Autor Wątek: Zapłon detonacyjny  (Przeczytany 4507 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zapłon detonacyjny
« dnia: Styczeń 06, 2008, 00:49:07 am »

Grzesiek1231

  • Gość
Witam jak mógłbym ustawić i rozpoznać że to zapłon detonacyjny a nie stukowy zna ktoś metodę chodzi mi o lekkie poprawienie osiągów.

[ Dodano: 06 Sty 2008 00:50 ]
Poprawka o ile mogę wyprzedzić zapłon w 1.5 gle? chodzi mi o lekkie wyprzedzenie zapłonu

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2008, 00:53:50 am »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Proste zapłon detonacyjny wytępuje w silnikach o zapłonie iskrowym, spalanie stukowe w silnikach z zapłonem samoczynnym.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2008, 00:55:37 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
MaciejFSO,  ze co?? jestes pewien tego co napisales?? to dlaczego silniki K16 w roverach maja czujnik spalania stukowego a maja zaplon iskrowy?

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2008, 01:12:15 am »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
No tak się nazywa, ale jestem pewny tego co piszę. Zreszta z angielskiego to chyba jest detonation sensor. Bo jest różnica pomiędzy spalaniem detonacyjnym, a spalaniem stukowym. Spalanie detonacyjne, jak wiesz, występuje wtedy kiedy prędkość rozchodzenia się płomienia jest wieksza lub zbliżona do (o ile dobrze pamiętam) 2500m/s, czyli takiej jak materiałów wybuchowych - dlatego detonacja. Natomiast spalanie stukowe wystepuje w silnikach z zapłonem samoczynnym i jest związane z nieodpowiednim czasem zapłonu mieszanki w cylindrze (zbyt późno) - inaczej też zawana "twardą pracą".
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2008, 02:33:25 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
rozdrabniacie sie jak dziewczynki
przeciez to jedno i to samo ,a zalezy od tlumaczenia

Grzesiek1231
a na jakim paliwie jezdzisz ?
na Pb seryjne ustawienia dla 1.5 to 7* ,na LPG mozna ustawic 12*
wartosci wieksze trzeba dobierac eksperymentalnie i nie ma co przesadzac bo osiagi spadna
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2008, 09:57:06 am »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
KGB, no jak to samo? To są dwa zupełnie inne zjawiska.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 06, 2008, 12:04:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a masz jakies opracowania na temat jednego i drugiego ?
bo jak ci wali po zaworach w benzyniaku to mozna powiedziec roznie - no ale sprawdze w ksiazce pod wzgledem nazwy ,bo czytajac jakos nie zwracalem uwagi na samo nazewnictwo tylko na zjawisko
z tego co pamietam to juz w okolicy 1500m/s wystepuje stuk/detonacja i jest podzial zaleznie od predkosci ,wiec nie pasuje to do definicji detonacji jako najwiekszej mozliwej predkosci rozchodzenia sie plomienia dla danego materialu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 06, 2008, 12:20:16 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
KGB, ale ja mówie, że spalanie stukowe występuje w dieslu, a detonacyjne w benzynie i ta są dwa różne zjawiska. Jedno jest związane z prędkością rozchodzenia się płomienia (spalanie detonacyjne) a drugie z nie właściwym czasem zapłonu mieszanki p-p w dieslu. I o to mi chodzi.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 06, 2008, 14:10:30 pm »

bruns

  • Gość
KGB ma rację  . Zjawisko spalania benzyny z prędkością pow . 1000 m/s w silnikach z zapłonem iskrowym jest nazywane spalaniem detonacyjnym lub stukowym . Obie nazwy są poprawne i dotyczą tego samego zjawiska . A twarda praca silnika diesla powodowana np . zbyt wczesnym wtryskiem paliwa to już zupełnie inna bajka . Maciej zanim zaczniesz sie nadal sprzeczać to poczytaj przynajmniej http://orlenlaboratorium.pl/slowniczek-pojec

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 06, 2008, 14:26:09 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
To to samo- detonacja jest po prostu ciezsza odmiana stuku(slyszane juz jako detonacja a nie jako stukanie czy np dzwiek podobny do skwierczenia tluszczu na patelni
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 13, 2008, 09:54:21 am »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Ja nie wiem panowie, mnie i w jednej i drugiej szkole tak uczyli i nie mam wybou jak tylko się upierać.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 13, 2008, 11:45:52 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mnie w jednej szkole nie uczyli takiego podzialu ,a w drugiej to raczej sami nie wiedzieli
ale jak bede w domu to sprawdze z ciekawosci - choc to i tak nie zmienia faktu ,ze przyjelo sie uzywac tych indeksow naprzemiennie

zeby tobie bylo latwiej sie z tym pogodzic to powiem cie cos takiego:
jeden raz jak zmienialem gaznik w swoim DFie ,to z braku laku wlalem do gardzieli benzyny ekstrakcyjnej (mialem pod reka) i po odpaleniu chodzil jak diesel - autentyczy zimny stary diesel ,czyli przez 30s mialem pod maska 1.5 ohv AB diesel  :mrgreen:  ,a potem nagle sie wyciszyl
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 13, 2008, 14:13:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "G.T."
MaciejFSO,  ze co?? jestes pewien tego co napisales?? to dlaczego silniki K16 w roverach maja czujnik spalania stukowego a maja zaplon iskrowy?


O ile mi wiadomo to nie ma czegoś takiego w K16.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 13, 2008, 14:15:15 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "G.T."
MaciejFSO silniki K16 w roverach maja czujnik spalania stukowego

Pierwsze słyszę... :shock:
Cytat: "KGB"
przeciez to jedno i to samo ,a zalezy od tlumaczenia

Też potwierdzam. We wszystkich opracowaniach, które czytałem ten zwrot był używany zamiennie.

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 13, 2008, 14:37:51 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
poczytajcie serwisowke :D

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 13, 2008, 15:01:21 pm »

bruns

  • Gość
Cytat: "G.T."
poczytajcie serwisowke :D
Może lepiej poczytać o procesie spalania paliwa w silnikach tłokowych ?

[ Dodano: 2008-01-13, 15:06 ]
Serwisówka nie jest opracowaniem naukowym a tylko formą poradnika .

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 13, 2008, 16:41:44 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
bruns, G.T. chodzi o czujnik spalania stukowego.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 13, 2008, 20:43:07 pm »

Arnold

  • Gość
<OT>
Cytat: "G.T."
poczytajcie serwisowke :D

Nie wiem jaką masz serwisówkę, ale chętnię ją zobaczę, bo mam 3 i jakoś w żadnej tego nie widziałem :) Daj skany. Na 99,9% w Trzeciaku odnośnie MKC 101610 tego nie ma.
</OT>

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 13, 2008, 21:28:59 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
G.T. chyba przegiales troche z tym czujnikiem. Z tego co sie orientuje to silniki serii T maja cos takiego i chyba K, ale V6 :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Zapłon detonacyjny
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 13, 2008, 22:04:13 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
seria K nie ma czujnika spalania stukowego
ale chetnie bym go obejzal
GT wstawiaj fotke :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350