Autor Wątek: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)  (Przeczytany 11503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

djm

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 25, 2008, 16:14:35 pm »
mam dwa schematy pierwszy prostszy, oparty na samych rezystorach, drugi oparty o elementy takie jak tranzystory. zastanawiam się dlaczego w pierwszym przypadku każą się podłączyć w piny A,B i E a w drugim przypadku A, F, G (F wiadomo ale zamiast E jest tutaj G)? męczy mnie problem tego typu, że jak podłączam kabel (jest oparty na rezystorach rys1 i zgodny ze schematem) to kontrolka check engine nawet nie tyle co miga co po prostu nierównomiernie szybko "pulsuje". program nie ma komunikacji z komputerem w aucie? mam poloneza atu 96 1.6GLI Abimex...

tur-GSI

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 06, 2008, 14:47:00 pm »
Panowie więc jaki jest najlepszy program do diagnostyki kompa GSI,znalazłem kilka na elektrodzie ale żaden mi się nie komunikował z laptopem,może to wina laptopa że nie ma koma tylko taki emulator na usb?proszę  o odpowiedzi. :mrgreen:

tur-GSI

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 06, 2008, 14:56:00 pm »
Cytat: "matucha"
A tak wogóle, to najlepiej użyj spinacza :P Tani, prosty w użyciu i niezawodny :mrgreen:

no właśnie mógłbyś mi tak na chłopski rozum podpowiedzieć jak te błyski odczytywać mam opis ale nie moge zaskoczyć jak te błędy odczytywać :roll:

Offline matucha#1931

  • Moderator
  • Wiadomości: 2597
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 07, 2008, 18:52:56 pm »
tur-GSI, szczerze to nie pamiętam dokładnie. Ale szło to jakoś tak:
Kody ogólnie są wszystkie 2 cyfrowe.
Lampka Ci mrugnie kilka razy, dłuższa przerwa i znowu kilka razy.
Np. 2 razy, przerwa 3 razy to masz kod 23. Wywala wszystkie błędy jeden po drugim i potem jedzie od początku. Ale już nie pamiętam na 100%. Nagraj filmik, wrzuć do neta, to ktoś Ci napewno policzy, albo mi się przypomni ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

driftpol

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 12, 2008, 20:52:50 pm »
powitac moze ktos wie jak podlaczyc "interfejs obd ll kkl"  do poldka gsi i czy bedzie porozumienie z programem (umieszczam link do niego bo nie wiem jak sie nazywa http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=30217 )

HEMI

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 06, 2010, 20:49:57 pm »
Odświeże temat.
Chciałbym zakupić interfejs i kabel pod mojego plusa GSi(czyli multec XM)żeby wkońcu mieć możliwość pełnej kontroli parametrów silnika i w razie czego możliwości usunięcia błędów.
Sprawdzałem już na allegro kilka interfejsów,wyczytałem też na forum,że można zastosować interfejs od opla i daewoo.Który z interfejsów może być bardziej przydatny pod Poldka?
Allegro proponuje coś takiego :) :
http://moto.allegro.pl/item938689546_interface_diagnostyczny_euroscan.html  -OPEL
http://moto.allegro.pl/item940283838_hit_interfejs_aldl_daewoo_z_kablami_obd2_i_daewoo.html  -DAEWOO

Kabla niestety nie znalazłem,oprogramowanie już zassałem z elektrody.
Może ktoś na forum już dłuższy czas użytkuje któryś z interfejsów i podzielił by się informacjami,kabel rozumiem,że trzeba samemu zrobić,czy jest możliwość zakupu w nie astronomicznych pieniądzach?Myślę,że odświeżenie tego tematu pomoże użytkownikom ze względu na doświadczenia posiadaczy interfejsów i programów do poldka GSi ;)

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 987
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez Caro Plus 1.4 GTi 16V'97 i 1.6 GSi '99
    • http://www.fsoautoklub.pl
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 06, 2010, 21:12:05 pm »
wiekszosc uzytkownikow diagnozuje kabelkiem ze spinacza biurowego :D bez PC :P  i sprawdza sie znakomicie to rozwiazanie  :mrgreen:
Cytat: ZdzisiekTDI
Znakomitą większość klepaczy postów stanowią druciarze, dobre fury można policzyć na palcach jednej ręki.
Kupię szare IG Relax
Auto Detailing-info PW

Offline matucha#1931

  • Moderator
  • Wiadomości: 2597
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 06, 2010, 21:13:22 pm »
Mój znajomy mechanik miał interfejs do Opla i ten nie chcial się z Poldkiem połączyć, ale nie jestem w stanie powiedzieć czy to ten sam.

Z drugiej strony kontaktowałem się z gościem, który sprzedał mi interfejs do Kangoo i zapytałem go o interfejs do Poloneza - odpowiedział, że musi być specjalny do Daewoo, bo z innym się nie dogada, ale takich na USB jeszcze nie robią ( mi chodziło właśnie na USB ).
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

HEMI

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 06, 2010, 21:25:59 pm »
Wiem,że diagnozować da się spinaczem ale chcę się pobawić na laptopie bo jednego mam z dosem a drugiego z vistą także tego z dosem mógłbym wykorzystać dla poldka:)
Na elektrodzie i tu na forum kilka osób wypisało,że na oplowskim interfejsie gdzie obsługuje kadeta da się połączyć z Polonezem.
Zależy mi na dokładnej diagnostyce i usuwaniu błędów,powoli zazdroszczę użytkownikom Poldków na boschu gdzie nie ma takiej komplikacji z oprogramowaniem i interfejsami czy kablami.

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 544
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 07, 2010, 16:14:46 pm »
Cytat: "HEMI"
Na elektrodzie i tu na forum kilka osób wypisało,że na oplowskim interfejsie gdzie obsługuje kadeta da się połączyć z Polonezem.
pewnie chodziło im o abimexa
Powered by Lpg.

HEMI

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 09, 2010, 21:53:13 pm »
Zadałem kilka podstawowych pytań jednemu ze sprzedawców na allegro czy posiada interfejs do GSi,wyjaśniłem mu jaki to wtrysk,producent itp. W odpowiedzi zapytam mnie tylko czy to abimex czy bosch co mnie zdziwiło bo boschowskiego wielopunktu nie było w poldku GSi.Tak więc czekam na kolejną odpowiedź...w między czasie może ktoś stąd wyjawi"sekret" jaki zestaw pasuje pod diagnostykę GSi ;)

Dostałem odpowiedź od sprzedawcy z allegro : "nie mamy" tzn.ze z ALDL nie da się połączyć GSi z kompem? :roll:

koniuszko

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 27, 2010, 20:17:57 pm »
Niestety nie znalazłem nigdzie jak korzystać z interfejsu do Poloneza GSI więc pozwolę sobie napisać parę słów, a może komuś się przyda.
Do GSI inteface (kabelek) jest taki sam jak do GLI Abimexa. Niestety trzeba go zrobić samemu.
Uwaga! Wcześniej w tym temacie był podawany schemat odręczny, jednak jest błędny, ponieważ są w nim  pozamieniane wartości oporników.

Poprawny schemat:


Jak widać schemat jest prosty więc nie powinno być kłopotów z jego wykonaniem.  Wszystko mieści się we wtyczce DB9, poza opornikiem 10K, który "zwiera" piny A i B.
Prawidłowe wykonanie interfejsu objawia się szybkim migotaniem kontrolki Check Engine w rytm przesyłanych danych. Tak wiec migotanie jest jak najbardziej poprawne.

Program do GSI musi być w wersji 3.4 do sciągniecia z:http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=14296
Do tego DOS w wersji 5.0 do 7.xx lub dyskietka startowa z Windows 95 lub 98, a w zasadzie 3 pliki IO.SYS, MSDOS.SYS i COMMAND.COM. Program i te 3 pliki systemowe zmieszczą się na jednej dyskietce.  Laptop należny uruchomić z dyskietki, dlatego też potrzebny jest laptop z flopem, a już na pewno z Comm-em. Zwykle jak jest w laptopie comm to i flop też jest ;) Po uruchomieniu systemu uruchamiamy program wpisując monitor.exe. Jeśli nie mamy w katalogu głównym programu należy przejść do katalogu w którym jest program, polecenie CD
azwa_katalogu. Po uruchomieniu program zapyta się czy interfejs jest podpięty należy podać Y. Następnie program pokaże błędy jeśli są. Jeśli nie ma pojawi się komunikat No Error Codes. Następnie pojawi się okno do odczytu parametrów z ECU. Tu mamy do odczytu:
- Throttle pos [V]- położenie przepustnicy
- Engine Speed [rpm]- obroty silnika
- MAP [kPa]- podciśnienie z MAP Sensora
- O2 [mV]Sensor - Napięcie jakie podaje sonda Lambda
- Integrator i BLM [jednostki]- skład mieszanki prawidłowa wartość to  128
- Coolant temp [*C]- temperatura płynu chłodzącego
- Man. Air Temp [*C]- Temperatura powietrza (w gsi czujnik na filtrze powietrza)
- Spark Adv. [*BTDC]- kąt wyprzedzenia zapłonu.
- Idle Air [kroki]- ilość kroków silniczka krokowego
- Vech. speed [km/h]- prędkość pojazdu
- Battery [V]- napięcie akumulatora

Jeśli ktoś wie jakie powinny być prawidłowe wartości niech napisze. Miłego diagnozowania.  :D

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 3331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 93 1.5 GLE, Caro 96 1.6 GLi, Kombi GSI
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 03, 2010, 21:18:48 pm »
No dobra. Mam kod usterki 29. Co on oznacza? Pytam bo nigdzie o nim nie ma.  :roll:
Mój system to linux:

Offline Multec

  • Very Very Complicated =D
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2363
  • Płeć: Mężczyzna
  • Rover Guru :D
    • Liściasty 16V 2001
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 03, 2010, 21:30:15 pm »
29 - przekaźnik pompy paliwa, zbyt niskie napięcie.  :)
K4K :)

Offline matucha#1931

  • Moderator
  • Wiadomości: 2597
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 04, 2010, 20:01:55 pm »
Cytat: "Multec"
29 - przekaźnik pompy paliwa, zbyt niskie napięcie.  :)


Podmiana przekaźnika od pompy i od wtrysku i powinien zniknąć ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 3331
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 93 1.5 GLE, Caro 96 1.6 GLi, Kombi GSI
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 04, 2010, 20:07:40 pm »
A to nie jest czasem efekt działania ręcznego immobilizera typu "wyłącznik"? (Tylko się upewniam).
Mój system to linux:

Offline matucha#1931

  • Moderator
  • Wiadomości: 2597
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 04, 2010, 20:19:04 pm »
Cytat: "Grzech#1938"
A to nie jest czasem efekt działania ręcznego immobilizera typu "wyłącznik"? (Tylko się upewniam).


No może być też ;) Ale pod warunkiem, że wyłącznik działa na sterowaniu przekaźnika, a nie jest wpięty w obwód zasilania.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Macki

  • Gość
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 26, 2010, 18:25:57 pm »
Robił może już ktoś ten interface w/g schematu Kolegi Koniuszka?
Ja jakiś czas temu sobie zrobiłem, pożyczyłem specjalnie z roboty Della D610 (ma COM i nawet LPT) i...
kombinowałem jak mogłem ale za cholerę nie chciało to z się Poldkiem dogadać :|

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1742
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 26, 2010, 20:14:53 pm »
w czym go chciałeś odpalić  ( trzeba 486 pod dosem z RS dopiero się dogadają )


Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Marek_K80

  • Gość
Odp: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 07, 2011, 22:41:08 pm »
Witam, mam pytanie jak wywołać błędy diagnostyczne z komputera (GSi Delco) przedstawionego na zdjęciu, czy wogóle się da?, z boku są dwa duże łącza wielopinowe czerwone i białe (lokalizacja komputera pod fotelem pasażera), w tym wątku doszło do zbyt dużych niedomówień. Jakbym chciał jakieś piny mu zewrzeć to bym musiał wypiąć wtyczkę a z wtyczki pochodzą sygnały diagnostyczne do komutera - bezsens