Autor Wątek: Wtyk Alternator ROVER  (Przeczytany 2284 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wtyk Alternator ROVER
« dnia: Listopad 04, 2007, 21:23:01 pm »

JAGOS

  • Gość
Witam ja mam taki problem.... na 1 zdjeciu pokazany jest wtyk do alternatora... rozumiem ze 1 i 2 to jest masa tak?? a 3 to +

Na drugim zdjeciu po prawej jest pokazane razem ze sruba (ta pod czerwonym sylikonem). Czy 1 2 i 4 to jest masa?? Bo zaowarzylem ze 1 2 i 4 dochodza do plytki w srodku i nie sa niczym izolowane...... dlaczego pytam.... nie chce robic nowych wtyczek tylko 1 i 2 podlaczyc pod 4 i dac gruby 5mm przewod i to wszystko przykrecic na srube a nie wtyczki. i poprowadzic do rozrucznika i.....:: no wlasnie tutaj nastepne pytanie.... jeden przewod idzie do rozrusznika a drugi gdzie??...... dzieki za wszystkie odpowiedzi

http://www.wrzuta.pl/obraz/w8jjSWxLkq/altek3

nr 4 jest slabo widoczy po prawej stronie

Edycja tematu watku - S#1869

Wtyk Alternator ROVER
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 05, 2007, 15:08:28 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
1i2 to wyjście plusowe z altka. Jako że koncówki są badziewne dano je podwójnie. Zostaw je jak są i puść dodatkowy przewód do klemu akumulatora (jest bliżej) w tego zacisku śrubowego. Sprawdź omomierzem któa śruba jest połaczona z tymi  1i2 bo nie pamiętam.
zacisk nr 3 (mniejszy) jest do lamki ładowania.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Wtyk Alternator ROVER
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 05, 2007, 23:55:33 pm »

JAGOS

  • Gość
OLO35, wielkie dzieki.... sprawdzilem 12 i 4 to to samo... chce grube przewody zastosowac i chce pod te srube je podpiac..... i zrobie to... tylko moje pytanie gdzie idzie drugi z tych dwoch grubych kabli jeden do rozrusznika a drugi??

[ Dodano: 2007-11-06, 02:21 ]
no to Olo wiem... ehhhh .... sa tak + + -   jeden + idzie do rozrusznika drugi + idzie do stacyjnki i ze stacyjki do akumulatora a - idzie do lampki ladowania. DZieki za pomoc....

Wtyk Alternator ROVER
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 06, 2007, 09:49:23 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
No to nie jest dokładnie minus do lampki ładowania, ale mniejsza z tym.Ja na połączeniu śruby 4 z klemąaku zyskałem 1 V
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Wtyk Alternator ROVER
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 07, 2007, 10:41:17 am »

JAGOS

  • Gość
OLO35,  posluchaj ale to nie musi isc przez stacyjke?? zaden bezposrednio nie idzie do aku tylko obiega dookola silnik..... nie wiem czy czasem nie musi przez stacyjke tak??

Wtyk Alternator ROVER
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 07, 2007, 11:48:20 am »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Zepnij bezpośrednio alternator z plusem akumulatora. U mnie z kolei dało to ok 1,3V
Zamiast x metrów drogi między altkiem a aku masz wtedy max 40cm i spadek napięcia na niej jest pomijalny.

Wtyk Alternator ROVER
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 07, 2007, 14:43:54 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Jaki przekroj przewodu zastosowac pany??
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Wtyk Alternator ROVER
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 07, 2007, 16:02:34 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Ja mam 6mm2 albo 10mm2. Szczerze mówiąc nie wiem.
Wsadziłem to co akurat miałem "na stanie"

Wtyk Alternator ROVER
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 07, 2007, 16:49:17 pm »

pawelo220v

  • Gość
10mm2 bedzie wystarczający , popieram podłączenie z alternatora prosto do klemy aku. I tak powinno byc po co prad ma latac nie wiadomo gdzie, a tak do aku. idzie a reszcze bierze z akum. lub zezposrednio z klemy i na jedno wychodzi.

Wtyk Alternator ROVER
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 07, 2007, 17:16:04 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
oryginalnie plusowy przewod z alternatora idzie do grubego przewodu rozrusznik <---> akumulator
na 3 styku jak pisali poprzednicy jest podpieta kontrolka i przez nia realizowany jest obwod wzbudzenia alternatora, wiec stawiam ze tam leci tez plus,

a u mnie z racji tego ze mam amperomierz, to prad dopiero sobie lata po kablach zanim doleci do aku  :mrgreen:
okablowanie amperomierza mam chyba na przewodach 6 mm2
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Wtyk Alternator ROVER
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 07, 2007, 19:32:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "OLO35"
zyskałem 1 V

Cytat: "Dimmu_"
U mnie z kolei dało to ok 1,3V

Qrcze a u mnie tylko 0,2V. Wniosek nie było tak źle.

Pamiętam jak kiedyś urwał mi się kabelek od alternatora do rozrusznika tuż przy tym ostatnim. jak mnie pamięć nie myli jest tam na kablu bezpiecznik dużoprądowy. U mnie kabel był jeszcze przetarty wyżej więc wymieniłem go od rozrusznika do wejścia w wiązkę.


A potem i tak dałem kabelek jak wspominano wyżej i dodało mi to tylko 0,2V.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.