Autor Wątek: Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę  (Przeczytany 12327 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« dnia: Październik 28, 2007, 22:12:25 pm »

stasiów

  • Gość
Witam
Czy warto dać na zimę /może jesień/ osłonę wlotu powietrza chłodzącego- czyli zatkać wlot z przodu poldka?
Czy samemu wykonać czy może są takie wyroby gotowe?
Pozdrawiam

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 28, 2007, 22:16:49 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
1,4 nie wymaga przesłony chłodnicy. jeśli nie trzyma temperatury to termostat do wymiany.

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 17, 2007, 14:37:49 pm »

dlugiii28

  • Gość
Witam  :wink:
 szukam  juz 2 rok  przyslon na grila do mojego poldaska caro+ .....
widzielm na allegro takie ciekawe  kiedys  ale teraz juz nie ma taich rzeczy na widoku...
Tamte byly czarne gumowe  na ksztalt skrzydelek idealnie pasujece na atrape do caro +
moze ktos mi pomoze??

pozdro znad morza :)

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 18, 2007, 13:30:26 pm »

FM

  • Gość
Gumowych nigdy do plusa nie widziałem, ja mam takie coś http://allegro.pl/item268314750_oslona_zimowa_polonez_warszawa.html

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 18, 2007, 14:01:27 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
ja rowniez mam taka samą -polecam
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 18, 2007, 14:53:04 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
a ja mam chlodnice w polowie zaslonieta tektura  z pudla po laptopach :) I mi sie ladnie i szybko zagrzewa :) Oslony mialem dwie.. obie ukradli :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2007, 10:53:23 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ale samochod sie szybciej grzeje bo poprostu nie wieje na niego tyle zimnego powietrza :)
CHodzi o to zeby jak najszybciej osiagnal temperature pracy normalna.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 15, 2007, 13:04:43 pm »

RedDevil

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
bo jak mi tak temp spada to i ciezko idzie, bo mi zaczyna mulić
dlaczego? moze ktos wyjasnic? druga sprawa czy mozna zmniejszyc obroty na ssaniu, bo jak rano odpalam auto i dam mu ssanie to ma ponad 2k obrotow i mnie to  :evil: bo wyje jak odrzutowiec. aha jak ssanie zmniejszam (czyli wciskam guzik) to obroty spadaja oczywiscie ale auto gasnie :/

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 15, 2007, 13:05:44 pm »

Pasik

  • Gość
Jesli masz dobry termostat to niepotrzebne Ci zasłanionie chłodnicy bo i tak obieg pierwsze idzie na silnik i na  nagrzewnice To według mnie mija sie z celem :D

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2007, 16:13:14 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Stingerek"
Ale samochod sie szybciej grzeje bo poprostu nie wieje na niego tyle zimnego powietrza :)


 :roll:  :lol:
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 15, 2007, 22:24:33 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "RedDevil"
czy mozna zmniejszyc obroty na ssaniu, bo jak rano odpalam auto i dam mu ssanie to ma ponad 2k obrotow i mnie to :evil: bo wyje jak odrzutowiec. aha jak ssanie zmniejszam (czyli wciskam guzik) to obroty spadaja oczywiscie ale auto gasnie :/
Ale jak masz wyciągane ssanie to musisz je wciskać powoli w miarę nagrzewania się silnika a nie od razu do dechy wciskać . Musisz wyczuć kiedy i przy jakiej temp. i na ile ssanie wyciągnąć i kiedy je wyłaczyc ale nie nagle tylko stopniowo aby silnik nie gasł .

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 16, 2007, 03:46:14 am »

RedDevil

  • Gość
no tak, ale jak odpale auto to nie ma innej opcji jak ssanie na maxa wyciagnac bo np jak jest do polowy to  :evil: gasnie  :roll: moze to wina linki ssania? jakie Wy macie obroty przy max wysunietej galce ssania? nie da rady nic zrobic by przy max ssaniu obroty byly na np 1000obr?

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 16, 2007, 09:05:38 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Odpalaj na wyciagniętym na max i natychmiast zmniejsz tak aby obroty spadły do ok 1,5 tys obr. Wciśnij ok 0,5 cm i obroty spadną. Później w miarę nagrzewania silnika zmniejszaj dalej.

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 16, 2007, 18:49:04 pm »

RedDevil

  • Gość
no wlasnie tu sie pojawia problem bo jak zmniejsze to obroty falują, nie wiem moze tak ma byc jak jest zimny  :roll:

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 16, 2007, 21:15:47 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
co do osłony to ja mam Heko ale jak narazie nie zakładam za wielkich mrozów nie ma, a musiał bym zmienić grill na fabryczny  :P a do tego jeszcze dochodzi wieczna zabawa w odkręcanie tej osłony przy śnieżnych zabawach, pomimo ustawiania dmuchawy na maksa (sauna w środku) silnik dochodzi do wysokich temperatur  :twisted:

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 18, 2007, 01:51:52 am »

bruns

  • Gość
Cytat: "Łukasz#842"
wieczna zabawa w odkręcanie tej osłony przy śnieżnych zabawach
To u Ciebie jest śnieg ? A u mnie ani śladu ! A tak poważnie to wlot powietrza zasłaniam od wczesnej jesieni i mimo dawania w gwizdek nie udało się zagotować silnika . Większość nowych aut wcale nie posiada wlotów w atrapie a nawet atrapy nie posiada tylko maskę do samego zderzaka i też jest ok. W poldzie  chłodnica i wentylator ma sporo miejsca na zasysania powierza aby skuteczne chłodzić silnik . Zasłonięcie wlotu w atrapie na okres zimowy ma dobry wpływ na szybsze nagrzewanie silnika . Zaraz ktoś napisze że sprawny termostat załatwia sprawę w 100% ale mimo zamkniętego obiegu przez termostat na chłodnicę nadal przez wlot w atrapie i pomiędzy żeberkami chłodnicy dostaje się mroźne powietrze do komory silnika które skutecznie chłodzi blok silnika , kolektor ssący i parownik LPG  . To skutecznie chłodzi silnik i wydłuża czas nagrzewania mimo sprawnego termostatu . Osobiście zasłaniam wlot powietrza i polecam innym .

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 19, 2007, 22:13:31 pm »

PEPCIO

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
a ja mam chlodnice w polowie zaslonieta tektura  z pudla po laptopach :) I mi sie ladnie i szybko zagrzewa :) Oslony mialem dwie.. obie ukradli :D


Osłona chłodnicy mało się ma do szybkości nagrzewania auta, w pierwszej fazie (po uruchomieniu na zimno , do momentu otwarcia termostatu) działa tylko mały obieg płynu więc chłodnica jest i tak zimna. Osłaniając ją dopiero na dłuzszą metę sprawiamy że silnik trzyma nieco wyższą temperaturę. Moim zdaniem średni pomysł z tą przysłoną, ale mogę się mylić. Mój Caro Plus grzeje się szybko i trzyma temp. pomimo braku przysłony.

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 20, 2007, 18:23:07 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "PEPCIO"
Osłona chłodnicy mało się ma do szybkości nagrzewania auta
Zgadza się ale w połowie . Na rozgrzewanie silnika na postoju nie ma żadnego wpływu . Natomiast przy rozpoczęciu jazdy zaraz po uruchomieniu zimnego silnika to wtedy ma wpływ na czas nagrzewania bo pod maską nie hula zimny wiatr . Mówiąc krótko dla tych co najpierw grzeją silnik przed ruszeniem jest zbędna a dla tych co zaczynają jazdę natychmiast po uruchomieniu osłona wlotu jest przydatna .

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 20, 2007, 19:27:51 pm »

sebek

  • Gość
heh, a ja zrobiłem roletę na chłodnicę w tarpanie i juz od października była na połowę przysłonieta bo nie umialem zagrzać silnika, teraz zimą to mam dosłownie całą zasłoniętą ui zostaje taki pasek około 7 cm po obu stronach i wetnylator sie jeszcze ani razu nie załaczył :)

aha zapomniałem, ja mam inny termostat który puszcza bodaj gdzieś przy 70-80 stopniach

Osłona wlotu chłodnicy silnika na zimę
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 20, 2007, 19:28:28 pm »

RedDevil

  • Gość
bruns, takie pytanko czy to normalne ze po odpaleniu, na zimnym silniku auto niechce jechac a na ssaniu osiaga mi 2k obrotow?