Autor Wątek: Dźwigniapośrednia i wspornik  (Przeczytany 3514 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dźwigniapośrednia i wspornik
« dnia: Listopad 27, 2007, 06:41:18 am »

mukabuka

  • Gość
Proszę bardzo o pomoc, mianowicie muszę wymienic wspornik dźwigni pośredniej lewy, a nie moge go nigdzie dostać... Mam poloneza Caro 1.6 GLE. Na allegro znalazłem kilka ogłoszeń np: http://moto.allegro.pl/item271081554_dzwignia_posrednia_ukladu_kierowniczego_polonez.html

tylko ze ta część jest do wspomagania i nie wiem czy nadaje się to do mojego poloneza. Czy może ktoś mi jakoś pomóc, wyjaśnićmi czy wystarczy kupić taki wspornik, czy moja dźwignia pośrednia jest montowalna z takim wspornikiem, czy muszę szukać dalej do mojego modelu.

Z góry dziękuje
MukaBuka

Dźwigniapośrednia i wspornik
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 27, 2007, 08:24:17 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Spoko. Będzie pasować.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Dźwigniapośrednia i wspornik
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 01, 2007, 16:09:05 pm »

marcij

  • Gość
Wspornik jest po prawej stronie , nie po lewej. Z tego co sie dowiedzialem w sklepie , to wspomagane roznia sie od zwyklych wasem ograniczajacym skret. Te od wspomagania go nie maja. Zakladaja tez te nowsze do starch ukladow , czasami wymieniaja tylko wasy.

Co do kwesti samego wspornika to warto go rozlozyc i zobaczyc jak wyglada w srodku. Tam zuzywaja sie takie plastikowe tulejki, kosztujace po kilkadziesiat groszy , czasami wystarczy je tylko wymienic. Zwlaszcza ze w sklepach nie ma juz czesci orginalnych , wszystko to rzemioslo.

Dźwigniapośrednia i wspornik
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 01, 2007, 22:52:38 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Wspornik z wąsem był montowany od XII 1994 wraz z wprowadzeniem przekładni kierowniczej o powiększonym kącie skrętu. Przekładnia ta ma podobny wąs. Na poprzeczce zawieszenia są dospawane ograniczniki. W plusach wąsy jeszcze wystepowały na początku (ze wspomą ZF), potem przy wspomie JKC zostały zlikwidowane (wewnętrzne ograniczniki w przekładni)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Dźwigniapośrednia i wspornik
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 02, 2007, 18:41:35 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
skręć koła i zobacz jaki masz wspornik - mój poldek jest z 92 roku i miał inne ramię.
Tak jak wspomniano wyżej można wymienić plastikowe tulejki które kosztują kilkadziesiąt groszy, u mnie to pomogła ale na krótko, postanowiłem więc kupić nowy i byłem w szoku bo sprzedawca ( stary wyjadacz z Polmozbytu ) polecił mi rzemiosło  :!:  dlaczego ? ano w rzemieśliniczym nie ma tulejek a łożyska i jest kalamitka dzięki której możesz smarować wspornik w razie potrzeby, bez jego rozbierania.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Dźwigniapośrednia i wspornik
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 03, 2007, 13:50:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Alien#174"
polecił mi rzemiosło

Mi też.

kupiem sobie wersję od starego polda i potem przeożyłem samo ramię z nowszego modelu (dobre 20zł w kieszeni). Poszło łatwo bo poprzednio też tak zrobiłem. Na koniec smarem na maxa aż wylazł spod uszczelek i w drogę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Dźwigniapośrednia i wspornik
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 24, 2019, 15:27:44 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Witam, żeby nie robić nowego tematu:

Zdiagnozowałem luz na wsporniku drążka pośredniego (czy jak to tam zwał  :d ) Chciałbym zastosować zestaw naprawczy, ale...

https://sklep.regmot.com.pl/zestaw-naprawczy-wspornika-drazkow-fso-polonez-f,3,14141,16942

https://sklep.regmot.com.pl/tulejka-wspornika-drazkow-fso-polonez-fiat-125p,3,14141,1580

Który zestaw pasuje, czy w ogóle pasuje, czy jeszcze coś się na to składa-nie rozbierałem tego nigdy i chciałbym być przygotowany  <cwaniak2>

Dotyczy Poldka Plusa.

Odp: Dźwigniapośrednia i wspornik
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 24, 2019, 19:41:46 pm »

Odp: Dźwigniapośrednia i wspornik
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 24, 2019, 21:32:06 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Lub po prostu drugi. Zdaza się, że obudowa jest nadmiernie utleniona lub uszkodzona mechanicznie i pomimo nowej oski i tuleje luz nadal jest, co prawda mniejszy ale jest
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Dźwigniapośrednia i wspornik
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 24, 2019, 21:42:53 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Wspornik zmieniałem 3 lata temu, stary oczywiście wywaliłem, a szkoda-mógłbym rozebrać na spokojnie i odnowić stary.

Przez 3lata nie powinien nadmiernie się zestarzeć, ale kto wie  <mysli>

Dobra pomyślę, najwyżej najpierw rozbiorę, a potem zamówię ;)

Odp: Dźwigniapośrednia i wspornik
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 25, 2019, 02:35:00 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2080
ten wałek w zamienniku jest z kosmosu. nie trzyma żadnego wymiaru, jest luźniejszy i toczony na taki posuwie, że włożony na gramofon zagra Czesława Niemena.
Ja wypolerowałem swój wałek , tulejki z FSO są elastyczne i miękkie. Te z zamiennika są jak skała, więc najlepiej kupić oba zestawy i rozebrać i złożyć na tulejkach i wsponiku FSO ale gumkach z zestawu zamiennika.
Do tego wiercisz sobie otwór M6 i w obudowie i robisz kalamitkę.
Cała praca zajęła mi z godzinę jak już był wyjęty z auta.
Polerka na wiertarce papierem (oś wkręcasz w wiertarkę i wiertarkę w stojak jak masz ,a jak nie to w imadło)