Autor Wątek: przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55  (Przeczytany 5447 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« dnia: Grudzień 25, 2007, 13:19:19 pm »

polko

  • Gość
witam.  nie wiem czy ktoś pamięta ale to ja zbudowałem tego zbajerowanego ruraka 4x4  na bazie 126p  z reduktorem ,  z mostem od poldemara. W sobote była pierwsza jazda i pojawił się mały problem :  otóż most jest za szybki i cały czas muszę jeżdzić na reduktorze a przecież miał on być używany tylko w sytuacjach krytycznych !!!!  

Musze więc go skutecznie spowolnić.  Coś tam poszperałem po forum i dowiedziałem się że chyba najwolniejszą odmianą mostu było 1:4,55 od  tracka w benzynie co nie ?????

Czy jak bym znalazł tryby od tego trucka to idzie to spasować z moim mostem ??  ( najprawdopodobniej jest to 11/43 z 1,6 )

Aha a nie miałby ktoś tych trybów do sprzedania ??  dogadmy się :P

pozdrawiam wszystkich :)

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 25, 2007, 13:26:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Wymiana bebechów jest mozliwa problem w tym aby to wyregulowac po wymianie. Potrzebne sa specjalne przyrządy, wiedza i pewne czesci np podkladki jednorazowe. Sam w domu tego nie zrobisz a malo jest warsztatów ktore sie tego podejma a jeszcze mniej takich które zrobia to dobrze. Najprosciej i najlepiej poszukac po prosu mostu od trucka i przespawac mocowania. Mozesz ewentualnie poszukac jeszcze mostu od lady -niektore wersje miały tez bardzo krótkie przelozenia(np 1,2 kombi)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 25, 2007, 13:42:38 pm »

polko

  • Gość
nie no coś tam sie wiedzy ma ,  nie jedną skrzynie biegów już robiłem  a sprzęt w domu też jest :)   po za tym pewnym dyshonorem dla mnie byłoby korzystać z pomocy warsztatu ;p
zależy mi żeby pozostał stary korpus a zmienić jedynie wnętrze

aha jak bym był na złomie to :   ile trybów jest na ataku a ile na talerzu  w 1: 4,55  ???

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 25, 2007, 14:27:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Skrzynia biegow to co innego -zlozysz i rozlozysz i bedzie dobrze. Most tez rozkrecisz i zlozysz bez problemów tyle ze bedzie wyl na cala okolice i wytrzyma przy dobrym wietrze moze 3 tys .Wymagana tam jest regulacja podkladkami z dokłądnoscia do setnych  czesci milimetra ! Nie uwazam ze korzystanie z dobrego warsztatu bylo dyshonorem czy ulomnoscia- przy aucie tez robie wszystko sam ale np szlify cylindrów czy szlif wału zlecam w dobrym warsztacie i nie ma tutaj nic do rzeczy ze mam dojscie do maszyn za flaszke po godzinach. Tak samo regulacje gaznika/gazników- nie umiem nie robie- wole zapłacic komus kto zrobi to lepiej niz ja  :)
Most który szukasz ma przełozenie 4,55 czyli duze kolo ma 41 zebów male 9 (41/9=4,5555)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 25, 2007, 14:38:16 pm »

polko

  • Gość
wole uczyć sie na własnych błędach ,  jestem jeszcze młody i głupi :)   dzienks  za ilość
zębów ;)

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 25, 2007, 14:51:10 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja wole sie uczyc na blędach innych niz na swoich- zwlaszcza ze byly juz podejmowane próby takich przekładek i nic z tego nie wychodzilo zazwyczaj. No ale spróbowac nie zawadzi  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 25, 2007, 14:53:53 pm »

polko

  • Gość
w tych nieudanych próbach chodziło o o to że częsci do siebie nie pasowały , czy problem tkwił w ustawieniu luzu ???????

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 25, 2007, 14:59:41 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Tak gdyz bardzo dokłądnie trzeba go ustalic, co wiecej nie ustawia sie go na samym moscie tak po prostu tylko wymagane sa do tego jeszcze odpowiednie narzedzia i przyrządy.  Nic wiecej nie powiem gdyz nie interesowalem sie tym za bardzo- nie bylo takiej potrzeby. Moze ktos inny rozwinie temat  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 25, 2007, 15:08:20 pm »

polko

  • Gość
dzienki, to już dużo  jeszcze żeby tylko znaleźć te zębatki i można brać sie do roboty .  zobaczymy jak wyjdzie :)

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 25, 2007, 17:07:30 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Elwood#1887, przekładki sa jak najbardziej udane :)
Auto jeździ most spiewa

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 25, 2007, 17:28:45 pm »

polko

  • Gość
heh niezłe ;p   a tak a pro po to szukany przeze mnie most był na tarczach ????

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 25, 2007, 18:00:04 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
niee jest to bębnowy most. sprawny jest ciężki do zdobycia.

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 26, 2007, 08:42:50 am »

polko

  • Gość
na pewno bębny ??  to by już lucas był ??  wydawało mi się że tarcze .....

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 26, 2007, 09:40:57 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
nie widziałem trucka na tarczach :P

duże bębny dużo większe od lucasa

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 26, 2007, 12:21:18 pm »

Offline davit

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 220
Elwood#1887,  A pamiętasz u mnie co było? ukręciły sie satelity i przełożyliśmy środek od innego mostu z Argi i wszystko jak narazie działa i nawet nie wyje, ale to jest most z argi a nie z poloneza.
Fiat 125p DOHC
Audi S4 C4 2.2 turbo

Chciałbym umrzeć tak jak mój dziadek w kapciach przed telewizorem a nie tak jak jego pasażerowie krzycząc.

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 26, 2007, 12:43:29 pm »

polko

  • Gość
most powinien chyba zamanifestować swoją obecność dopiero powyżej 100 a nie oszukujmy bo za często to 100 nie będzie jechać  :)

aha ,  nie ma już nic wolniejszego z gamy FSO  jak 1:4,55  ?

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 26, 2007, 13:09:02 pm »

Cycu_E30

  • Gość
nie  :)

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 27, 2007, 00:45:12 am »

maras

  • Gość
Kiedys na allegro był most, czy sam wkład z przełożeniem coś ok 4,7.
A luz międzyzębny, z tego co wiem, to sprawdza sie robiąc odciski jednego zęba koła na drugim, sprawdza się,czy współpracują na całej długości zęba

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 27, 2007, 09:19:16 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
na pergamin sie sklada:) patrzy cze go przecina i czy rowno. mozna tez na tusz i zerkac czy dobrze zeby sie zazebiaja. regulowalem kilka razy mosty ale nigdy nie skladalem. ponoc jak sie przerzuci z wszystkimi podkladkami etc ect to jest szansa ze obudowa bedzie identyczna

przekładka wnętrza mostu - detuning z 1:3,9 na 1:4,55
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 27, 2007, 09:54:48 am »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Van"
na pergamin sie sklada:)


Ja słyszalem o gazecie :D tak zeby sie nei przecieła ale zebys nie mógl jej wyjac. Przy dyfrze od malucha sie sprawdzało