Autor Wątek: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę  (Przeczytany 122922 razy)

0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #140 dnia: Grudzień 11, 2009, 13:07:20 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Maurer"
Grzech#1938, dzięki wielkie, jak rozumiem ten kawałek blaszki to to czerwone? To solidny kawał blachy jest:) Masz może spisane wymiary jak to jest pozaginane żeby bylo w miare rowno? Jak rozumiem, jedynym celem tej blachy jest to żeby dół błotnika miał sie czego trzymać?

sova, bardzo ladnie to wyglada, moje gratulacje, ja jednak tył pozostawie jaki jest, wygodniej mi z taka klapa;) A ta gumowa listewka nie jest "uniwersalna" na przód i tył?

I jeszcze jedno pytanie, jak sobie poradziliście z dyszami spryskiwaczy, rezygnując z maski od Caro na której są dziury na dysze, a nie zakładając starego podszybia?


Ja to po prostu przymierzałem wyklepując i wycinając na bieżąco prawdę mówiąc, ale owszem mogę to pomierzyć.

Spryskiwacze to nie taki problem - lepiej wykombinuj jak zatkać dziurę w masce. :D

Gumowa listewka na tył ma m.in. podłużne otwory na lampki. Ale Tobie wystarczy przednia, maska, dwa porządne błotniki z listewkami "siekierkami", zderzak, kierunkowskazy, atrapa i lampy z mocowaniem. Jak nie jesteś bardzo radykalny to możesz założyć błotniki od przejściówki, których na rynku jest więcej i kierunkowskaz boczny mają w bardziej praktycznym (jeśli chodzi o jego widoczność)  miejscu.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #141 dnia: Grudzień 11, 2009, 15:55:43 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Maurer"
będzie okazja do dopasowania jakichś lepszych, moze z trzema dyszami.


Ale wtedy juz trzeba myslec i innej pompce spryskiwaczy :) Duuzo mocniejszej.
Spryski mgłowe są super :)

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #142 dnia: Grudzień 11, 2009, 16:20:22 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Pompke juz mam inna, sztywny zbiornik od skody felicji, na starych dyszach daje wyraznie mocniejszy strumien.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #143 dnia: Grudzień 11, 2009, 16:21:07 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Maurer"
A mocno się przez tą dziurę deszcz leje?:) Pewnie ją czymś zakleje od środka, i zrobię wężyk żeby woda stamtąd odpływała. (...)

Owszem bardzo leci... Jakbym ja miał Poloneza z wlotem na podszybiu i otworem w masce, to bym chyba się nie oparł pewnej możliwości... Mianowicie przekręcił bym ten daszek otworem do tyłu i podłączył do wlotu filtr powietrza. (Jak w Pontiacu Firebird trochę). :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #144 dnia: Grudzień 11, 2009, 17:17:35 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 687
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Więc tak, otworem sie leje, szczególnie w roverze-na kopółke więc ja wróże problemy, chociaz Van nie zaślepiał i mówi ze luz. Ja mam auto mocno  rozbebeszone więc otwór zalepiony taśmą, CAŁE spryskiwacze na zewnątrz podszybi na trytytkach :-) -diagnosta wczoraj tylko spojżał na mnie :-) -docelowo będa w osłonie wlotu na masce

nocki przód/tył zdecydowanie nie są zamienne,jak wylapiesz na szrocie przyzwolite to zabieraj bo napewno będa chętni
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #145 dnia: Grudzień 11, 2009, 19:20:48 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Ok, więc otwór trzeba zabezpieczyć, kiedyś mój kolega miał problemy bo mu z zaworu od nagrzewnicy kapało prosto do gniazda świecy, wiec na pewno z takiej wielkiej dziury nic dobrego nie wyniknie.
A z drugiej strony, czy możliwe jest założenie do Caro, do przodu z Borewicza zderzaka od akwarium/przejściówki, z pozycjami i kierunkami w zderzaku?
Mocowanie pewnie jest takie samo ale czy w okolicach atrapki i bocznych "borkowych" lampek zespolonych nie będzie jakiejś kolizji?
Pytam, bo widzę że na allegro słabo jest ze zderzakami, wszystkie starsze niż Caro mają chore ceny, więc jak już trafię na szrocie to wolałbym brać bez różnicy czy będzie to zderzak z kierunkami czy bez.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #146 dnia: Grudzień 11, 2009, 20:46:34 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ja to bym w ogóle nie rzucał się na borka tylko sobie przód przejściówkowy zapodał. Łatwiej to kupić, a światła tak samo mocne.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #147 dnia: Grudzień 11, 2009, 20:57:51 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
przejsciówka z borkiem ma wspólną tylko maskę. Błotniki, nosek metalowy, atrapa zderzak-wszystko inne i wydaje mi się jednak, że przejściówka lepiej będzie pasować, jeśli zostaje tył caro- bo wtedy to będzie prawdziwa przejściówka :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #148 dnia: Grudzień 11, 2009, 21:24:35 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A jak ktoś lubi kierunkowskazy na narożniku to spokojnie może sobie zrobić przód jak w starym eksportowym borku/akwarium. :)

Oto fotka:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #149 dnia: Grudzień 11, 2009, 21:38:14 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1744
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Cytat: "Grzech#1938"
A jak ktoś lubi kierunkowskazy na narożniku to spokojnie może sobie zrobić przód jak w starym eksportowym borku/akwarium. :)

Oto fotka:
[url=http://images6.fotosik.pl/585/2717f428b6b739a0m.jpg]Obrazek[/URL]


Mój tata miał tak kierunkowskazy w swoim pierwszym poldku  :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak"

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #150 dnia: Grudzień 11, 2009, 22:37:45 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
To, że miał jest naturalne - chodziło mi o nie za często spotykane połączenie: "nosek jak w przejściówce + błotniki jak w borku".
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #151 dnia: Grudzień 11, 2009, 22:46:30 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Osobiscie uwazam, ze akwarium/przejsciowka to najbrzydszy przod poldka jaki powstawal;) Ale ten zderzak mi sie podoba, zgrabnie wyglada z tymi lampkami.

Edit: coś takiego jak w tej zmocie http://www.allegro.pl/show_item.php?item=850132787 mam na mysli.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #152 dnia: Grudzień 11, 2009, 23:35:49 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ale tu są takie błotniki jak mówiłeś, że nie chcesz...
A przód przejściówkowy niekoniecznie musi brzydko wyglądać. Popatrz na auto Bartka np. Większość przejściówek wygląda mało atrakcyjnie bo mają wąsko koła, wysokie zawieszenie, nieatrakcyjny kolor i są zaniedbane na potęgę - popatrz dla odmiany na to:

Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #153 dnia: Grudzień 12, 2009, 00:20:00 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Grzech#1938, moze malo precyzyjnie napisalem, podajac tego linka mialem na mysli, ze auto ma kierunki i pozycyjne jednoczesnie od Borewicza (po bokach atrapy), i od przejściówki (w zderzaku).
Przejrzalem rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów, i jest tam wymienione, w jakie światła wyposaża się jaki pojazd, ale nie znalazłem nigdzie stwierdzenia, ile tych świateł pojazd może mieć a ile nie. Jeśli nie ma tam wprost przepisu ze z przodu ma być po jednym kierunkowskazie na stronę, to nic mi nie zabroni mieć z każdej strony po dwa, prawda?
Bo zakładając że trafie na zderzak od przejściówki, to chciałbym żeby działały w nim wszystkie światła, zeby nie było potem sytuacji że ktoś mi wyjedzie na skrzyżowaniu bo nie widział że wrzuciłem kierunek, a patrzył akurat na ten w zderzaku.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 12, 2009, 00:23:22 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1744
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
A wg mnie akwarium jest najładniejsze ze wszystkich. Tylko musi mieć szeroko koła i ten "fartuch" pod zderzakiem :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak"

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #155 dnia: Grudzień 12, 2009, 00:46:09 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Grzech, to co na zdjęciu podpisałeś przejściówką to Coupe. Tomy z AK.  :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #156 dnia: Grudzień 12, 2009, 13:19:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Maurer - zgodnie z przepisami auto może mieć tylko po jednym kierunkowskazie na stronę (+boczny). Tak samo nieprzepisowe były przejściówki z lampami przednimi od Łady 2104/2105/2107.

Multec - doskonale wiem co to za auto i jaką ma historię. Niemniej coupe Tomy ma przód od przejściówki, a nie od coupe, więc jako przykład jest idealne.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #157 dnia: Grudzień 12, 2009, 15:54:38 pm »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Niemniej coupe Tomy ma przód od przejściówki, a nie od coupe, więc jako przykład jest idealne.

Przeciez przejsciówka ma ten sam przod co coupe.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #158 dnia: Grudzień 12, 2009, 17:22:57 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Grzech#1938"
uto może mieć tylko po jednym kierunkowskazie na stronę

To moze w zderzaku zrobić duuże światło pozycyjne a w błotniku duzy kierunkowskaz i też będzie git :D.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #159 dnia: Grudzień 12, 2009, 17:23:17 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Grzech#1938, no na tym zdjeciu przejściówki wszystko widać  :mrgreen: