Autor Wątek: Zmiana oleju w silniku  (Przeczytany 58442 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 03, 2008, 20:09:29 pm »

wito

  • Gość
no mój stuka na ciepło a jeżdżę na 10W40 no i widocznie gdzieś tam olej ucieka ale wydaje mi się ze to wina oleju bo na 15W40 wogóle nie stuka  :shock:

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 03, 2008, 21:36:37 pm »

wito

  • Gość
no niestety muszę cie zmartwić ale wałek jest wymieniony może miesiąc temu i przed wymiana właśnie jeździł na lotosie 15W40 silnik został cały wymyty bo miał zatkanie kanały i jest czyściutki  :)   po naprawie został zalany Helixem 10W40  miał regulowane luzy na klawiaturze bo pukał ale niestety dalej puka :P

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 03, 2008, 21:44:16 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
o tym, czy olej w układzie smarowania ma właściwe ciśnienie i dociera do każdego mechanizmu wymagającego dobrego smarowania, decyduje w głównej mierze wydajność pompy olejowej. wodą też dałoby się silnik smarować gdyby pompa wytworzyła odpowiednie ciśnienie. olej rzadszy dotrze szybciej do wszystkich zakamarków silnika ale gęstszy dłużej się utrzyma w większych luzach. luzy nie zależą od konstrukcji silnika tylko od jego stanu. każdy silnik nowy czy po właściwie wykonanym remoncie (ze sprawną pompą olejową) może a nawet powinien pracować na oleju rzadkim. dopiero w miarę powiększaniu się luzów można przechodzić na oleje gęściejsze.  

wymieniłeś wałek a panewki? ostatnio produkowane wałki są fatalnej jakości.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 03, 2008, 21:54:54 pm »

wito

  • Gość
jasne ze panewki są nowe wiem co robię, ale wszystkie regulatory tez wymieniłem, i puka. ale chyba to wywale i włoże zwykłe kieliszki bezz hydra, wyreguluje i będzie ok

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 04, 2008, 09:08:39 am »

szczepan

  • Gość
Cytat: "wito"
miał regulowane luzy na klawiaturze bo pukał ale niestety dalej puka  
Regulowane na 2.5 obrotu? czy np. na 0.5. Z tego co słyszałem różnie ustawiają. A może którys z popychaczy jest krzywy? Latwo to sprawdzić poprzez obracanie nim wokół osi, Zdarza się go zgiąć podczas zakładania, lub regulacji.
Cytat: "wito"
silnik został cały wymyty bo miał zatkanie kanały i jest czyściutki
Myślę że pompa oleju też,byla regenerowana, lub nowa bo przeciez stara trochę się natłoczyła tego gęstego oleju.

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 14, 2008, 23:57:18 pm »

wito

  • Gość
zwykła korkowa uszczelka bez żadnych smarowideł ;)) można tez bez uszczelki na samym silikonie atom nic tego nie ruszy trzeba dobrze oczyścić i odtłuścić. Tylko trzeba nałożyć silikon skręcić to wszystko w miarę lekko a jak silikon zaschnie dokręcić na maks.

Zmiana oleju
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 30, 2008, 00:25:52 am »

Locco

  • Gość
Przymierzam się do zmiany oleju Polonez 1,6 GSI + LPG wiem że wlany jest lotos 15w/40 mineralny na liczniku jest 130000 i mam wrażenie że poprzedni właściciel nie specjalnie o niego dbał .
mam już kupiony nowy filtr oleju pytanie jaki olej polecacie (castrol gtx, mobil 1, czy shell helix) ceny bardzo podobne
czy jest sens odkręcać miske tylko po to żeby lepiej wyczyścić i zmienić uszczelkę zaznaczam że nic  nie cieknie
na forum była mowa o jakimś preparacie który można wlać przed zmiana oleju aby przeczyscić silnik Może coś takiego

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 30, 2008, 01:49:42 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Nigdy przy wymianie cały olej nie spłynie. Ostatnio rozkręcałem silnik i dziwiłem się jak dużo jeszcze zostało oleju w różnych zakamarkach, najwięcej chyba w pompie oleju. Przy okazji pytania o środek czyszczący mam pytanie czy środek taki nie narobi więcej szkód niż pożytku ? Chce właśnie użyc takiego czegoś i mam wątpliwości. Bo jak już zrobi swoje czyli rozpuści te nieczystości, nagary i potem wszystko nie spłynie zupełnie to te pozostałe rozpuszczone syfy będą sobie penetrowac silnik razem ze świeżym olejem. To może niech sobie już zostaną na swoim miejscu jeśli ich niedużo ? (tylko cholera wie czy ich dużo). I jeszcze jedno. Dawno temu jak nie było takich cud środków czyszczących to podobno przepłukiwali silnik ropą w ten sam sposób. Mógłby ktoś to potwierdzic lub zdementowac ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 30, 2008, 10:29:14 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "DF"
Mógłby ktoś to potwierdzic lub zdementowac ?

ropą sie nie płucze, rozpuszcza ona olej i po płukaniu nie wyjdzie ze wszystkich zakamarków i gdy nalejemy nowy olej zaraz go szlag trafi.

kiedyś płukano olejem wrzecionowym, nawet znalazłem takie zalecenie płukania tymże olejem w instrukcji obsługi motocykla z 1958r.
można spróbować przepłukać silnik mixolem- ma w sobie jakieś tam rozpuszczalniki( by łatwiej sie rozprowadzał z paliwem) powinno zdać egzamin

jednak to wszystko są zbędne zabiegi bo od czego mamy filtr oleju?
pozatym warto zmieniać olej na ciepłym silniku( co chyba każdy wie) jest wtedy rzadszy i wszystko wylatuje dużo łatwiej i szybciej. dla dopełnienia rytuału- po odkręceniu filtra i spuszczeniu oliwy-odpalic lub pokręcic rozrusznikiem troche- wyleci z pompy.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 30, 2008, 11:37:37 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
po kiego grzyba chcecie płukac silnik jakimś syfilisem. panewki wam nie miłe ??
jezeli chcesz by silnik był czysty zmień olej teraz i kolejny raz po 1500km
jezeli az tak czarno w silniku to moze nie warto go az tak czyscic bo się rozszczelni. co do mixolu to wybaczZoltanno#1930, ale wole od razu piachu nasypac.
jezeli chcesz wyczyscić silnik można zastosować olej pół syntetyk który to ma silne własciwości myjace. po kilkuset km zmień na minerał i bedzie czysto (oby nie za bardzo)

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 30, 2008, 11:38:01 am »

marcij

  • Gość
Moze sie powtarzam ,ale jak nie cieknie , to ja bym tego nie ruszal. Z tymi korkowymi uszczelkami ronize bywa , alepiej tego nie odkrecac niepotrzebnie.

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 30, 2008, 13:34:13 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: "marcij"
Moze sie powtarzam ,ale jak nie cieknie , to ja bym tego nie ruszal. Z tymi korkowymi uszczelkami ronize bywa , alepiej tego nie odkrecac niepotrzebnie
Potwierdzam ja u siebie wymieniałem uszczelkę tylko ze na gumowa, bo mi ciekło i to całkiem nieźle teraz mam spokój przejechane ponad 1500km i sucho.

Co do płukania silnika to nie lepiej zrobić już kapitałkę, wtedy masz pewność ze silnik będzie czysty, i będziesz mógł wlać olej jaki tylko biedzisz chciał... Lub zmniejsz częstotliwość wymiany do 7 tys. km i po jakiś 4 wymianach sam ci się oczyści...

Ja jak kupiłem swojego to miął nalotu 108 tys. właściciel powiedział mi ze wymieniał olej co 15 tys. i to tez potwierdzały naklejki, ja wymienam co 8 tys. teraz przy 3 wymianie już widać efekty olej jest bardziej klarowny i nie ubywa go już tak dużo może przez ta uszczelkę, silnik lata na lotosie 10w40
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #72 dnia: Grudzień 30, 2008, 16:48:04 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Van#1860, mixol, bądz co bądz, lepsza propozycja niż ropa :P
co nie zmienia faktu, że takie płukanie jest niewiele potrzebne, a nawet zbędne
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 03, 2009, 12:38:47 pm »

Locco

  • Gość
przeszukałem trochę forum i mam taki plan caro plus gsi 130000 zalewany mineralnym lotosem chce przejść na półsyntetyk czy lepiej zalać całość półsyntetykiem i zmienić powiedzmy po 1000 km czy zmieszać trochę mineralny z półsyntetycznym żeby nie było szoku dla silnika i też zmienić po 1000 km całość już na półsyntetyk nie wiem czy mieszanie różnych oleji to dobry pomysł

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 03, 2009, 12:45:03 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Nie miesza się olejów różnych lepkości.
Jeżeli chcesz przejść na rzadszy olej to zrób to w sposób który zapisałeś jako pierwszy.
Nalej oleju półsyntetycznego i zrób z 1000/1500km. Zobacz jaki będzie miał kolor po tym przebiegu (konsystencję), jeżeli będzie jak nówka - to ja bym go jeszcze zostawił i powiedzmy po 5000/6000 dopiero wymienił. Jeśli zaś będzie w nim syf to wymień go na świeży. Nie zapominaj w obu wypadkach o nowym filtrze oleju.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 20, 2009, 22:47:52 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Panowie mysle, że pisze w odpowiednim temacie.

Pytanie dotyczy poloneza caro z silnikiem rovera 1.4. Przebieg 150 kkm.
Samochód jeździł do przebiegu ok. 140 kkm na oleju półsyntetycznym bodajże Mobil ale przy ostatniej wymianie oleju ( około roku temu) mechanicy polecili pierwszemu właścicielowi wymiane na mineralny ( ze względu na przebieg). I został wlany mineralny Mobila.. Dziś musiałem dokupić litr oleju i wlać bo już było go bardzo mało.

Chciałbym powrócić do półsyntetyka Mobila. Pytanie czy silnik sie nie rozszczelni? Co mi grozi poza wymiana silnika ? Są jakies dobre strony takiego manewru ?

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 20, 2009, 23:08:41 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
czołgisto. do płukania silnika z oleju mineralnego użyj środka:
http://moto.allegro.pl/item527538385_liqui_moly_oczyszczacz_do_plukania_silnika_hit.html
możesz spokojnie nalewać półsyntetyk- nic się nie stanie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 20, 2009, 23:14:44 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A gdzie się ten syf zbiera? Ja po mineralnym kilka razy pokrywę zaworów zdejmowałem i była czysta, a ponoć tam się osadza też.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 21, 2009, 01:06:53 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Ja myślę, że ten widoczny syf/nagar zbiera się jak używa podłych olejów i przekracza terminy wymiany. Nieważne czy mineralny. Prawie zawsze jak kupię poloneza to podczas oczywistej regulacji i wymianach płynów wręcz zeskrobuje grubą warstwę tego czarnego syfu z pokrywy bo inaczej nie da się usunąć. Jest tego pełno wszędzie. Potem pomimo, że ciągle używam mineralnych olejów już nie mam co czyścić. Jak ktoś nie dba to ma syf.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Zmiana oleju w silniku
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 22, 2009, 21:10:53 pm »

adamdn

  • Gość
Wlac polsyntetyk - nic nie moze sie rozszczelnic chyba ze masz cos nieszczelne czyt. mogace pasc w kazdej chwili. Jezeli ma pasc to niech padnie pod domem a nie w trasie...