sie polaczyc przepustnicy z 1.4 z kompem z 1.6 ? inny TPS czy krokowiec ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 18, 2008, 01:19:31 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
inny krokowiec.
1.6 ma korkowca dawkującego powietrze obok przepustnicy a w 1,4 korkowiec uchyla przepustnicę. jak będzie się zachowywał komp 1,6 na takim przepuście nie wiadomo bo jeszcze nikt IMO z niego nie sciągnał
elwood w te kompy weszło imo i mają one więcej znaków na zamachu, a jakie mają mapy tego nikt nie jest w stanie sprawdzić bo jak wiadomo komputery te sa nieedukowalne
nie wiadomo dlaczego poldorovery mają inną przepustnicę. moze właśnie z powodu tego by nadrobc stratę nędznego wydechu(który jak wiadomo do roverka został zaprojektowany aby do połowy a dalej te same tłumiki co w ohv, oraz piękny kolektor z spi ma ten silnik na czym tracić.
założe rurowca w przyszłym tyg będe wiedział co to zmienia

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 18, 2008, 01:51:12 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Van#1860"
inny krokowiec.
 jak będzie się zachowywał komp 1,6 na takim przepuście nie wiadomo bo jeszcze nikt IMO z niego nie sciągnał


jak to nikt, a byly Seenowy malinowy 1.6 ??
kompa mial od 1.6 niestety problem byl tam wlasnie z wolnymi obrotami, raz gasl, raz trzymal za wysokie
obstawialem wtedy w koncu, ze to wina wlasnie innej przepustnicy, a konkretenie krokowca ktorego komp musial sterowac
na wiosne sprobuje do naszego rovera 214 si zalozyc metalowy kolektor z przepsutnica od poldorovera zobaczymy jak do bedzie dzialac, pewnie bedzie dzialac jak u Senowego 1.6 :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 18, 2008, 07:45:15 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Panowie rozmawialem z Davem Andrewsem w tym temacie i stwierdzil jednoznacznie. K16 1800 bedzie bez problemu hulac na elektronice 103610 po zastosowaniu wtryskiwaczy z MGFa.  Koles jest szpecem od tych silnikow i zajmuje sie ich tuningiem profesjonalnie. Ten typ na K-serii zna sie jak Guy Croft na DOHC.

Ciekaw jestem jak to wyszlo mocowo bo nie bylem na hamowni, ale z tego co zaobserwowalem w Modlinie na zlocie Roverkow to musi miec 110-120 bo objezdzal 136 konne R a ze 160 konnym ZR zostalem na 4 dlugosci  :) Nie wiem jaki to byl odcinek, ale pod koniec mialem jakies 120km/h. Cos mniej jak 400m.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 18, 2008, 12:40:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13955
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zasilanie to pikus - zawsze mozna gaz wrzucic i bedzie spoko
to mapa zaplonu jest problemem

K16 1.6 jest kwadratowy ,czyli tak jak 1.6 ohv
ciekawe jakby smigal na wtrysku multeca z gsi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 18, 2008, 12:48:25 pm »

Arnold

  • Gość
Ale przecież komp w Poldoroverze, nawet 103610, to chyba nie zupełnie ten sam co w Roverze...
Senn#1869, a mógłbyś się dowiedzieć jaka jest różnica między 101610 a 103610? Oprócz tego co już wiem, czyli że 103610 inaczej steruje filtrem par paliwa (opróżnia go przy każdej jeździe, a 101610 raz na jakiś czas. Jakoś tak to szło :) ). Krążą też słuchy, że 103610 ma "ekonomiczniejszą" dawkę paliwa. Miałem sprawdzić na hamowni jednego i drugiego, ale podejrzewam, że różnica będzie w granicach błędu pomiarowego.
Także może nasz guru coś więcej wie :)

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 19, 2008, 16:15:19 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
hej.
wczoraj oddałem dawcę na szrot. przedtem zabrałem sobie trochę rzeczy z niego.
- pompę paliwa
- komputer silnika
- linkę prędkościomierza
- nagrzewnicę
- wszystkie przełączniki z deski rozdzielczej
- parę gumek i innych pierdułek
co ciekawe jeszcze dostałem za niego kasę wiec wyszło na to, że dawca nic mnie nie kosztował :D

podczas szabrowania zauważyłem, że na pedale gazu jest dodatkowa sprężyna (już wiem czemu strasznie lekko chodzi pedał gazu w moim poldku). oczywiście ją sobie zabrałem, może uda się założyć u mnie :D

pompę paliwa do 1,6 GLI i komputer silnika (prawdopodobnie abimex do 1,6 z katalizatorem) mam do sprzedania więc jak ktoś porzebuje to piszcie.

zapomniałem napisać, że dogadałem się na szrocie, żę wyjmą most od roverka i mi go odłożą. po zamianie mój im oddam żeby nie trzeba było nic płacić.
pozdro
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 22, 2008, 15:24:23 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Elwood#1887"
Z tego co wiem to fabryczne 1,6 rover mialo orginal komp, kolektor i przepustnice od serii K ...

tak tylko o skromne 8mm mniejszą od tej w poldroverowym 1,4.

Panowie nie przesadzajcie i z tym kątem zapłonu. Podobno w 1,6 i 2,0 fiata nie wiele się różnią więc o co kopię kruszyć.

Obstawiam że dobrze zdrutowany 1,6 będzie chodził conajmniej tak dobrze jak seryjny 1,6.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 22, 2008, 17:16:35 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no to po co w sumie kompa robic innego z innymi numerami, jak wszystko jeden moglby obsluzyc ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 23, 2008, 09:09:09 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A kto powiedział że są inne. Są tylko inne mapy i to też pewnie w nieznacznym stopniu.

A kolejne wersje ECU wiązały się ze zmianą sterowania wtryskiem oraz wyeliminowaniem kopółki WN najprawdopodobniej. Widać to po zmianie znaczików na kole zamachowym oraz o dodaniu czujnika  do identyfikacji cylindrów na wałku wydechowym.

Dlatego uważam że dobrze zrobiony 1,6 w poldku (na osprzecie 1,4 z wyjątkiem kolektora wdechowego) będzie conajmniej tak samo dobry jak seryjny 1,6 ale za to mniej ekonomiczy i z dużo gorszym składem spalin...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 23, 2008, 10:22:39 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kto by sie przejmowal normami emisji spalin  :roll: -ja jako gaznikowiec na pewno nie  :mrgreen:   A kompy roznia sie dosc sporo zapewne, nie tylko programem ale i budowa wewnetrzna- np abimex w polonezie/pontiac sa podobne ale juz opel ma inny zaplon -na kopulce i na kompie z PN nie zapali, a polonez nie ruszy na oplu. Były tez przeciez wersje 1600 na kopulce wiec moze numer kompa powiedziałby cos wiecej
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 23, 2008, 13:24:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Elwood#1887"
Kto by sie przejmowal normami emisji spalin  :roll: -ja jako gaznikowiec na pewno nie  :mrgreen:   A kompy roznia sie dosc sporo zapewne, nie tylko programem ale i budowa wewnetrzna- np abimex w polonezie/pontiac sa podobne ale juz opel ma inny zaplon -na kopulce i na kompie z PN nie zapali, a polonez nie ruszy na oplu. Były tez przeciez wersje 1600 na kopulce wiec moze numer kompa powiedziałby cos wiecej

Podobno wszyscy pochodzimy od Adama i Ewy a każdy z nas jest inny (nie licząc braci Mroczków oraz miłościwie nam panujących).

Mówimy o kompach w roverze a nie o jakichś tam szroplach...

A po drugie przecież mówiem że kompy różnią się w związku ze zmianami w sterowaniu zapłonem i wtrskiem :P.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 23, 2008, 13:30:50 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Budowa wewnetrzna nie roznia sie praktycznie wcale i to nawet jesli chodzi o MEMS 1.6 jak i 1.9(ten z X na obudowie). Roznice w oznaczeniach wprowadzone sa pewnie tak jak Bocian wspomnial miedzy innymi przez rozne mapy. Dodatkowe roznice wynikaja pewnie tez z roli jaka pelnil ECU w samochodzie. Tak np. MKC 101610/103610 nie steruje praca wentylatora chlodnicy, nie obsluguje klimatyzacji, nie obsluguje immo, predkosciomierza, czujnika spalania stukowego i temperatury paliwa na listwie wtryskowej.
Stad roznice w oznaczeniach.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 23, 2008, 20:04:11 pm »

Arnold

  • Gość
Senn, prosiłem żebyś jeśli jest możliwość dowiedział się czym się różnią 101610 i 103610 między sobą i czekam bo mnie to ciekawi :) A kolektory ssące i wydechowe w 1.4 i 1.6 różnią się między sobą?

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 23, 2008, 21:02:03 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Co do roznicy w kompach to na mg-rover.org bedzie problem.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1,6 gli na 1,4 K16
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwiec 02, 2009, 08:40:52 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
jojopolska, zmieniasz pompe paliwa. ponieważ w roverze jesr 3,5 bara, dlategoteż jeden przewód jest na gwintach, więc albo sobie dorabiasz taki przewód albo stary przewód zaciskasz na 10 opaskach (druciarstwo i tandectwo ale też tak robią). ja osobiście dorobiłem sobie przewód paliwowy od pompy do filtra paliwa z gwintami i mam spokój. co do podłączenia silnika nie jest źle. to tylko 6 kabli jest