Autor Wątek: Rover - gasnie na zakrętach  (Przeczytany 8996 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - gasnie na zakrętach
« dnia: Styczeń 20, 2008, 21:48:40 pm »

specjalista

  • Gość
Witam,
po raz kolejny mam problem z moim Poldkiem. Byłem u mechanika na wymianie pompy paliwa. No i tego samego dnia zaczął mi dziwnie pracować na benzynie. Ma nierówne obroty jałowe i zero mocy... Kolega posłuchał i ocenił, że prawdopodobnie 1 wtryskiwacz się nie zamyka i leje paliwem cały czas. Jest to prawdopodobne, bo czuć trochę benzynę w samochodzie, co wcześniej się nie zdarzało. Na gazie jeździ normalnie, więc zapłon jest OK.

Mam pytanie, jak sprawdzić czy to wtryskiwacz i który?
No i może jak wyjąć to dziadostwo i doprowadzić do ładu?
Aha i czy jest taka możliwość, że mechanik coś skopał podczas wymiany pompy i popsuł mi wtryski? Jestem już umówiony z tym gościem, to najwyżej pojadę i go ochrzanie...

Z góry dzięki za rady.

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2008, 01:01:00 am »

Arnold

  • Gość
Moim zdaniem to nie wtryskiwacz. Jaka to pompa? Jak z allegro, to raczej pieniądze wyrzucone w błoto. Te pompy nie nadają się do niczego. Możesz zmierzyć manometrem ciśnienie na listwie wtryskowej. Jesteś z Warszawy, więc skontaktuj się z Sennem, on posiadał manometr (mierzył mi kiedyś :) ). Umówisz się na spot i Ci zmierzą chłopaki. Bo podczas wymiany pompy raczej nic nie da się skopać.
A sprawdzić wtryskiwacze, to chyba najlepiej je wyjąć z listwą i ten, który leje chaotycznie bądź nie leje wcale - do wymiany.

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2008, 09:29:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Trudno się nie zgodzić z Arnim ale ja bym dodał jeszcze od siebie:
- sprawdź czy cipaliwo nie wycieka skoro czuć paliwo w aucie
- Czy aby napewno pompka była do wielopunktu
- wykręć świece i oceń ich stan. jak ktróyś wtrysk leje to świeca będzie znacznie bardziej okopcona
- Sprawdź zasilane na pompce paliwa i/lub pobór prządu (wepnij amperomierz  min. 10A zamiast bezpiecznika ). Może pogorszył się styk.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2008, 10:48:54 am »

FSO maniak

  • Gość
A nie moglo byc tak, ze pompa daje za duze cisnienie i przez jeden wtryskiwacz daje ciąglym strumieniem? Jest jakis regulator w Roverku? Moze tam trzeba szukac przyczyny...

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2008, 13:28:47 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Regulator jest na listwie wtryskowej i powinien ustawiac cisnienie 3 bary. Piszesz ze po zmianie pompy zaczely sie problemy. Co dzialo sie przed zmiana pompy ze ja wymieniles?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2008, 21:42:17 pm »

Arnold

  • Gość
O, to jest bardzo dobre pytanie.
A może jeszcze więcej szczegółów? Nierówne obroty jałowe tzn. co? Pływają? Czy spadają do 700 RPM i silnik przygasa. Zero mocy - tzn? Wkręca się na obroty ale nie chce jechać? Czy się nie wkręca?

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2008, 11:00:19 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
za 70zł kupisz listwe 4 wtryski i reg :) kto by tam nowe kupował :)

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2008, 11:05:21 am »

mirekpsary

  • Gość
Coś mi się nie wydaje żeby pompa do gsi i roverka miała takie samo ciśnienie,a też wymieniałem w roverku bo się spaliła przy uruchamianiu nowego silnika.
Poza tym została mi listwa wtryskowa do roverka (50zł do wzięcia :lol: ) mi działał po wymianie silnika i na benzynie i na gazie,obroty na maxa kręciły jak należy,a spalanie przy 160 ok.10L gazu/trasa.

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2008, 11:09:14 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
pompa od GSi ponoc słabo zasila roverka. wszyscy mi to odradzali. wiec wsadziłem walbro i kłopoty znikneły

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2008, 13:05:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na poczatek proponuje reset kompa ,bo jak sobie dluzej pojezdziles na zwalonej pompie i dawala zbyt male cisnienie to komp stopniowo wydluzal czasy wtryskow

wiec jezeli nowa pompa jest sprawna ,to reset kompa zalatwi sprawe ,a jezeli nie jest sprawna ,to reset nie zaszkodzi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 23, 2008, 19:52:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jakby paliwo się lało to silnik byłby słaby na gazie bo by go przylewało...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 23, 2008, 20:09:43 pm »

specjalista

  • Gość
Cytat: "Arnold#1910"


Możesz odpinać, nic się nie spali, przejechałem kiedyś 50 km z rozpiętą wtyczką od jednego wtryskiwacza i różnica nie była aż taka duża jak można by przypuszczać :D Zaniepokoiło mnie rzucanie silnikiem na wolnych obrotach i dlatego zerknąłem.



Jakby to powiedzieć, u mnie na wolnych troszkę rzuca silnikiem... Może ten wtryskiwacz zawiesił się ale w pozycji zamkniętej??? Nic, jak wyzdrowieje do końca i minie sesja to zrobię parę eksperymentów i się okaże.

Dzięki za rady, a w razie czego to rzeczywiście jakieś wtryski sobie ogarnę używane...
Zostaje tylko kwestia zapachu benzyny, ale może to wynik nierównej pracy, że nie spala wszystkiego poprawnie...

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 23, 2008, 21:13:23 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Gdzie mieszkasz w Wawie? Moge Ci sprawdzic cisnienie na listwie wtryskowej. Zobaczymy czy pompa dobrze pompuje i czy regulator trzyma odpowiednie cisnienie. Mieszkam w Falenicy.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 23, 2008, 21:24:23 pm »

Arnold

  • Gość
Rzucanie silnikiem ma różne przyczyny. Na gazie nie rzuca?

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 24, 2008, 09:49:27 am »

specjalista

  • Gość
Senn, mieszkam w Rembertowie, ale póki co nie za bardzo mogę wyjść na zewnątrz - gorączka. Mimo wszystko dzięki, być może zgłoszę się do Ciebie kiedyś, bo nie wiem czy zaufam ponownie mechanikowi...

Arnold, na gazie nie rzuca, a na benzynie to raczej nie widać tego tylko czuć jak się wibracje po samochodzie rozchodzą...

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 24, 2008, 13:02:03 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jak podlecisz kiedy na spota to mogę użyczyć swoich wtrysków do testów bo włąsnie je wyciagnałem

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 24, 2008, 22:05:39 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Ja mam podobne objawy.
LPG ok, natomiast na benie niechodzi 1 cylinder.
Wykluczam wtryski i pompe. Pompy były w sumie trzy(teraz jest trzecia), dwa silniki(z dwiema róznymi listwami). Objawy takie same na obu silnikach. Komp ten sam.
Wydaje mi się ze nie ma sterowania jednym wtryskiwaczem.
Wtryskiwacze sterowane są każdy osobno czy parami?

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 24, 2008, 22:34:17 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "Dimmu_"
Wtryskiwacze sterowane są każdy osobno czy parami?

W 1.4 chyba wszystkie razem, w 1.6 parami, a w 1.8 pojedynczo.

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 08, 2008, 20:25:10 pm »

Homik

  • Gość
Witam

A może to problem z czujnikiem podciśnienia ... Właśnie podejżewam to u siebie, mam podobny problem, wtryski sprawdzałem i (niby) działają prawidłowo, świeczki i przewody nówki problem nadal pozostał, na LPG działa jak ta lala nie brak mocy i przyspieszenia, na PB niestety gaśnie lub też brak mocy i efekt lania paliwa co przekłada się na zbytnie przegrzewanie się katalizatora i dym z rury wydechowej, być może poza czujnikiem podciśnienia walnięty jest także czujnik temperatury  (nie termostat) który to reguluje silnikiem krokowym i jeśli jest walnięty może regulowac zbyt bogata mieszankę przez to komputer wydłuża cykl otwarcia wtrysku i tym samym zalewanie się komory spalania, za tym idzie brak mocy oraz tzw. zapach (nie przepalonej) benzyny..
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się w czymś mylę,

PS
Tym samym pytanie kto może mi ten czyjnik podciśnienia sprawdzić , ew. jak go sprawdzić - jak go naprawić, ile ten interes kosztuje, i czy warto się za to zabierać...

Pozdrawiam

Rover - gasnie na zakrętach
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 08, 2008, 23:12:46 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Z MAPsensorem w roverze jest problem bo jest on wbudowany w komputer. Najlepiej byłoby podstawić inny komp ze sprawnego poldrovera. Jak nie masz możliwości to mozesz zaryzykować i rozebrać komputer. Mapsensor znajdziesz łatwo bo to takie czarne coś z wezykiem. Ma 3 nóżki od strony druku. Podłączasz się woltomierzem między środkową nóżkę a masę i mierzysz wskazania na włączonym silniku. Na samym włączonym zapłonie powinno być około 4,5V. Na wolnych obrotach tak w okolicach 1,6V. Przy dodawaniu gazu wartość powinna skakać między tymi podanymi. Najlepiej do tego nadaje się woltomierz ze wskazówką. Na takiej zasadzie działa u mnie elektroniczny wakuometr pokazujący obciążenie silnika (podciśnienie).

Czujnik temperatury zmierzysz omomierszem. wartość ro od kilku kiloomów na zimnym do kilkuset omów na ciepłym. Ale uszkodzony czujnik nasilałby sięprzy mrozach...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.