Autor Wątek: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)  (Przeczytany 12214 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 994
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez Caro Plus 1.4 GTi 16V'97 i 1.6 GSi '99
    • http://www.fsoautoklub.pl
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 12, 2008, 14:02:22 pm »
Delphi to Delphi Abimex to Abimex
Znajomy sasiada ma interfejs do PNa -zapytam go i zrobie fotki jak dorwe
Cytat: ZdzisiekTDI
Znakomitą większość klepaczy postów stanowią druciarze, dobre fury można policzyć na palcach jednej ręki.
Auto Detailing-info PW

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 12, 2008, 21:47:07 pm »
Moim zdaniem to urzadzenie załatwia sprawę: http://moto.allegro.pl/item309629838_komputer_diagnostyczny_dc_03_do_poloneza.html
Ma tą zaletę. że można go urzyć w czasie jazdy i na bierząco śledzić parametry silnika. Ja mam ten komputerek w wersji DC02 i ma dwa kable w komplecie. Jeden dla Boscha i drugi dla reszty. Bosch jak widać jest najlepiej diagnozowalny.

tebe

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 12, 2008, 22:59:45 pm »
Jak widzę w opisie aukcji parametry Abimexa i Delphi możliwe do odczytania są te same (Boscha inne). Ponadto ten sam kabelek służy do diagnozowania Abimexa i Delphi. Załatwia to sprawę: interfejs do Abimexa i Delphi jest ten sam, prawdopodobnie więc nawet program do Abimexa będzie działał z Delphi :-)

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1746
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 13, 2008, 19:22:55 pm »
tak tylko że ten niby komputerek jest gówno warty bo nie pokazuje podstawowej informacji o silniku krokowym czyli ilości kroków  czy czasie otwarcia wtrysku,


Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 114
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 13, 2008, 19:30:31 pm »
Nie wiem jak w innych systemach ale w Boschu pokazuje czas wtrysku. Z krokowym nie wiem bo w Boschu nie ma slinika krokowego.

Buton

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 13, 2008, 19:35:57 pm »
A ja poproszę jeszcze raz to samo co wszyscy na buton@vp.pl. Z góry dziękuję.

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1439
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 13, 2008, 19:55:37 pm »
Wyczytalem kiedys gdzies,ze:
W Multecu xm(delphi) złacze diagnostyczne masz w tym samym miejscu co w Multecu TBI(abimexa).
GSI ma opcje samodiagnostyki jak abi bo to multec...
A interface do kompa sa specjalne tylko pod multeca xm(polonez) i produkuje je bosch.

[ Dodano: 2008-02-13, 19:59 ]
PROGRAM DIAGNOSTYCZNY MULTEC DLA WSZYSTKICH KTORZY ZASMIECAJA FORUM DURNYMI POSTAMI,ZAMIAST POPROSIC NA PW

[ Dodano: 2008-02-13, 20:03 ]
Nie mylcie kabli na allegro tam pisza MULTEC ale chodzi o MULTEC TBI  (Abimex)
A nie o Multec XM (delphi)
ARKU

JEF
Najwazniejsze w aucie jest  Car Audio
Cytat: KGB
pamietaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,ktorzy go nie maja :mrgreen:

tebe

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 13, 2008, 21:37:29 pm »
To gdzie kupić kabel do Multeca XM? Albo czy jest jakiś schemat jak zrobić taki kabel?

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1439
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 14, 2008, 19:33:11 pm »
No wlasnie długo szukalem ale z marnym skutkiem,pisalem do kilku wyjadaczy Multeca ale nikt nie odpisał nic-to musi byc jakas tajemnica i pewnie mama im nie pozwala udostepnic schematu...
ARKU

JEF
Najwazniejsze w aucie jest  Car Audio
Cytat: KGB
pamietaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,ktorzy go nie maja :mrgreen:

tebe

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 15, 2008, 00:00:40 am »
Sprawa jest jasna - interfejs do Abimexa i Delphi jest ten sam. Dlatego też w tych gotowych komputerkach jest jeden interfejs do Boscha, a drugi do Abimexa/Delphi.

Zobaczcie na cennik interfejsów:

http://www.automex.pl/cennik/cennik.php

Jedna z pozycji to:

"Przewód ABIMEX-PC przewód do diagnostyki układu wtryskowo-zapłonowego samochodu Daewoo-FSO POLONEZ (jednopunktowy TBI i wielopunktowy MULTEC XM)". 183 zł sobie za niego chcą :D

Tak więc, jak macie kabel do Abimexa to i macie do Delphi - ten sam służy do tego. Abimex i Delphi to ALDL, Bosch to VAG (dlatego też kabel do Boscha musi być inny).

A co do programu diagnostycznego - też ten sam do odczytywania parametrów pracy co do abimexa :-) I na dodatek ten sam co do Opla Kadetta C16NZ (wtrysk multec TBI 700).


=========================================================
kody usterek do GSI (samodiagnostyka):
=========================================================

13
czujnik tlenu (EOS) - brak sygnału

14
czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt niski
(temperatura zbyt wysoka)

15
czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)

17
wtryskiwacz(-e) - zwarcie do plusa, do masy lub przerwa

19
czujnik prędkości obrotowej - sygnał nieprawidłowy

21
czujnik położenia przepustnicy (TPS) - sygnał zbyt wysoki

22
czujnik położenia przepustnicy (TPS) - sygnał zbyt niski

24
czujnik prędkości pojazdu (VSS) - brak sygnału

29
przekaźnik pompy paliwa (FPR) - przerwa lub zwarcie do masy

32
przekaźnik pompy paliwa (FPR) - zwarcie do plusa

33
czujnik ciśnienia powietrza (MAP) - sygnał zbyt wysoki

34
czujnik ciśnienia powietrza (MAP) - sygnał zbyt niski

35
defekt silnika krokowego zaworu obejściowego powietrza (IACV)

41
cewka zapłonowa B (ESTB) - zwarcie do plusa

42
cewka zapłonowa A (ESTA) - zwarcie do plusa

44
czujnik tlenu (EOS) - sygnał zbyt niski (mieszanka zbyt uboga)

45
czujnik tlenu (EOS) - sygnał zbyt wysoki (mieszanka zbyt bogata)

49
zbyt wysokie napięcie zasilania (powyżej 17.2[V])

51
uszkodzenie modułu ECM - błąd pamięci EPROM (zła suma kontrolna)

55
uszkodzenie modułu ECM - błąd pamięci EEPROM (błąd wewnętrzny)

61
uzwojenie serwomotoru CCP - przerwa lub zwarcie do masy

62
uzwojenie serwomotoru CCP - zwarcie do plusa

63
cewka zapłonowa B (ESTB) - przerwa lub zwarcie do masy

64
cewka zapłonowa A (ESTA) - przerwa lub zwarcie do masy

69
czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt niski
(temperatura zbyt wysoka)

71
czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)

85
uszkodzony immobilizer

87
przekaźnik sprzęgła układu klimatyzacji (ACC) - przerwa lub zw. do masy

88
przekaźnik sprzęgła układu Klimatyzacji (ACC) - zwarcie do plusa

93
uszkodzenie układu QDSM
=========================================================


=========================================================
A teraz poszczególne parametry pracy układu wtryskowego Delphi:
=========================================================

Obroty silnika [rpm]
Aktualna prędkość obrotowa silnika, określana na podstawie pomiaru impulsów z czujnika położenia wału korbowego.
Zakres: 0 - 6375 [rpm].

Położenie przepustnicy [Volt]
Wartość napięcia na suwaku potencjometru zamontowanego na osi przepustnicy, służącego do pomiaru kąta otwarcia przepustnicy.
Zakres: 0.0 - 5.0 [Volt].
Wartość . 0.5 [V] - przepustnica całkowicie zamknięta
Wartość . 4.5 [V] - przepustnica całkowicie otwarta.

Kąt wyprzedzenia zapłonu [°TDC]
Aktualna wartość kąta wyprzedzenia zapłonu, wyznaczana przez algorytm sterowania silnikiem na podstawie mapy charakterystyk wyprzedzenia zapłonu, w funkcji prędkości obrotowej i podciśnienia w kolektorze ssącym, i zmodyfikowana w zależności od temperatury silnika i sygnału sondy Lambda.
Zakres: -90 - 90 [°TDC].

Ciśnienie powietrza [kPa]
Wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym, określana na podstawie pomiaru sygnału z czujnika ciśnienia bezwzględnego powietrza w kolektorze (MAP).
Zakres: 10 - 105 [kPa].

Temperatura silnika [°C]
Wartość ta jest obliczana na podstawie pomiaru sygnału z czujnika temperatury płynu chłodzącego (CTS).
Zakres: -40 - 152 [°C].

Temperatura powietrza [°C]
Wartość temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, określana na podstawie pomiaru sygnału
z czujnika MAT.
Zakres: -40 - 152 [°C].

Pozycja serwomotoru IACV [-]
Aktualne położenie silnika krokowego sterującego zaworem kontrolnym powietrza na biegu jałowym (IAC). Silnik ten jest stosowany w celu zapewnienia stabilności obrotów na biegu jałowym (na poziomie 800[rpm]).
Zakres: 0 -255 [-].

Prędkość pojazdu [kph]
Wartość ta jest obliczana na podstawie pomiaru sygnału z czujnika prędkości samochodu (VSS).
Zakres: 0 - 255 [kph].

Sonda Lambda [mV]
Sygnał napięciowy z czujnika tlenu w spalinach (EOS). Mieszanka paliwowo-powietrzna bliska stechio-metrycznej (o współczynniku .=1) powoduje wskazania sondy około 450[mV]. Niższe wartości oznaczają mieszankę ubogą, a wyższe - mieszankę bogatą. Sterownik uwzględnia wskazania sondy Lambda dla temperatury silnika powyżej 68[°C].
Zakres: 0 - 1128 [mV].

Integrator Lambda [-]
Wartość regulacyjna integratora sondy lambda. W trybie pracy z zamkniętą pętlą sprzężenia zwrotnego od czujnika tlenu (C/L), parametr ten służy do korekcji składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Jego wartość nominalna powinna wynosić 128, co odpowiada mieszance stechiometrycznej. Wartości poniżej 128 oznaczają mieszankę zbyt bogatą, a wartości powyżej 128 mieszankę zbyt ubogą.
W przypadku mieszanki zbyt ubogiej wartość integratora jest zwiększana, co powoduje stopniowe przedłużanieczasu wtrysku, aż do momentu rozpoznania przez sondę Lambda mieszanki bogatej. Następnie wartość integratora jest redukowana, aż do chwili rozpoznania mieszanki ubogiej itp.
Zakres: 0 - 255 [-].

Korekcja BLM [-]
(Adaptacja)
Wartość współczynnika adaptacji (korekcji) składu mieszanki (tzw. ‘Block Learn Memory’).
Zakres: 0 - 255 [-].

Napięcie akumulatora [Volt]
Wartość pomiarowa napięcia zasilania sterownika.
Zakres: 0.0 - 25.5 [Volt].
=========================================================

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1352
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Avensis T22 1.6 Kombi LPG / Polonez Caro + 2001r 1.8 1.6V VVC 160HP :D
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 19, 2008, 21:50:38 pm »
Witam. Jakby kogos zainteresowal komputer do poloneza GSI to ja mam dwa. jeden fabryczny a drugi jest wyjety z policyjnego poloneza. Prawdopodobnie ten  z policyjnego jest jakis bardziej usportowiony. Fakt faktem policyjne poldki tez ladnie popierdzielaly. Wrazie pytan pisac na priv albo e-mailem. Pozdrawiam
nie ma nic. bo sie nie znam :P

VVC to już przeszłość... Nadeszła kolej na V8 4.6 lub V6 2.7 BiTurbo :)

slonik

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 21, 2008, 21:08:51 pm »
Panowie, zastanawiam się czy w polonezie przejdzie takinumer jak w astrze. Robiło się to tak- brało sie zwykłą spinke biurową lub drucik, wpinało się w odpowiednie piny w złączu, przekręcało się zapłon i na kontrolce check engine czytało się błędy. Da się tak w polonezie?

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 994
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez Caro Plus 1.4 GTi 16V'97 i 1.6 GSi '99
    • http://www.fsoautoklub.pl
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 21, 2008, 21:10:16 pm »
tak bylo o tym wiele razy
Cytat: ZdzisiekTDI
Znakomitą większość klepaczy postów stanowią druciarze, dobre fury można policzyć na palcach jednej ręki.
Auto Detailing-info PW

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1439
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 21, 2008, 21:17:18 pm »
slonik, przejdzie bo to i to jest na multecu :)
ARKU

JEF
Najwazniejsze w aucie jest  Car Audio
Cytat: KGB
pamietaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,ktorzy go nie maja :mrgreen:

Łyku

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 26, 2008, 23:34:41 pm »
dorzucę swoje 3grosze

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic48240-0.html

schematy kabli i programy diagnostyczne
szukałem wczoraj i znalazłem :)

drucik#1814

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 20, 2008, 10:46:47 am »
dzieńdobry, ja tylko na chwilkę, czy ma ktoś rozpiskę pinów kompa GSI,lub schemat instalki do kompa (sterownik, wtryskiwacze, czujnik prędkości itd.)
aaaa, tak sobie rzeźbię u sąsiada.
pozdro dla wszystkich!

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2537
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
    • Bedzie FSO 2.3 16V
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 20, 2008, 11:00:14 am »
Cytat: "tebe"
Bosch to VAG (dlatego też kabel do Boscha musi być inny).

A co do programu diagnostycznego - też ten sam do odczytywania parametrów pracy co do abimexa  I na dodatek ten sam co do Opla Kadetta C16NZ (wtrysk multec TBI 700).

Boscha z poloneza mozna odczytac na diagnostyce za pomoca programu do fiata tipo 1,4 albo 1,6(nie pamietam teraz który) Jedyne co wyswietla zawsze to bląd EGR (który w polonezie nie wystepuje) Numer komputera fiata i poloneza jest taki sam -róznia sie jedynie kilkoma koncowymi znakami
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 1.6 '94+LPG "Pilna potrzeba dnia
codziennego przy cenie 5PLN za1L Pb 95"
Pracuje na Ubuntu, Windows traktuje z poważaniem....

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1439
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 20, 2008, 14:17:57 pm »
drucik#1814, Witaj,co porabiasz,kupe czasu :)
ARKU

JEF
Najwazniejsze w aucie jest  Car Audio
Cytat: KGB
pamietaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,ktorzy go nie maja :mrgreen:

drucik#1814

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 23, 2008, 14:52:35 pm »
żyję, żyję tylko, że trochę szybciej. Ale zaglądam tu czasami, więc sobie nie myślcie.....
a tak w ogóle, to co z tym schematem?

tebe

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 23, 2008, 18:15:44 pm »
Z jakim schematem? GSI diagnozuje od kilku miesięcy kablem do abimexa - ten sam jest do abimexa co do delphi :-)