Autor Wątek: Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER  (Przeczytany 39777 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 03, 2008, 14:51:10 pm »

adamdn

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
A po trzecie to proponuje siegnac na polke po slownik ortograficzny i poprawnej polszczyzny, gdyz na tym forum piszemy po polsku a nie polskiemu  . Moze prosciej bedzie podpiac to 1600 na osprzecie od 1400 i problemy znikna jak reka odjał, a nie ozywiac jakaś wydumke


Dokladnie - kolo zamachowe od 1.4 i jazda na osprzecie od 1.4 :)

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 03, 2008, 15:09:31 pm »

mark76

  • Gość
Ktoś to kiedyś złożył z tego co wiem to fabryka ktoś namotał ktoś musi to poprawić ,z polskiego kiepski jestem , ale w 1996 roku zbudowałem to http://www.wrzuta.pl/obraz/yDdRZsYka1/poldki9 zarejestrowany legalnie jako SAM TGX6394 dzieki za pomoc

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 03, 2008, 16:02:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli to ma elektronike od 1.6 i przepustnica na tym oryginalnym kolektorze jest od 1.6 ,to po zmianie kolektora ma poldoroverowy i zalozeniu na niego oryginalnej przepustnicy z 1.6
to nie ma bata ,zeby nagle zaczal niedzialac :D
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 03, 2008, 16:51:15 pm »

mark76

  • Gość
własnie robie sekcje zwłok krokowca do tej pory po rozebraniu stwierdziłem jeden upalony kabel nie uzwojenie zaraz rozbieram drugie robie fotki co wyszło napiszę ale to na 100% było przyczyną wymiany kolektora

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 03, 2008, 18:03:02 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
To ze wymienil na metalowy to norma bo nie musial montowac zaworow upustowych w kolektorze dolotowym. Byc moze ten krokowiec od plastika masz zepsuty. Ja bym zainwestowal w jakis z rozbiorki i jednak zakombinowal z oryginalnym kolektorem.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 03, 2008, 19:28:28 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "mark76"
własnie robie sekcje zwłok krokowca do tej pory po rozebraniu stwierdziłem jeden upalony kabel nie uzwojenie

Ja też kiedyś miałem w swoim 1,4 problemy przez jeden uszkodzony kabelek. Też warczał a mimo tego się nie ruszał. Dlatego jest szansa że i tutaj pomoże ta "sekcja zwłok".

W sprawie elektroniki to jeśli pochodzi z oryginalnego 1,6 to nie będzie współpracowała z przepustnicą z poldrovera. Trzeba zreanimować krokowca od oryginalnej przepustnicy z tym fajnie zakręconym kolektorem...

jeśli o mnie chodzi to ja bym założył przepustnicę z poldorovera bo jest o dobre 8mm większa. Samo sterowanie wolnymi obrotami zostawilbym na krokowcu z 1,6 zawieszonym na wężach. kolektor też bym  dal od 1,4 bo ma mniej zawily przelot.

Tyle że wtedy to już by nie byl oryginalny 1,6 16V by FSO.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 03, 2008, 20:06:56 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
No jak tak kukam to kurde fest jest pokrecony,dziwnym wydaje mi sie ze zapchali 1.6 16v w bude po ohv kiedy mieli pod reka budy z poldroverow w ktorej notabene aku nie przeszkadzałby w umiejscowieniu dolotu a tu....Dziwadło...
  • Jef
  • Czaku

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 03, 2008, 20:13:15 pm »

Młody

  • Gość
Cytat: "Joker"
Cytat: "mark76"
http://www.wrzuta.pl/obraz/l6aypwDTe1/poldki4

a ja mam inne pytanie
czy tak wydłużony i z tymi zagięciami dolot ma jakikolwiek wpływ jakoś na prace silnika?



Mnie tez to interesuje ? Wiec ma to jakis wpływ ?

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 03, 2008, 20:15:07 pm »

Cycu_E30

  • Gość
napewno opóźniona reakcja silnika na dodanie gazu :wink:

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 03, 2008, 20:17:23 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jakieś 5 lat temu też miałem te wątpliwości jak pierwszy raz widziałem fotki białego atu 1,6 16V. Ale po FSO można się spodziewać wszystkiego. Może ktoś stwierdził że puszka filtra z 1,4 będzie zła przy 1,6
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 03, 2008, 20:18:45 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Raczej do zmiany charakterystyki silnika częściej zmienia się kolektor wydechowy.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 03, 2008, 20:21:42 pm »

maras

  • Gość
tak na dobra sprawę na doładowanie dynamiczne wpływ ma długość i kształt kolektorów dolotowych, czyli w sumie wszystkiego za przepustnicą. To co jest przed przepustnicą zasadniczo nie wpływa, może trochę przy max otwarciu. Są samochody produkowane normalnie, w serii, które mają pozakręcany i bardzo długi dolot przed przepustnicą, np Siena 1,6 16V

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 03, 2008, 20:49:19 pm »

mark76

  • Gość
i po zabiegu , wina tkwiła w krokowcu jak go ktoś uwalił niewiem , sądzadz po tym jak był założony gaz to się nie dziwie [po swierzo połozonej konserwaci zapalił się a na gazie jeżdzę 10 lat] aczkolwiek zrobiłem  działa kręci narobiłmi stracha przez to tak pózno zdiecia z sekci za chwilę

[ Dodano: 03 Lut 2008 21:13 ]
z nowu sory za polski zdiecia tu http://www.wrzuta.pl/obraz/lc2Ck2XF3n/poldki10
http://www.wrzuta.pl/obraz/1OlqFg13tc/poldki11
http://www.wrzuta.pl/obraz/fv9iqislhD/poldki12
http://www.wrzuta.pl/obraz/dVYajtj3hD/poldki13
http://www.wrzuta.pl/obraz/s7fxttIkjC/poldki14

[ Dodano: 03 Lut 2008 21:25 ]
upalone dwa kabelki na jednym uzwojeniu żułty na drugim czarny ale działa w tym tygodniu postaram się go założyć potencjometry też inne ale trzeba być dobrej myśli po prostu jak bym chciał też mógłbym mieć [ golfa] jak ktoś to kiedyś napisał

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 03, 2008, 21:47:38 pm »

Arnold

  • Gość
Przede wszystkim to mi się zdaje, że ta rura dolotowa, która teraz jest, to nijak nie pasowałaby do kolektora z 1.6, który był wcześniej, bo tam przepustnica wypadała przy podszybiu, więc nie wiem czy ta rura by tam weszła i by ładnie wykręciła się do przodu. Może razem z kolektorem gazownicy zmienili całą tą rurę z filtrem?? I to ich patent.

A jeśli ta sama rura była wcześniej przy kolektorze z 1.6, to może ktoś z FSO specjalnie wydumał, że lepiej aku z lewej strony, a filtr z prawej, bo na odwrót to jak to by musiało się zakręcać, żeby do tego filtra dojść...

Trochę zagmatwałem, ale chyba zrozumiecie :)

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 03, 2008, 21:56:27 pm »

maras

  • Gość
Bocian_s#313, mówisz,że dolot z poldo-rovera lepszy i ma większy przelot?? To już nie mam problemu :mrgreen:

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 03, 2008, 22:29:28 pm »

mark76

  • Gość
dorze myślisz kolego jakbyś wiedział z skad jest ta rura ja wiem [strecz] jak go brałem jeszcze było parę zwijów foli ale to szczeguł sam nie wim  jak to wyglądało może ktos widział coś i podeśle link a ja postaram się  poprzez gościa [znajomy handlarz] historię samochodu on mi go sprzedał on dał drugą skrzynię gaz lovato + Autronic AL-700 on dał ten kolektor  jeszcze wisi mi chlodnicę  gość tez go kupił zciekawośći póżniej znalazł 1,8 ale sprzedający za dużo chcial
 jeszcze sie tym nie interesowałem ale kiedys najbardziej żałuje fiata jakby mógł opowiadac

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 03, 2008, 22:37:14 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Ej stary rozumiem duzo ,tez pisze niechlujnie czasem zjadam litery czy je poprzekrecam,ale kurde bez przesady...
Czy Ty wiesz co to interpunkcja?? Przeciez Twoich postow nie da sie czytac...
Jest word i kilka innych programow ktre pomoga chociaz wstawic kropki gdzie byc powinny...Masz czas,nie pali sie pisz wolniej i jakos skladaj zdania w calosc " bo to masakra jakas jest normalnie"
  • Jef
  • Czaku

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 03, 2008, 22:39:33 pm »

Arnold

  • Gość
Może wyglądało tak?

Pucha filtra wygląda identycznie.
Cytat: "Bocian_s#313"
jeśli o mnie chodzi to ja bym założył przepustnicę z poldorovera bo jest o dobre 8mm większa.

ZTCW to Rover ma 46 mm, a PoldoRover 52 mm, więc 6 mm większa :)
W UK zakładają przepustnice 48 mm jako tuning, a taka z PoldoRovera to już w ogóle kosmos :mrgreen:

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 03, 2008, 22:43:27 pm »

mark76

  • Gość

Polonez Atu Plus 1.6 16V ROVER
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 03, 2008, 22:46:58 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "mark76"
foto tu http://www.wrzuta.pl/obraz/nCG8jTijky/poldki15

Tu jest DF...