Się da się zwyklego diesla podkręcić. Oto wywód gościa znającego się na tym silniku:
"XUD9 miałem w Peugeocie 309, miał granice obrotów podniesioną na 5600rpm przy czym max. moc była przy 5200rpm, do tego fala i wałek z TDI, zmienione cisnienie wtrysku i przeregulowana pompa. W sumie moc wzrosła z 64KM na 78KM, z tym ze silnik wymagał krecenia, do 2500rpm szedl jak seria a potem dostawał kopa i do 5200rpm szedl bardzo ladnie, powyzej juz wyraznie slabl. Eksperymentowalem tez z walkiem rozrzadu z benzyniaka zeby u gory silnik byl zwawszy, ale to nie jest wyjscie do codziennej jazdy - zysk jest odczuwalny dopiero powyzej 4500-4800rpm a na dole za to mocy ubywa.
Pamietaj tylko o jednym szczegole - wysokie obroty w dieslu to duuuzo wiecej ciepla! Jak nie bedziesz uwazal to przegrzejesz silnik bardzo szybko - wieksza chlodnica wody i dodatkowa chlodnica oleju + olej syntetyczny to podstawa jak chcesz taki silnika czesto krecic!"
Na codzień jeżdżę Jettą 1.6 TD, która bez oporów kręci się do końca obrotka :D