Autor Wątek: "Cykanie" silnika  (Przeczytany 6060 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

"Cykanie" silnika
« dnia: Styczeń 31, 2008, 15:55:15 pm »

1.5 GLE

  • Gość
Witam
Silnik 1.5 gle 1991 przebieg 130k, podczas pracy slychac wyraznie cos na ksztalt cykania, czy to normalne? I od czego ono pochodzi? Zawory? Byly regulowane jakis czas temu

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 31, 2008, 15:58:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
cykanie to najszybciej zawory ,to ze byly regulowane ,to nie szkodzi ,dzwigienki mozesz miec wyrobione i ciezko ustawic odpowiedni luz szczelinomierzem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 31, 2008, 15:58:54 pm »

igrek_raciaz

  • Gość
moze pierscienie?? nie znam sie za bardzo

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 31, 2008, 17:15:44 pm »

gucio

  • Gość
polonez którym jeździłem był o rok starszy od twojego i w nim to było normalne. nikt nie wiedział dlaczego. usterka była tego typu że przy nawet niewielkim przeciążeniu rozregulowywały się zawory. to było od nowości.

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 01, 2008, 01:36:06 am »

1.5 GLE

  • Gość
A czy to moze miec jakies negatywne konsekwencje? W postaci spalania etc? Bo autko zapala bez problemu tyle ze troche duzo spala:P Jakies 16l gazu w miescie. Czy trzeba po regulacji zaworow ustawiac sklad mieszanki w gazniku i regulowac zaplon?

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 01, 2008, 09:26:16 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie trzeba regulowac gaznika po regulacji zaworow
co do spalania to teraz jest zimno i sporo zalezy od nogi kierowcy
jak na dzisiejsze warunki to 16l nie jest strasznie duza wartoscia ,choc nie da sie ukryc ,ze da sie zejsc do 13l
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 01, 2008, 09:27:46 am »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
13l gazu ? Mi 16 pochłania ale benzyny...
Na 99% to rozregulowane zawory, co nie KGB ?

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 01, 2008, 09:31:59 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
cykanie to najprawdopodobniej rozregulowane zawory
16l  to raczej inna przyczyna
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 01, 2008, 15:46:38 pm »

1.5 GLE

  • Gość
a zaplon trzeba potem regulowac?

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2008, 16:05:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie trzeba
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 08, 2008, 17:07:06 pm »

1.5 GLE

  • Gość
Co do pracy silnika to zauwazylem ze pracuje glosno, mam nadzieje ze po regulacji zaworow praca silnika bedzie cichsza. Chcialbym jeszcze nawiazac do spalania, te 16l-17l to bylo przy bardzo delikatnej jezdzie, zauwazylem ze padl termostat, gdy silnik osiaga okolo 60 stopni chlodniaca jest ciepla rowniez membrany parownika byly wymieniane 500 km temu i instalacja nie byla regulowana od tego czasu, czy to moze byc przyczyna wysokiego spalania?

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 08, 2008, 17:41:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po regeneracji parownika moze palic wiecej i trzeba wyregulowac po 500km ,a pozniej po 1000km
wiec proponuje ,zebys sobie wyregulowal parownik - czyli pokrecil srubka na parowniku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 08, 2008, 18:01:32 pm »

1.5 GLE

  • Gość
Gdzies na forum doczytalem ze walniety termostat powoduje duzo wieksze zuzycie paliwa czy to prawda? I czy glosna praca silnika moze byc spowodowana zle wyregulowanymi zaworami?
Pozdr

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 08, 2008, 18:02:31 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
jakiś starszy mechanik mówił mi, że dawno, dawno temu pod podkładki, na których opierają się sprężyny zaworów, wkładane były jakieś gumowe, cienkie podkładki właśnie w celu wyciszenia rozrządu. słyszał ktoś o czymś takim?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 08, 2008, 18:45:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak ,podobno jest tam jakas podkladka wygluszajaca (na dole sprezyny) ,ale jakos nie zwrocilem uwagi przy rozbiorce)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 08, 2008, 23:38:45 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Też nie widziałem żeby coś tam było takiego.

Głośna praca silnika przeważnie jest spowodowana niewyregulowanymi zaworami.

Uszkodzony termostat powoduje że jeździmy niedogrzanym silnikiem więc spalanie może wzrosnąć NAWET O 50% na gazie w przypadku krótkich odcinków.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 14, 2008, 13:49:12 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Podepne sie pod temat. Ostatnio zaczal mi dosc glosno cykac, ale tylko w przedziale obrotow 1000-1300. Powyzej cykania nie ma. Zawory swiezo regulowane. O co mu moze chodzic?
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 14, 2008, 17:19:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Moze to nie zawory tylko np masz za malo oleju ? A to juz jest groźny objaw :)
sprawdź luzy zaworowe.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 15, 2008, 08:38:04 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Jak juz pisalem, zawory swiezo robione. Olej tez niedawno nowy zalany.
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

"Cykanie" silnika
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 21, 2009, 21:02:50 pm »

Buszek

  • Gość
To i ja się podepnę .

Mam Poloneza GLI boscha i także zauważyłem "cykanie" jednak przy obrotach powyżej 3 tys , poniżej chodzi idealnie równiutko , nieważnie czy na luzie czy podczas jazdy zimny czy ciepły . Do 3 tysięcy cisza , potem takie równiutkie cykanie , czasami jest ono mniej słyszalne a czasami bardziej . Przebieg nieco ponad 110 tys , osiągi , spalanie w normie , nie zauważyłem żadnych zmian . Hydropopychacze się kończą ?