Autor Wątek: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę  (Przeczytany 107323 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #300 dnia: Grudzień 30, 2010, 21:08:09 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Trojan"
I jeszcze jak wygląda sprawa z tylnym zderzakiem borkowym do caro ? jest P&P czy trzeba coś rzeźbić ?
w Borkowym nie ma podswietlenia tablicy rejestracyjnej w zderzaku. Trzeba by wyciac w nim dziurki takie jak sa w Caro na te 2 lapmeczki. I wyciac jeszcze kawalek tego gumowego zderzaka po to, aby bylo jak zlapac klape przy otwieraniu :) Jezeli bedzie zderzak z przejsciowki to nic nie przerabiac tylko montować. Oby  dwa pasuja normalnie ;)

odnosnie zamieszczonego zdjecia - wygląda całkiem całkiem :)

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #301 dnia: Grudzień 30, 2010, 21:22:53 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Tez kiedys myslalem jak by sie prezentowal taki Borciari:) Jak dla mnie najlepsze by bylo wyjscie - orciari w czarnym macie na drzwiach, i fragmentach blotnikow blizej drzwi, na fragmentach blotnikow blizej zderzakow elementy orciari zderzakow, kawalki zderzakow caro, i siekierek, do tego duzo szpachli i fantazji zeby to wygladalo estetycznie.

co do tylnego zderzaka, Fazi Ci dobrze radzi, niektorzy zakladaja gumowy zderzak na tylny blaszany nosek Caro, inni ta blache odkrecaja, da sie i tak i tak. A klape za wycieraczke mozna zlapac:)

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #302 dnia: Grudzień 30, 2010, 21:37:02 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Hehe trochę za dużo kombinowania no ale dojdziemy do etapu prac (na wiosnę) to będziemy myśleć, na razie brakuje mi maski, błotniki zlokalizowałem na allegro fabrycznie nowe od przejściówki w przystępnej cenie. A jak się ma sprawa elektryki ? kierunkowskazy, halogeny i pozycja to wiadomo, jednak co do reszty to wpadłem na taki pomysł z racji tego że mam w aucie już dodatkowe reflektory dalekosiężne i do nich oddzielną instalacje z własnym przekaźnikiem i bezpiecznikiem to czy nie dałoby się zrobić zewnętrznych boro świateł normalnie jak są w caro H4 i mijania/długie, a w wewnętrznych zastosować tą instalacje do tych długich dodatkowych i też wpakować H4 i w rezultacie na długich będziemy mieć 4x65W  :D co do otwierania klapy to jak na razie mam z tyłu blende taką pomarańczowo-czerwoną do caro, jest tak przykręcona że nie zakrywa klapy do samego dołu, jest jakiś niecały centymentr przerwy także jak coś można łapać za tą blende :P

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #303 dnia: Grudzień 30, 2010, 21:52:58 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Cytat: "Trojan"
4x65W

skąd weźmiesz takie zarówki?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #304 dnia: Grudzień 30, 2010, 21:59:19 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
oczywiście chodzi o żarówki zwykłe 55W/60W sory za pomyłke :P

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #305 dnia: Grudzień 30, 2010, 22:04:25 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
zawsze na dlugich swiecą 4 lampy - jesli o to chodzi.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #306 dnia: Grudzień 30, 2010, 22:14:56 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
To wiem o tym tylko kwestia instalacji tego w caro :P

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #307 dnia: Grudzień 30, 2010, 22:45:01 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Można i tak jak piszesz. Akurat elektryka to najmniejszy problem przy tym projekcie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #308 dnia: Grudzień 30, 2010, 23:17:24 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
No domyślam się że najmniejszy :D na razie jestem na etapie zbierania części, staram sie kupować tylko fabrycznie nowe więc troche kaski pójdzie ale potem jaki efekt :P

Odp: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #309 dnia: Luty 16, 2011, 20:21:33 pm »

Offline czornyyy

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 42
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Mam takie pytanie. Byłem dziś na szrocie i stoi przejściówka na części z której chce pobrać trochę gratów do postarzenia.
Panowie z tego co widziałem to nosek przedni nie ma śrub na wierzchu, jest nitowany ?
Jak zabrać się do demontażu noska metalowego i narożników przednich?
Wiem że to pytania laika ale chciałbym wiedzieć mniej więcej jak się zabrać do demontażu tego.

Odp: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #310 dnia: Luty 16, 2011, 21:24:52 pm »

tommy

  • Gość
Masz dwie sruby w naroznikach od strony atrapy i dwie nakretki od wewn. strony blotnika (od strony kola). Reszta nity - tylko wiertarką. Pamietaj tylko, ze sa noski waskie, takie jak w coupecie i szerokie (inne sa atrapy). Narozniki sa zgrzane fabrycznie z gorna czescia noska, tego nie rozdzielisz, to jedna całość.

Odp: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #311 dnia: Marzec 10, 2011, 18:33:22 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Cześć :) podłącze się pod temat otóż będę w posiadaniu caro plusa i chciałbym się dowiedzieć tak dokładniej co trzeba zrobić żeby przerobić go na przejściówke mr89 wiem że większość jak nie wszystko jest w temacie ale chciałbym wiedzieć (innym też może się to przydać) zebrać te informacje do kupy w całość.
W związku z tym mam następujące pytania czy z przodu trzeba robić jakieś wielkie zmiany(jakie dokładniej) Czy muszę coś przerabiać żeby z przodu na długich świeciły się 4 reflektory a na mijania tylko 2? Czy muszę coś z tyłu przerabiać czy wystarczy zmienić zderzak?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #312 dnia: Marzec 10, 2011, 20:01:24 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
no dobra ale z tego co przejrzałem temat to odnośnie niektórych rzeczy jest tutaj tylko wspomniane albo ja nie rozumiem tego co ktoś zrobił np właśnie nie mogę ogarnąć tego z tymi 4 światłami drogowymi czy coś trzeba przerabiać czy nie. Dodatkowo tutaj jest opisana przeróbka głównie na starszy model  mr83 a nie mr89 może się czepiam ale nie wiem czy jakieś duże różnice były miedzy nimi w budowie. Nie mogłem też znaleźć jak to robicie że w dowodzie mieliście np Polonez Caro a tu nagle borka macie nikt się tego nie czepia, zmieniacie to jakoś wogóle? Chodzi mi właśnie o to że niektóre rzeczy są trochę z kosmosu wzięte bo ktoś zacznie mówić jakie ma pomysły "jeszcze nie sprawdzone" i nagle koniec tematu nie napisze czy się udało czy jakoś inaczej to zrobił.
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #313 dnia: Marzec 10, 2011, 20:08:28 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Jak załozysz cztery lampy,przedluzasz mase i plusa swiatel dlugich od oryginalnej kostki do dodatkowej, ktora zakladasz na wewnetrzna lampe (to samo powtarzasz z drugiej strony). To tak w najprostszej wersji, nie wiem jak w plusie zareaguje na to przekaznik od swiatel, ja przerabialem szerokie caro. Mozna tez sie bawic z dodatkowymi przekaznikami. A w dowod jak na razie nikt mi jeszcze nie zagladal, jak trafisz na upartego policjanta to z tego co wiem mozesz niestety miec problemy. Zadawaj konkretne pytania, na pewno wiele osob chetnie Ci tu pomoze, ale nie oczekuj ze ktos specjalnie zrobi encyklopedię z tego co juz bylo w wątku powiedziane.

Odp: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #314 dnia: Marzec 10, 2011, 20:15:32 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
przedluzasz mase i plusa swiatel dlugich od oryginalnej kostki do dodatkowej, ktora zakladasz na wewnetrzna lampe (to samo powtarzasz z drugiej strony).
niemal identycznie robiła fabryka w 125p i polonezach z czterema reflektorami.
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2011, 20:34:16 pm wysłana przez maciejowski »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #315 dnia: Marzec 10, 2011, 20:43:24 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Niby dziura w masce to lepsze chlodzenie, ale tez deszcz plynacy po calym silniku, ja jednak wolalem go prowizorycznie zaślepić, przykręciłem od spodu zwykly gumowy dywanik samochodowy, i wsunalem go pod kolderke maski.

Odp: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #316 dnia: Marzec 10, 2011, 21:18:37 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Znaczy wnętrze mam z mr89 :) bo posiadam właśnie mr89 ale trochę zaniedbany podłoga się sypie i podłużnica jedna powoli też, drzwi do wymiany i błotniki dlatego zastanawiam się czy przerabiać caro+ na mr89 czy tez raczej z caro+ wziąć co się da do mr89 :) i resztę posprzedawać, zresztą narazie to tylko plany bo jeszcze tego poldka caro + na oczy nie widziałem wiem że ma nowe drzwi tylko a jak z reszta muszę go zobaczyć :) może ktoś ma jakieś pomysły co by mi się bardziej opłacało
-Części caro+ do mr89
czy
-Części mr89 do caro+
Pewnie w tym co łatwiej wykonać/przerobić nie ma różnicy bo pewnie i w jednym drugim jest sporo pracy mam racje?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #317 dnia: Marzec 10, 2011, 21:43:11 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
A to w caro i caro+ były jeszcze na tylnym błotniku te miejsca na listwe boczna? bo wiem że tam potem już zderzak na to zachodził ale nigdy nie widziałem jak to pod zderzakiem wygląda czy da się zamontować tam listwy jak zdejmie się zderzak?
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #318 dnia: Marzec 10, 2011, 22:27:13 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Oczywiście że sie da, tylko ciekawe jaki stan blachy pod spodem

Odp: MR 93 -->MR 83 Czyli budujemy replikę
« Odpowiedź #319 dnia: Marzec 11, 2011, 01:29:58 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Dobra narazie tylko zobaczę w jakim stanie jest ten poldek :) zważywszy na to iż będę go miał za darmo na pewno coś się przyda (mogę go albo sprzedać w całości albo sprzedać części których ja nie użyje chociaż zastanowię się jeszcze nad tym) a jeśli nawet to sprawdzę naocznie ile pracy musiałbym włożyć w przeróbkę tego poldka :) chociaż jestem przywiązany do swojego mr89 :) wkońcu jest ze mną od 98roku :D 3 silnik już ma :) wszystko robiłem w nim z ojcem :) i łezka by mi się w oku zakręciła gdyby już go nie było :) dlatego narazie dzięki za info odezwę się jak będę potrzebował pomocy :) przy przeróbkach jeśli się zdecyduje
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2011, 18:51:10 pm wysłana przez luka92 »
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)