Autor Wątek: Remoncik Rovera K16  (Przeczytany 58020 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #220 dnia: Styczeń 04, 2008, 23:15:38 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Tak z ciekawości - czy ktoś sie zabierał za przeszlifowanie kanałów w glowicy przy okazji wymiany uszczelki? Bo to naprawde dużo daje! A w roverze jest co poprawiać.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #221 dnia: Styczeń 04, 2008, 23:59:11 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Bocian cos szlifował jak robił w swoim uszczelke. Tylko ze to raczej byla kosmetyka a nie konkret zdzieranie materialu.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #222 dnia: Styczeń 05, 2008, 10:40:40 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Bocian cos szlifował jak robił w swoim uszczelke. Tylko ze to raczej byla kosmetyka a nie konkret zdzieranie materialu.

Tak.

Nie miałem cierpliwości ani czasu ani odwagi zbierać nadmiaru materiału. Po prostu przepolerowałem tylko trochę. Czy coś to dało tego nie wiem bo to może ułamki konikóff albo i tego nie. Z pewnością gorzej nie jest.

Zrobienie dolotu i wydechu tiptop w roverze powinno dużo dać jak się zrobi to dokładnie i zbierze nadmiar materiału gdzie się da. Ale wtedy to wypadałoby też zawory z VVC zapodać. Ew. swego czasu znalazłem na necie zawory  z jakiegoś BMW nieco większe od rovera i z trzpieniem do skrócenia :d...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #223 dnia: Styczeń 20, 2008, 17:59:47 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Znalazłem!
Żenująca seria:

Po 2 dniach szlifowania.

Fotka nr 2 to silnik mojego kumpla. To był poldek nie do objechania! Głowica przeznaczona do mojego, ale coraz mniej mi sie chce...
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #224 dnia: Styczeń 20, 2008, 18:11:15 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
czym/jak to bylo szlifowane? bo jestem w trakcie i miniszlifierka ujowo jest troche (nawet z gietkim walkiem). teraz zaczynam po prostu jechac papierem wodnym i chyba jakos to bedzie szlo, ale ciezko troche w niektore miejsca sie dostac :/ ale ja mam czas... :D
poza tym zastanawiam sie nad wymiana zaworow na wieksze (wie ktos jaki koszt za robocizne, nie koniecznie w roverze), powiekszaniem kanalow (ma ktos jakas fote z powiekszonymi kanalami?   :oops: ).
robie glowice pod ewentualne 1.8.
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #225 dnia: Styczeń 20, 2008, 18:31:58 pm »

Offline mis

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 51
    • 1,6GLE
Cytat: "OLO35"
Znalazłem!
Żenująca seria:
[url=http://img504.imageshack.us/img504/6956/dsc01332mds9.th.jpg]Obrazek[/URL]
Po 2 dniach szlifowania.
[url=http://img408.imageshack.us/img408/4532/dsc01331mdm9.th.jpg]Obrazek[/URL]
Fotka nr 2 to silnik mojego kumpla. To był poldek nie do objechania! Głowica przeznaczona do mojego, ale coraz mniej mi sie chce...




Czy na fotce nr 2 widzę pęknięcie ??
1.6 GLE

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #226 dnia: Styczeń 20, 2008, 18:55:12 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "mis"

Czy na fotce nr 2 widzę pęknięcie ??


tez sie nad tym zastanawialem :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #227 dnia: Styczeń 20, 2008, 19:07:26 pm »

JAGOS

  • Gość
Ja robi polerke..... podzielilm ja na 3 etapy.....

1-zdarcie jak najwicj materialu
2-wyszlifowanie drobniejszym papierem
3-polerowanie......

w wawie robia to kolesie za 600zl.... za zaoszczedz i zrobie to sam........ :lol:  1 etap za mna.......

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #228 dnia: Styczeń 20, 2008, 20:00:49 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja też się bawiłem ale to upierdliwa zabawa. w chwili obecnej jestem na etapie rozwiercania i polerowania kolektora ssącego. Jak skończę to pokażę efekty. Głowicy nie będę na razie zdejmował do tego celu bo bez sensu rozbierać dobry silnik. Jedyne co zrobię to spasuję kolektor ssący z głowicą.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #229 dnia: Styczeń 21, 2008, 12:42:18 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
To nie pęknięcia ani wada odlewu. Fotki pochodzą z 2 różnych głowic. Widocznie tak kijowo jest wykonany rdzeń odlewniczego. W mojej głowicy też są takie rysa. Cięcie kosztów panowie. Papier 100 jest mniej chropowaty :/
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #230 dnia: Styczeń 25, 2008, 19:25:43 pm »

JAGOS

  • Gość
nom dzis mam wolny dzien i dokanszam szlifowanie...... jutro wypoleruje na blysk... bynajmniej mam takie plany....

zaowarzylem ze 2 skrajne wloty ssace w glowicy sa zaje...... sadza taka jak w wydechu..... co to moze byc?? czyzby ssace sie nie domykaly do konca bo mialem krzywo ustawiony rozrzad??

[ Dodano: 2008-01-25, 19:55 ]
Aha jeszcze jedno....... chce wypolerowac walki i nie przykrywac ich oslona.... wiem wiem... poto jest oslona zeby byla.... co mi grozi jak nie zakryje ich??:P:P

podpowiem ze poleruje wszystko... doslownie... kazda rurke... wszystko co mozna wypolerowac:P:P

[ Dodano: 2008-01-25, 20:05 ]
do porzadku doprowadzilem juz kolektor ssacy i przepustnice.... wszystko sie blyszczy jak nowe..... caly kolektor w srodku jak i na zew wypolerowany i pomalowany... a wyglada to tak....


http://www.wrzuta.pl/obraz/gqopkFQoLX/kol..._ssacy_polonez_rover

[ Dodano: 2008-01-25, 20:06 ]
zdjecie robipne kilka dni temu kiedy zabieralem sie za pokrywe rozrzadu. Teraz wyglada jak po piaskowaniu tylko jeszcze polerowanie i bedzie git:D:D:D

[ Dodano: 2008-01-25, 20:09 ]
http://www.wrzuta.pl/obraz/h4h0492DGK/kol_ssacy_polonez_rover


sorka za te moje ciagle dodawanie ale ciagle mi sie cos przypomina

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #231 dnia: Styczeń 25, 2008, 20:16:54 pm »

marcij

  • Gość
Wyglada super. Sproboj napis rover na pokrywie kabli WN przerobic na FSO. To by dopiero robilo wrazenie.

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #232 dnia: Styczeń 25, 2008, 21:21:41 pm »

JAGOS

  • Gość
marcj...... no nie wiem... chce bez tej pokrywy..... bo chce wszystko wypolerowac a jak wiadomo plastiku jakos nie ochromuje;/;/ z reszta chce kupic czerwone albo zolte przewody WN a jak nie dostane to obende sie termokurczliwa czerwona rurka sylikonowa:P:P... pokrywa cala bvedzie wypolerowana tylko pasek z napisem twin cam bedzie czerwony i literki wypolerowane.... reszta ma sie blyszczec jak lustro.... cos mnie wzielo ale efekt bedzie nieziemski jak podniose maske:D:D:D jak wspomnialem... wszystkie luzne kable i przewody beda w elastycznej rurce... bedzie porzadek..... i nie ukrywam ze powaznie mysle o TURBO dlatego poleruje glowice i caly dolot.... ale Turbo  niebawem.... zrobie porzadek pod maska i poprzyklejak na sciane grodziowa ze dwie albo trzy warstwy maty wygluszajacej. Wszystkie weze gumowe powymieniam na czerwone... no oby mi tylko czasu starczylo na wszystko........ :P a zalozen na ten rok jest uhuhuuuu albo i jeszcze wiecej:P

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #233 dnia: Styczeń 25, 2008, 21:39:18 pm »

Arnold

  • Gość
no no... zapowiada się MĘSKO :mrgreen:

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #234 dnia: Styczeń 26, 2008, 17:43:27 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
o, robie dokaldnie to samo co Jagos (polerowanie pokryw ip). tylko mi sie nie chce/nie mam czasu za bardzo na razie i moje prace sa mniej zaawansowane. myslalem ze bede pierwszy, ale skoro juz ktos to zrobil to chyba bede musial wymyslic cos nowego.

jak nie bedziesz mial pokrywki plastikowej to nic sie nie stanie.
to ja, byly Marcin#839

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #235 dnia: Styczeń 26, 2008, 17:49:37 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Maskownice zawsze mozesz kupic na Ebayu - swiecaca sie jak psu jajca :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #236 dnia: Styczeń 26, 2008, 18:19:24 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Fajnie to wygląda, efektownie, tylko po co?

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #237 dnia: Styczeń 26, 2008, 18:19:52 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Proponuje jeszcze skrecic na czerwony silicon - bedzie sie idealnie zgrywac pod maska :]

Nie wiem czemu zrzędzicie jak stare baby- polerujecie i zbieracie material z miekkiego aluminium. Obrób jeden z drugim zeliwna glowice od ohc to zobaczycie co to znaczy nadmiar materialu do zebrania i polerka twardego zeliwa... srednio jeden dzien ciezkiej pracy na kanal. Do zbierania materialu z grubsza dobrze jest sie zaopatrzyc w drobny frez na wiertarke -idzie piorunem bo sciernica listkowa (nawet o gradacji ziarna40) idzie sie zaje...c-to jest dobre do wykanczania a nie zbierania milimetra czy dwóch.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #238 dnia: Styczeń 26, 2008, 18:22:10 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
najlepiej do zbierania żeliwa zaoparzyć się oczywiście w kamienie szlifierskie, o różnych czasem wręcz finezyjnych kształtach. A papier to na końcu. :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Remoncik Rovera K16
« Odpowiedź #239 dnia: Styczeń 26, 2008, 20:11:14 pm »

JAGOS

  • Gość
Cytat: "Dimmu_"
Fajnie to wygląda, efektownie, tylko po co?


no jak to po co..... "wyglad samochodu swiadczy o jego wlascicielu"...... inaczej sie patrzy na cztste auto a inaczej na brudne. Ja lubie miec porzadek. srodek mam pachnacy i zadbany tak tez chce i miec po maska..... o auto trzeba tez dbac.... ja tak do tego podchodze.