Autor Wątek: tuning diesla  (Przeczytany 17158 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tuning diesla
« dnia: Grudzień 30, 2007, 18:43:17 pm »

Piotr

  • Gość
Macie jakies pomysly na usprawnienie jednostki 1.9d z citroena.
Nie mowie tu o "rasowaniu" tego silnika, chodzi mi raczej o poprawe dynamiki/ekonomiki, prostymi, domowymi sposobami tak jak to sie robi z silnikami fso.
Wszelkie pomysly mile widziane

tuning diesla
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2007, 19:12:13 pm »

Fistasz

  • Gość
Chyab podobne sposoby co do benzynowych silników. Chociaz najprostsze to jest załozenie turbo sprezarki. Moze wieksze wtryski, przeregulowana pompa wtryskowa. Jeszcze wszystko zalezy co chcesz osiągnąc.

tuning diesla
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2007, 20:08:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
do tej głowicy lepiej nie uturbiać :!:  Lepiej od razu szukać bliźniaczej jednostki TDI od Citroena BX-a. Kolega ma BX-a z tym silnikiem i 90 KM pod maską, lata to bardzo przyjemnie, ale łatwo to przegrzać i uwalić uszczelkę pod głowicą. Jednostki wolnossące są bardzo żywotne.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tuning diesla
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2007, 20:28:08 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "BARTEK"
Jednostki wolnossące są bardzo żywotne.
moze i tak ale jechac tym to jest tragedia. Strasznie zamulone są.

tuning diesla
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2007, 21:43:39 pm »

Piotr

  • Gość
zdecydowalem sie na dieselka z powodow ekonomicznych a nie sportowych, ale zawsze kilka koni wiecej sie przydaje. Co do zakladania turbiny to definitywnie odpada, za duzo za tym idzie przerubek i roboty, no moze jakies male "elektro-charger". Myslalem raczej o zwiekszeniu cisnienia na pompie i ewentualny szlif kanalow w glowicy ale to dopiero jak ktos napisze ze warto. Przyznam sie szczerze ze silnika diesla jeszcze nigdy nie rozbieralem.
Co do silnika 1.9TDI to bylaby to super sprawa dla mnie, tylko nigdzie nie moge sie dowiedziec, czy bedzie on pasowac do skrzyni ze zwyklego poloneza 1.9GLD

tuning diesla
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2007, 21:55:19 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
to ten sam silnik co masz, tylko ma inną głowicę + turbina, IC i osprzęt.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

tuning diesla
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2007, 22:07:37 pm »

Fistasz

  • Gość
wszystko bedzie pasowac ze skrzynia poldka. Reszte dupereli podpasujesz ze zwykłego diesla.
Ale idziesz dobrym tropem. Najpierw popraw fabryke  pozniej modeluj wiecej. Diesla rozbierasz tak samo jak benzyniaka. Niczym sie to nie rózni. Głowice zawsze mozna poprawic. Fakt ze nie bedziesz odrazu mial rakiety ale drobne zmiany powinny cos poprawic.

tuning diesla
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2007, 22:41:19 pm »

Piotr

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
o ten sam silnik co masz, tylko ma inną głowicę + turbina, IC i osprzęt.

To bede mial najlepszy prezent na Nowy Rok.
Juz zaczynam szukac  :)
super bo chce sprobowac upchnac pompe klimatyzacji pod maska :-) a ze zwyklym dieslem troszke sie obawialem ze z tym wszystkim  maluchy zaczna mnie wyprzedzac  :wink:  
Silnika jeszcze nie mam, wczoraj skonczylem "rozbierac do cna" moj nowy nabytek (125p pick up) no i kolekcjonuje czesci do wersji diesla.

Poprzedni wlasciciel mial nim mala stluczke(zderzak, przedni pas, lekko zgiety blotbik i delikatnie wygieta przednia belka) efektem czego pekl waz od chlodnicy, facet stwierdzil ze dojedzie do domu, jechal  az sie zagotowal iiiiiiiiiii jechal dalej tak dlugo az silnik calkowicie stanal :!:  MASAKRA ludzie to maja pomysly
ale dzieki temu tanio go odkupilem  :P

tuning diesla
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 02, 2008, 15:26:03 pm »

tomallus1

  • Gość
Się da się zwyklego diesla podkręcić. Oto wywód gościa znającego się na tym silniku:
"XUD9 miałem w Peugeocie 309, miał granice obrotów podniesioną na 5600rpm przy czym max. moc była przy 5200rpm, do tego fala i wałek z TDI, zmienione cisnienie wtrysku i przeregulowana pompa. W sumie moc wzrosła z 64KM na 78KM, z tym ze silnik wymagał krecenia, do 2500rpm szedl jak seria a potem dostawał kopa i do 5200rpm szedl bardzo ladnie, powyzej juz wyraznie slabl. Eksperymentowalem tez z walkiem rozrzadu z benzyniaka zeby u gory silnik byl zwawszy, ale to nie jest wyjscie do codziennej jazdy - zysk jest odczuwalny dopiero powyzej 4500-4800rpm a na dole za to mocy ubywa.
Pamietaj tylko o jednym szczegole - wysokie obroty w dieslu to duuuzo wiecej ciepla! Jak nie bedziesz uwazal to przegrzejesz silnik bardzo szybko - wieksza chlodnica wody i dodatkowa chlodnica oleju + olej syntetyczny to podstawa jak chcesz taki silnika czesto krecic!"

Na codzień jeżdżę Jettą 1.6 TD, która bez oporów kręci się do końca obrotka :D

tuning diesla
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 04, 2008, 17:48:36 pm »

Grzesiek1231

  • Gość
Nie jestem pewny ale kiedyś jak widziałem kolektor od D poloneza to zdaje mi się że na środku zaślepione było wejście pod turbo...Możę się mylę a z ciekawości co to za zaślepione wejście?

[ Dodano: 04 Sty 2008 17:52 ]
To był dosyć stary truck z kolektorem jakby to opisać wyglądał jak  Y tylko te rozgałęzienie jak na Y dochodziło do głowicy

tuning diesla
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 12, 2008, 22:36:56 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Cytat: "Grzesiek1231"
Nie jestem pewny ale kiedyś jak widziałem kolektor od D poloneza to zdaje mi się że na środku zaślepione było wejście pod turbo...Możę się mylę a z ciekawości co to za zaślepione wejście?

[ Dodano: 04 Sty 2008 17:52 ]
To był dosyć stary truck z kolektorem jakby to opisać wyglądał jak  Y tylko te rozgałęzienie jak na Y dochodziło do głowicy


To jest właśnie miesjce na turbo, ale podłuznica przeszkadza i trzeby ją lekko podciąć. Można jeszcze silnik lekko w lewo przesunać wraz ze skrzynią. Powinno miejsca starczyć. Ale jak turbo to tylko swap, ze wzgledów ekonomicznych.
Bez intercoolera uzyskasz ok 75-80KM i 150 Nm, z IC ok 90KM i 190Nm.

Jest jeszcze wyjście. Mozna zamontować małą turbinkę z Xantii, z modelu SD. Ma ona 75KM i 135Nm. Poprawia to elastyczność i na pewno nie zniszczy przeniesienia napedu tak szybko. Jest to zwykly silnik 1.9D z turbinką 0.5bara bez IC, tylko nie wiem czy pompa tam nie jest elektryczna??
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

tuning diesla
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 13, 2008, 09:45:04 am »

tomallus1

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
"75-80KM i 150 Nm, z IC ok 90KM i 190Nm."


Poldek to są moce wyjściowe, od których się dopiero zaczyna jazda :D . Różnica w mocach, które podałeś, to tylko i wyłącznie ostrożność producenta w aucie bez IC, aby nie serwować silnikowi non stop gorącego powietrza, które go w końcu zabije. Sam IC nie daje nic, ale pozwala na dalsze modyfikacje. Niestety tego typu przeszczepy, nie mają sensu przy seryjnym przeniesieniu napędu.

tuning diesla
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 13, 2008, 12:23:05 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Ale do seryjnego przeniesienia napedu można zastosować turbinkę z modelu SD, aby poprawić elestyczność.
Zakladając 1.9 TD z IC lekko bym go osłabił na ok 85KM i 160Nm. Bo nie mam ochoty zmieniać skrzyni i mostu.

Teraz jakie bedą koszty??
Silnik 1500zł + osprzęt 500zł czyki ok 2000zł+ 500 na ewentualne modyfikacje z mocowaniem.

Wydaje mi się, że lepiej kupić xantie anglika za 3000zł i przełożyć wszystko co potrzebne.
Reszte budy sprzedać. Przy dobrych wiatrach wyjdzie się na zero lub nawet zarobi się trochę.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

tuning diesla
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 13, 2008, 14:49:02 pm »

FSO maniak

  • Gość
Poldek#1838 Seryjny uklad przeniesienia napędu, jest w stanie strawic 160 Nm? Skrzynia z cytryny da radę, ale most jest tutaj Poldkowy, czy Citroenowy? Kiedys slsyzalem ze siedzi wzmocniony, ale nadal mam wątpliwosci. Bo co 125 Nm seryjnego 1,9 to nie 160 Nm TD

tuning diesla
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 13, 2008, 15:01:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13971
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak wersja SD ma doladowanie 0.5bara to moment sila rzeczy wyjdzie w okoliczach 150-160Nm

pod turbine nie trzeba wycinac kielicha - mozna dac odpowiedni dystans (kolanko) i przerobka sprowadzi sie do zalozenia turbiny ,podlaczenia oleju i dopasowaniu kawalka rury wydechowej (kolektor-pierwszy tlumik)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

tuning diesla
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 13, 2008, 23:25:22 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Układ przeniesienia napedu jest liczony na 180Nm, więc dając 160Nm i nie wściekając się mozna spokojnie jeździć.
Wersja 1.9 SD ma turbinkę 0,5 bara i 75KM i 135Nm. Są to bezpieczne wartości dla tego silnika, gdyz jest to zwykły 1.9 D z małą turbinką.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

tuning diesla
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 21, 2008, 23:06:12 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Czyli kupuje taka xsantei

http://moto.allegro.pl/item313341381_citroen_xantia_turbo_diesel_anglik.html

Przekladam z niej silnik z osprzetem do poldka dieselka. Ciekawa opcja, a jak bedzie z osprzetem (elektryka) bedzie pasowac bez wiekszych przerobek czy raczej trzeba bedzie rzezbic???
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

tuning diesla
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 22, 2008, 06:19:17 am »

Mateoos

  • Gość
Kilka lat temu założyłem tu swój pierwszy post, dotyczący możliwości wstawienia silnika 1.9TD do Poldka 1.9D... ech, wspomnienia :)

tuning diesla
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 23, 2008, 21:53:08 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

tuning diesla
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 24, 2008, 20:13:58 pm »

Fistasz

  • Gość
ten IC sie za chiny nie zmiesci w takim stanie jakim jest w cytrynie do poldka. trzeba go załozyc gdziesz w pasie przednim