Niestety nie znalazłem nigdzie jak korzystać z interfejsu do Poloneza GSI więc pozwolę sobie napisać parę słów, a może komuś się przyda.
Do GSI inteface (kabelek) jest taki sam jak do GLI Abimexa. Niestety trzeba go zrobić samemu.
Uwaga! Wcześniej w tym temacie był podawany schemat odręczny, jednak jest błędny, ponieważ są w nim pozamieniane wartości oporników.
Poprawny schemat:
Jak widać schemat jest prosty więc nie powinno być kłopotów z jego wykonaniem. Wszystko mieści się we wtyczce DB9, poza opornikiem 10K, który "zwiera" piny A i B.
Prawidłowe wykonanie interfejsu objawia się szybkim migotaniem kontrolki Check Engine w rytm przesyłanych danych. Tak wiec migotanie jest jak najbardziej poprawne.
Program do GSI musi być w wersji 3.4 do sciągniecia z:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=14296Do tego DOS w wersji 5.0 do 7.xx lub dyskietka startowa z Windows 95 lub 98, a w zasadzie 3 pliki IO.SYS, MSDOS.SYS i COMMAND.COM. Program i te 3 pliki systemowe zmieszczą się na jednej dyskietce. Laptop należny uruchomić z dyskietki, dlatego też potrzebny jest laptop z flopem, a już na pewno z Comm-em. Zwykle jak jest w laptopie comm to i flop też jest

Po uruchomieniu systemu uruchamiamy program wpisując monitor.exe. Jeśli nie mamy w katalogu głównym programu należy przejść do katalogu w którym jest program, polecenie CD
azwa_katalogu. Po uruchomieniu program zapyta się czy interfejs jest podpięty należy podać Y. Następnie program pokaże błędy jeśli są. Jeśli nie ma pojawi się komunikat No Error Codes. Następnie pojawi się okno do odczytu parametrów z ECU. Tu mamy do odczytu:
- Throttle pos [V]- położenie przepustnicy
- Engine Speed [rpm]- obroty silnika
- MAP [kPa]- podciśnienie z MAP Sensora
- O2 [mV]Sensor - Napięcie jakie podaje sonda Lambda
- Integrator i BLM [jednostki]- skład mieszanki prawidłowa wartość to 128
- Coolant temp [*C]- temperatura płynu chłodzącego
- Man. Air Temp [*C]- Temperatura powietrza (w gsi czujnik na filtrze powietrza)
- Spark Adv. [*BTDC]- kąt wyprzedzenia zapłonu.
- Idle Air [kroki]- ilość kroków silniczka krokowego
- Vech. speed [km/h]- prędkość pojazdu
- Battery [V]- napięcie akumulatora
Jeśli ktoś wie jakie powinny być prawidłowe wartości niech napisze. Miłego diagnozowania. :D