Autor Wątek: [Problem] Akumulator  (Przeczytany 2937 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[Problem] Akumulator
« dnia: Grudzień 25, 2007, 02:15:23 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Witam!
Mój problem polea na tym, że akumulator potrafi mi sie prawie całkiem rozładować przez 1 noc. Nie wiem dlaczego tak sie dzieje. Problem z przebiciem gdzieś też jest ale na to mam sposób odłączam mu "pipek" ( obok akumulatora takie cuś - jak sie go wyjmie to odcina przepływ prądu na kablu "-" a drugi kabel zostaje podłączony).
Na rozładowywanie też znalazłem sposób a mianowicie akumulator obkładam kocem i o dziwo trzyma on napięcie dzieki temu  :twisted: . Niestety kilka dni temu kocyk zaczą sie przypalać i szukam teraz jakiegoś alternatywnego wyjścia lub najlepiej usunięcia problemu.

Chciał bym jeszcze powiedzieć, że akumulator jest nowy (kupiony w wakacje).
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 25, 2007, 12:56:45 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
najprawdopodobniej cos Ci kradnie prad, wez sobie miernik, ustaw go na duzy zakres pomiaru pradu w amperach, przewaznie trzeba przestawic tez kabel w inny otwor niz zwykle miernika, wepnij sie szeregowo sciagajac plusowa kleme aku, powylaczaj wszystkie odbiorniki np lampa radio, jesli masz alarm to wcisnij tez czujnik klapy, zalacz alarm zamknij samochod nastepnie odczytaj wartosc i podaj na forum, oczywiscie bardzo wygodnie jest jak jest druga osoba :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 26, 2007, 00:52:22 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Cytuj (zaznaczone)
najprawdopodobniej cos Ci kradnie prad
- A wiesz, że bardoz możliwe xD
żarcik
jutro postaram sie chwilkę znaleźć na to i napisze.
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 26, 2007, 22:05:09 pm »

grandi

  • Gość
Odlacz radio na noc ja miałem taki sam problem okazało się ze radio bylo skopane i pobieralo prad

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 26, 2007, 22:14:37 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wyjmij bezpiecznik od awaryjnych.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 27, 2007, 02:23:22 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Stingerek"
Wyjmij bezpiecznik od awaryjnych.


u mojego tescia doslownie pare dni temu podczas wyjmowania bezpiecznikow, po wyjeciu tego wlasnie prad z 400 mA spadl do zera :-)
co ciekawe kiedy ten bezpiecznik jest wyjety to nie dziala pompa paliwa  :shock:
przynjamniej tak jest u mojego tescia
nie badalem dalej tematu bo to byla wigilia, ale podejzewam urzadzenie mikroprocesorowe  :?:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 27, 2007, 11:33:00 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

co ciekawe kiedy ten bezpiecznik jest wyjety to nie dziala pompa paliwa


U mnie po wyjeciu teog bezpiecznika nie dziala zegarek, oswietlenie wnetrza. A po wlozeniu be zzaplonu mog uruchomic wycieraczki, czy kierunkowskazy, dodatkowo podswietla mi sie przycisk od nawiewu i moge wlaczyc nawiew :)


Urzadzenie mikroprocesorowe podmienialem na dwa inne 100% sprawne i to nie to.
jednak wlozenie tego bezpiecznika powoduje spadem poboru pradu o okolo 300-400mA bo inaczej przez noc akku szedł się kochac.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 28, 2007, 00:07:56 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
tylko ze u mnie wszystko to co piszecie odpada bo jeden biegun od akumulatora jest odłączony... no chyba ze na jednym biegunie tez może ciągnąc prąd.

AndrewS#100, na razie nie mama jak sprawdzić tego bo w ciągu tygodnia rzadko kiedy korzystam z samochodu, ale przy pierwszej okazji zmierzę to.
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 28, 2007, 00:12:25 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "AndrewS#100"
co ciekawe kiedy ten bezpiecznik jest wyjety to nie dziala pompa paliwa
Z tym bezpiecznikiem i obwodem awaryjnych to jest grubsza rozkmina w instalacji  np po wyjeciu przelacznika automatycznie zapalaja sie swiatala awaryjne przy wyłączonej stacyjce  :shock: . Prawdopodobnie albo przechodzi przez kilka obwodów albo gdzies sie cos zamyka  :)

[ Dodano: 2007-12-28, 00:15 ]
Odrazu pisze ze z Morawskim  mozecie dac sobie spokój - schematy sa pelne blędów tak jakby nikt tego nie sprawdzil :evil:  Proponuje np sprawdzic skad jest zasilana grzałka tylniej szyby w caro- ze schematu wychodzi ze z obydwu stron dostaje mase  :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 28, 2007, 00:16:03 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "fist"
tylko ze u mnie wszystko to co piszecie odpada bo jeden biegun od akumulatora jest odłączony...


to znaczy  ze aku ci pada nawet przy zdjetej jednej klemie ??
jesli tak
to radze rozgladac sie za nowym aku
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 29, 2007, 21:56:35 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
nie no 3 akumulatora w roku nie będę kupował...
poprzedni podobno "wybuchl" w warsztacie... a jeszcze poprzedni nie nadawał sie juz
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 29, 2007, 22:27:17 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Elwood#1887"
Z tym bezpiecznikiem i obwodem awaryjnych to jest grubsza rozkmina w instalacji  np po wyjeciu przelacznika automatycznie zapalaja sie swiatala awaryjne przy wyłączonej stacyjce  :shock: . Prawdopodobnie albo przechodzi przez kilka obwodów albo gdzies sie cos zamyka  :)
Odrazu pisze ze z Morawskim  mozecie dac sobie spokój - schematy sa pelne blędów tak jakby nikt tego nie sprawdzil :evil:  Proponuje np sprawdzic skad jest zasilana grzałka tylniej szyby w caro- ze schematu wychodzi ze z obydwu stron dostaje mase  :roll:

W caro jest też podpięta pod ten bezpiecznik też zapalniczka, może tam cuś nie gra. Swego czasu z obiegowej plotki słyszałem ze ponoć polnezy często płoneły od wagliwej instalacji elektrycznej zapalniczki - czy ktoś to może zweryfikować?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 30, 2007, 13:00:33 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
u mnie nie działała gdy były włączone światła
AndrewS#100 - Dziś wieczorkiem sprawdzę
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 30, 2007, 13:32:52 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "jimo#1921"
Swego czasu z obiegowej plotki słyszałem ze ponoć polnezy często płoneły od wagliwej instalacji elektrycznej zapalniczki - czy ktoś to może zweryfikować?
Osobiscie nie slyszalem ale wiem ze w starszych polonezach te zapalniczki byly bardzo kiepskiej jakosci -szybko niszczyly sie spirale grzejne i po jakims czasie proba odpalenia papierosa od zapalniczki konczyla sie zwarciem i zadzialaniem bezpiecznika w instalacj. Ktos mogl tam zainstalowac wtedy np gruby drut zamiast bezpiecznika i wówczas takie cos moglo spowodowac stopienie sie przewodow i pozar przy próbie skorzystania z zapalniczki. Czasami tez zapalniczka klinuje sie i nie odskakuje po nagrzaniu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2007, 13:49:20 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "fist"
tylko ze u mnie wszystko to co piszecie odpada bo jeden biegun od akumulatora jest odłączony... no chyba ze na jednym biegunie tez może ciągnąc prąd.
Nie ma fizycznej możliwości aby otwarty obwód pobierał prąd a czy masz zdjętą jedną klemę czy dwie to jest bez znaczenia . U Ciebie występuje zjawisko zwane samo rozładowaniem akumulatora co świadczy o jego uszkodzeniu . Pisałeś że aku. jest prawie nowy bo w wakacje go kupiłeś to powinieneś mieć gwarancję i próbuj go reklamować . Nowe aku. też potrafią być  fabrycznie wadliwe chyba że sam go powaliłeś zbyt dużym prądem ładowania albo zrobiłeś zwarciochę .

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 04, 2008, 22:04:50 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
A wiec dałem samochodzik do warsztatu żeby zrobili coś sie da bo czeka mnie jazda nim w Alpy :] przy okazji powiedziałem żeby zobaczył elektrykę i ten akumulator to stwierdził ze jest on za slaby tzn jest 360 a powinna być 460...
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 04, 2008, 22:49:23 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "fist"
stwierdził ze jest on za slaby tzn jest 360 a powinna być 460...
 chodzi o prąd rozruchowy ? Może ja ślepowaty się robię  z wiekiem ale jakoś nie widzę do jakiego auta i z jakim silnikiem ma być ten akumulator  . Może ktoś pożyczy mi okulary ?

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 04, 2008, 22:58:07 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Bruns - wnioskując po opisie:
"1.4 GLI v16 Rover LGP/Benzyna 96r"
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 05, 2008, 00:11:12 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Cytat: "bruns"
chodzi o prąd rozruchowy ?

nie wiem, dostałem tylko takie info na razie od szwagra:
Cytuj (zaznaczone)
elektryk stwierdził ze akumulator ma za mała moc. jest 360 a powinien byc 460

Poldek stoi w warsztacie 5o0km ode mnie a więc nie mam jak się dowiedzieć czegoś bardziej szczegółowo.

jimo#1921,  zgadza sie
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

[Problem] Akumulator
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 05, 2008, 23:12:18 pm »

Arnold

  • Gość
fist, masz ten sam problem co ja... 4 lata mam samochód i 4-ty lub 5-ty akumulator w nim siedzi... Ten sam silnik, ten sam rocznik :) Tylko zasilanie only Pb :)
Co ja mogę o tym powiedzieć - miałem ciut niskie ładowanie -> wymieniony regulator napięcia. Przez 2 tygodnie było wzorowo, potem napięcie ładowania znowu spadło. Nie reklamowałem... Dowiedziałem się, że padnięte diody mogą być powodem psucia regulatora i mogą powodować to, że akumulator jest ładowany za dużym prądem (nie napięciem) co po kilku tygodniach/miesiącach doprowadza do jego wewnętrznego zwarcia.
Nie wiem jak to się ma do rzeczywistości, bo nie jestem elektrykiem, ale chętnie przyjrzę się dyskusji. Generalnie w lato to olewam, bo pali dobrze, a na zimę się wkurzam :mrgreen:
Ostatni akumulator był tak padnięty, że nie miał siły zapalić bezpośrednio po zgaszeniu... Odpalenie z kabli służyło tylko na jedną jazdę, potem trzeba było czekać aż ktoś pożyczy prądu, żeby móc wrócić do domu... :?  :shock: