Autor Wątek: Remoncik Rovera K16  (Przeczytany 57970 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #120 dnia: Grudzień 05, 2007, 21:59:02 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
jak dasz silikon to pozapychaja sie kanaliki olejowe w pokrywie walkow (nie chodzi mi o ta czarna pokrywe). jak go dasz duzo za duzo. jak juz chcesz bardzo silikon, to doslownie "muskasz" pokrywe walkow.
Loctite utwardza sie pod naciskiem i bez dostepu powietrza, wiec go olej wyplukuje i rozpuszcza jak sie go za duzo da, i dlatego jest bezpieczny.
aczkoliwek nie do konca...
ostatnio skladalem glowice w volvo s40 t4 (1.9 turbo) znajomego. Budowa silnika podobna do roverowskiego. Tez kanapka. I sklejalismy pokrywe walkow na loctite. Troszke za duzo go dalismy w okolicy panewek. Pod naciskiem pokrywy loctite wlazl na panewke i walek. I zastygl zapewne. Po jakims czasie krecimy walkiem - ciezko cos strasznie sie kreci. Ok, widac tak musi byc (choc nie podobalo sie nam to). Zlozylismy wszystko do kupy. Odpalam. Ladnie chodzi. Po okolo 15 sekundach - bum. Przeskoczyl pasek rozrzadu o jeden zab (dobrze ze na jalowych chodzil). Zdejmujemy pokrywe i co sie okazalo - panewka przytarta, dlatego w koncu przekoczyl pasek (bo sie kolo zablokowalo). Przeszlifowanie/wyrownanie panewki, zalozenie nowego paska i smiga vovlo caly czas.
O zadnych paprochach nie ma mowy. Juz z 20 (jak nie wiecej) glowic zlozylem przez 8 miesiecy i jeszcze cos takiego sie nie zdazylo. A loctita uzywalismy pierwszy raz (pierwszy raz przy mnie)  i to wlasnie teraz (wczeniej nie bylo takiej potrzeby). Przypadek - na pewno nie. Wiec jak mowie, tez trzeba uwazac z loctitem  :mrgreen:  Nie smarowac nim w okolicy panewek
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #121 dnia: Grudzień 05, 2007, 22:01:55 pm »

JAGOS

  • Gość
Elwood#1887, robie to 1 raz ....nastepnym razem tyle mi to zajmie.... oby lepiej nie bylo nastepnego razu. Po 1 czekam na przesylke z uszczelka, w piatek jade splanowac glowice, no i mysle ze w piatek zaczne juz ja skladac. do tego robie to pod blokiem... a pogoda jaka jest nie musze mowic........ ucze sie i chce wiedziec najwiecej zeby potem niebylo ze sie nie dowiedzialem, dlatego pytam o kazdy szczegol.

[ Dodano: 2007-12-05, 22:05 ]
-Marcin-, czyli dla pewnosci zlozyc na loctite i w okolicach panewek nie szalec nim i bedzie gralo.... :?:

[ Dodano: 2007-12-05, 22:07 ]
-Marcin-,  i powiedz mi jaki numer mial ten LOCTITE??

[ Dodano: 2007-12-05, 22:09 ]
-Marcin-,  zobacz znalazlem cosik takiego..... zda sie..??:P

http://moto.allegro.pl/item279201807_loctite_510_pasta_uszczelniajaca_250ml_zobacz_.html

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #122 dnia: Grudzień 06, 2007, 08:25:36 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No wydaje sie ze to ten bo AndrewS wspominal o 510 wlasnie.

JAGOS jestes w stanie zmierzyc ile wystaja Ci tuleje ponad blok?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #123 dnia: Grudzień 06, 2007, 11:37:56 am »

Marcino84

  • Gość
NO a ja mam juz wszystko uszczelke FAI splanowana glowice i klucz dynamometryczny.i tu problem ma min na skali 40 NM.    CO robiC?

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #124 dnia: Grudzień 06, 2007, 12:17:44 pm »

JAGOS

  • Gość
Senn#1869, jasne zaraz ide na dol do auta wiec zmierze i napisze... a do czego Ci to potrzebne??

[ Dodano: 2007-12-06, 12:22 ]
-Marcin-, napisales ze LOCTITE uzywales 1 raz przy volvo... wiec czego wczesniej uzywales??

[ Dodano: 2007-12-06, 12:24 ]
Marcino84, sruby glowicy dokrecasz na 20Nm wiec Twoj kluczyk sie nie nada raczej zbytnio...... a do tego jeszcze sruby pokrywy walkow tez dokrecasz momentem 9Nm... wiec musisz sie postarac o inny klucz..... ja bynajmniej bym tak uczynil.......

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #125 dnia: Grudzień 06, 2007, 12:50:09 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytuj (zaznaczone)
Senn#1869, jasne zaraz ide na dol do auta wiec zmierze i napisze... a do czego Ci to potrzebne??


Na razie odpowiem ze tak mnie to jakos interesuje :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #126 dnia: Grudzień 06, 2007, 14:30:22 pm »

JAGOS

  • Gość
Senn#1869, nie za bardzo dam rade to zmierzyc... sufmiarka nie ogarnie tego.... ale srednica tloka to 80mm tyle moge powiedziec.....

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #127 dnia: Grudzień 06, 2007, 17:38:01 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Jak to nie obstaje? Mi chodzi o wartosc tego ile wystaja tuleje ponad blok. To bedzie w dziesiatych milimetra :)

Co do 80mm srednicy to potwierdza tylko tyle ze masz 1.6 :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #128 dnia: Grudzień 06, 2007, 18:56:36 pm »

JAGOS

  • Gość
Senn#1869, no nioe mam czym tego zmierzyc............ niestety......

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #129 dnia: Grudzień 06, 2007, 18:57:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Polecam również AFD2000 to taka uszczelka w płynie.

Kosztuje w IC koło 90zł i starcza na co najmniej dwa silniki. Naprawdę polecam.

No tak 80mm to 1,6. Jakiś bonus  :mrgreen:  :lol:  :lol:

Elwood nie czepiaj się. Przypomnij sobie ile ty robiłeś swój pierwszy silnik  :P
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #130 dnia: Grudzień 06, 2007, 18:57:36 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "JAGOS"
(...)
-Marcin-, napisales ze LOCTITE uzywales 1 raz przy volvo... wiec czego wczesniej uzywales??

uzywalem czarnego silikonu, ale to tylko do dekla i to tez tylko w takich miejscach gdzie trzeba bylo. po prostu wczesniej nie skladalem tego typu silnika (co ma oddzielna pokrywe walkow jak rover). dlatego loctite uzywalem pierwszy raz. bo tego wymagala poprawnosc montazu.  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #131 dnia: Grudzień 06, 2007, 19:44:15 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "JAGOS"
czyli dla pewnosci zlozyc na loctite i w okolicach panewek nie szalec nim i bedzie gralo


o ile dobrze pamietam to w tych skanach masz narysowane gdzie nakladac loctite
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #132 dnia: Grudzień 06, 2007, 20:09:10 pm »

JAGOS

  • Gość
Bocian_s#313,  o co Ci chodzi z tym bonusem...??:P

-Marcin-, rozumiem..........:)

AndrewS#100, tak jest wszystko cacy opisane za co Ci bardzo dziekuje za te skany... gdyby nie one nie wiem czy bym sie podjol wymiany uszczelki.........

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #133 dnia: Grudzień 06, 2007, 22:50:18 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Bocian_s#313"
Elwood nie czepiaj się. Przypomnij sobie ile ty robiłeś swój pierwszy silnik  

 Nie porównywuj robienia prawie ze kapitalki  +spora ilosc modyfikacji w domu która przeciagnełą sie z powodu braku funduszy do wymiany uszczelki pod glowica. To ze niektórzy sie zabiera do tego jak do dziewicy to inna sprawa...  U mnie zajmowało to zazwyczaj niecały jeden dzien i jakies 4 piwa  :)  Wiadomo jednemu kozik goli drugiemu brzytwa nie tnie  :lol:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #134 dnia: Grudzień 06, 2007, 23:42:08 pm »

JAGOS

  • Gość
Elwood#1887, a myslisz ze ja na co czekam?? Jutro dostaje wyplate i bede mogl dzialac. Do tego mam nadzieje ze do jutra dostane przesylke z uszczelka na ktora czekam juz kilka dni. Do tego pracuje od 7-16 i jak wiesz to po 16 juz masz ciemno jak nie powiem gdzie i u kogo i przy latarce to nie za milutko sie wszystko odkreca. A w miedzy czasie pytam co mogl bym jeszcze zrobic zeby czegos nie zchrzanic. Dodam ze robie to pod chmurka w mroz gdzie rece do tylka przymarzaja a z nosa zwisaja swieczki..... Gdybym mial przynajmniej nakrycie nad autem i troche ciepla to bez problemu. A pogoda jaka jest taka jest wiecej pada niz nie pada..... Robie to 1 raz wiec wole byc pewien tego co robie. Zablyszczec moge z elektryka albo blacharka gdzie potrafie to zrobic i mysle ze robie to dobrze bo sie nauczylem... Jak podlaczalem u siebie swoj sprzet audio to glowilem sie dwa dni jak to pozpinac teraz wystarczy mi 1.5 godziny wiec kwestia nauki..... nastepnym razem mi tyle by nie zeszlo z ta glowica (mam nadzieje ze nie bedzie nastepnego razu)jestem swiecie przekonany.........  Tylko trzeba niektore rzeczy zrozumiec a pisalem juz wczesniej ze czekam na czesci. Wiec nie siadaj na mnie bo mysle ze nieslusznie mnie tak oceniasz...

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #135 dnia: Grudzień 07, 2007, 08:22:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "JAGOS"
Bocian_s#313, o co Ci chodzi z tym bonusem...??:P

UPSS to ja jakiś nie w temacie jestem  :oops:  :oops:

Elwood czepiasz się. Ja teraz robię coś co kiedyś tobie zajęło dwa dni. Robię to już około miesiąca czasu a prawie nie zacząłem...

I też powież że się nie znam i wogóle... Na tyle na ile się znamy to chyba nie.

Poprostu czasem nie ma się czasu, czasem chęci a może czasem się nie spieszy...

Aby do wiosny zdążyć bo plany spore a czasu na zabawę naprawdę mało... Takie życie  :|
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #136 dnia: Grudzień 07, 2007, 17:02:40 pm »

JAGOS

  • Gość
ehhh. po obliczeniu kosztow czesci i z racji tego ze sie zblizaja swieta to jednak zakladam poczciwego ELRINGA... znalazlem sklep w internecie gdzie za uszczelke pod glowice (ELRINGA), mase uszczelniajaca pokrywe walkow (ELRING), mase uszczelniajaca dekiel walkow ten czarny(ELRINGA), uszczelniacze takie jak w oryginale, uszczelki kol. ssacego i wydechowego + przesylka to mnie wynioslo 270zl(niecale). A ja i tak chce nim pojezdzic do wakacji bo na wakacje planuje zakup Rover Coupe 220 Turbo wiec mi sie nie oplaca w poldka ladowac..... a za 3 stowki pojezdze nim smialo do wakacji na Elringu i nastepny wlasciciel tez..... do tego planowanie to jakies 320zl..... no a na olej nowy i plyn kasa sie znajdzie....:)

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #137 dnia: Grudzień 07, 2007, 23:23:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "JAGOS"
do tego planowanie to jakies 320z
Co tak drogo ?  :shock:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #138 dnia: Grudzień 07, 2007, 23:30:39 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Elwood#1887"
Co tak drogo ?


podejzewam ze to jest cena za wszystko wyzej wymienione plus planowanie
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #139 dnia: Grudzień 09, 2007, 00:14:08 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
naturalnie bo planowanie 4 cylindrow to koszt 50-70zł...
  • Jef
  • Czaku