Autor Wątek: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę  (Przeczytany 107324 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #120 dnia: Listopad 20, 2009, 09:29:18 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
a ja pomalowałem wczoraj pas przeznaczony do wspawania gruntem reaktywnym jakimśtam szwajcarskim podobno , a przy okazji odkryłem że pas w borku (ten którymam do wspawania ) albo był bity i naprawdę solidnie naprawiany, albo fabrycznie cynowany na łaczeniach, twardą cyną koloru złotego. no tego to się po FSO nie spodziewałem, nie mogli jszcze łączeń słupków cynować, byłby spokój z rudą
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #121 dnia: Listopad 20, 2009, 09:35:53 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
sova, a nie mosiądzem?? też to zauważyłem praktycznie na wszystkich łączeniach budy. Tato wytłumaczył mi że tak się wtedy samochody robiło - najpierw ustawiali wszystkie elementy i wstępnie "przyłapywali" na mosiądz (daje to elastyczne połączenie i można ewentualnie coś poprawić) a później szło na zgrzewarkę.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #122 dnia: Listopad 20, 2009, 21:09:34 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Cytat: "graczol1"
na mosiądz

taka technologia lat 70 i 80 . Większość aut z tych lat ma zawsze spawane na mosiądz zewnętrzne krawędzie słupków i inne łączenia blach po zewnętrznej stronie .

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #123 dnia: Listopad 27, 2009, 11:49:04 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
dziś poskładałem tyl skoczyłem na poprawki do znajomego blacharzai teraz rozbiurka, szlifowanie, szpachlowanie itd :-)

By sova1

NOSEEEEEKKK tylny potrzebny dramatycznie :-) najlepiej niepopękany
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #124 dnia: Listopad 27, 2009, 12:55:02 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Super ! :) Gratuluje projektu :)

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #125 dnia: Listopad 28, 2009, 09:58:59 am »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "sova"

NOSEEEEEKKK tylny potrzebny dramatycznie :-) najlepiej niepopękany

to jest towar deficytowy. Szybko ulegaly zniszczeniu, a dobry teraz kosztuje kupe forsy.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #126 dnia: Listopad 28, 2009, 14:41:48 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Na Allegro był dopiero co za 30zł.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #127 dnia: Listopad 28, 2009, 16:48:12 pm »

Fistasz

  • Gość
jak ja szukalem do siebie to najtansze chodzily w okolicach stowy.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #128 dnia: Listopad 29, 2009, 00:25:57 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Cytat: "Grzech#1938"
Na Allegro był dopiero co za 30zł.

pęknięty wpół był...
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #129 dnia: Grudzień 10, 2009, 18:51:16 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Powoli dojrzewam na poważnie do podobnej przeróbki, ale tylko jeśli chodzi o przód mojej Carówki. Więc będę Was tutaj męczył setkami głupich pytań:)
Na razie zaczynam powoli zbierać części, cięzko jest dostać przedni zderzak, i tą gumę nad atrapą, w jakimś przyzwoitym stanie?
Pojawiło się tu kilka postów odnośnie podpięcia świateł drogowych, a czy da się podpiąć światła mijania tak aby świeciły cztery lampy mijania jednocześnie? Jeśli dobrze rozumiem Morawskiego to we wszystkich czterech lampach są żarówki dwuwłóknowe, ale czy wszystkie cztery klosze tez są identyczne?
Czy przy przeróbce przodu na Borka nie będzie przeszkadzać potrójne koło pasowe od Abimexa?
pozdrawiam

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #130 dnia: Grudzień 10, 2009, 19:32:57 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Maurer"
Czy przy przeróbce przodu na Borka nie będzie przeszkadzać potrójne koło pasowe od Abimexa?
NIE :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #131 dnia: Grudzień 10, 2009, 19:54:24 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Maurer"
Pojawiło się tu kilka postów odnośnie podpięcia świateł drogowych, a czy da się podpiąć światła mijania tak aby świeciły cztery lampy mijania jednocześnie?
da się. kwestia ~20cm kabla i dwóch konektorów, w tym jednego podwójnego.
Cytat: "Maurer"
czy wszystkie cztery klosze tez są identyczne?
nie
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #132 dnia: Grudzień 10, 2009, 20:15:09 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Maurer"
Powoli dojrzewam na poważnie do podobnej przeróbki, ale tylko jeśli chodzi o przód mojej Carówki. Więc będę Was tutaj męczył setkami głupich pytań:)
Na razie zaczynam powoli zbierać części, cięzko jest dostać przedni zderzak, i tą gumę nad atrapą, w jakimś przyzwoitym stanie?
Pojawiło się tu kilka postów odnośnie podpięcia świateł drogowych, a czy da się podpiąć światła mijania tak aby świeciły cztery lampy mijania jednocześnie? Jeśli dobrze rozumiem Morawskiego to we wszystkich czterech lampach są żarówki dwuwłóknowe, ale czy wszystkie cztery klosze tez są identyczne?
Czy przy przeróbce przodu na Borka nie będzie przeszkadzać potrójne koło pasowe od Abimexa?
pozdrawiam


Gumę ostatnio upolowałem w niezłym stanie za 30zł, zderzak można kupić poniżej 100 - tylko też trzeba złapać okazję. Atrapa i kierunkowskazy to nie problem.
Nie można podpiąć 4 mijania, bo w przepisach jest, że mogą być tylko dwa. Zresztą te 2 wystarczą bo reflektory okrągłe dają dużo lepsze światło niż te od Caro. :) Nie są 4 identyczne - wewnętrzne są inne i odpowiadają za dużo lepsze długie. :)
A koło pasowe to nic tu nie ma do rzeczy bo tylko wierzch nadwozia się zmienia.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #133 dnia: Grudzień 10, 2009, 20:36:02 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Dzięki wielkie. Jakby ktoś z Was mial na zbyciu jakies czesci potrzebne do takiego swapa, piszcie;)
Niestety, codziennie stwierdzam ze albo u mnie jest cos nie tak, albo te mijania w Caro sa faktycznie do niczego, chetnie bym sobie w takim borkowym przodzie zrobil cztery mijania, moze nawet "dopalane" osobnym guzikiem, tylko jak jest ciemno, no ale jak klosz jest inny to pewnie nie bedzie za fajne dla jadących z naprzeciwka.

Czyli,jesli chodzi o spawanie, to jedynym elementem który trzeba spawać jest http://allegro.pl/item833569790_fso_polonez_borewicz_pas_przedni_nowy.html to coś? Niestety slabo sie orientuje w tych sprawach, a jak ogladam aukcje na allegro to wiem jeszcze mniej niz przedtem, znalazlem takie linki:
http://allegro.pl/item836569970_belka_dolna_pasa_przedniego_polonez_caro_78_02.html
http://allegro.pl/item842007813_pas_przedni_polonez_78_02.html
http://allegro.pl/item845095195_wzmocnienie_czolowe_polonez_fiat_125p_fso.html
http://allegro.pl/item833569790_fso_polonez_borewicz_pas_przedni_nowy.html

i juz zglupialem które jest do czego, i które z tego trzeba kupić żeby było ok. No i ile warto dac zeby nie przesadzić:)

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #134 dnia: Grudzień 10, 2009, 20:51:26 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Światła mijania w Caro (zwłaszcza te montowane fabrycznie czyli z Ełku) są faktycznie do d***. Okrągłych naprawdę nie potrzeba czterech. :) Klosze byś musiał przełożyć bo te od długich nie mają ani przesłonki, ani skośnego wzorka na szkle.
A co do spawania to nic nie trzeba robić - wystarczy dorobić taki kawałek blaszki jak dałem wcześniej na fotce. Pod pierwszym linkiem jest pas przedni od modeli sprzed Caro, pod drugim wzmocnienie od Caro/Plusa, pod trzecim kawałek pasa przedniego znajdujący się w każdym Polonezie bez wyjątku. :) To pod czwartym jest od 125p, a pod piątym to samo co dałeś pod pierwszym :)

A tu jest fotka dorobionego i przykręconego na śrubki kawałka blachy. :)



Tu masz atrapę razem ze światłami i blachami je mocującymi - trochę drogo i nie proponuję kupowania, ale zdjęcia są dobre.

Przednie listewki do błotników
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #135 dnia: Grudzień 10, 2009, 21:08:00 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
wyglad przed:




dzięki Markakrak wygląd PO:

By sova1
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #136 dnia: Grudzień 10, 2009, 21:09:42 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
sova, gratulacje :) Super wyszlo.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #137 dnia: Grudzień 10, 2009, 22:43:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
pełen szacun sova.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #138 dnia: Grudzień 10, 2009, 23:24:16 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Grzech#1938, dzięki wielkie, jak rozumiem ten kawałek blaszki to to czerwone? To solidny kawał blachy jest:) Masz może spisane wymiary jak to jest pozaginane żeby bylo w miare rowno? Jak rozumiem, jedynym celem tej blachy jest to żeby dół błotnika miał sie czego trzymać?

sova, bardzo ladnie to wyglada, moje gratulacje, ja jednak tył pozostawie jaki jest, wygodniej mi z taka klapa;) A ta gumowa listewka nie jest "uniwersalna" na przód i tył?

I jeszcze jedno pytanie, jak sobie poradziliście z dyszami spryskiwaczy, rezygnując z maski od Caro na której są dziury na dysze, a nie zakładając starego podszybia?

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #139 dnia: Grudzień 11, 2009, 09:30:50 am »

Fistasz

  • Gość
Cytat: "Maurer"
I jeszcze jedno pytanie, jak sobie poradziliście z dyszami spryskiwaczy, rezygnując z maski od Caro na której są dziury na dysze, a nie zakładając starego podszybia?

Wywiercic dziury w masce:) Tez tak mam zroione a te smiesze spryskiwacze z podszybia wyrzucilem. A jesli nie chcesz wiercic to jakos umocowac je w plastikowym podszybiu.

Gmowe noski z przodu i z tylu sa inne.